Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Pakko heittää paljon FC peliä pelanneena ja lähes pelkästää kunnon rata-autopelejä pelaavana.
Tällä hetkellä minun mielestäni Ferrari Challenge on paras "kunnon" rata-autopeli.

GTP online kisoissa perään tai kylkeen ajajia lähes kisassa kuin kisassa, kun taas FC pelissä tuuppija lista mahtuu tällä hetkellä yhden kädensormiin.
Osa syy tähän on tietysti se että GTP on myyty paljon paljon enemmän, kuin FC ja taas FC pystyy karsimaan kunnon online privat systeemillä sikailijat pois jo
pelkästään ottamalla kaikki avut pois päältä puhumattakaan jos tekee täyden privatin eli pelaa vain kavereiden kanssa.

Mitä tohon standard GTP tulee niin ei sitä kunnon kuskina tatillakaan huvita ajella on se niin kiskoilla ajamista eli pakko ajaa professional, mutta täys GT odottellessa.....
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Mitä tohon standard GTP tulee niin ei sitä kunnon kuskina tatillakaan huvita ajella on se niin kiskoilla ajamista eli pakko ajaa professional, mutta täys GT odottellessa.....
Pädikuskien kannalta GT5P on luultavasti melko perseestä, kun standard on liian helppo ja professional on liian vaikea. Olis saanu pitää GT4:n tai GT HD:n ajettavuuden. Niissä oli mielestäni vähän semmonen välimaasto GT5P:n standardin ja professionalin väliltä. Ehkä pelintekijät halusivat erottaa paremmin pädikuskit ja rattikuskit toisistaan, ettei pädillä voi mitenkään ajaa yhtä kovaa kuin professionalilla verrattuna rattiin. Tosin jos on jotkut etuvetoset tai nelivedot, niin silloin tilanne on aika tasanen, mutta tehokkailla takavetosilla ja yliohjaavilla autoilla ei.

Sais kyllä tulla kaikki konsolipeleihinkin speed sensitivyn valintapalkki ja steering lock. Omasta mielestä Ferrari Challengen ja kaikkien ps3-ajopelejen ongelma on nettipelin lagaisuus. Yhtäkään peliä ei voi ottaa tosissaan, jos autot ei mene just niinkuin niiden pitää. Minkäänlaista tökkimistä ei saa olla havaittavissa. PS2:llakin tilanne oli hitosti parempi. Ite ainakin sarjatoimintaa harrastan vain pc:llä siihen asti kun ps3:lle löytyy kunnon ajopeli, missä nettipeli ei lagaa tippaakaan. Toki GT5P:n on vielä huonompi nettiajeluun kuin Ferrari Challenge, kun ei ole host-tukea, mutta kun Ferrari Challenge lagaa jopa kahden hengen huoneissa, vaikka kuskit on samasta maasta ja tuntee toisensa, ja on aivan varmasti kaikki lataukset sun muut pois, niin ei hyvää päivää. Jopa GT5P alkaa kohta meneen Ferrari Challengen ohi vähemmän lagisena. Tuntuu, että GT5P jopa paranee hieman koko ajan nettipelin tökkimisen osalta.

Mutta valitettava tosiasia on, että mikään tän hetken PS3-ajopeli ole sarjapelaajan kannalta hyvä.


7 eri sarjan, 26 kauden ja melkein 300 taltioidun kisan kokemuksella eri alustoilta, niin pc:ltä kuin pleikkarilta. Nyt siis ei puhuta mistään random-kisoista tai gt5p:n sovituista ajoista. Vaan nettiliigojen/-sarjojen kisoista.

Seuraavat pelit mitä ite katson tarkkaan ovat NFS: Shift ja Supercar Challenge. Tosin en usko vieläkään, että edes jompi kumpi sais nettipeliään lagittomaksi edes samanmaalaisten kanssa. Toivottavasti yllättävät kuitenkin positiivisesti. Tosin katseet on jo kaukana GT5:ssä ja rFactor 2:ssa. Joten sinänsä ihan sama millasta paskaa on tässä välissä tulossa.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Monet pädimiehet, kuten minäkin ennen, yrittivät pysyä professsional -simulaatiolla rattimiesten vauhdissa, mikä on mahdotonta, ilman että sormet lähtee irti muutaman tunnin pelaamisen jälkeen tai autossa on semmoiset säädöt, joilla ei oikeasti voi ajaa. Pointti oli se, että jos vertaa Ferrari Challengea ja GT5P:tä pädimiehen kannalta, niin tulee verrata Ferrari Challengea GT5P:n standard -simulaatioon eikä professionaliin. Standard on pädille, professional ratille.

Oukkei. En varsinaisesti tarkoittanut verrata tuolla tavalla, heitin sen sutsuki kommentin ihan siksi että mielestäni Prolossa on vähän vedetty yli kun on haettu realistisuutta. Mutta olen kitissyt siitä jo tarpeeksi Prolon omassa ketjussa, joten en täytä tätä ketjua samalla kitinällä :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ei player nimeä voi FC pelissä vaihtaa ja mitäs sitä tarvii, mutta Team nimen voit vaihtaa milloin vain uusiksi.Jos player nimen haluaa vaihtaa on se vaihdettava itse PS3.

Onnistuu vaihtaminen, tai ei minulla ole ainakaan enään se Player siinä nimenä. En muista ulkoa mistä sen vaihdoin, mutta katson kun seuraavan kerran istahdan plösön ääreen.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Onnistuu vaihtaminen, tai ei minulla ole ainakaan enään se Player siinä nimenä. En muista ulkoa mistä sen vaihdoin, mutta katson kun seuraavan kerran istahdan plösön ääreen.

Joo itse taisin myös löytää tuon viime kerralla, mutta en ehtinyt kokeilla toimiko tuo FC-moodiin.

Ja Lostin kysymykseen, miksi PLAYER nimi tarvitsee vaihtaa, niin miksi helvetissä ei? Omasta mielestä helvetin typerää pelata jollain PLAYER nimellä. Kas kun ei muissa peleissä tätä samaa virhettä ole tehty?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Monet pädimiehet, kuten minäkin ennen, yrittivät pysyä professsional -simulaatiolla rattimiesten vauhdissa, mikä on mahdotonta, ilman että sormet lähtee irti muutaman tunnin pelaamisen jälkeen tai autossa on semmoiset säädöt, joilla ei oikeasti voi ajaa. Pointti oli se, että jos vertaa Ferrari Challengea ja GT5P:tä pädimiehen kannalta, niin tulee verrata Ferrari Challengea GT5P:n standard -simulaatioon eikä professionaliin. Standard on pädille, professional ratille.
Silti vaikka on minkälainen pro, niin ei se sataheppanen suska lähde sladiin pelkän kaasun painamisella satasen vauhdissa. Mielestäni aivan aiheellista kritiikkiä, jos fysiikan lakejakin kumotaan hankalamman ajotuntuman takia.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ja Lostin kysymykseen, miksi PLAYER nimi tarvitsee vaihtaa, niin miksi helvetissä ei? Omasta mielestä helvetin typerää pelata jollain PLAYER nimellä. Kas kun ei muissa peleissä tätä samaa virhettä ole tehty?

Eikös huumori mennyt läpi.Se on sen murhe jos ei tutki options valikoita ym. ja laita heti kaikkia kohdalleen.
Siinähän pelaa player nimellä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Eikös huumori mennyt läpi.Se on sen murhe jos ei tutki options valikoita ym. ja laita heti kaikkia kohdalleen.
Siinähän pelaa player nimellä.

No joo ei tuosta sun viestistä kyllä huumori pahemmin kuki. Voi johtua, ehkä siitä, että tuo sun suomi ei niin täydellistä ole.

Pelaatteko te vielä Lost07 tätä aktiivisesti vai ootteko siihen Super Car Challengeen jo siirtyny? Tuota rahaa näyttää tulevan tässä pelissä sen verran, että noita uusia autoja saa aika tiuhaan osteltua jos haluaa. Onneks ei sentään näistä DLC-autoista joutunu maksaa kuin oikealla rahalla :o

Saa nährä jos se Enzo pysyis ees hiukka käsissä, kun ratilla pääsen testaamaan viikonloppuna. Jos ratti ei tähän peliin sovi niin sitte pitää jatkaa padilla ja jättää ratti Gran Turismolle.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Pädikuskien kannalta GT5P on luultavasti melko perseestä, kun standard on liian helppo ja professional on liian vaikea. Olis saanu pitää GT4:n tai GT HD:n ajettavuuden. Niissä oli mielestäni vähän semmonen välimaasto GT5P:n standardin ja professionalin väliltä. Tosin jos on jotkut etuvetoset tai nelivedot, niin silloin tilanne on aika tasanen, mutta tehokkailla takavetosilla ja yliohjaavilla autoilla ei.

Omasta mielestä Ferrari Challengen ja kaikkien ps3-ajopelejen ongelma on nettipelin lagaisuus.

Mutta valitettava tosiasia on, että mikään tän hetken PS3-ajopeli ole sarjapelaajan kannalta hyvä.

Seuraavat pelit mitä ite katson tarkkaan ovat NFS: Shift ja Supercar Challenge. Tosin en usko vieläkään, että edes jompi kumpi sais nettipeliään lagittomaksi edes samanmaalaisten kanssa. Toivottavasti yllättävät kuitenkin positiivisesti. Tosin katseet on jo kaukana GT5:ssä ja rFactor 2:ssa. Joten sinänsä ihan sama millasta paskaa on tässä välissä tulossa.


No ei se nyt GT5P ole perseestä kyllä pelistä tykkäisin, mutta ei ole online privaa jolla saisi sikailijat pois peli sessioista ja tutut kaverit samalle viivalle.
Ongelmana minulla on se että minun on pakko ajaa tatilla ja monella "list" kaverilla on ratti ja me ei ajeta standardilla kuten tiedät Simo ja sijoitukset on minulla sen mukaiset,
mutta sijoituksilla ei niin väliä jos kisat ovat hyviä.

Siinä vaiheessa viimeistään alkaa tuntua kun auto takavetoinen esimerkkinä GT40 tai Z06.
Nelivedolla tatilla kunnon päivänä pärjää kunnon kuskina jopa rattimiehille, jos auton säädötkin ovat kohdallaan.Joskus olen tämän kokenut Suzuka radalla aivan mahtavaa vääntöä ja tulin toiseksi.
Etuvetoisillakin jotain mahdollisuuksia, mutta jos toisella tai toisilla on ratit ja itse ajaa tatilla niin tattimies yleensä häviää ei mahda mitään.
Kaiken kaikkiaan GT5P on tehty enemmän ratille kuin tatille.

Jep pakko myöntää että Ferrari pelissä netissä tahtoo olla autojen nykimistä ja joskus joillain jopa autot liikkuvat yksi eteen ja kaksi taakse periaatteella, mutta
perään en halua latasta tai kylkeen ja mistä mennä ohi kun kuskin auto vatkaa miten sattuu.
Mutta tutulla porukalla ajelen suurimman osan ja meillä ei pahempia ole ollut ja kisatkin ovat olleet monesti kunnon vääntöä.

Joo harmittavasti tällä hetkellä PS3 "kunnon" rata-autopeli tarjonta on huono.

Sama vitsi seuraavat pelit mitä ite katson tarkkaan ovat Supercar Challenge ja NFS: Shift, mutta epäilen etenkin tota NFS mitä ajotuntuma on.
SCC mietin onko järkeä ostaa lähes samat autot ja radat, mutta voi olla että menee ostoon.
Jos Simo ostat SCC niin silloin taatusti ostan itsekkin niin päästäis samoihin kisoihin pitkästä aikaa.

Minulle muuta järkevää auto peliä, kun ei ole niin tällä Ferrai Challengella mennään ja onneksi on sopiva kaveri porukka jonka kanssa ajella ja siinä sivussa testailen SCC.
Tuli mitä tahansa paskoo välissä.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

No joo ei tuosta sun viestistä kyllä huumori pahemmin kuki. Voi johtua, ehkä siitä, että tuo sun suomi ei niin täydellistä ole.

Pelaatteko te vielä Lost07 tätä aktiivisesti vai ootteko siihen Super Car Challengeen jo siirtyny?
.

Vai tokkiisa et ei miu Suomi ole täellistä no voipi olla ettei ole ja voip olla että suattaa olla.
Tehköön jokainen oman päätelmän ei haittaa eikä tunnu missään.

Pelaan ulkomaalaisten kavereiden kanssa, kun Suomalaisia en tahtonut saada edes online peliseura osastolta ilmoitettaessani peli sessioita.
Ainoastaan yksi pelaaja tuli aina varmasti ja sekin on minun listalla ja hän tietää kuka on.

Lisäksi en ota pelaajia listalleni jos eivät vakuuta pelaavansa kunnolla ja jos sittenkin pelaavat törkeästi niin lähtee kuin leppäkeihäs mun listalta.

SCC eli SuperCar Challenge ei ole vielä tullut myyntiin.Tästä pelistä on oma keskustelu.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Vai tokkiisa et ei miu Suomi ole täellistä no voipi olla ettei ole ja voip olla että suattaa olla.
Tehköön jokainen oman päätelmän ei haittaa eikä tunnu missään.

Öööö, ei pitäiskään haitata. Enhän mä tota millään pahalla sanonut :confused:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Sellanen kysymys vielä että kun/jos sen lataa sieltä jenkkistoresta niin eikös sitä voi pelata sillä suomalaisellaki käyttjällä ?
Voi pelata. Mutta pelin ja DLC:n on AINA oltava samalta alueelta. Vielä ei ole tullut yhtään peliä, jossa DLC:t toimisivat ristiin.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tulipa eilen pitkästä aikaa pelattua tätäkin ja ihan lystiä oli, ainakin hetken. Ja koska olen vaihtanut PSN -tunnusta, aloitin tietysti alusta. Yksi asia silti häiritsee todella paljon. Se häiritsee itseasiassa lähes kaikissa ajopeleissä. MIksi hemmetissä pelaajan auto on aina huomattavasti muita tehokkaampi? Saat tulla mutkasta ulos lähes kuinka surkeasti tahansa ja silti suoran päässä olet ohittanut ainakin yhden edellä olevan auton. Jos edellä ei ole autoja, ei kukaan ainakaan tule ohi, sillä esim. monzassa se pääsuora on niin pitkä että kyllä siinä aina pari sekuntia saa eroa takana tulevaan.
Tuosta ylitehokkuudesta on aina se seuraus että kun oppii pelin autoja ajamaan, tulee pelistä samalla todella tylsää kilpailusta toiseen voittamista, ylivoimaisesti. Ja ainoa haaste tuntuukin olevan nopeimman kierrosajan parantaminen kierros kierroksen jälkeen. Boooriiing. Keksikää pelintekijät jotain uutta, :(
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Emmä tiedä.... itse en tykkää jos joutuisi omilla ajotaidoillaan koko ajan kisoissa ajamaan lähes täydellisesti ja sittenkään ei tahdo voittaa.
Joissakin ajopeleissä on osa kisoista ollut liian rankkoja ja sitten on loppunut lähes koko into peliin.Hyvä että joissakin peleissä on onneksi monta vaikeustasoa.

Jos on liian helppoa, niin vaihda vaikeustasoa rankempaa vaikka legend ja tietenkin kaikki avut pois...mitä niillä tekee ainankaan tässä pelissä nämä saattavat auttaa ongelmaasi.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tulipa eilen pitkästä aikaa pelattua tätäkin ja ihan lystiä oli, ainakin hetken. Ja koska olen vaihtanut PSN -tunnusta, aloitin tietysti alusta. Yksi asia silti häiritsee todella paljon. Se häiritsee itseasiassa lähes kaikissa ajopeleissä. MIksi hemmetissä pelaajan auto on aina huomattavasti muita tehokkaampi? Saat tulla mutkasta ulos lähes kuinka surkeasti tahansa ja silti suoran päässä olet ohittanut ainakin yhden edellä olevan auton. Jos edellä ei ole autoja, ei kukaan ainakaan tule ohi, sillä esim. monzassa se pääsuora on niin pitkä että kyllä siinä aina pari sekuntia saa eroa takana tulevaan.
Tuosta ylitehokkuudesta on aina se seuraus että kun oppii pelin autoja ajamaan, tulee pelistä samalla todella tylsää kilpailusta toiseen voittamista, ylivoimaisesti. Ja ainoa haaste tuntuukin olevan nopeimman kierrosajan parantaminen kierros kierroksen jälkeen. Boooriiing. Keksikää pelintekijät jotain uutta, :(

Ajeleppa arcaden kaikki vaikeustasot läpi, niin katsotaan onko ajaminen edelleen todella tylsää kilpailusta toiseen voittamista, ylivoimaisesti :) Ja tosiaan niin kuin Lost07 sanoi, ajoavut pois päältä, ellei ole jo.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Ajeleppa arcaden kaikki vaikeustasot läpi, niin katsotaan onko ajaminen edelleen todella tylsää kilpailusta toiseen voittamista, ylivoimaisesti :) Ja tosiaan niin kuin Lost07 sanoi, ajoavut pois päältä, ellei ole jo.

Ei toi arcade hirveesti innosta. Ajoapuja en käytä. Mutta pointti on lähinnä se että yksin ajamista nämä ajopelit nykyään single playerilla on. Joko ajat vaikeimmalla tasolla viimeisenä yksin, tai sitten hiukan helpommalla ekana puol kiekkaa muita edellä. Mutta ei tekoälyltä voi liikaa kyllä vaatiakaan. Toivottavasti saavat jossain vaiheessa multiplayerin siihen kuosiin joka toisessa pelissä että niitä jaksaa tahkota. Ihmistä vastaan on aina ihan erilaista pelata, oli peli kuin peli. :)
 
Ylös Bottom