Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)
Milläs kuvakulmalla olette tätä pelannut?
Konepelti kuvakulmalla, kun pitkästä aikaa mulla sellainen autopeli missä toi kuvakulma.
Eilen kolahti postilaatikkoon.
Muutama tunti on tullut nyt testailtua ja itse en välitä niin paljoa mikä on grafiikka mun mielestä ihan ok.
Ajettavuus ja säätömahdollisuudet ovat minulle paljon tärkeämpiä.
Säädöt ovat vähän turhankin rajalliset, esim alusta palikoiden säätö valinnat joko low tai high.
Mutta taas kaikki on hyvin kuvitettu eli selvästi näkee mikä toiminto vaikuttaa mitenkin.
Mutkista lähtö on enemmän simua auto meinaa karata käsistä ykkös, kakkos ja jopa kolmos vaihteilla.
Auto puskee välillä mutkista ulos tultaessa, mutta näin on kyllä ferrarit aina tahtoneet tehdäkkin.
Radan reunoja kannattaa välttää.Jos menee toiset renkaat heikalle tai nurmelle auto alkaa väkisin kammeta ulos radalta ja pahinta on se jos erehtyy jarruttamaan voimakkaasti samalla.
Jarrut ovat selvästi autossa, kunhan muistaa seurata jarrutus merkkejä niin kuin muissakin autopeleissä.Jos myöhästyt rankaisee peli siitä ja monesti kunnolla.
Mutkiin tulo on syytä ottaa varovasti muuten hiekka tai nurmi kutsuu.
Jos otat toisen vaikeus asteen challege kisa jutusta kannattaa yrittää ajaa aika ajoissa kympin sakkiin meilummin selvästi.Aika ajot tiukempia selvästi kuin kisat.
Itse kokeilin tota vaikeus astetta ja radat hakusessa niin kuin autokin sain kaahata aikalailla jotta pääsin kolmen sakkiin.
Kisoissa riittää rytinää ja kolinaa, kun kone kuskit pitävät ajolinjoistaan hyvin tiukasti kiinne, mutta ne eivät tuupi takaapäin.Hyvin samanlainen oli aikanaan jossain tocassakin..muistaakseni.
Mutta kyllä sieltä ohi pääsee, mutta monesti kolinalla.Tämä on mielestäni pelin huonoin puoli selvästi, mutta sopivalla ajo asenteella tästä selviää.
Autoa pystyy rajallisesti maalailemaan.Ei niin paljon kuin esim. forza pelissä, lähes rajattomasti.
Mutta kyllä eroja kavereiden kanssa saa taatusti, kun tarroilla väsäilee ja maalaa niitä niin saa vaikka mitä aikaiseksi.
Niitä tarroja on mielestäni ihan riittävä määrä.Niitä voi suurennella ja muokkailla muutenkin.
Tiivistettynä:
Valikkot olivat aluksi vähän hakusessa.
Kun ajat tekemistä riittää yllättävän paljon.
Auton säädöt rajalliset.
Autoja saa ostettua lisää.
Suurin osa radoista ovat meilenkiintoisia vaihtelevia ratoja, joissa on jarruteltava tuon tuostakin.
Hyvä asia on toi auton maalaus toimintokin.Näin saa race henkeä kisoihin ja erottaa kaverin kuin kaverin paremmin radalta.
Jos autopelistä pulaa, niin ei tämä mitenkään huono ole.
Nettipeliä en ole vielä testannut.