Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ferrari Challenge

Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Itsellä löytyy Logitech Momo Racing Wheel ja kyllä se periaatteessa toimii. Eli kaasu/jarru, ohjaus ja vaihteet toimii, mutta siihen se jääkin eli kun olet jonkin session aloittanut, niin sieltä ei pääse pois kuin sammuttamalla koko peli :mad:

Meni kyllä 20 ihan hukkaan tai sitten on rattiostoksille lähdettävä :eek:

No hyvä kuulla että ainakin periaatteessa Momokin toimii.

Eikö pysty edes ohjaimen avulla poistumaan sessioista? GT5 Prolossa ainakin pystyy sessioiden aikana ohjaintakin käyttämään, kunhan vaan pistää pleikan ohjainasetuksista ohjaimen 1. ohjaimeksi ja ratin 2. ohjaimeksi. (Ei yhtään selvemmin voinut kirjoittaa :))
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kokeilin niitäkin vaihdella, mutta ei mitään vaikutusta.

Sitten alkoikin ihme sekoilut eli kun vaihtoi isommalle, niin samalla tuli katsottua oikealle. Ratin kalibrointi kans sekoilee eli yht'äkkiä ratti on vinossa vasemmalle tai oikealle.

Kyllä se on näemmä vähän ajoharrasteet ajettava PC:llä, mutta alkaa koneesta puhti loppua ja ajattelin että tämä FC ois pelastus, mutta ei :(
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tuon vilkuilun saa korjattua kun valkkaa controller-asetuksista a-vaihtoehdon
namiskoille. Momo ei oikein ymmärrä peliä tai toisinpäin. Itse huomasin, että
kaikkein "parhaan" tuntuman sai laittamalla herkkyyden minimiin. Tosin silloinkin ajelu
on vähän kuin yskiminen ripulitaudin aikana liukkaalla jäällä, eli pirun varovaisesti ja pienin liikkein pitää edetä. Ruudulla ratti meinaa tulla "perässä" ripeämmissä kääntelyissä.

Mistä saa muuten nuo ajoavut pois kokonaan? Käyn options-sivulta ne laittamassa veke mutta challenge-kisan päätteeksi tuloksissa näkyy, että apuvälineet ovat olleet käytössä. Pitäisi saada kokonaan pois, niin tietäsi stability controllin vaikutuksen rattiin...

Mutta oiva peli, suosittelen parin päivän ajelun jälkeen aivan ehdottomasti. On hyvää vaihtelua gtplle.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Kyllähän sitä kisaamaan voisi lähteä. Itselle ei edes ole kovin tärkeää tuo että olisi parempia autoja. Radat pitäisi tietty aukoa ensin, että ehtisi edes hiukan opettelemaan niitä. Italian radat on auki, euroopan challengen juuri aloitin.

AI-kuskit on melkoisia kusipäitä ja ansaitsisivat jonkinlaista rangaistusta töppäilyistään. Blokkaavat törkeämmin kuin teinit GT5P:n online-kisoissa.
:)

Mistä saa muuten nuo ajoavut pois kokonaan? Käyn options-sivulta ne laittamassa veke mutta challenge-kisan päätteeksi tuloksissa näkyy, että apuvälineet ovat olleet käytössä.

MaxXxXxball tietoa tosta online kisaan lähdöstä että kannattaa opetella jonkin verran koska ero meihin kaemmin pelanneisiin saattaa olla aika rankka.
Tänään ilta myöhään huomasin, kun joku suomalainen liekkö joku teistä jotka ovat juuri kirjoittaneet niin jäi kyllä aika pahasti jälkeen kaikista muista.
Epäilen että tuskin on hirveästi kisa maistunut kun yksin saanut ajaa.

Tietysti saa sinne tulla ja voi kysäistä vaikka minulta jos pelaa kunnolla ( blogissani ohjeet )... sinä kyllä pelaat, mutta pelaako kaikki.

Ilmeisesti tarkoitat kone kuseja? olen pahempaankin peleissä törmännyt, mutta muutamat kisat kun ajaa niin oppii niiden metkut ja niitä voi huijata sitten.

BlingBling kyllä ne avut saa pois options ja assists ja tuolta laittelee pois mitä haluaa ja lopuksi kuittaat ruksilla.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Tuon vilkuilun saa korjattua kun valkkaa controller-asetuksista a-vaihtoehdon
namiskoille. Momo ei oikein ymmärrä peliä tai toisinpäin. Itse huomasin, että
kaikkein "parhaan" tuntuman sai laittamalla herkkyyden minimiin. Tosin silloinkin ajelu
on vähän kuin yskiminen ripulitaudin aikana liukkaalla jäällä, eli pirun varovaisesti ja pienin liikkein pitää edetä. Ruudulla ratti meinaa tulla "perässä" ripeämmissä kääntelyissä.

Mistä saa muuten nuo ajoavut pois kokonaan? Käyn options-sivulta ne laittamassa veke mutta challenge-kisan päätteeksi tuloksissa näkyy, että apuvälineet ovat olleet käytössä. Pitäisi saada kokonaan pois, niin tietäsi stability controllin vaikutuksen rattiin...

Itsekin tuolta Options-sivulta avut otin pois ja silti kun menin TimeTrialiin, niin kummasti TC:n ja SC:n nappi loisteli välillä punaisena.

Pitääpä töiden jälkeen lisää testailla vaikkakin jäi kyllä tuon MOMOn takia hieman huono maku kun eilen eka kerran ajelin. Tietty jos hakis ohjaimeen Triggerit ja hoitas ajamisen pädillä :(
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

kyllä ne avut saa pois options ja assists ja tuolta laittelee pois mitä haluaa ja lopuksi kuittaat ruksilla.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Joo, eli nyt kun ratista tuntuu juttua riittävän niin olis sellanen aika perustavaa laatua oleva kyssäri. Pystyykö ratilla ja polkimilla ajaan nopeampia kierroaikoja kun pädillä? Tosiaan noi Pleikan triggerit on kyllä aika huonot ja "lyhyet" että saattaa jopa pystyä vai? Nimittäin Xbox puolella tilanne on se, että vielä yhdessäkään pelissä rattipolkimilla ei ole pädille pärjännyt. Tietenkään sitä ei ole auttanut se, että Xboxille saa vain huonoja muovirimpuloita ja voi vaan haaveila momon tasoisista. Oli miten oli, niin -säälihän se vähän on. Ei ole kovin palkitsevaa ostaa ja viritellä hienot systeemit tulille kauheella vaivalla ja rahalla, sitten huomata sen jälkeen että ajaakin hienolla ratilla hitaammin mitä tylsällä pädillä...

Tämä on kyllä eka peli pitkästä aikaa jonka takia hieman rati ja polkimet himottaisi. Mutta toisaalta kyllä melkein olisi vaatimus, että se ei olisi pelkästään hauskempaa vaan myös vähintäänkin yhtä nopeasti pitäs kierrokset taittua kun pädillä? Mikäs ratti muuten PS3:lle olisi paras? Tämä vai? Muuten vaikuttaa ihan kivalta, mutta on vähän suolasen hintanen...enkä myöskään ihan tiedä, että miten tuollainen taittuu "sohvaympäristöön" :confused: Voi mennä vähän rakenteluksi?
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Mitä olen tätä peliä pelannut nyt pädillä niin on käynyt selväksi että Ratti-/polkimet -kombolla pystyy taatusti parempiin kierrosaikoihin. Sekä triggereiden että tattien analogialueet on niin suppeat että saa olla melkoinen pianisti että pystyy ulostuloissa antamaan kaasua juuri oikean määrän ilman että alkaa sutimaan, tai että menettää turhaan vauhtia. Tottakai ratti/poljin -kombon tarvitsee olla laadukas, mutta käsittääkseni plegelle saa hyvinkin laadukkaita ratkaisuja.

Tuskin tulee kuitenkaan hankittua, kun se pitäisi aina laittaa piiloon pelin lopetettua, ettei tuo 2 ja puol vuotias tuholainen pääse purkamaan sitä atomeiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Sorruin sitten helppoon ratkaisuun ja laitoin vaikeustason helpoimmalle tuohon Challengeen, kun ajattelin etten kuitenkaan jaksa toista kertaa ajaa noita läpi veren maku suussa ja halusin kaikki radat auki nopeasti. Juu, nolottaa, kaikkihetimullenyt :eek:

Siispä nyt on Italian ja Euroopan Challenget ajettu, ja jenkki Challengen aloitin eilen. Tähän mennessä Mugello on vaikuttanut aika kivalta radalta. Vähän ehkä mutkat toistavat toisiaan ja ovat peruskauraa, mutta ovat kuitenkin ajettavia kaikki ja kävelyvauhtimutkia ei onneksi ole. Toki on muita ratoja jotka tarjoavat hienompia elämyksiä, kuten esimerkiksi Spa, mutta kun rupeaa "takasuoran" jälkeiseen oikeaan mutkaan tarjoamaan jarrua padilla, niin välillä meinaa itku tulla.

Nuo online kisat parin viikon päästä voisi itseänikin kyllä kiinnostaa. Voisiko Kurvi heittää vähän jotain aikoja minkämoisia kierroksia pitää ajaa että ei ole ihan heittopussina online kisoissa? Itse olen sen ajolinja-avun kanssa (tuohan kyllä auttaa melkoisesti, on ollut kuitenkin päällä kun on vieläkin liikaa uusia ratoja) ajellut esim. juuri mainitsemassani Mugellossa jotain 1:58 aikoja kisoissa. Muut ajoavut on kaikki pois ja manuaalilla ajelen. Olenko lähellekkään kartalla, vai pitäisikö vielä reilusti kovempaa mennä etten kierroksella jää jälkeen? :)


Edit: niin, piti tuosta sadekelistä sanoa. Se on kyllä aika kivasti mielestäni toteutettu. Ei ole sellainen halpa toteutus että vesikelillä ei ole mitään pitoa ja piste. Joissain peleissä on myös että vesi tuntuu vaikuttavan vain takapyöriin, eli vetopitoa ei ole yhtään ja auto spinnaa helposti mutta etupää on kuin olisi kuiva asfaltti alla. Toki pitoa on tässäkin selkeästi vähemmän, ihan niin kuin pitääkin olla, yhtä kovaa ei vaan pääse kuin kuivalla. Mutta tässä pystyy silti ajamaan kilpaa ja taistelemaan sijoituksista, koska tuntuma autoon välittyy edelleen. Ja kuitenkin vesikeli aiheuttaa sen että taustalla piilee sellainen pieni pelonsekainen tunne koko ajan, että toivottavasti ei lähde auto lapasesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

kyllä ne avut saa pois options ja assists ja tuolta laittelee pois mitä haluaa ja lopuksi kuittaat ruksilla.
No on se ny kumma kun ei uskota jos väitetään ettei ne avut lähde pois päältä.

Tilanne ennen ajamista Optionseissa ....

FC_001.jpg


Menen ajamaan quickracen ja ajon aikana huomaan että TC- ja SC-valo vilkkuu ja tunnen että apuja on päällä ja mitä lopputuloksessa onkaan .....

FC_002.jpg


No sitten käyn tarkistamassa tilanteen Optionseista ja ei siellä mitään apuja ole valittuna.

Käyn sitten ajamassa yhden Challenge-kisan ja taas huomaan ajona aikana apujen päälläolon ja tulokset sen vahvistaa ....

FC_003.jpg


Tämän jälkeen siellä Optionseissakin oli TC:ssä "Level 2" (tästä ei tullut kuvaa)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

G25:llä saa kisan aikana avut pois/päälle napeista. En ulkoa muista kaikkia, mutta ajolinja tais mennä x:ästä. Neliöstä, ympyrästä ja kolmiosta muut avut. Eti noita vastaavat napit MOMO:llas niin alkaa pelittään.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Oletko varmasti hyväksynyt valinnat x-napilla? Kuulostaa muuten todella oudolta. :) Kun sulla on toi ratti käytössä, niin tuo simon neuvo on varmasti hyvä. Mutta eti vielä se x-nappula.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Oletko varmasti hyväksynyt valinnat x-napilla? Kuulostaa muuten todella oudolta. :) Kun sulla on toi ratti käytössä, niin tuo simon neuvo on varmasti hyvä. Mutta eti vielä se x-nappula.
Kyllä ne Optionsit on hyväksytty X:llä.

Kylläpä tää konsoliajaminen meni vaikeaksi, sanotaan että ois helppoa, just joo :mad:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

No on se ny kumma kun ei uskota jos väitetään ettei ne avut lähde pois päältä.

Voisiko tuo MOMO olla osasyyllinen siihen, jos se muutenkin sekoilee ja sama ongelma on esiintynyt sinulla ja BlingBlingillä ja teillä molemmilla on ilmeisesti MOMOn ratti käytössä? Eli jos ajoavut ovat tulleet päälle silloin kun on ollut MOMO käytössä, niin kokeile tekeekö padilla pelatessa samaa. Tietysti jos tekee padillakin, niin sitten en keksi ehdottaa muuta kun sen mitä MaxXxXxball jo tuossa sanoi.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Voisiko tuo MOMO olla osasyyllinen siihen, jos se muutenkin sekoilee ja sama ongelma on esiintynyt sinulla ja BlingBlingillä ja teillä molemmilla on ilmeisesti MOMOn ratti käytössä? Eli jos ajoavut ovat tulleet päälle silloin kun on ollut MOMO käytössä, niin kokeile tekeekö padilla pelatessa samaa. Tietysti jos tekee padillakin, niin sitten en keksi ehdottaa muuta kun sen mitä MaxXxXxball jo tuossa sanoi.
No ajamaan pädillä ja kaikki toimii hienosti eli ajoapujen valot ei välky, eikä lopputuloksissa näy noita.

Sitten tarkempi tutkinen ratin kanssa ja poks... asia selvisi.

Eli kun vaihteen vaihtaa ylöspäin, niin samalla niin menee SC päälle ja seuraalla ylösvaihdolla pois jne jne ..... Alaspäin vaihtaessa vaihtelee sitten TC.

Saa siinä siellä Optionseissa sitä X:ää painella, kun pelin aikana apuja on päällä ja pois. Eli vika on siis yhdistelmässä FerrariChallenge & mustaMOMO, ei käyttäjässä ;)

MaxXxXxball:lle voin lahjoittaa yhen X-nappula, voi sitä painella ihan omissa oloissaan :D

Ja toisessa ohjaimen layoutissa samalla kun vaihtaa ylöspäin niin katse kääntyy oikealle, niin ei ole toimiva yhdistelmä tuo FerrariChallenge & mustaMOMO. Miksei näissä konsolipeleissä voi olla oman layoutin suunnittelumahdollisuutta? Äkkiseltään vaikutti tuon vaihdekepin käytöllä ettei se vaikuttaisi noihin apuihin, mutta yhdenkäden ajaminen ei ole vaihtoehto, kun ei pääse edes niitä forcen voimakkuuksia säätämään. Eli vaihteet pitää saada "läpysköihin" :cool:
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

No ajamaan pädillä ja kaikki toimii hienosti eli ajoapujen valot ei välky, eikä lopputuloksissa näy noita.

Sitten tarkempi tutkinen ratin kanssa ja poks... asia selvisi.

Eli kun vaihteen vaihtaa ylöspäin, niin samalla niin menee SC päälle ja seuraalla ylösvaihdolla pois jne jne ..... Alaspäin vaihtaessa vaihtelee sitten TC.

Saa siinä siellä Optionseissa sitä X:ää painella, kun pelin aikana apuja on päällä ja pois. Eli vika on siis yhdistelmässä FerrariChallenge & mustaMOMO, ei käyttäjässä ;)

MaxXxXxball:lle voin lahjoittaa yhen X-nappula, voi sitä painella ihan omissa oloissaan :D

Ja toisessa ohjaimen layoutissa samalla kun vaihtaa ylöspäin niin katse kääntyy oikealle, niin ei ole toimiva yhdistelmä tuo FerrariChallenge & mustaMOMO. Miksei näissä konsolipeleissä voi olla oman layoutin suunnittelumahdollisuutta? Äkkiseltään vaikutti tuon vaihdekepin käytöllä ettei se vaikuttaisi noihin apuihin, mutta yhdenkäden ajaminen ei ole vaihtoehto, kun ei pääse edes niitä forcen voimakkuuksia säätämään. Eli vaihteet pitää saada "läpysköihin" :cool:

Anteeksi että koitin olla ystävällinen. Pitää muistaa että joiltakin siitä ei saa niskaansa kuin p**kaa.
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Hienoa tosiaan että sulla Kaitzu löytyy omakohtasta tietoa tosta momosta. Voidaan siis lopettaa spekulointi siitä miten asiaa voisi korjata.

Sanon tämän palatakseni edelliseen. Kaikkea ei voi kuitata hymiöllä, varsinkaan kun hymiö on huonosti valittu. Wink-hymiö olisi sopinut tilanteeseen paremmin kuin :D , joka on ivallinen ja tässä tapauksessa johti väärinkäsitykseen. Olen itse hymiöiden käytön kannattaja, koska niiden avulla voi selkeyttää sanomaansa. Toki tietysti oikein käytettynä. Asia osaltani loppuunkäsitelty. Peace ja silleen. :)
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Hienoa tosiaan että sulla Kaitzu löytyy omakohtasta tietoa tosta momosta. Voidaan siis lopettaa spekulointi siitä miten asiaa voisi korjata.

Kyllä korjausvinkit kiinnostaa, mutta taitaa olla ylitsepääsemätön este kun kumpikaan näppäin-layout ei ole toimiva (kuten jo niistä aiemmin kirjoitinkin) :confused:

Peli vaikuttaisi sen verta hyvältä että haluaisin tuolla ajaakin pelkän omistamisen sijasta.

Milläs rateilla porukka sitten ajelee? G25? Fanatec?

Logitech Driving Force GT ois varmasti se 100% toimivin, mutta jotenkin ei vaan nuo DFP:n polkimet innosta.

[OT]
Lisäksi oma MOMOni ei ole ikinä toiminut 100% PS3:n kanssa eli hukkailee tuota ratin kalibrointia eli oikeastaan tämä peli on nyt se viimeinen tikki (PC:ssä ratti toimii OK, mutta pleikan kanssa se montakin kertaa kierroksen aikana muuttaa ratin kalibrointia).
[/OT]
 
Vastaus: Ferrari Challenge (PS3)

Voisiko tuo MOMO olla osasyyllinen siihen, jos se muutenkin sekoilee ja sama ongelma on esiintynyt sinulla ja BlingBlingillä ja teillä molemmilla on ilmeisesti MOMOn ratti käytössä? Eli jos ajoavut ovat tulleet päälle silloin kun on ollut MOMO käytössä, niin kokeile tekeekö padilla pelatessa samaa. Tietysti jos tekee padillakin, niin sitten en keksi ehdottaa muuta kun sen mitä MaxXxXxball jo tuossa sanoi.

(#161) No nyt on kokeiltu ratilla ja sen kanssa peli on aivan paska. Kyllä, näin se on todettava.
Force asetukset menee väärin ja kun vaihtaa vaihdetta ylöspäin on samassa napissa katsominen oikealle....eli aina vilahtaa oikea näkymä kun vaihtaa.

Autossa ei ole moottorijarrua ja sekä jarru että kaasu on enempi nappeja kuin analogisia polkimia. Niillä ilmoitetaan haluavansa lisää kaasua tai haluavansa pysähtyä. Selkeää tuntumaan niiden vaikutuksesta auton kulkuun ei tunne.

Itse kun olen tottunut pelaamaan PC:llä simuja niin tämä ei kyllä ole sinnepäinkään. Peli varmaan toimii padilla paremmin mutta kun luin arvosteluista tämän olevan simulaatio oli ehkä odotukseni korkeammalla. (tai edes lähellä autopeliä)

Tuohon ratin ominaisuuksiin jos saisi säätöjä niin sitten ehkä pelistä saisi pelattavamman. Nyt momo ratilla tuntuu forcet olevan väärään suuntaan, eli mutkassa auto kääntyy melkein itsestään kun force voima toimii väärin päin. (joissain PC simuissa sama ilmiö mutta niissä yleensä voi tuon säätää kohdilleen)

Testasin tuon jälkeen GT5:ttä ja voin kyllä todeta Prologuen olevan ajomalliltaan paljon lähempänä autolla ajamista kuin tuo ferrari. GT5:ssa voi autoa ihan oikeasti ajaa, Ferrarissa sitä vain yrittää sompailla haluamaansa suuntaan.

Ehkä tuossa tuo mun "ei PS" ratti pilaa mutta kun se toimii taas GT5:ssa hyvin niin en ymmärrä miksei sitä nyt saada tuossa toimimaan.

pitää vielä testata padilla jos se siitä paranisi..



Aina kannattaa lukea koko viestiketju jotta voi välttyä yllätyksiltä. :rolleyes:
 
Ylös Bottom