Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Joku täällä mietti, niin tosiaan kyllä junnut kasvavat. Meillä yksi kaveri kasvoi heti kun tuli vuosi lisää mittariin vaivaiset 20cm;)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Kasasimpa tossa cahillistä saamilla rahoilla bundesliigan pelaajista ja yhdestä Atlético Madridin (järkyttävän kalliita noi kaikki bundesliigan rw) pelaajasta joukkueen 6k. Mielestäni ihan ok jengi.

EA Sports Football | FIFA Ultimate Team | EA SPORTS Football

Nuo tähdet ihmetettyy 2,5* ja joukkueen paskimman overall on 75.. Mun ekalla joukkueella on tähtiä 1,5 enemmän vaikka se on pelaajien overallia kattomalla selvästi paskempi. Ei jymmärrä..
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ensimmäinen kausi takana ja tiukka kausi Celticin paidassa tuli pelattua. Tunnetusti Rangers oli pahin vastustaja ja vikaan peliin asti taisto mukamas meni. Tosin 30 pelin jälkeen jäi sarjataulukko jumiin ja näin vaikka toinen hävisi matsinsa niin piste-ero pysyi yhdessä kokoajan. Tämä tietenkin latisti fiilistä aika pahasti, mutta katsotaan nyt toinen kausi vielä (tällä kertaa Ranskan kentät kutsuvat pelaajaani).
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Minä palkkasin Careerissa scoutikseni sen erään suomalaisen, jonka nimeä en juuri nyt saa päähäni. Scouttauksen tuloksena otin junnujoukkueeseeni niin ikään Suomen kansalaisuuden omaavan pelaajan. Hänen nimensä on Justus Kankkunnen. Luit oikein, nimessä on yksi n-kirjain liikaa. Tällaisista sattumuksista näkee, ettei FIFA ole joka ikistä asiaa aivan millintarkasti hoitanut. Mutta eihän niin tarvitse aina välttämättä tehdäkään.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

On kyllä lämästä, että kauden aikana sain tehtyä ehkä kaksi onnistunutta liukutaklausta laidalla (world class). Kaikilla muilla kerroilla kone tiesi taklaukseni ja kääntyi samalla hetkellä. Muutenkin peli on niin hidasta, että liukutaklauksiin kuuluva kovuus ja vauhti loistavat poissaolollaan..
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Itseäni häiritsee oikeastaan pelissä tällä hetkellä eniten se, että tuomari tuntuu säästelevän pilliä. Välillä tulee eteen selviä vaparin arvoisia kampituksia ja riuhtaisuja, mutta pilli ei vaan soi. Tiedän, että pelissä on eri tuomareita, jotka viheltävät ja jakelevat kortteja taipumustensa mukaan - osa helpommin, osa ei juuri koskaan. Tästä huolimatta olen sitä mieltä, että saisi tulla pikkasen lisää nuotteja tuomareiden pillisävellyksiin. Sen verran tiukassa on vaparit ja siten myös kortit.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mulla kyllä pilli soi suht tasaseen tahtiin (pilkkujakin ollut aika monta), mutta kortteja tulee suht pihtaillen (olen nähnyt vain 2 punaista korttia reilun 3,5 kauden aikana, vaikka mielestäni useammassakin tilanteessa noisen olisi voinut lätkäistä! Yksi itselleni, tosi törkeästä taklauksesta, ja yksi CPU:lle suht törkeästä). Onkin pikkasen sääli, ettei tuomareille ole slideria, niinkuin esim. NHL:ssä tai NBA 2k:ssa. Onneksi tuomari ei enää ole ihan niin puolueellinen kuin 11:sta oli, joskin välillä tuntuu, että tuomari on silti pikkasen puolueellinen CPU:n suuntaan (törmäilytilanteet menevät lähes järestään CPU:n hyväksi). 10:n tuomarilinjaa en edes muista, että voisi siihen verrata.

Ja liukutaklauksista, että jos ei onnistu tekemään kuin 2 kaudessa, niin ei muuta kuin treenaamaan ajoitusta. Itse teen onnistuneita liukuja varmaan 2-4 per peli (4min puoliskoilla, world class -vaikeustaso). :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tuossa vähän riplailin huvikseni, ja tein varmaan hienoimman maalin, mitä olen koskaan tehnyt: Leo Messi | EA SPORTS Football Tekninen suoritus :D


Ultimate Teamiakin olen vähän pelaillut. Aivan pirun mielenkiintoinen pelimuoto, suosittelen kaikille! Suomen maajoukkueen ja sitten vähän kovemman squadin olen kasaillut: EA Sports Football | FIFA Ultimate Team | EA SPORTS Football

EA Sports Football | FIFA Ultimate Team | EA SPORTS Football

Eipä ole ilolla rajaa, kun saa tuolla Suomi-joukkueella pelata! Roman Eremenko on laadukas pelaaja, vaikka overall onkin vain 78. Pasanen on varmaan meikäläisen suosikki tässä pelissä. Puskuvoimaa löytyy ja vaparit ne vasta kovat ovatkin, shot power 85! Kymmeniä vaparimaaleja olen Petrillä vetänyt.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tuossa vähän riplailin huvikseni, ja tein varmaan hienoimman maalin, mitä olen koskaan tehnyt: Leo Messi | EA SPORTS Football Tekninen suoritus :D


no HUH HUH :D

Olipahan jäätävä viimeistely. Tuleeko nuo temppu potkut muuten ihan randomilla vai pitääkö painaa jotain?


Yks juttu, mikä tässä pelissä hieman huvittaa/tympii on se että nuita pikarajaheittoja ei ruukaa saaha siitä maasta oikeen koskaan ykkösellä käsiin vaan pelaajan pitää lähes aina kyykistyä uudemman kerran kun ekalla ei tartu.. joskus ei tokallakaan ja sitten tuleeki jo normaali :D
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

no HUH HUH :D

Olipahan jäätävä viimeistely. Tuleeko nuo temppu potkut muuten ihan randomilla vai pitääkö painaa jotain?

Jotkut tulee randomilla, mutta ainakin Trick Pass tehdään painamalla R1+X (eli siis oikealta puolelta ylempi takanappi+A boxilla). Tuokin saatettu tehdä sillä, X pohjassa niin lähtenyt nätisti ylänurkkaan. :D Leija_Spede voi korjata jos näin ei ole.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Jotkut tulee randomilla, mutta ainakin Trick Pass tehdään painamalla R1+X (eli siis oikealta puolelta ylempi takanappi+A boxilla). Tuokin saatettu tehdä sillä, X pohjassa niin lähtenyt nätisti ylänurkkaan. :D Leija_Spede voi korjata jos näin ei ole.

Sellainen lienee paikallaan mainita tässä yhteydessä, että noi tollaiset trick-liikkeethän onnistuu vain pelaajilla, joilla on Flair Trait (eli ei läheskään kaikilla). Mutta joo, aika jäätävä maali toi Leija_Speden maali, huh! :D
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tuossa vähän riplailin huvikseni, ja tein varmaan hienoimman maalin, mitä olen koskaan tehnyt: Leo Messi | EA SPORTS Football Tekninen suoritus :D

Olipahan komea maali. :eek: Epäilemättä Trick Shot (R1/RB + ympyrä/B), vai?

Samalla tavallahan esim. saksipotkut lähtevät keskityksestä tulevaan palloon kun painaa ensin Finessee-napin (R1/RB) pohjaan ja sitten vetonappia. Pelkällä vetonapilla tulee normipusku.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Olipahan komea maali. :eek: Epäilemättä Trick Shot (R1/RB + ympyrä/B), vai?

Samalla tavallahan esim. saksipotkut lähtevät keskityksestä tulevaan palloon kun painaa ensin Finessee-napin (R1/RB) pohjaan ja sitten vetonappia. Pelkällä vetonapilla tulee normipusku.

Eikös nuo saksarit ja hyppypuskut tule L2/LT ja sitten ympyrää. Itelläni ainakin toiminut.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Niin sepä tuossa maalissa onkin, että en itsekään oikein tiedä mitä siinä tapahtui. Harvemmin tulee noita "lay off pass"- vapareita vedettyä, joten tuossa lähdin huvikseni kokilemaan, ja nätti maalihan siitä syntyi :D R1:een en koskenut, eli siitä se ei kyllä johtunut.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tulipas eilen sitten koitettua noita Custom Tacticsien säätämistä. Kannattiko? No kannatti! Voi helvettiläinen sentään, että noilla on ihan oikeasti paljon merkitystä. Oma peli parani ihan sikana noiden säätelyn johdosta, jonka johdosta myös FIFA maistuu entistä paremmalta. Niille joiden mielestä FIFA 12:sta on liian passiiviset AI-tiimikaverit, niin vetäkääpä noita hyökkäyspään slidereita riskimpään suuntaan (build-up: speed ja chance creation: passing tuntuisivat vaikuttavan juoksuihin tosi paljon), niin johan rupeaa jätkät juoksemaan. :D Toki kannattaa muistaa, että mitä riskimpää, sen alttiimpi oma pää on vastahyökkäyksille - varsinkin nopeat kärjet vastustajalla voi olla aika myrkkyä, jos on liian riskaabeli hyökkäys. :) Ja toki toimii toiseenkin suuntaan, jos kaipaa rauhallista rakentelua. Onkin siinä mielessä, että kuin paljon noi voi vaikuttaa, aika outoa, ettei EA ole mielestäni missään painottanut näiden tärkeyttä.

No, jokatapauksessa tässä selityksiä mitä noista tapahtuu:

FIFA 12 - Custom Tactics Tutorial - FIFA Encyclopedia

Itse säätelin eilen vain hyökkäystä, mutta tänään voisin katsella paranisiko puolustuskin entisestään pikku säätelyllä.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Onko muuten moni huomannut sitä että vihdoinkin ollaan päästy pelaajien taitojen suhteen siihen mitä toivonut jo vuosia? Eli siis pelaaja voi olla todela nopea/ketterä vaikka pelaisikin "mutasarjaa". Vuosiahan on ollut niin että jos ovr on matala, niin sitten olet kaikessa paska, vaikka oikeasti olisitkin juossut 100m 10sekuntiin. Nyt oikeasti on selvästi scoutattu pelaajat ja tehty statsit sen mukaan. Eli alasarjoissa voi olla todella hyviä pelaajia jossain yhdessä/kahdessa asiassa, vaikka kokonaisuutena ovatkin sitten heikkoja pelaajia. Samoin huiput voivat olla todella hitaitakin, vaikka muuten olisivat huippuja. Olen TODELLA tyytyväinen tämän vuoden suhteen tuohon. Nyt oikeasti tuntuu että pelaajilla on jo tuollakin tavalla todella paljon eroa. Nyt sitten voi oman pelitavan mukaan ostaa vaikka pelaajan joka on todella nopea, mutta melko halpa, kun muuten heikko, jne.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Onko muuten moni huomannut sitä että vihdoinkin ollaan päästy pelaajien taitojen suhteen siihen mitä toivonut jo vuosia? Eli siis pelaaja voi olla todela nopea/ketterä vaikka pelaisikin "mutasarjaa". Vuosiahan on ollut niin että jos ovr on matala, niin sitten olet kaikessa paska, vaikka oikeasti olisitkin juossut 100m 10sekuntiin. Nyt oikeasti on selvästi scoutattu pelaajat ja tehty statsit sen mukaan. Eli alasarjoissa voi olla todella hyviä pelaajia jossain yhdessä/kahdessa asiassa, vaikka kokonaisuutena ovatkin sitten heikkoja pelaajia. Samoin huiput voivat olla todella hitaitakin, vaikka muuten olisivat huippuja. Olen TODELLA tyytyväinen tämän vuoden suhteen tuohon. Nyt oikeasti tuntuu että pelaajilla on jo tuollakin tavalla todella paljon eroa. Nyt sitten voi oman pelitavan mukaan ostaa vaikka pelaajan joka on todella nopea, mutta melko halpa, kun muuten heikko, jne.
Enpä olekaan vilkaissut taitoja tuolta kantilta tämän vuoden versiossa, mutta jos näin vihdoin on, niin mahtavaa! Lähinnä tullut oman tiimin kaverit vilkuiltua ja kun pääsarjoissa olen toistaiseksi pelannut, niin ei niin ole esille noussut tuollaiset asiat. Tuo on kieltämättä kyrpinyt itseä aiemmin ja jotenkin pessimistinä olen ajatellut alitajuisesti, että tuskinpa tuo vieläkään on muuttunut. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ostin nyt taas fifan tai ylipäätään jalkapallopelin 4 vuoteen ja oon ihan helvetin pettynyt. Kokemusta on takana noin 100 nettipelimatsia about 7-divarissa ja ihan tajuttoman ykspuolista ja tylsää menoa.
Ensinnäkin peli ei kannusta syöttöpeliin. Ei lainkaan. Syötöt ovat aivan järkyttävän heikkoja tussuja ja ne lähtevät aivan liian usein väärälle pelaajalle. Sen sijaan varma tapa tehdä maaleja on kikata (kiertää) pari pelaajaa ja pistää se läpisyöttö. Noissa head to head peleissä avg maalit peliä kohti on noin 8 ja väitän, että yli 90% maaleista on läpiajoja. Hyökkäävillä pelaajilla on ihan järjetön juoksunopeus ja pallo ei hidasta menoa lainkaan, lisäksi botit ovat aivan järkyttävän passiivisia. Tuli tänään voitettua online cup-finaali 8-6. Kertoo hieman puolustuksen ja hyökkäyksen tasapainosta. En ole toistaiseksi löytänyt vielä mitään järkevää tyyliä puolustaa. Boteista pääsee läpi miten vain ja jockey on vähän vaikea, kun puolustaja vain juoksee ohi kahtasataa.

Saattaa vähän nyt kuullostaa yölliseltä itkupotkurage viestiltä, mutta nämä mietteet pyörineet päässä. Tactical defending kuullostaa parerilla loistoidealta, mutta toteutus on täyttä paskaa. Kertokaa toki, jos tässä pelissä on nyt ihan oikeasti järkevä tyyli puolustaa tai estää läpiajoja. Niitä en ole onnistunut löytämään eivätkä kyllä ole vastustajatkaan.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Hieman edellistä vastaajaa kompaten, onlinessa (vaikkapa head to head seasonissa) moni pelaaja yrittää tehdä osumia yksinkertaisesti ottamalla esimerkiksi keskialueella kontrollin yhteen pelaajaan ja harhauttelevan yksin siksakkia koko kentän läpi ja sieltä jopa rangaistusalueelle saakka. Myönnän, että jokunen kerta vastapelaaja on tuollaisessä onnistunutkin.
 
Ylös Bottom