Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Kyllä on. D-padista nuoli ylöspäin, ja sitten pitäisi tulla valikko, jossa lukee mm. "counter attack".

Tuossa tummentamassani tekstissä ei ole kyllä mitään perää. Parin ottelun jälkeen ei todellakaan voi tietää kuinka tehdä varmoja maaleja. FIFA 11:sta pelasin 1000 ottelua onlinessa, enkä pysty vieläkään sanomaan, että jonkunnäköinen eploit glitch olisi löytynyt.

Oliko tuossa Balotellin maalissa vaikeustaso professional tai kovempi? Se että pystyy kääntymään noin vapaasti kuudentoista sisällä on jo melko vaikeaa tämän pelin professionalilla, ja noista sijoituksistakin on tehty vaikeampia verrattuna viime vuotiseen peliin (assisted controlleilla noita vielä uppoaa, mutta siinä tapauksessahan tietokone tekee maalin puolestasi! Täysin manuaalisiksi controllit, niin eipä muuten mene verkon perukoille joka kerta.)

Läpiajoja ei myöskään ihan noin vain tule. Taas palaan vaikeustasoon, jos se on professional tai korkeampi, niin AI alkaa puolustamaan melko kurinalaisesti. Puolustuslinjaa ei nyt pysty seinäsyötölläkään pelaamaan pihalle, joka oli mahdollista FIFA 11:sta. Amateurilla tietenkin Walcott, Pato ja kumppanit polkevat toppareiden ohi, koska tietokone laittaa ne lönköttelemään, mikäli pelaaja on niiden ohi juossut.

Oletko huomioinut, että esim onlinessa pelatessa ei voi valita vaikeustasoa? vai voiko kerro minulle jos voi? (Professional vai mitä niitä on). Itse ainakin fifoja paljon pelanneena samat maalipaikat ovat käytössä jo 09 lähtien ihan sama käytätkö assistia vai et. Yksinpeli ei kiinnosta, kun se on perseestä. Perus EA Sportsin tekele. Tämä peli ei vain tunnu jalkapallolta piste.

Tässä pelaajien arvot Englannin, Espanjan ja Italian liigoista:

FIFA 12 - English Premier League - All Player Ratings (Downloadable File) - YouTube

FIFA 12 - Liga BBVA - All Player Ratings (Downloadable File) - YouTube

FIFA 12 - Serie A - All Player Ratings (Downloadable File) - YouTube

Ladattavat tieostot löytyy videoiden infoista videoiden alapuoleta. Yritin ladata tiedostoja myös tänne liitteenä, mutta sain vain ilmoituksen "invalid file". Tuolta voi kuitenkin jokainen katsella ja tallennella.

Ihmettelen teitä, jotka valitatte siitä, että maaleja syntyy vain yksinläpi tilanteissa.
Itse pelaan professional -tasolla ja kertaakaan en ole päässyt yksinläpi. Korottakaa sitä vaikeustasoa. Kyllä sillä amateurilla varmaa pääsee hölkkäämällä läpi, jos haluaa.
Omat maalit ovat tulleet kulmapotkuista, vaparista, muutama riparista ja suurin osa, kun olen päässyt aika vapaasti vetämään 16m rajalta.
PESsiä pelasin kaksi peliä ja tein 3 maalia. Yhden kun vedin 40 metristä ja kaksi kun pääsin yksinläpi.

Oletko huomioinut, että esim onlinessa pelatessa ei voi valita vaikeustasoa? vai voiko kerro minulle jos voi? (Professional vai mitä niitä on). Itse ainakin fifoja paljon pelanneena samat maalipaikat ovat käytössä jo 09 lähtien ihan sama käytätkö assistia vai et. Yksinpeli ei kiinnosta, kun se on perseestä. Perus EA Sportsin tekele. Tämä peli ei vain tunnu jalkapallolta piste.

Pakko nyt kysyä, olet ilmeisesti aikamoinen Jumala FIFAssa, jos joka pelissä juoksentelet läpiajossa vähintään sen 10 kertaa? Aikamoinen lapanen saa olla vastustaja onlinessakin jos kerran aina samat maalipaikat yms. onnistut luomaan kerta toisensa jälkeen.

Toki oma on mielipiteesi, kuullostaa vaan itselle hieman oudolta se, että pelit ovat helppoja ihan sama pelaatko onlinessa vai offlinessa.

Jos joskus satut hommaamaan FIFA12, voin ilomielin ottaa sinua vastaan ottelua. Vaikka en todellakaan ole kaltaisesi Jumala FIFAssa (Pro-taso on minulle FIFA12-demossa jo suhteellisen haastava), uskon vahvasti ettet ole minua vastaan läpiajossa joka hyökkäyksestä. :)

Ja listaillaan vielä omia kokemuksia demosta samaan viestiin:

-AI tuntuu vielä monienkymmenien demopelien jälkeen hyvältä. Toistoa ei tapahdu, ja luovat erilaisia paikkoja joka pelissä. Lisäksi samanlaisia maaleja ei ole nähty. Myöskin kaikki AIn tekemät maalit olisi voinut estää huolellisemmalla puolustuksella, tähän asti samanlaista "AI tekee maalin jos se tahtoo"-fiilistä ei ole tullut vastaan, mitä tapahtui välillä FIFA11:ssa.

-Maalivahdit ovat huomattavasti realistisempia vrt. aiempaan versioon. Tarkat vedot alanurkkiin menevät maaliin asti, vaikka voimaa ei olisikaan hirveästi.

-Impact Engine aiheuttaa ilon hetkiä bugeillaan, mutta myös loistavilla realistisilla tapahtumillaan. On saanut muutaman kerran selailla uusintaa ja katsella pelaajien kamppailua lopulta molempien kaatuessa yms.

Lisäksi Patolla on hyvä tasapaino FIFAssa -> EA Sports World

Niin ja uusi puolustussysteemi on loistava. Kaiken lisäksi tätä on pakko käyttää Onlinessa. :) Ei enää prässinappipohjassa juoksijoita!

Pakko nyt kysyä, olet ilmeisesti aikamoinen Jumala FIFAssa, jos joka pelissä juoksentelet läpiajossa vähintään sen 10 kertaa? Aikamoinen lapanen saa olla vastustaja onlinessakin jos kerran aina samat maalipaikat yms. onnistut luomaan kerta toisensa jälkeen.

Jos joskus satut hommaamaan FIFA12, voin ilomielin ottaa sinua vastaan ottelua. Vaikka en todellakaan ole kaltaisesi Jumala FIFAssa (Pro-taso on minulle FIFA12-demossa jo suhteellisen haastava), uskon vahvasti ettet ole minua vastaan läpiajossa joka hyökkäyksestä. :)

*****, kun oisin Jumala, niin olisin tyytyväinen. Edelleenkin peli on ihan hyvä, mutta minun mielestä pelaat millä tahansa tasolla läpiajoja tulee likaa verrattuna esim oikeaan futikseen. Ilomielelläni pelaan sinua vastaan, jos hankit pelin PC:lle.

EDIT: Tämä uudistus on myös kiva. http://www.youtube.com/watch?v=LwqMcS5Ehp8&feature=relmfu

Viimeksi muokannut moderaattori:

*****, kun oisin Jumala, niin olisin tyytyväinen. Edelleenkin peli on ihan hyvä, mutta minun mielestä pelaat millä tahansa tasolla läpiajoja tulee likaa verrattuna esim oikeaan futikseen. Ilomielelläni pelaan sinua vastaan, jos hankit pelin PC:lle.

Sori, tilaus tehty jo Ahvenanmaalta PS3:lle ja epäilen vahvasti hankkivani samaa peliä PC:lle enää. Lisäksi kuulun siihen ryhmään, joka uskoo pelaamisen olevan tarkoitettu konsoleille ja tietokone sitten muuhun käyttöön.

Mutta joo, eihän peli todellakaan täydellinen ole, kuten Henkan ja Mylegin linkittämistä videoista ilmi käy. Itse tosin vaan nauroin Mylegin linkittämälle videolle. Oma suosikkini on kyllä kumminkin ehdottomoasti tämä.

Tuo Dropball on oikeasti hyvä uudistus. Itse pelasin tuossa silloin, kun demo tuli olin, että wtf, kun tuo itselleni tapahtui:). PAKKO vielä tuohon ottaa kantaa, että konsolit ovat pelaamiseen ja tietokoneet muuhun, mutta kun se BF3 näyttää niin tökeröltä ja 30fps, niin piti tilata uusi kone sitä varten :D!

Mutta joo, eihän peli todellakaan täydellinen ole, kuten Henkan ja Mylegin linkittämistä videoista ilmi käy. Itse tosin vaan nauroin Mylegin linkittämälle videolle. Oma suosikkini on kyllä kumminkin ehdottomoasti tämä.

Hyvä että otit sen niin koska niin se oli tarkoitettukin. ;) Sattui vaan kohdalle just sopivasti... Mun tarkoituksena on tuoda kokemuksia puolueettomasti esille ja oppia koko ajan uutta itse peleistä ja muilta.

vaikeustaso nousee onlinessa sitä mukaa mitä enemmän voitat..

EDIT: Tämä uudistus on myös kiva. FIFA 12 I Dropball "New Feature" (HD) - YouTube

en nyt oo ihan varma mutta eikö fifoissa nuo PC versiot laahaa pari vuotta konsoliversioita jäljessä?

en nyt oo ihan varma mutta eikö fifoissa nuo PC versiot laahaa pari vuotta konsoliversioita jäljessä?

Ennen kait ollut hieman jäljessä, mutta ilmeisesti ainakin tänä vuonna EA tarjoaa täsmälleen samanlaisen pelin sekä konsoleille, että PC:lle.

Yhdyn täysin (no, ainakin osittain) mielipiteisiinne demon perusteella. Mielestäni myös valikot ovat kokeneet mukavan uudistuksen, tavallaan retromaisen sellaisen. Mitä te muut olette mieltä pelin valikoista sun muusta sen ulkoasusta?

Yhdyn täysin (no, ainakin osittain) mielipiteisiinne demon perusteella. Mielestäni myös valikot ovat kokeneet mukavan uudistuksen, tavallaan retromaisen sellaisen. Mitä te muut olette mieltä pelin valikoista sun muusta sen ulkoasusta?
Omasta mielestä paljon pirteämpi kun siinä pyörii vielä animaatioita taustalla ja värit ovat kirkkaat. Edellinen fifa mnkä omistin oli 10 ja siinä taustaväri oli ruskea tai tummanvihreä ja taustalla näkyi vain pari pelaajaa. Se kävi ajan mittaan vähän tylsäksi :)

Lainaus Viestin lähetti alunperin Henkka-123

vaikeustaso nousee onlinessa sitä mukaa mitä enemmän voitat..

Näin on. Alta 20 lvl:n pysty vetään jotain 18 ottelun voittoputkia, mutta enää se ei todellakaan onnistu. Aina sillointällöin tulee vastustajia jotka yrittävät samoja temppuja kokoajan, mutta yllättävän harvoin. Paras oli kun vastassa oli joku teinibritti, joka osas kaikki pelin jalkakynät. Se oli aivan naurettavan näköistä. Kokoajan jollain laitapuollustajalla zidane ruletteja ja kaikenmaailman kantapääneppailuja. Se piti ekat 5 min palloo ja esitteli kikkojaan. No seurailin tätä touhua ja kun sain pallon, pistin muutaman syöttökuvion jälkeen äijän yksin läpi ja jalkakynällä (vittuillakseen) molarin ohi ja siitä pallo reppuun ekalla vedolla. No seuraavasta alotuksesta se kikkailu taas jatkui ja tää brittiteini alotti taas saman kikkarumban. Se ei siis kulkenut metriäkään ilman tyhjänpäiväsiä kikkoja tässä pelissä. Lopulta seisoskelin keskiympyrässä kun se muummuassa esitteli pomputtelutaitoa molarilla omalla puollustusalueella. Noin 10min kohdalla kyllästyin odotteluun ja menin karvaamaan, sain hankittua karvauksella kulmapotkun josta tein taas päällä maalin. No yllätys yllätys seuraavana ruutuun ilmestyi... Connnection lost. Uskomatonta miten joku voi saada tuollain pelaamisesta jotain kiksejä.

Mikä parasta, Fifassa tuntuu löytyvän joka spedetemppuun vastaisku. Esim jos vastustaja ottaa aina kolmiolla molarin vastaan, se on helppo kiertää joko oikealla tatilla, sijotuksella tai läpärisyötöllä. Jos vastustaja hakee läpäreitä kokoajan, niin pakeilla vähän ennakoimalla hakee jouksut pois. Jos taas joku yrittää niitä takakulma sijotuksia, niin pitää vaan yrittää peittää ne vedot pakilla.

Ja onko se ihme jos pelaa assisted vedoilla, että hermot menee. Sehän päättää aina sun puolesta mihin sä vedät. Saattaa yrittää jossain ihan typerissäkin paikoissa ylänurkkaan. Kannattaa pelata semi asetuksilla niin tulee jotain tolkkua niihin vetoihin. Paras on varmasti manual, mutta mulla ei ainakaan hermo kestä niitä lukemattomia helppoja kämmejä. Ite pelannu yli 750 matsia semi asetuksilla, niin alkaa ne vedotkin hioutuu kohdalleen.

Saa nähdä miten tämä uusi puolustus systeemi vaikuttaa nettipeleihin. Vähän pelkään että tulee ihan hemmetisti maaleja, koska se on niin paljon vaikeampi. No ajan kanssa se sitten selviää.

Ja loppuun vielä. Kyllä. Tämä peli tuntuu jalkapallolta. Pitää vaan sisäistää kaikki kontrollit, mitkä alkaa olla jo melko syvälliset. Jos käyttää pelkästään tyyliin R2, neliö, kolmio ja x, niin aika paljon jää kokematta. Itse olen opetellut aina pikkuhiljaa yhden ominaisuuden lisää. Ja sitämukaa hyökkäyspäässä avautuu täysin eri peli. Esim laidasta ensin spurtti oikealla tatilla karkuun, siitä pysähdys (L1) ja hämyveto käännös(neliö + x) ja syöttö keskelle, rämpyttää L1 että äijä lähtee hakeen juoksua, sille korkea läpäri (L1 + kolmio). Ukolla pallo haltuun, oikeella tatilla taas spurtti ja (L2 + oikea tatti) jotain jalkakynää ja tupla ympyrällä semikorkea keskitys maalille. Itse olen ainakin huomannut että vaihto PESsiin on todella vaikea jo pelkästään siitä syystä, että kontrollit ovat molemmissa peleissä lähtenyt niin eri suuntiin. Kun yritin viimeksi pelata PESsiä niin kokoajan ketutti kun ei se teekkään niitä samoja juttuja kun FIFa napeista. Tämän vuoden FIFAn puolustus uudistuksen ja PESsin kahden äijän ohjauksen jälkeen alkaa olla jo mahdotonta vaihtaa sujuvasti pelistä toiseen. Niin moniulotteiseksi on nämä napit menneet.

Tänävuonna ihan sama peli, sillä erolla, että ainakin meikäläisen PC:llä latausajat ovat lähes olemattomia + saat ihan ihka oikean 1920x1080 resoluution (konsoleillahan on skaalattu) 60fps, jos potkua riittää. Tämän perusteella voisin myös kuvitella, että varsinkin "trading window":n ollessa auki pc:llä olisi myös nopeampi "simmaus/advance", jonka hitaus häiritsi itseäni viime vuoden konsoliversioissa aivan helvatasti pidemmän päälle. Taitaa siis meikäläisellä lähteä ensimmäistä kertaa PC-versio tilaukseen sitten vuoden '98. :) Sori pc-hehkutukset näin konsoli-forumilla, mutta itseäni ainakin ilahduttaa, että nyt on myös pc-pelaajilla kissanpäivät (itsehän olen 90% konsolipelaaja, vaikka nyt pc-versiota hehkutankin, ihan näin asiasta tuhanteen).

Nyt demo hyllylle ja odottelemaan koko versiota, että on peli-into ihan tapissa sitten 29. päivä. :)

Itse olen ainakin huomannut että vaihto PESsiin on todella vaikea jo pelkästään siitä syystä, että kontrollit ovat molemmissa peleissä lähtenyt niin eri suuntiin. Kun yritin viimeksi pelata PESsiä niin kokoajan ketutti kun ei se teekkään niitä samoja juttuja kun FIFa napeista. Tämän vuoden FIFAn puolustus uudistuksen ja PESsin kahden äijän ohjauksen jälkeen alkaa olla jo mahdotonta vaihtaa sujuvasti pelistä toiseen. Niin moniulotteiseksi on nämä napit menneet.

Täällä sama ongelma. Ei vain voi yksinkertaisesti vaihella pelien välillä. Tästä syystä täytyy jättää toinen pelisarja ostamatta. Fifa jää tänä vuonna ainakin hyllyyn näin alkuun. Kummatkin pelit ovat rautaisia ja toinen on oikeastaan vain valittava.

Ylös Bottom