Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 13

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maickkeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Joo itekki toivoin Barcaa tai Real Madridia just noitten takia mut mulla ois yks kysymys kun tuol jossain facebookin kuvissa on FIFA 13 ps3 ja sitte siinä kannessa lukee Ultimate Edition mitä siinä on erilaista normaaliin verrattuna ja kumpi kannattaisi hankkia?

Ultimate Editionissa todennäköisesti tulee mukana jokin koodi, joka syötetään PS Storeen. Sen avulla sitten saa Ultimate Teamiin pakkoja muistaakseni 24 viikon ajan (1 per viikko). Eli jos pelaa UT:ta niin silloin tuo ehkä kannattaa mielummin hankkia.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Ultimate Editionissa todennäköisesti tulee mukana jokin koodi, joka syötetään PS Storeen. Sen avulla sitten saa Ultimate Teamiin pakkoja muistaakseni 24 viikon ajan (1 per viikko). Eli jos pelaa UT:ta niin silloin tuo ehkä kannattaa mielummin hankkia.


Ok kiitos nopeasta vastauksesta, mutta joo toi uus gamescom traileri näyttää kyl erittäin hyvältä messi taas vähä vie siel realii :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Minä ainakin pelaan, koko jutun mauste Career Modessa mulle on juuri pitkäjänteisellä työllä nostaa joku nippu tuolta alimmalta tasolta Valioliigaan ja eurokentille.

Sama juttu. Just siistiä vetää samalla nipulla ja sitten toki vahvistaa sitä, kun saa enemmän massia jne. Just huippua. Siinä mielessä itse kaipaisin muihinkin liigoihin edes sen "kakkos divarin". Ei tarvisi aina hakata tota Enkkulan settiä, jos haluaa tehdä tuon tempun, että nostelee jengiä pohjamudista ylöspäin.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Fifassa näyttää saavan helposti vapareita, kun kontaktitilanteessa painaa turbonapit pohjaan. Näiden nopeiden spurttien avulla pelaajat yrittävät selvästi hankkia vapareita. Itse huomasin tämän jonkin aikaa sitten. Homma kyrsii etenkin rankkarialueella, kun joskus varsin vaarattoman näköisessä tilanteessa kaveri yhtäkkiä koettaa spurtata ja kas, hän hipaisee topparia ja pallo pilkulle.


Tekaisin viime viikolla huvikseni kaksi äärimmäistä pelisysteemiä: 5-5-0:n ja 2-4-4:n. Ensimmäinen toimii (tai toimi) yllättävän hyvin jopa ottelujen alussa, keksi siihenkin sitten selitys. Parhaimmillaan Arsenal-Real-matsissa johdin 4-0 tauolle siirryttäessä. 5-5-0:ssa laitapakit pelaavat hyvin syvällä, ja esim. yksikään pelaaja ei ole ryhmityksessä yli puolenkentän. Mm. Stokella kyseinen systeemi toimi erinomaisesti juuri Peter Luurangon loistavien target-ominaisuuksiensa ansiosta. Jos meneillään on esim. Divari-nousun kannalta ratkaiseva ottelu ja olet johdossa, suosittelen käyttämään tuota 5-5-0:aa. 2-4-4 on sen sijaan pelkkä susi. Mutta ei siinäkään mitään huonoa ole jos sitä käyttää aivan pelin loppuhetkillä... tappioasemassa totta kai.

älä roiku niissä painostus (contain) napeissa niin ei tule annettua niitä vapareita niin paljoa.. muutenkin nuo painostus napit vie kyllä vastustajalta kaiken peli-ilon mennessään kun kauheassa epärealistisessa paineessa pitää pyristellä. tahtoo mennä siihen pitkän pallon roiskintaan, kun rupeaa potuttamaan.. ja 5-5-0 EI HELVETTI, EI EI EI EI EI EI EI EI EI!! Ei se tulos voi olla niin tärkeä videopelissä että tarvitsee tuollaiseen kuraan turvautua.. EI!! :D


Perhana, kun Ultimate Teamin kohdalla ei puhuta mitään manual-hausta. En kyllä ymmärrä, jos EA ei ole sitä laittanut peliin mukaan.

Muuten vaikuttaa ihan hyvältä. Demossa suht ok tiimit, tosin olisin toivonut Barcaa tai RMA:ta ihan vain selvittääkseni, kuinka dominoivia Messi ja/tai CR ovat tässä versiossa. :D Tosin eiköhän noistakin joukkueista muutama paremman tason pelaaja löydy, vaikka nyt Milanin pajatso onkin tyhjennetty tänä kesänä varsin komiasti.

ei mahda ultimateen manuaali hakua tulla. kyseinen pelimuoto on pitkälti nopeatempoista arcadea, enkä usko että ainakaan vielä sinne manuaaleja tullaan laittamaan. ei ainakaan valikoissa näyttänyt olevan moista mahdollisuutta. sen sijaan seasonithan(5. divaria) tulee seuraavaan Ultimateen, yksittäisten pelien poistuessa.

Mitä nuita Ultimate Teamin testidatoja olen katsellut niin overalit on lähes kaikki pudonneet messiä ja ronaldoa lukuunottamatta eli suuntana on ilmeisesti sellainen että parhaista tehdään entistä parempia muihin nähden, mikä on mielestäni oikein hyvä asia.. FUT 12: sta muistan joskus miettineeni että laittiasko kärkeen Nilmarin vai Messin, eikä hinnoilla ollut edes merkitystä päätöstä tehdessä :D
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Heh, nyt kun Fulhamilla pelaan niin olen luopunut näistä kotitekoisista systeemeistä. Mökkiläisillä oletus 4-2-3-1 on tähän saakka ollut loistava, vaikka voittoja on tosiaan ollut vaikea raapia. Tasureita sen sijaan tulee oikein olan takaa, minkä seurauksena syöksykierteeni sai uuden huippunsa: ykkösdivarista tie on valunut nopeasti vitoseen saakka, jonne putosin eilen. Nyt on vain yksi suunta, ja se on paluu vähintään kolmoseen. FIFA 13:ssa sitä taas on vuotta kokeneempi ja näin myös viisaampi.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Hyvä, että valikoihin on tullut muutoksia perus-systeemin kuitenkin pysyessä ennallaan. Muuta kummempaa en äskeisestä huomannut, mikä saattaa olla vain hyvä asia. Viime vuosina FIFA on mielestäni ottanut suurimmat kehitysaskeleet grafiikoissa, jotka varsinkin 12:ssa saivat suuren harppauksen eteenpäin. Pelillisiä uudistuksia en enää niinkään kaipaa, sillä nykyinen konsepti toimii minusta varsin mainiosti.

FIFA 12:een kun tosiaan tehtiin tuo uusi puolustussysteemi, pallon ottaminen pois vastustajalta tuntui yleisesti huomattavasti viime vuosia vaikeammalta. Päinvastoin, nyt voi antaa pallollisen vastustajan bottien huoleksi ja peittää itse syöttösuunnat mahdollisimman tarkasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Löytyykö innokkaita virtual pro pelaajia pleikkarin puolelta? Mikäli tarpeeksi laaja porukka saataisiin kasaan, voitaisiin joukkue laittaa pystyyn.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt olisi tarkoitus ennakkotilata ultimate edition joten mistä saa halvimmalla ja parhaat edut?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Moro. Eipä ole tänne tullut aikoihin kirjoiteltua. Nyt uuden Fifan ketju piti tulla tsekkaamaan. Fifa on ainut peli mitä vanha ukko jaksaa enää pelata vuodesta toiseen. En vaadi paljoa uudelta peliltä. Useimmat näistä vioista on perus tason virheitä pelintekijältä, pelillisiä asioita ja bugeja. Mulla on Fifa 12:sta +600 peliä onlinessa manuaaleilla (QPR, Swansea, Portugal pääsääntösesti). Enkä pelaa muita modeja käytännössä ollenkaan joten kaikki mitä tässä alla on onlinepuolelta:

- Syöttöbugi.
Tietyissä tilanteissa syöttö/läpisyöttö/keskitys/laukaus lähtee TÄYSILLÄ, vaikka nappia vain näpäyttää. Tarpeeksi kun on pelannut tuon tilanteen melkeen jo tietää milloin se lähtee täysillä. Sama vika ollut ainakin parissa edellisessä Fifassa ellei useammassa.

- Puolustavan keskikenttäpelaajan sijoittuminen puolustuspelissä.
Monesti CMD jää ihmettelemään tai ottaa jopa askelia hyökkäyssuuntaan, vaikka vastustajalla on pallo puolustuslinjan edessä. No näitä tilanteita on miljoona erilaista, mutta siellä se vaan katselee eikä yritä edes auttaa puolustusta, ellei sitä sinne itse tuo.

- Laitapuolustajan sijoittuminen.
Vielä ärsyttävämpi kuin edellinen. Välillä aivan kuutamolla/tyhjän panttina puolustuksessa. -> Saattaa ottaa juoksusuunnan kohti omaa kulmalippua vaikka laidalta ei ole ketään tulossakaan, kun pitäisi auttaa toppareita ja estää hyökkäystä mikä juuri saapuu keskeltä (lue: kaventaa). Myös tietyissä vaparitilanteissa laitapakki on pelitilanteeseen nähden aivan epäolennaisesti sijoittunut (lue: pyörii kulli kourassa jossain boksin rajalla pitämättä ketään).

- Pelaajien reagointi palloihin.
Tulee liikaa tilanteita, missä joku pelaaja juoksee turhaan pystyy liian monta metriä kun ei tajua että annettu keskityspallo meneekin harakoille. Mahdollisesti aiheuttaa vastustajalle vastahyökkäyksen. Pari puolustavaa keskikenttää ja laitapakit onkii päättäny kirmailla 10 metriä ylöspäin kun ei oo tajunnu pallon lentorataa, luullen että se tulee varmasti omille. Skriptaus tuntuu lähtevän päälle kun vastustaja koskettaa palloa. Maalipotkusta keskiympyrään potkaistu avaus ja puskupallon jälkeinen tilanne on osa tätä. -> kaveri yksin läpi kun topparit jäässä.

- Kulmapotkut.
"Kaikki" äijät seisoo rauhallisesti paikallaan kunnes pallo tulee ja pallon kohilla olevat äijät yrittää palloon. Muut seuraa katseella vierestä. Eikai tätä tarvi mitenkään perustella edes. Ei näin.

- Muuri.
Muurissa on parhaat pääpelaajat, tai pelaajat jotka ei sinne kuulu. Yleensä topparit ja joku muu janari (kolmen muuri). Parhaat pääpelaajat hieman pidemmissä tai pitkissä vapaapotkuissa on tottakai boksissa estämässä keskityksiä HYVÄN PÄÄPELIN ANSIOSTA.

- Sivurajat.
Oli hyvä lisä viimepelissä, mutta alkanut ketuttaa pitkässä juoksussa. Välillä kestää tuskasen kauan hakea sitä palloa sieltä mistä lie katsomosta kun yritetään "nopeaa" sivurajaa. Pelaaja ei osaa ottaa välillä palloa käsiinsä ja jää ihmettelemään pallon viereen. Toinen seikka: Kun pallo menee yli rajan ja tulee mahdollisuus nopeaan sivurajaan. Sivurajalle muodostuu läpinäkyvä "sädekehä" jota ei voi läpäisä ja pelaajan liikuttaminen menee aivan kuin kauheaksi painajaiseksi missä juokset jotain karkuun mutta et pääse sitä karkuun kun jalat ei liiku.

- Valikot.
Damn, ne on vaan niin hitaat ja jäätää. Squad-valikkokin sais olla nopeempi. Pelaajien speksejä ei tarvis erikseen ladata hidastamaan siihen oikeelle sivulle. Ne vois vaikka tulla R3 napista näkyviin jos haluaa ne siihen ladata. Arena vois hävitä sieltä taustalta. Tuntuu että se vie jotenkin pelin tehoja ihan vitusti. Nyt on kuitenkin kyse valikoista vasta. :D Squadien tallentaminen ja niin että se on automaattisesti aina sama kun alotat pelin. Formationin modaaminen ennen peliä nopeasti ja kätevästi puuttunut aina. (PES-mallisesti)

Nämä on asioita jotka tekis pelistä jo itsessään paremman. Mikä surullisinta, veikkaan että näistä asioista mitään ei olla korjattu. Osa näistä on ollut jo vuosia.
Grafiikkaa ei tarvi parantaa eikä mitään pelaajien kasvoja yms. Ne on täysin epäolennaisia asioita kun ongelmat ovat itse lajin pelillisissä puolissa.

Cheers mates. Uutta Fifaa odotellessa.

edit: heheh taisin viime vuonna kirjotella suht samat liirum laarumit.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Saudin liiga lisätty FIFA 13.. ootteko te tosissanne?
Näyttävät olevan. Hyvää tässä on, että näitä uusia liigoja edelleen tuodaan peliin säännöllisesti. Jos joskus olisi vaikka Veikkausliigankin vuoro.

BigSimonin viesti sisälsi pelkkää asiaa, juuri nuo samat asiat minuakin vaivaavat. Just esim. rajaheitoissa on lähellä pinna palaa, kun palloa vekslataan nurmen laidalla pahimmillaan useita sekunteja. Laita ihmeessä tuo sama teksti sähköpostina EA:lle, jos sattuisivat noteeraamaan sen jotenkin. :D
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Saudin liiga lisätty FIFA 13.. ootteko te tosissanne?

Tähän syynä on todennäköisesti se, että siellä suunnalla pelataan yllättävän paljon tätä peliä. Saudi-Arabian liigan lisäämällä saa uusia FIFAn ostajia Lähi-Idän suunnalla.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Morjens kaikille. Sama homma kuin Bigillä, pitkästä aikaa ajattelin lähteä tänne huutelemaan. Pikku hiljaa ennakkotilaamaan peliä. Fifa 12 ollut ihan tasaisessa käytössä, vaikka muutamat ongelmat tekoälyn (tekotyhmyyden) johdolla meinasi välillä ottaa voiton. :)

Suurin turhautumisen aihe menneellä kaudella omissa peleissä oli kuitenkin omasta mielestänikin aika yllättävä, nimittäin pelaajavaihtosysteemi (player switch). Monet ja monet tilanteet jäi pelaamatta tämän systeemin toimimattomuuden takia. Pelaajia ei meinannut saada haltuun kriittisistä kohdista millään, hyvä jos edes ruudulla näkyvästä kentän osasta...ja aivan sama oliko hyökkäys- tai puolustuspäässä.
Yhtenä esimerkkinä irtopallot, joihin ei tekoäly mennyt ja ei tilanteisiin itsekään ehtinyt, kun ei saanut oikeaa pelaajaa haltuun, vaikka kuinka painoi nappia tai osoitti tatilla. Siinä sitten katseli avuttomana kun kone hölkkäsi takaperin pois tilanteesta ja muut poimi marjat. Hyökkäys toisensa jälkeen kaatui tahän ongelmaan, kun tekoäly muisti olevansa keskikenttäpelaaja eikä toisessa ohjaimessa kiinni ollut kaverikaan saanut pelaajaa pysymään mukana ylivoimahyökkäyksessä... Ja sama juttu tietenkin vastaiskujen puolustamisessa, kun kesti aivan liian kauan saada haltuun väärälle kurssille ajautunut puolustaja, jolla oli vielä mahdollisuus päästä vaikka kaventamaan mahdollisesti avautuva läpiajo. Tekoälyn kanssa yhdessä tästä tuli kyllä sellainen kombo että toista sai hakea. Moninpelissä tämä korostui vielä entisestään. :mad:

Muiden jo tulevien parannusten lisäksi toivon tähän selvää parannusta. Se vaikuttais ihan selvästi siihen miten palloista ja tilanteista pääsis taistelemaan realistisesti, oli sitten kyseessä irtopallo, hyökkäys, puolustaminen tai mikä tahansa.

Onko muut täällä kokeneet vastaavaa ongelmaksi? Mielelläni kuulen aiheesta muutakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Melko vähän tuntuu tästä tulevan mitään videoherkkuja tms infoa. NHL puolella ripoteltu tasaiseen tahtia kaikennäköisiä esittelyitä mutta tästä ei löydy kuin pari traileria :confused:
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllähän FIFA 12 oli siinä mielessä iso pettymys et pallo pysy CPU:n jalassaku useilla Maradonilla konsanaan.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Melko vähän tuntuu tästä tulevan mitään videoherkkuja tms infoa. NHL puolella ripoteltu tasaiseen tahtia kaikennäköisiä esittelyitä mutta tästä ei löydy kuin pari traileria :confused:
Niin. Itellä tämä on jo ennakkotilattu, mutta en tästä mitään kovin mullistavaa uutta peliä kyllä odotakaan FIFA12 verrattuna. Lähinnä pieniä viilauksia sinne tänne (mikä on mielestäni ihan hyvä juttu, kun FIFA12 on jo sen verran hyvä tekele).

Toki EA isoilla otsikoilla mainostaa uusia vapareita ja uudistettua hyökkäys-AI:ta jne., mutta epäilisin että päällisin puolin tämä on aika samaa kauraa ja saman näköinen kuin versio 12, joka voi olla osasyy videoherkkujen puutteeseen.

Änärin puolella taas on aika nippu silminnähtäviä uudistuksia.
 
Ylös Bottom