Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype ja hankintahölpönpölpön]
Nyt viikon pelailujen jälkeen tunnelmat voi tiivistää ihan puhtaasti kahteen sanaan: USKOMATONTA PASKAA. EA kyllä onnistuu joka vuosi yllättämään ja viedä peliä vuosittain yhä vittumaisempaan suuntaan.
Jotenkin nyt turhan kovaa tekstiä. Todella kovaa valittamista nyt itse peliä kohtaan, vaikka lähes kaikki syyt vittuuntuneisuuteesi on itse pelin ulkopuolella. Pureudutaanpa valittamiisi kohtiin.
1. Mainitsemasi yhteysongelmat. Täytyy myöntää, EA:lla on sekä NHL:ssä että FIFA:ssa todella huonot serverit verrattuna muihin peleihin, mutta sulla on nyt kyllä aivan varmasti jossain muussa vika. Mulla ainakin toimii aivan yhtä hyvin kuin aikaisemmissa painoksissakin nettiyhteys. Uskoisin, että vika on todennäköiesti juuri sun pelissä, siis LEVYSSÄ. Toki on mahdollista, että xboxissasi tai nettiyhteydessäsi on vikaa, mutta jos muut pelit toimivat paremmin, lienee syynä viallinen yksilö pelistä.
2. Jos pelimaailma(kin) on idiootteja täynnä, jotka pelaavat moraalittomasti, onko se itse pelin syy? Tiedän että moinen vituttaa, mutta sille nyt ei mitään voi. Muissakin peleissä löytyy aina mulkkuja pelaajia, se ei ole pelin vika.
3. Sijoitusmaaleista ja syöttöjen tarkkuudesta voi olla montaa mieltä. En viitsi tosissani sanoa, että siirry manuaaleihin, sillä ymmärrän etteivät kaikki halua manuaaleilla pelata, mutta tällöin ongelmasi korjaantuisi. Toinen vaihtoehto on itsellesi parempien slidereiden etsiminen, helvetin turhauttavaa sekin. Toki potkujen epäonnistuminen on aina omista taidoistakin kiinni, itse esimerkiksi olen kehittynyt omasta mielestäni huimasti parin vuoden takaisesta. Helppoa ratkaisua tähän ongelmaan ei kieltämättä ole, joten ymmärrän turhautumisesi. Manuaalit, omien taitojen kehittäminen ja sliderit siis ovat ainoat ratkaisut, ja ne kaikki vievät aikaa, jota kaikilla ei ole käyttää yhteen videopeliin.
4. Viimeinen mainitsemasi purku-idiotismi taisi olla vähän väkisin väännetty, jotta saat lisää vikoja peliin. Kyllähän se pallo aikalailla aina assistedit päällä jollekin pelaajalle menee, halusi sitä tai ei. Asian voisi toki korjata, mutta sama homma nyt on ollut oikeastaan aina ja jälleen ainoaksi ratkaisuksi lienee siirtyminen manuaaleille.
Loppuun vielä mainitsen, etten edes itse ole mikään manual-fanboy, ja mielestäni pelin tulisi olla kelpuutettava assistedeillakin, mutta kun näin ei ole, en vain voi olla manuaaleja hehkuttamatta. Itse olen pelannut vasta hyvin vähän aikaa manuaaleilla, mutta SUOSITTELEN!