Vastaus: FIFA 15 - Ultimate Team (Kolikkokauppa kielletty)
Joku tuossa ihmetteli aikasemmin, et miten noi kolikkokauppiaat saavat noi miljoonat coinssit mitä myydä. Yhdellä kaveriporukalla luulisin, on aika veemäinen tyyli kerätä toisten coinssit itelle. Huomasin sen kun tuumasin itse joutua niiden uhriksi, kun biddailin Piresin legendakorttia. Piresin kortin osta heti hinta liikkui siinä 2-2,3 millin paikkeilla. Sitten oli muutamia kortteja lähtöhinnalla reilu 1000k ja eikä suoraa ostohintaa lainkaan.
Lähdin tuollaisella matalalla lähtöhinnalla olevaa Piresin legendakorttia yrittämään itelle. Huutokaupan lopulla vaikutti et on todella paljon innokkaita ostajia kortille ja voittava hinta vaihtui todella nopeaa. Marketin viiveen takia varmaan moni halus oman huutonsa mahdollisimman äkkiä voittavaksi ja niin myös ite. Hinnan ollessa siinä reilussa 1,8 miljoonassa ja voittavien huutojen vaihtuessa todella äkkiä, niin mulle tulee ilmoitus korotus yrityksen jälkeen, että mun coinssit ei riitä. Katsoin hintaa ja joku oli heittänyt väliin 3751k tarjouksen
Ajattelin et kuka hullu siitä haluaa maksaa tollasta ylihintaa ja olin helpottunut kun itellä ei ollut tarpeeksi rahaa. Jäi vain 40k uupumaan tilistäni, että se kortti ois jääny mulle sillä hinnalla, koska olin yrittänyt korottaa.
Seuraavan korotuskisan tulos oli sama. Laitoin kaikki pienellä lähtöhinnalla olevat Piresit tarkkailuun ja sinä iltana yli puolessa lopullinen huutohinta päättyi samaan 3751k tarjoukseen, vaikka osta heti hinta oli melkein puolet siitä. Pidin päättyneet huudot muistilistalla tallessa ja vain kaksi niistä kalliilla myydyistä korteista tuli uudelleen markettiin heti myynnin jälkeen. Ne kortit oli myyty hinnalla 3750k. Samat pelatut pelit/maalit/syötöt ja varotukset, kun vasta todella kalliilla ostetuilla korteilla. Jälleen pieni lähtöhinta molemmilla korteilla, että kiinnostus on varma ostajien taholta. Näiden korttien luulen olevan epäonnistuneita huijauksia, joihin kukaan ei ole korottanut tonnia päälle.
Nyt parisen viikkoa oon seuraillu tuota halvempien legendakorttien kaupankäyntiä ja tuo toistuu jatkuvasti ja viikonlopulla varsinkin. Vaikuttaa olevan järjestynyttä toimintaa, joka tarkoituksena on tehdä paljon voittoa ja nopeasti. Täytynee olla useamman henkilön sopima juttu ja jotka ovat suorassa yhteydessä toisiinsa, joko samassa huoneessa tai puhelimen välityksellä. Tuskin toi yksin onnistuisi eri nikiltä, näin ainakin otaksun.
Mutta joo. Nämä kaverit yrittää tehdä tarjouskisasta lopussa todella nopeaa ja sitten yksi heistä odottaa valmiina ylisuuren tarjouksen kanssa sopivaa väliä mihin sen nakkaa ja toivoo että joku kahtomatta korottaa päälle. Siihen vipuun näyttää moni menevän, koska onhan korottelu jatkunut jo jonkin aikaa todella nopeasti, mutta yleensä turvallisesti tonnin nostoilla. Toi marketin viive auttaa siinä hommassa paljon! Ja jos nopeaa tarjouskisaa ei synny niin sitten yritetään nostaa hintaa mahdollisimman ylös tai ostetaan kortti itelle ja laitetaan uudestaan pienellä lähdöllä myyntiin.
Se tappio mikä ea verosta heille koituu, jos huijaus ei onnistu, on todella pieni, kun samaan aikaan toisista korteista tulee tuplat voittoa. En tiedä muista pelaajakorteista tehdäänkö tätä niiden kans, mutta kaikkien halvempien legendakorttien osalta kyllä.
Olen tullut todella varovaiseksi, kun olen kaksikertaa melkein erehtyny tuohon lankaan, etten enään lähde korotuskisaan mukaan, jos ei ole osta heti hintaa suojana ylisuurilta tarjouksilta. Tuo marketin viive on petollinen siinäkin suhteessa, jos on jättänyt tarjouksen viime sekunneille niin tarjous ei välttämättä mene perille vaan hakee ja hakee, kunnes huutokauppa on jo päättynyt toisen eduksi.
Tämä oli aika pitkä ja sekava kirjoitus, mutta pointtina oli se, että ne coinssimiljonäärit jotka eivät tätä ole huomannut, niin osaisivat varoa noita nopeasti eteneviä tarjouskisoja! Siellä kun piilee vaara tulla koijatuks!