Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 18

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Struccer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 18

Askel oikeaan suuntaan, kolmen heikon vuoden jälkeen. Paljon hyvääkin on taktisessa mielessä ja pelaajien sijoitumisessa. "Core gameplay" ei edellenkään silti ole vielä riittävällä tasolla, vaikka siihen päälle on liimattu paljon ominaisuuksia sekä hyviäkin pelimekaanikoita. Edelleen mielummin pelaisin FIFA 14:sta, joka yksinkertaisuudesta huolimatta tarjoaa edelleen toimivan pelattavuuden ja paremman immersion.

Ehkä se kuitenkin vielä lähtee taas joku vuosi EA:lta myös gameplayn osalta taas kunnolla toimimaan. Pelaajien perustuntuma paremmaksi, animaatiot kuntoon (käsien ja jalkojen sätkimiset sekä pelaajien hyppelyt ja sinkoamiset jokasuuntaan pois) ja tiettyjä asioita pitää hidastaa sekä mallintaa paremmin.

Joka tapauksessa oli lupauksia herättävä, mutta eipä se jaksanut omaa mielenkiintoa ylläpitämään lopulta edes kunnolliseen testaukseen. Nykyisistä Fifoista pitäville tämä tarjoaa aika hyvän paketin, mutta itse en kuulu siihen joukkoon. Ehkä kuitenkin vuoden tai kahden päästä ollaan jo riittävällä tasolla ja pystyy jälleen Fifastakin nauttimaan. Huomasin, että vaihtelun vuoksi olisi kiva taas palata Fifan pariin. Viime vuodet on joutunut pelkkää Pessiä vääntämään ja se alkaa toistamaan itseään pelikenttien ulkopuolella.

En kuitenkaan FIFA 18 huonoksi peliksi sanoisi tai väittäisi sen olevan sama peli kuin viime vuonna.
 
Vastaus: FIFA 18

Ei ole sama peli kuin viime vuonna. En tiedä onko muiden mielestä hyvä juttu, mutta nyt ei hyökkääjän iholle mennä joka kerta prässätessä. Tämä on mielestäni hyvä juttu hyökätessä, jotta saa edes vähän tilaa itselleen. Fifa 17 oltiin joka prässissä iholla ja pallon sai näin liian helposti pois. Kokeilin mennä munaravia laidasta läpi, mutta tämä ei enää onnistu. Yhdellä yrittämällä pelaaja myös menetti tasapainonsa kesken spurtin ja kaatui palloon. Laukauksissa on painoa, jota edellisessä ei ollut. Pikavaihdot aivan loistava lisäys. Kolmessa ottelussa oli eroja: Eka matsi Real Madrid-Toronto, tulos 5-0, toinen matsi PSG-AMD 5-1 ja olin aivan kusessa ekan puoliajan. Kolmas matsi tällä japanin liigan porukalla LA Galaxya vastaan tappio 2-6, tässä kone päästi 2-3 tilanteeseen ja repäisi sitten lopussa neljän maalin eron.

Ehkä heikkouksina on tuo tunnelma, mutta äänimaailma ja grafiikka on kyllä hienoa. Luulen kuitenkin, että tänä vuonna joutuu pelaamaan enemmän joukkueena. Ei mennä munaravia läpi keskeltä, eikä laidoilta. Positiivinen yllätys koko demo:)
 
Vastaus: FIFA 18

Itse hieman tuota äänimaailmaa tuossa kritisoin, mutta kun demossa pelaat esim realin kotistadionilla vaikka psg-Manu matsin, tunnelma oli ihan shaissea. Mutta Real-Manu matsissa olikin äänimaailma ihan eri planeetalta. Edelleen väitän PES:sin vastaavaa paremmaksi, mutta tosi iso ero.

Toivottavasti näitä parempia äänimaailmoja hyödynnetään myös silloin, kun kyseessä ei ole iso seura ja ei ole omaa stadionia pelissä. Kun siellä on vihellyksiä jne joukossa, mutta esim psg:n ollessa kotijoukkue, oli äänet todella vaisut. Toivottavasti koko versiossa esim psg:llä toimii silloin kun pelaa kotonaan.
 
Vastaus: FIFA 18

Itse en taas pidä kummankaan futispelin äänimaailmasta tai no FIFA 17/18 on niin vähän kokemusta, siitä hankalaa muodostaa mitään kunnon mielipidettä äänimailmasta. Kiva homma, jos ovat saaneet Fifassa sitä paremmaksi. Itselleni äänimailma on hyvin tärkeä asia videopeleissä, mutta aika vähän niistä yleensä puhutaan. Käytän kalliita hifi-kuulokkeita ja kuulokevahvistinta.

Pessissä äänimailma on ollut täysin sama 2014 versiosta lähtien, joten se alkaa jo olla aika puuttelinen ja vaisu. Hyvä pohja siinä on, mutta ihan riittävän hyvin se ei reagoi tapahtumiin eikä yleisön meteli kuulosta yhtä energiseltä kuin oikeassa futiksessa. Toki Liverpool, Dortmundin ja Barcelonan otteluissa kotistadionilla äänimailma on jo todella hyvä, joten se pitää vaan saada kaikkiin otteluihin mukaan.
 
Vastaus: FIFA 18

Pessillä mennään tämä(kin) vuosi. Ehkä tuon Journeyn voisi kuitenkin jossain vaiheessa pelata läpi vaikkei sitten muuten tämä kauheasti kiinnostakkaan.
 
Vastaus: FIFA 18

Olipahan pettymys tämä demo. Muutaman yksinpelin pelasin ja silloin tuntui kaikki hyvältä, pelaajat oli selkeästi hitaampia kuin aiemmin ja peli enemmän aidompaa futista. Mutta kun päästiin kaverin kanssa pelin jakamisella pelaamaan niin ongelmat paljastui. Puolustaminen on ihan mahdotonta, hyökkääjien nopeus vain korostuu kun pakit ovat kuin rekkoja jotka ei pysy millään perässä, keskikenttää ei käytännössä ollut vaikka vaihtelin formaatiota, tietylle laukaisusektorille pääseminen johti aina maaliin, laukaukset upposi juurikin noilta paikoilta älyttömällä prosentilla jne. Lopulta pelattiin 5-5 tasuri 4 minuutin puoliajoilla mikä kuvastaa näitä ongelmia. Ei ollenkaan hyvä. Ihan kuin olisi pelannut 10-vuotiaille tarkoitettua vitusti maaleja tarjoavaa leikkifutista. Ja kun online ja FUT on monelle se tärkein pelimuoto niin ei hyvältä näytä pelattavuuden suhteen.
 
Itse taas nautin mitä enemmän pelaan. Itse tosin pelaan aina vain tekoälyä vastaan ja nyt se on jo oikeasti mukavaa. Spurtilla ei pääse munaravia ja puolustus on vaikeampaa, mutta kun alkoi pelaamaan sitäkin vanhasta tyylistä poikkeavalla tavalla, niin se on paljon nautinnollisempa. 0-0, 0-1, 2-1 tyyppiset lukemat on mulla ollut tyypillisimpiä, siinä missä vanhassa versiossa paineltiin 8-0 voittoihin.

Omissa on soinut pari kertaa siksi, etten saa oikeaa ukkoa valittua, vaikka mitä teen. Samoin välillä on tullut ihan ihmeellisiä harhasyöttöjä vastustajalle.

Tuosta yleisöstä. Mun mielestä se on tehty vähän oudosti. Se menee täysin stadionin mukaan.

Eli voit ottaa saman joukkueen eri stadionin kotijoukkueeksi ja yleisö ja bannerit käyttäytyy sen mukaan. Ei joukkueen.
Poikkeuksena sitten kyseiselle stadionille kuuluva joukkue saa siihen lisäksi omia huutojaan.

Mutta esim realin kotipelissä on ihan suht ok tunnelma näiden huutojen vuoksi. Mutta koska psg/manu esim ei omaa demossa omaa stadionia, niin realin stadionilla meno on ihan älyttömän huonoa.

Mutta kun nämä samat joukkueet siirretään Boca Juniorsin kentälle, onkin tunnelma taas todella hyvä ja bocan ollessa kotijoukkueena mennään vielä parempaan.

En ymmärrä miksi tiettyjä ääniä ei voi olla myös silloin, kun joukkue pelaa kotonaan, mutta ei omalla stadionilla.

Koska tässä on se ongelma, että Euroopassa on kymmeniä kymmeniä suurseuroja, joille pitäisi tehdä omat äänensä ja stadioninsa. No tämähän ei ole mahdollista, joten nyt muutama hassu saa hyvät yleisöt ja stadion tunnelman, mutta loput on silkkaa shaissea.
Tekis näille muutamille just laulut jne ja otais silti muita ääniä ja bannereita jne mukaan muillekin.

Toki ymmärrän ettei esimerkiksi se paperisilppu oikein ole Euroopan juttu, mutta kyllä se toi fiilistä todella paljon ja careerissa sitä ei näe koskaan, koska en pelaa muilla kuin eurooppalaisilla joukkueilla..

Edit: samoin en sulata oikein sitä, että tuossa minimapissa joukkueen värit on aina mitä sattuu.

Parhaillaan pelaan Guadalajara joukkueella mustissa paidoissa, vastassa Toronto FC valkoisissa paidoissa. Eikö minimapissa ole värit päinvastoin.
Välillä Fifa17:sta oli molemmilla musta. Hyödynnä sitä sitte..
 
Vastaus: FIFA 18

Olipahan pettymys tämä demo. Muutaman yksinpelin pelasin ja silloin tuntui kaikki hyvältä, pelaajat oli selkeästi hitaampia kuin aiemmin ja peli enemmän aidompaa futista. Mutta kun päästiin kaverin kanssa pelin jakamisella pelaamaan niin ongelmat paljastui. Puolustaminen on ihan mahdotonta, hyökkääjien nopeus vain korostuu kun pakit ovat kuin rekkoja jotka ei pysy millään perässä, keskikenttää ei käytännössä ollut vaikka vaihtelin formaatiota, tietylle laukaisusektorille pääseminen johti aina maaliin, laukaukset upposi juurikin noilta paikoilta älyttömällä prosentilla jne. Lopulta pelattiin 5-5 tasuri 4 minuutin puoliajoilla mikä kuvastaa näitä ongelmia. Ei ollenkaan hyvä. Ihan kuin olisi pelannut 10-vuotiaille tarkoitettua vitusti maaleja tarjoavaa leikkifutista. Ja kun online ja FUT on monelle se tärkein pelimuoto niin ei hyvältä näytä pelattavuuden suhteen.
Ja tässähän ei varmaan otettu viivettä huomioon ollenkaan. Samoin yhteydet vaikuttaa tuossa pelin jakamisessa pelikokemukseen. Lisäksi vaikeustaso, pelinopeus jne..
 
Vastaus: FIFA 18

Ja tässähän ei varmaan otettu viivettä huomioon ollenkaan. Samoin yhteydet vaikuttaa tuossa pelin jakamisessa pelikokemukseen. Lisäksi vaikeustaso, pelinopeus jne..
Kuinka usein mielestäsi JALKAPALLO matsi päättyy 5-5? UCL peleissä tulee kerran vuidessa hullu peli mikä voi päättyä 6-6. Ei se silti realismia ole
 
Vastaus: FIFA 18

Kuinka usein mielestäsi JALKAPALLO matsi päättyy 5-5? UCL peleissä tulee kerran vuidessa hullu peli mikä voi päättyä 6-6. Ei se silti realismia ole

Kuinka usein oikeassa jalkapallossa on sekunnin viive vastustajan tekemiseen? Siinä voi puolustus olla aika vaikeaa.

Fifa/nhl tyyppinen peli on melkein mahdoton jakamista käyttäen. En kyllä oikeastaan vielä tiedä millä pelillä tuo voisi kunnolla edes toimia.
 
Vastaus: FIFA 18

Kuinka usein mielestäsi JALKAPALLO matsi päättyy 5-5? UCL peleissä tulee kerran vuidessa hullu peli mikä voi päättyä 6-6. Ei se silti realismia ole
Tästä nyt on taas aivan turha ruveta kinaamaan, koska tässä on kyse virtuaalifutiksesta. Kyllä minä tiedän, että jos laitetaan vaikein mahdollinen vaikeustaso, hitain pelinopeus ja kaksi osaavaa pelaajaa vastakkain niin lopputulos on vähämaalinen. Tuo tulos vaan kuulostaa siltä, että ei ole puolustettu ollenkaan ja vaikeustaso ei ole ollut se vaikein. Lisäksi tuossa pelin jakamisessa on oikeasti pieni viive, joka vaikuttaa pelaamiseen melko paljon. Itse olen Fifan futissa pelannut monta kertaa vähämaalisia pelejä ja harvemmin runsasmaalisia matseja. Kaipa minä pelaan Fifaa jotenkin väärin Onlinessa.. Enkä haluaisi, että tässä verrataan kumpaakaan futispeliä oikeaan futikseen, koska sitä ne eivät ole kumpikaan lähelläkään.
 
Olipahan mukava yllätys tuo demon suhteen. Tykkäsin kovasti ja vaikea sanoa, että kumpi on parempi pess vai fifa mutta hyviä molemmat. Ehkä hankin tänä vuonna fifan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 18

Saa EA tehdä kunnolla hommia jos meinaa tästä hyvän pelin saada. Syötöt menee minne sattuu ja äskenkin kun koitin boksin sisältä syöttää boksin sisällä olleelle miehelle maltillisella syötöllä vetopaikkaa niin syötti älyttömän pommin boksin ulkopuolelle ihan turhalle pelaajalle. Vastustaja puolustaa älyttömän hyvin ja omat pelaajat tuntuu juoksevan kuin mudassa verrattuna tekoälyn pelaajiin. Omat tekoälypakit taas seisoskelee boksissa ja vastustajan pelaaja pääsee aina hyvään paikkaan kun omat pakit ei reagoi koskaan. Joukkuepeliä on hankala pelata yksin. Vedotkin meni päin persettä niin kauan kun tajusin että siellä on joku avustus päällä ja peli pääsee totuttuun tapaan sabotoimaan pelaajan vetoja. Taitaa olla sama syötöissäkin...
 
Vastaus: FIFA 18

Saa EA tehdä kunnolla hommia jos meinaa tästä hyvän pelin saada. Syötöt menee minne sattuu ja äskenkin kun koitin boksin sisältä syöttää boksin sisällä olleelle miehelle maltillisella syötöllä vetopaikkaa niin syötti älyttömän pommin boksin ulkopuolelle ihan turhalle pelaajalle. Vastustaja puolustaa älyttömän hyvin ja omat pelaajat tuntuu juoksevan kuin mudassa verrattuna tekoälyn pelaajiin. Omat tekoälypakit taas seisoskelee boksissa ja vastustajan pelaaja pääsee aina hyvään paikkaan kun omat pakit ei reagoi koskaan. Joukkuepeliä on hankala pelata yksin. Vedotkin meni päin persettä niin kauan kun tajusin että siellä on joku avustus päällä ja peli pääsee totuttuun tapaan sabotoimaan pelaajan vetoja. Taitaa olla sama syötöissäkin...
Minusta tämän demon perusteella pelissä on hyviä uudistuksia ja toivottavasti nämä tulevat myös futtiin. Oon pelannut paljon ilman syöttöapuja tekoälyä vastaan ja nyt siitä on hyötyä, sillä tämän demon perusteella syöttely ei onnistukkaan roiskimalla sinne päin, vaan se pitää olla justiinsa kohillaan. Syöttelystä on nähtävästi tehty apuineenkin haastavampaa ja minustakin tuntui, että ne täydet avut jopa pilaa syötöt. Semi-asetukset syötöissä tuntuu olevan omalla kohdalla paras.
Pelaajasta pelaajaan vaihdossa olen käyttänyt oikeaa sauvaa ja sillä saa just sen pelaajan kuin haluaa tosi nopeasti. Tosi harvoin käytän vaihtoon LB:tä. (XBOX) Tätä kannattaa harjoitella ja käyttää, jos pelaajasta vaihto toiseen tuottaa jollain vaikeuksia.
Yleisesti ottaen tuo pakkien hitaus on ihan hyvä asia, kun se päätön munaravi päästä päähän ei enää onnistu niin helposti syöttöjen vaikeutumisen takia ja kaikkien on pelattava puolustajien heikentyneen nopeuden takia enemmän puolustuksen kautta. Nythän on ollut aika paljon sellainen tilanne, että nopea pakki juoksee nopean hyökkääjän helposti kiinni ja siten pakkien kokonaisarvoilla ei ole ollut suurtakaan merkitystä. Ite oon pelannu aika halvoilla pakeilla, kunhan vaan ovat olleet nopeita. Ehkä nyt arvostus nousee niiden vähän hitaampienkin hyökkääjien osalta ja puolustuksen tärkeys/ panostus puolustukseen korostuu huomattavasti. Tekoälyyn ei tosiaankaan voi luottaa yhtään oman maalin edessä, vaan pitää ite ohjata lähimpänä palloa olevaa pakkia ja yrittää blokata laukaukset.
Uudistukset tuntuu minusta onnistuneilta, tosin EA kerkiää pilamaan nämäkin uudistukset julkaisuun mennessä ja taas pelataan ihan samanlaista futtia kuin muinakin vuosina, vain numero perässä muuttuu.
 
Vastaus: FIFA 18

Mulla tuolla oikealla tatilla tullut lähes kaikki tekoälyn maalit siitä, että haluamani pelaaja ei tule valituksi. Saatan 3-4 kertaa yrittää ja ei vain anna oikeaa pelaajaa. Lopulta kun pelaaja valitaan, hän on jo tilanteesta ulkona.

Tämä on yksi eniten ärsyttäviä asioita mitä mulla on demossa ollut. Fifa 17:sta kun ei moista ongelmaa ollut, nyt yrittää ihan väkisin käydä kaikki muut pelaajat läpi.
Käytän pelaajan automaattista valintaa keskityksissä/korkeissa palloissa ja sekään ei enää toimi aina kunnolla. Välillä se valitsee aivan käsittämättömän ukon siihenkin.
 
Vastaus: FIFA 18

Yleisesti ottaen tuo pakkien hitaus on ihan hyvä asia, kun se päätön munaravi päästä päähän ei enää onnistu niin helposti syöttöjen vaikeutumisen takia ja kaikkien on pelattava puolustajien heikentyneen nopeuden takia enemmän puolustuksen kautta. Nythän on ollut aika paljon sellainen tilanne, että nopea pakki juoksee nopean hyökkääjän helposti kiinni ja siten pakkien kokonaisarvoilla ei ole ollut suurtakaan merkitystä. Ite oon pelannu aika halvoilla pakeilla, kunhan vaan ovat olleet nopeita. Ehkä nyt arvostus nousee niiden vähän hitaampienkin hyökkääjien osalta ja puolustuksen tärkeys/ panostus puolustukseen korostuu huomattavasti.

Sais vaan tekoälylläkin olla yhtä hitaat pakit. Tekoäly kyllä näyttää saavan vaikka kenet kiinni vaikken varsinaisesti mitään laidan läpi juoksemisia koskaan koita. Samoin tekoäly saa kunnon kuvioita aikaan kun on pelaajat jossain muualla kun vastustajien takana, toisin kuin mulla...
 
Vastaus: FIFA 18

Sais vaan tekoälylläkin olla yhtä hitaat pakit. Tekoäly kyllä näyttää saavan vaikka kenet kiinni vaikken varsinaisesti mitään laidan läpi juoksemisia koskaan koita. Samoin tekoäly saa kunnon kuvioita aikaan kun on pelaajat jossain muualla kun vastustajien takana, toisin kuin mulla...

Sama täälläkin, vaikeustasosta riippumatta AI otti pelaajani kiinni eikä pelinrakentelua saannut aikaiseksi. Toinen ikävä juttu oli laittaa avusteet päälle City-United matsiin, jotta pystyi jotenkin haastamaan. Tuohan on hölmöä, olenhan sentään 17 vuotta fifoja pelannut. Taktiikkanan piti parkkeerata bussi boxin sisään. AI:ta vastaan pelaaminen ruosteessa, sillä edellisiä olen pelannut kaveria vastaan samalla sohvalla.

Presentaatio ja kontrollit peruskauraa, joten ei siinä mitään. Ne todelliset uudistukset tulee seuraavalle sukupolvelle siirtyessä. Pelattavuus kunnossa.
 
Vastaus: FIFA 18

Eilisiltana/viime yönä taas pari mustaa korttia lisää! Real Betisin Antonio Adan ja Antonio Sanabria! Kiitokset Sevillan vihreämmälle joukkueelle! <3 Jalkapallon voitto ja sillä tavalla...

On muuten La Ligan sarjataulukko melkoisen pornoa luettavaa! ;)
 
Ylös Bottom