Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 21

AUDIO_MIX_MODE = 0
CONFIG_APP_LOCALE = en-US
CONTROLLER_DEFAULT = 0
DIRECTX_SELECT = 1 (kun tämä on 1 on myös directx 12 päällä, nollalla on 11)
FULLSCREEN = 1
MSAA_LEVEL = 0
RENDERINGQUALITY = 4
RESOLUTIONHEIGHT = 2160
RESOLUTIONWIDTH = 3840
WAITFORVSYNC = 0
WINDOWED_BORDERLESS = 0
WINDOWTITLE = "FIFA 21"
VOICECHAT = 0

Mutta mutta, nämä ovat PC:n juttuja, jos sinulla pc niin toi löytyy : "tiedostot/Fifa21" kansiosta nimellä "fifasetup"
Ei löydy..
Fifa 21 kansiossa ei ole mitään tuohon viittaavaakaan tiedostoa.
Fifasetup kansio kyllä löytyy, mutta sielläkään ei tuollaista tiedostoa ole. Fifasetup_default.ini on, mutta sielläkään ei ole noin montaa vaihtoehtoa, mulla on siellä vain 7 riviä.

RESOLUTIONWIDTH = 1280
RESOLUTIONHEIGHT = 720
ASPECTRATIO = 1.778
RENDERINGQUALITY = 3
WAITFORVSYNC = 0
VOICECHAT = 1

Noi on siis pelin default asetukset, tuosta muutin ton waitforsyncin. Luonnollisesti ilman vaikutusta.

Eli pitäiskö sinne jotenkin itse luoda fifasetup.ini tiedosto?
Edit: kopsasin sun rivit ja loin tiedoston, ei toimi. Pitääkö se olla fifasetup vai fifa21 kansion alla?
 
Viimeksi muokattu:
Siis sun - Omat tiedosto/FIFA 21 ,, tai My Dokument and Setting/FIFA 21. Pelihän tekee ton heti alussa itse.
Minulla toi on - Tiedostot/FIFA 21 kansiossa.
Pitää toi olla sinulakin, koklaas etsi komennolla - Tiedostot

Ota vaikka - Oma Tietokone -, siitä pitäis näkyy kaikki kansiot , tsekkaile niitä niin löytyy . Älä mene pelin päätiedostoihin, tossa kansiossa on siis myös pelisi savet.
 
Siis sun - Omat tiedosto/FIFA 21 ,, tai My Dokument and Setting/FIFA 21. Pelihän tekee ton heti alussa itse.
Minulla toi on - Tiedostot/FIFA 21 kansiossa.
Pitää toi olla sinulakin, koklaas etsi komennolla - Tiedostot

Ota vaikka - Oma Tietokone -, siitä pitäis näkyy kaikki kansiot , tsekkaile niitä niin löytyy . Älä mene pelin päätiedostoihin, tossa kansiossa on siis myös pelisi savet.
Joo tajusin saman itsekin juuri ennen kuin kirjoitit, että sanoithan sä et tiedostot, eikä asennuskansio. :D täytyy käydä kohta koittamassa uusiksi.
Edit: Noniin. Nyt peli ei kaatunut. Mutta käytännössähän tuon olisi voinut laittaa siitä pelin asetuksista, fps rajoitus pois päältä. Sama asia.

Peli ei tosiaan kaatunut, mutta ilman fps limittiä peli pyörii 220-240fps, joten kun pelaan tv:ltä joka kykenee 60hz, niin on sen tason stutterointia ja tahmaamista ettei todellakaan hyvä. Eli EA sössinyt tuon limitin/vsyncin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo niin on, mut viime vuonna oli vastaavia ongelmia ja saivat korjattua. Toivotan samaa nytkin, tosin hieman epäilen heidän hyvyyttään tehdä mitään parempaa!
 
Piti vastailla isommin aiemmin. Tosiaan en peliä ostanut tänä vuonna, mutta koska haluan tuota manager modea vielä testailla lisää ja toivottavasti myös antaa siitä kerrankin palautetta EA:n suuntaan, lainaan pelin kirjastosta kyllä. Pelkkä ajatuskin siitä että aloittaisin taas kerran FUT:n grindauksen alusta aivan järjettömissä mittamäärissä puistattaa. Vuoden tauko ja ihme on jos ei taas maistu uusilla konsoleilla Fifa 22.

Mutta onhan tuo nyt jumalauta sama peli käytännössä. Samat valikot hieman patchattuna, samat asiat FUT:ssa pohjarakenteelta, sama rahastus edellä meno. Tuli välittömästi totaalinen fiilis että pelaan viime vuoden ja edellisvuoden ja sitä edellisenkin vuoden peliä vaan uudestaan alusta, kun FUT:n starttasin. EA muutti peliä toki jonkin verran tuomalla uusia päivityksiä vanhoihin pelimuotoihin ja tuo saa fanit taas innolla liikkeelle. CO-OP on hyvä lisä. Tuo oli parasta hupia PES-sarjassa, kunnes Konami haistatti sille viime vuonna paskat käytännössä. Itse vaan en tuosta Fifassa saanut läheskään samoja fiiliksiä, kuin mitä PES:n vastaavasta, etenkin kun CO-OP:lla voi FUT:ssa edes vetää kaverin kanssa objectiveja yhdessä (mitä hittoa EA?). Myös stadionin suunnittelu on ihan jees lisä, vaikka itseäni (ja tuskin hirveän montaa muutakaan aikuista) ei kyllä kiinnosta ne miljoonat tifot, kannatuslaulut, liput ja muu sälä ihan niin hirveästi, gameplay on se tärkein joka merkkaa. Gameplayta en kymmeniä pelejä ehtinyt testaamaan, mutta ei ollut muuttunut niin merkittävästi että vertautuisi PES:n vastaavaan vieläkään, etenkin ne Rivalsin sijoitusmatsit oli melkein samaa munaravia ja keskityspalloa maalille, mitä aiemminkin. Pari peliä toki ihan tuntui mukavalta pelata, kun vastus ei ollut mikään pacehoro, ei sillä. En silti sekuntiakaan usko, ettei EA taas kerran patchaa gameplayta karmeudeksi. Ihme on jos oikeasti pitävät sen "mukavan tuntuisena".

Manager mode tosiaan uudistui, mutta tuollakin on niitä samoja pikkuasioita mitä jo jossain Fifa 14-pelissä oli. Onneksi ensi vuonna pitäs tulla täysin uusi Fifa, tää levy on niin rikki kulutettu mulle, ettei mitään järkeä.
 
On tää ihan uskomatonta. Kaatuilu ollut läsnä jo trialista asti, eli pari viikkoa? Netti pullollaan valituksia aiheesta. EA ei ole kommentoinut mitään, ei vastaa tukipyyntöihin, ei ole tullut päivitystä tms. Aivan älytöntä.
 
Taitaa olla niillä sekaisin niiden uusien ja vanhojen konsoleiden ajurit. Tai sotkivat niitä ja ovat nyt itsekkin huuli pyöreänä. Eikä riitä kantti sanoa etteivät enää ymmärrä. Ymmärryksen puutehan heitä on vaivannut alusta saakka, 20 vuotta.
Huomasin että peli laittaa omia asetuskiaan niihin fifasetup säätöihin. Vaikka poistat WAITFORVSYNC ja MSAA_LEVEL ja RENDERINGQUALITY kohdsta ykkösen ja laitat nollan tilalle, käynnistyksessä peli laittaa ne takaisin . Ja myös DIRECTX_SELECT on ykkösellä. Ne täytyy vaan kesken pelin vaihtaa nollille. Tosin peli on huono siltkin ohjattavuudeltaan, ukko kuin vieterin päässä, rekkakin jarruttaa ja kääntyy nopeammin kuin career pelaaja.

Eli olen varma että ne uuden sukupolven konsolien tehot sotkee nyt nykyisiä systeemejä. Herrat ei vaan osaa, mutta onko se yllätys kun on EA:sta kyse ?!

Täytyy lisätä vielä että minulla on Fifa 20 pelissä nuo kaikki ykkösiä ja directX 12 päällä ja eikä mitään häikkää kuvassa tai pelissä. Ja resoluutio :
RESOLUTIONHEIGHT = 2160
RESOLUTIONWIDTH = 3840
Tuostakin näkee että Fifa 21 pelissä isoja ongelmia kuvassa ja ohjauksissa. Voi olla tämänvuotinen peli menetetty jo kalkkiviivoillaan, saavatkohan korjattua ? Luoja tietää vaan ei kerro!
 
Viimeksi muokattu:
On tää ihan uskomatonta. Kaatuilu ollut läsnä jo trialista asti, eli pari viikkoa? Netti pullollaan valituksia aiheesta. EA ei ole kommentoinut mitään, ei vastaa tukipyyntöihin, ei ole tullut päivitystä tms. Aivan älytöntä.


Tuli päivitys ja minulla ainakin korjasi sen "vieteri-ukko" ongelman ohjauksesta. Muuta ongelmaahan minula ei ollutkaan. Huomasin myös että directx 12 ei pysy enää päällä vaikka sen laittaakin. Autaa varmaan tuohon sinunkin ongelmaasi, toivotaan niin!
 
Huoh. Päivityksen jälkeen näytti hyvältä. Eka peli kaatumatta. Toinen meni 70 minuutille, kunnes kaatui. Ei vaa jaksa enää..
 
Johan ovat tehneet taas omia säätöjään. Aloin muokkaan Liverpoolin joukkuetta niin Salahia ei edes ilmesty kun alat vaihtelemaan pelaajiasi. Keljuunnuin ja muokkasin siitä editorilla 60 tasoisen. Ei ainakaan pääse kentälle hääräämään :=)
En siedä sitä äijää silmissäni. Alkaa mnemään älyttömäksi vähän joka juttu EA:n kaikissa peleissä ja muussakin.
 
Peli löytyy nyt ainakin Tampereen kirjastosta, joten jos joku ei halua maksaa EA:lle tänä vuonna kuten itse, mutta haluaa pelailla, niin sieltä lainailemaan.
 
Jännä miten joka vuosi tulee näitä hassuja videoita FIFA:n bugeista todella paljon. Luulisi, että saisivat tuolla budjetilla kaikista oudoimmat jutut hiottua pois.

Realistiset pallofysiikat kunniaan!

 

Meikäläisen arvio tämän vuoden FIFAsta. Mielestäni tänä vuonna peli oli julkaisussa huomattavasti paremmassa kuosissa kuin yleensä, mikä oli positiivista. En tosin tiedä, olinko vain onnekas.

Lyhyesti sanottuna: ei petä mutta ei myöskään häikäise.
 
Ylös Bottom