Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Mistäköhän pelin uskaltaisi laittaa ennakkotilaukseen? Onko muilla foorumilaisilla hyviä kokemuksia nettikaupoista, joiden lähettykset ovat olleet julkaisupäivänä perillä?

Itse käytän semi kaikissa, mutta vedoissa ja syötöissä manuaaleja.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Olen täysin samaa mieltä - voiko, joku kertoa miten huiput pelaavat Fifaa kaikki säädöt Manual tai Semi vai???

Itse aloitin kaikki säädöt Assisted, ehkä tuosta syystä Fifa ei tuntunut paljoa miltään.. sitten Fifa 10 demossa Default asetuksena keskityksissä Semi. Kokeilin samaa laukauksiin. Entä muut asetukset? Onko täällä pro-fifa veteraaneja?

Täytyy sanoa tosta veteraanista sen verran, että ainakin omaan makuun FIFA09:n manuaaliasetukset oli tehty todella huonosti epärealistisesti, ja olenkin näillä foorumeilla asiasta jonkun kerran maininnutkin.

Tässä FIFA 10:n demossa manuaalikontrollit lähentelevät täydellisyyttä. Tämän huomaa siitä kun huonon syötön antaessa tulee ensin haukuttua omat taidot eikä, kuten 09:ssä varsinkin läpisyöttöasetusten kanssa, tuli ärähdettyä ensin kontrolleille.

Vielä ainakin demon kanssa olen käyttänyt vetoa semillä ja muita manualilla. Mielestäni veto semillä antaa itselleni autenttisimman kokemuksen ainakin vielä. Tasona pidän tuota vaikeinta, sillä asenteeni on se että kun aloittaa kauden vaikeimmalla mahdollisella tasolla, voi aluksi joutua häviämään pelejä, mutta ajan kuluessa sekä oma että joukkueen peli voi loksahtaa kohdalleen ja tulosta alkaa syntyä. Tämä peilaa hyvin oikeata jalkapalloa, missä voitot ovat kovan työn ja keskittymisen takana. Eli vaikein taso alle, semi vedot ja muut manualiksi ja oppimaan yrityksen ja erehdyksen kautta.

Mutta olen ehdottamasti sitä mieltä, että manuaalilla pitäisi olla AINA ainakin läpisyöttö sekä cross ja lob keskitykset. Joskus kaverin kanssa pelaillessa tykkään jättää perussyötöt semille ettei pelin luonne kärsi liikaa ,mutta yksin pelatessa suosin myös manuaalia tässäkin asetuksessa.

Eniten päänvaivaa minulle tuottaakin oikean kuvakulman löytäminen. Tuo kuvakulman monipuolinen säätäminen jopa häiritsee sillä "täydellisen" kuvakulman löytäminen on tuskastuttavaa. Joillain kuvakulmasäädöillä manuaalisyöttöjen omille saaminen on vaikeampaa, ainakin minulle. Olenkin siis huomannut (ja jälleen ainakin omassa pelissäni) kuvakulman selkeän vaikutuksen manuaalisyöttöjen hahmottamiseen. Haluan että kenttä näkyy mahdollisimman paljon jolloin kokonaiskuvan muodostaminen ja pelin rytmittäminen helpottuu. Mutta liian korkea tai pitkältä oleva kuvakulma heikentää yksilöiden hallintaa, jolloin pelistä muodostaa liian yksinkertaista, eikä pelaajilla osaa liikkua siten kuin ne oikeassa elämässä tietyissä tilanteissa liikkuisivat. Näillä tilanteilla tarkoitan esimerkiksi sitä nerokasta tilan hallintaa jota Xavi osoittaa pelistä toiseen, sillä keskialueella voi olla ahdasta, mutta omilla pienillä liikkeillä voi tilaa muodostaa, ja tämä on hyvin hankalaa kun kuvakulma on kaukaa ja pelaajat pieniä. Hyviä kuvakulmaehdotuksia otetaan vastaan..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Mistäköhän pelin uskaltaisi laittaa ennakkotilaukseen? Onko muilla foorumilaisilla hyviä kokemuksia nettikaupoista, joiden lähettykset ovat olleet julkaisupäivänä perillä?

Itse käytän semi kaikissa, mutta vedoissa ja syötöissä manuaaleja.

Turha tässä vaiheessa enään mitään tilausta laittaa, senkun julkkarina kipaset oman kappalees kaupasta. Aika harva kauppa yhdessä tai kahdessa päivässä toimittaa tavarat.

Ja itse olen demon myötä siirtynyt manuualien käyttäjäksi.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Eniten päänvaivaa minulle tuottaakin oikean kuvakulman löytäminen. Tuo kuvakulman monipuolinen säätäminen jopa häiritsee sillä "täydellisen" kuvakulman löytäminen on tuskastuttavaa. Joillain kuvakulmasäädöillä manuaalisyöttöjen omille saaminen on vaikeampaa, ainakin minulle. Olenkin siis huomannut (ja jälleen ainakin omassa pelissäni) kuvakulman selkeän vaikutuksen manuaalisyöttöjen hahmottamiseen. Haluan että kenttä näkyy mahdollisimman paljon jolloin kokonaiskuvan muodostaminen ja pelin rytmittäminen helpottuu. Mutta liian korkea tai pitkältä oleva kuvakulma heikentää yksilöiden hallintaa, jolloin pelistä muodostaa liian yksinkertaista, eikä pelaajilla osaa liikkua siten kuin ne oikeassa elämässä tietyissä tilanteissa liikkuisivat. Näillä tilanteilla tarkoitan esimerkiksi sitä nerokasta tilan hallintaa jota Xavi osoittaa pelistä toiseen, sillä keskialueella voi olla ahdasta, mutta omilla pienillä liikkeillä voi tilaa muodostaa, ja tämä on hyvin hankalaa kun kuvakulma on kaukaa ja pelaajat pieniä. Hyviä kuvakulmaehdotuksia otetaan vastaan..

Saakos tässä fifa 10 säädettyä nuita kuvakulmia vielä kauemmas ku tossa 09:ssä? siis onko enemmän vaihtoehtoja? Tossa 09:ssä ei saanut mielestäni kameraa tarpeeksi kauas ja isomman alueen hahmottaminen oli jokseenkin vaikeaa. Pitkät avaukset joutu antamaan usein sokkona tai siitä kartasta katsomalla.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Turha tässä vaiheessa enään mitään tilausta laittaa, senkun julkkarina kipaset oman kappalees kaupasta. Aika harva kauppa yhdessä tai kahdessa päivässä toimittaa tavarat.

Ja itse olen demon myötä siirtynyt manuualien käyttäjäksi.

Tänään tilasin KOnsolinetistä ja pistettiin myös tänään postiin joten on varmasti huomenna/torstaina perillä :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Itte ainakin pelailen kaikki asetukset manuaalilla ja Pro-tasolla. Just kaverin kanssa päiviteltiin, että kaikki mahdolliset kirosanat tulee kyllä käytettyä näillä asetuksilla :D Ja yleisin huudahdus on "Oho!". Mutta itse pidän kyllä siitä että kaikki on manuaalilla

Oli loistavat pelit! Voitettiin jopa 3-0 kertaalleen. En kerro vastajoukkuetta kyllä :p. EI vaan hyvin ne pelit noin yleisesti ottaen menivät. Ja nuo manuaaliasetukset niin paljon yllätyksellisyyttä peliin, kun ne syötöt eivät läheksään aina mene omille. Mitä meilä taisi keskimäärin syöttöprosentti olla 50 luokkaa :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Turha tässä vaiheessa enään mitään tilausta laittaa, senkun julkkarina kipaset oman kappalees kaupasta. Aika harva kauppa yhdessä tai kahdessa päivässä toimittaa tavarat.

Ja itse olen demon myötä siirtynyt manuualien käyttäjäksi.

Joo eipä tossa järkeä ennakkovarata ole. Olisin voinut toki tarkentaa että mielessä kävi tuo gamestopin tarjous 2 peliä+19.95€, kun hyllyssä olisi just pari peliä ylimäärästä:)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Kiitos mielenkiintoisista neuvoista koskien ohjain asetuksia. Keskustelu kuvakulmista on myös tärkeä jatkaa -> "oikean" kuvakulman metsästys alkakoon. minulla 9 klikkausta/ 5 klikkausta.

Hmm.. Voin todeta olevani pes-veteraani ja samoin fifa-noviisi. En ole uskonnollinen, mutta tiedän kaikkien jalkapallo jumalien olevan minua vastaan. Syy huonoihin Fifa pelitaitoihini löytyy joko pelin kontrolleista, tekoälystä, televisiosta tai sitten minut on taas riivattu.

Oli miten oli.. pelaan nyt keskitykset ja laukaukset semillä. Vaikeustasoa jouduin pudottamaan keskitasoon (demo). Voi olla, että pelaan vielä joskus vaikeimmalla tasolla - manual asetuksilla, mutta noihin suuriin päiviin on vielä aikaa. Kaikille fifa-pro-manual-veteraani-playereille haluan nostaa maljan . . .

japanilaista sakea !
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Kiitos mielenkiintoisista neuvoista koskien ohjain asetuksia. Keskustelu kuvakulmista on myös tärkeä jatkaa -> "oikean" kuvakulman metsästys alkakoon. minulla 9 klikkausta/ 5 klikkausta.

Unohdin oman tän hetkisen ykköskuvakulmani laittaa eli:

Tele
Custom

Camera Height: 5 klikkausta
Camera Zoom: 6 klikkausta

Eli klikkauksella tarkoitan siis valkoisen palkin siirtoa vasemmalta oikealle alkaen täysin harmaasta palkista. :)

Oli miten oli.. pelaan nyt keskitykset ja laukaukset semillä. Vaikeustasoa jouduin pudottamaan keskitasoon (demo). Voi olla, että pelaan vielä joskus vaikeimmalla tasolla - manual asetuksilla, mutta noihin suuriin päiviin on vielä aikaa. Kaikille fifa-pro-manual-veteraani-playereille haluan nostaa maljan . . .

Ja tosiaan mitä näihin asetuksiin tulee niin ilman muuta aluksi oman mielen mukaan ettei ilo katoa, mutta halusin vain osoittaa, että myös vanhana pessifanina, fifasta voi todellakin nauttia manuaaliasetuksilla eli ainakin tavoitteeksi se kannattaa tosiaan laittaa. FIFA 10:ssähän se treenimode onneksi löytyy jonka avulla voi hioa taitoja.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Joo eipä tossa järkeä ennakkovarata ole. Olisin voinut toki tarkentaa että mielessä kävi tuo gamestopin tarjous 2 peliä+19.95€, kun hyllyssä olisi just pari peliä ylimäärästä:)

offtopic mut siis onko tuo gamestopin tarjous vielä voimassa ? Ite ajattelin samaa tyyliä käyttää jos voimassa on vielä : D
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

offtopic mut siis onko tuo gamestopin tarjous vielä voimassa ? Ite ajattelin samaa tyyliä käyttää jos voimassa on vielä : D

Käsittääkseni toi "powertrade"-niminen ennakkovaraussysteemi on voimassa aina pelin julkaisupäivämäärää edeltävään päivään. Kannattaa muistaa se GS:n exclusion list, eli kaikkia pelejä ne ei suostu ottamaan tuossa powertradessa. Lista löytyy Yhteiset-osion Yleistä keskustelua-palstan Gamestop-säikeestä.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Pidän itseä "veteraanina", mutta syöttöjä en pidä manuaalilla. Pilaa mielestäni pelistä tietyn realistisuuden siinä suhteessa, että tällöin pelaajan taidot eivät vaikuta hirveästi syöttöihin (hyvä syöttäjä antaa enemmän anteeksi, muuten ei vaikuta)... Kaikki muut on kumminkin manuaalilla.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Onko kukaan saanut jo FIFA 10 käsiinsä!!?

- Mitkä fiilikset?

- Mistä ja paljonko?

- Oma arvosanasi? (arvostelu-asteikko vapaa)

:eek:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Pidän itseä "veteraanina", mutta syöttöjä en pidä manuaalilla. Pilaa mielestäni pelistä tietyn realistisuuden siinä suhteessa, että tällöin pelaajan taidot eivät vaikuta hirveästi syöttöihin (hyvä syöttäjä antaa enemmän anteeksi, muuten ei vaikuta)... Kaikki muut on kumminkin manuaalilla.

Pidätkö sitten semillä syöttöjä? Assistedilla peli on liian helppoa ja manuaali vaatii todella paljon totuttelua. Itse aloitin jo 09:ssä manuaalisyöttöjen käytön, ja jatkan sillä aina pelatessa Offlinessa ja onlinessa 1vs1. Online Clubs tilassa pelaan semisyötöillä etten saa haukkuja :D
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Yksi peli takana, ***** pääpallo tilanne, Arshavin työnnetään ilmassa nurin, pilkku, maali, ***** mikä fiilis! Paras urheilupeli mihin olen koskaan kajonnut! Aivan loistava, nyt lisää!! Illalla voisin pistää alku huuman jälkeen kommenttia, nyt liian "fiiliksissä" sanomaan mitään järkevää!
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Pidätkö sitten semillä syöttöjä? Assistedilla peli on liian helppoa ja manuaali vaatii todella paljon totuttelua. Itse aloitin jo 09:ssä manuaalisyöttöjen käytön, ja jatkan sillä aina pelatessa Offlinessa ja onlinessa 1vs1. Online Clubs tilassa pelaan semisyötöillä etten saa haukkuja :D

Kyllä sen Manual olla pitää :) Tai semi nyt ainakin, mutta omasta mielestä Manual on ainoa oikea, että saa peliin kunnon tuntuman ja pelaaja on oikeasti itsisi hallinnassa. Itse pidän kaikkia asetuksia Manualilla :cool:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Kyllä sen Manual olla pitää :) Tai semi nyt ainakin, mutta omasta mielestä Manual on ainoa oikea, että saa peliin kunnon tuntuman ja pelaaja on oikeasti itsisi hallinnassa. Itse pidän kaikkia asetuksia Manualilla :cool:

Jep jep, manuaalilla mennään!
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Yksi peli takana, ***** pääpallo tilanne, Arshavin työnnetään ilmassa nurin, pilkku, maali, ***** mikä fiilis! Paras urheilupeli mihin olen koskaan kajonnut! Aivan loistava, nyt lisää!! Illalla voisin pistää alku huuman jälkeen kommenttia, nyt liian "fiiliksissä" sanomaan mitään järkevää!

Aah, onneksi itekin saa jo huomenna pelin. Sopivasti vielä koulusta pääsee jo klo 11.25 (kiitos joku kokous <3) niin pääsee heti pelailemaan kun tänään kävin Gamestopista varaamassa.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Kyllä sen Manual olla pitää :) Tai semi nyt ainakin, mutta omasta mielestä Manual on ainoa oikea, että saa peliin kunnon tuntuman ja pelaaja on oikeasti itsisi hallinnassa. Itse pidän kaikkia asetuksia Manualilla :cool:

Itse Fifa99:n veteraanina (juu, ei ole kirjotusvirhe:D, CM/FM-sarja ollut tällä vuosituhannella lähempänä sydäntä) on käytännössä pakko pelata semi-asetuksilla. Mutta peli on ainakin demon perusteella noinkin "great fun". Kameraa en tosin ole toistaiseksi onnistunut asettamaan "toimivaan" kulmaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]

Aah, onneksi itekin saa jo huomenna pelin. Sopivasti vielä koulusta pääsee jo klo 11.25 (kiitos joku kokous <3) niin pääsee heti pelailemaan kun tänään kävin Gamestopista varaamassa.

Koeviikon takia myös kotiin 11.00. :)

btw Kivaa piilovittuilua äsken Gamestopin myyjältä. Käytiin kaverille varaamassa FIFA powertradella, niin myyjä otti pelin sieltä takaa kaapista siihen tiskille ja ilmoitti että pistää sen tiskin alle huomista varten odottamaan. :)
 
Ylös Bottom