Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]
Olen täysin samaa mieltä - voiko, joku kertoa miten huiput pelaavat Fifaa kaikki säädöt Manual tai Semi vai???
Itse aloitin kaikki säädöt Assisted, ehkä tuosta syystä Fifa ei tuntunut paljoa miltään.. sitten Fifa 10 demossa Default asetuksena keskityksissä Semi. Kokeilin samaa laukauksiin. Entä muut asetukset? Onko täällä pro-fifa veteraaneja?
Täytyy sanoa tosta veteraanista sen verran, että ainakin omaan makuun FIFA09:n manuaaliasetukset oli tehty todella huonosti epärealistisesti, ja olenkin näillä foorumeilla asiasta jonkun kerran maininnutkin.
Tässä FIFA 10:n demossa manuaalikontrollit lähentelevät täydellisyyttä. Tämän huomaa siitä kun huonon syötön antaessa tulee ensin haukuttua omat taidot eikä, kuten 09:ssä varsinkin läpisyöttöasetusten kanssa, tuli ärähdettyä ensin kontrolleille.
Vielä ainakin demon kanssa olen käyttänyt vetoa semillä ja muita manualilla. Mielestäni veto semillä antaa itselleni autenttisimman kokemuksen ainakin vielä. Tasona pidän tuota vaikeinta, sillä asenteeni on se että kun aloittaa kauden vaikeimmalla mahdollisella tasolla, voi aluksi joutua häviämään pelejä, mutta ajan kuluessa sekä oma että joukkueen peli voi loksahtaa kohdalleen ja tulosta alkaa syntyä. Tämä peilaa hyvin oikeata jalkapalloa, missä voitot ovat kovan työn ja keskittymisen takana.
Eli vaikein taso alle, semi vedot ja muut manualiksi ja oppimaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
Mutta olen ehdottamasti sitä mieltä, että manuaalilla pitäisi olla AINA ainakin läpisyöttö sekä cross ja lob keskitykset. Joskus kaverin kanssa pelaillessa tykkään jättää perussyötöt semille ettei pelin luonne kärsi liikaa ,mutta yksin pelatessa suosin myös manuaalia tässäkin asetuksessa.
Eniten päänvaivaa minulle tuottaakin oikean kuvakulman löytäminen. Tuo kuvakulman monipuolinen säätäminen jopa häiritsee sillä "täydellisen" kuvakulman löytäminen on tuskastuttavaa. Joillain kuvakulmasäädöillä manuaalisyöttöjen omille saaminen on vaikeampaa, ainakin minulle. Olenkin siis huomannut (ja jälleen ainakin omassa pelissäni) kuvakulman selkeän vaikutuksen manuaalisyöttöjen hahmottamiseen. Haluan että kenttä näkyy mahdollisimman paljon jolloin kokonaiskuvan muodostaminen ja pelin rytmittäminen helpottuu. Mutta liian korkea tai pitkältä oleva kuvakulma heikentää yksilöiden hallintaa, jolloin pelistä muodostaa liian yksinkertaista, eikä pelaajilla osaa liikkua siten kuin ne oikeassa elämässä tietyissä tilanteissa liikkuisivat. Näillä tilanteilla tarkoitan esimerkiksi sitä nerokasta tilan hallintaa jota Xavi osoittaa pelistä toiseen, sillä keskialueella voi olla ahdasta, mutta omilla pienillä liikkeillä voi tilaa muodostaa, ja tämä on hyvin hankalaa kun kuvakulma on kaukaa ja pelaajat pieniä. Hyviä kuvakulmaehdotuksia otetaan vastaan..