Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy: Crystal Chronicles-hypeketju

Jona Asih

Member
Olen odottanut tietoa uudesta Final Fantasystä pitkään ja hartaasti, olihan se yksi neljästä syystäni (SC2, FF:CC, SSB:M, ja Zelda) ostaa GameCube.

Final Fantasy Finland ( http://www.fffin.com ) onkin julkaissut tietoa itse pelistä:

http://www.fffin.com/uutiset.php#newsitem1030303238,37977,

"FF Crystal Chroniclea pelataan GBA:lla"
Postittanut: Sami E (25. 8. 2002 22:20)
Squaren Nintendo-laitteiden kehitystä varten perustaman Game Resigners Studion Gamecubelle kehittämä Final Fantasy Crystal Chronicle käyttää GamecubeGame Boy Advance -linkkikaapelia, ja linkkikaapeli ja GBA-laite ovatkin välttämättömät pelaamiseen. Pelistä tulee moninpelaamiseen ja toimintaan painottuva fantasiaseikkailu, jossa jokainen pelaaja ohjaa hahmoaan Gamecube-konsoliin yhdistetyllä GBA-laitteella. Pelaajia voi olla 14. Pelimekaniikka tullee muistuttamaan Mana-sarjan moninpelattavia pelejä, mutta taikojen käyttäminen hoidetaan ilmeisesti GBA:n ruudulla, mikä mahdollistaa katkeamattoman toiminnan tv-ruudulla. Game Designers Studio yrittää hyödyntää linkkiyhteyttä maksimissaan, ja kehittäjät miettivät myös mahdollisuuksia käyttää Game Boy Advancea pelin kanssa yksinään.
Lähde: GamePro: More GC/GBA Final Fantasy News



"FF Crystal Chronicle ei mikään konsolirope"
Postittanut: Sami E (22. 8. 2002 0:01)
Squaren Final Fantasy Crystal Chronicle tulee olemaan paljon toimintapainotteisempi kuin aikaisemmat FF-pelit, ja pelissä ei tule olemaan merkittävästi perinteisiä roolipelipiirteitä, kertoo uusin Famitsu. Gamecube-peli kuitenkin sijoittuu fantasiamaailmaan ja graafinen tyyli jatkaa Final Fantasy -sarjan viimeisimpiä suuntauksia. Kuten nimestäkin voi päätellä, pelillä on luonnollisesti myös muita yhteyksiä Final Fantasy -sarjaan, vaikka pelimekaniikka onkin merkittävästi erilainen.


Kyseessä ei siis vaikuttaisi olevan tavallinen konsoli-RPG..nähtäväksi jää, kuinka moninpeli toteutetaan ja onko GBA edellytys pelaamiselle. Toivon, että näin ei ole, sillä muutoin jää monelta pelaajalta loistava elämys kokematta (Onneksi pikkuveljelläni kuitenkin on GBA ;) )!

Mitä mieltä muut ovat asiasta? Entä onko joku muu jo löytänyt tietoa FF:CCstä? Annetaan threadin kasvaa! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eli siis vihdoinkin Final Fantasysta poistetaan juuri se, mitä roolipeleissä inhoan, eli vuorotellut ja tekstipohjaiset taistelut? Jos näin on, niin w00t.
W00t indeed...

[just-a-little-off-topic]
Miten roolipeli määritellään? Omasta mielestäni Zeldat, Final Fantasyt ym. ovat kaikki roolipelejä, mutta jotkut täyspässit sanoo:
"ei FF mikään roolipeli oo",
"ei Morrowind mikään roolipeli oo"
tai
"ei Zelda mikään roolipeli oo".

Minua inhottaa se tyyli, miten japsit tekevät roolipelinsä.
"Ooh, kävelen surkeissa maisemissa. Nyt ruutu muuttuu koiran oksennukseksi ja kuin tyhjästä on ilmestynyt vihollinen, jota en voinut mitenkään välttää. Nyt painelen nappeja selaillen loputtomia teksti-ikkunoita, ja noin minuutin päästä saan liikkeeni tehtyä."
Americaanoilla on mielestäni parempi tyyli roolipelin tekoon, mutta sitten taas toteutus kusee.
Eniten tykkään japsien tekemistä toiminta-seikkailu-RPG:istä, eli Zeldoista. Niissä vaan kaikki elementit loksahtaa paikoilleen. Esim. lukitussysteemi toimii paremmin kuin kukaan koskaan unelmoi.
[/just-a-little-off-topic]
 
Minä taas toivon Squaren poistavan Cuben FF-pelistä saippuaoopperan. Toisaalta tuli pelistä millainen hyvänsä, ostan sen kuitenkin.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor

[just-a-little-off-topic]
Miten roolipeli määritellään?
[/just-a-little-off-topic]


Miten olisi jos antaisi jokaisen ihmisen määritellä itse, mitä hänelle tarkoittaa roolipeli?

Mutta kun kysyit, niin minulle roolipeli tarkoittaa porukassa pelaamista ja vapaita kampanjoita. Tietokone- ja konsoliropeihin pyrin nykyisin lisäämään aina etuliitteen, kuin myös liveropeihin. Ja pääpaino sanalla "minulle", en jaksa väitellä näinkään typerästä aiheesta.
 
Roolipelaaminen=Pelinjohtaja+liuta muita hörhöjä kokoontuvat yhteen pelaamaan suullisesti. Kullakin pelaajalla on oma hahmo, johon tämä samaistuu (tästä nimitys roolipelaaminen juontaakin juurensa). Pelinjohtaja päättää sen, mitä pelissä seuraavaksi tapahtuu, keksii tarvittaessa juonipätkiä jne.
Roolipelissä pelaaja voi tiukan paikan tullessa halutessaan vaikkapa juosta mummolaansa kitkemään rikkaruohoja ja valittamaan mummolle maailman kurjuudesta. Tälläistä valinnanvapautta ei tietääkseni ole yhdessäkään videopelissä, joten yksikään videopeli ei ole roolipeli sanan varsinaisessa merkityksessä (vaikka melkein mitä hyvänsä videopeliä voidaan roolipeliksi kutsuakin).

Ja ei, en ole koskaan ropeltanut.
 
Roolipeli = pelaat jotain roolia. Vaikka Mario. Ei voisi vähempää kiinnostaa elitistipuristien höpinät kynästä ja paperista. Mutta asiaan.

http://www.gameforms.com/games/gcn/ffcc/media/

Katsokaa uudet kuvat pelistä.
 
Kysäisin itse nintendo klubin klubimestarilta ja hänen mukaansa peli ilmestyy vasta vuonna 2004.:)
 
Ai väitättekö että se äijä kusetti mua.Ärrh.Ja sitä sähköpostia Nintendon sivuilta sai odotella pari kuukautta.Mokomat.Törkeää.
Nyt saa Tony kaasinen pitää turpansa kiinni,kun ei näköjään tiedä näistä asioista mitään.Muka klubimestari.pyh!.:mad:

D'arvit Sanon minä.

D'arvit uudestaan.:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Razoc
Ai väitättekö että se äijä kusetti mua.Ärrh.Ja sitä sähköpostia Nintendon sivuilta sai odotella pari kuukautta.Mokomat.Törkeää.
Nyt saa Tony kaasinen pitää turpansa kiinni,kun ei näköjään tiedä näistä asioista mitään.Muka klubimestari.pyh!.:mad:

D'arvit Sanon minä.

D'arvit uudestaan.:mad:
Älä hauku Kaasista, hän on ihan "hyvä jätkä".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion

:confused: Mitä oikein ajat takaa?
Ylettömiä Kaasis-kehuja... No ei, tiedän kyllä aika varmasti ettet ole Kaasinen.
Ei Kaasisessa itsessään mitään vikoja ole, mutta lausunnoissa on asiavirheitä aika usein. Ja Nintendo- News on aika säälittävä, vaikka kuinka ilmainen onkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117

Ylettömiä Kaasis-kehuja... No ei, tiedän kyllä aika varmasti ettet ole Kaasinen.
Ei Kaasisessa itsessään mitään vikoja ole, mutta lausunnoissa on asiavirheitä aika usein. Ja Nintendo- News on aika säälittävä, vaikka kuinka ilmainen onkin.

Nintendo news on huumoripaketti parhaimmillaan :D sääli että se on käsittämättömän huonoa mainosta firmalle kun se on oikeasti niin käsittämättömän huono.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Nintendo news on huumoripaketti parhaimmillaan :D sääli että se on käsittämättömän huonoa mainosta firmalle kun se on oikeasti niin käsittämättömän huono.
Tämä on täysin totta.
Mutta porukka lehden takana on silti mukavaa.
 
Jooh aiheeseen liittyvää: http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=400

IGN Cube- ja Planet GameCube -sivustot kertovat, että Squaren järjestämässä The Square Meeting 2002 -tapahtumassa on selvinnyt virallista tietoa Final Fantasy: Crystal Chronicles -pelin GameCube- ja Game Boy Advance -tuesta, vaikka peli ei tapahtumassa esillä ollutkaan.

Ensinnäkin Crystal Chroniclesia voi pelata neljä henkeä samanaikaisesti. Kun Game Boy Advance on kytkettynä GameCubeen, se korvaa kokonaan Cuben oman ohjaimen. Kaikki pelihahmosi tiedot näkyvät GBA:n ruudulla muilta pelaajilta piilossa, jonka seurauksena pelaajat joutuvat kommunikoimaan keskenään myös pelin ulkopuolella. Mikäli hahmosi energia on siis lopussa, on pyydettävä muita parantamaan hahmosi, sillä eiväthän he tiedä missä kunnossa se on. CubeFIN on aiemminkin raportoinut asiasta, mutta nyt tieto on 100% varmaa. Toisaalta ei tiedetä, onko tässä kaikki mitä pelillä on tältä osalta tarjottavanaan.

Lisäksi tilaisuudessa Nintendon edustaja piti pienen puheen Nintendon ja Squaren väleistä, sekä vahvisti Nintendon huolehtivan Final Fantasy: Crystal Chroniclesin julkaisusta. Japanissa peli ilmestyy keväällä 2003, mutta Yhdysvaltojen tai Euroopan julkaisusta ei ole tarkempia tietoja.
---

Eli pahasti näyttää siltä, ettei peli tule toimimaan ilman GBA:ta... :(
 
---------------------------------------------------------------------------------
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
Eli siis vihdoinkin Final Fantasysta poistetaan juuri se, mitä roolipeleissä inhoan, eli vuorotellut ja tekstipohjaiset taistelut? Jos näin on, niin w00t.
W00t indeed...

Minua inhottaa se tyyli, miten japsit tekevät roolipelinsä.
"Ooh, kävelen surkeissa maisemissa. Nyt ruutu muuttuu koiran oksennukseksi ja kuin tyhjästä on ilmestynyt vihollinen, jota en voinut mitenkään välttää. Nyt painelen nappeja selaillen loputtomia teksti-ikkunoita, ja noin minuutin päästä saan liikkeeni tehtyä."

---------------------------------------------------------------------------------
Hhmmm...ootko koskaan sattunu ajattelemaan, että ehkä näin on parempi? Miten sä laittaisit esim. 4 itse liikutettavaa characteria saman aikaiseen taisteluun??? Ei siitä tulis mitään, ellei olisi neljää pelaajaa...se kävisi myös niin, että ohjaisit yhtä ukkoa ja loput olisi koneen ohjaamia, ja se taas olis paljon tylsempää! Vuoropohjainen taistelu on yks paras juttu FinalFantasyissä, se on toimiva, ja mikäli se ei sua miellytä OSTA JOKU TOINEN PELI! esim. Zelda tai ihan mikä vaan nyt huvittaa! Mä oon henkilökohtasesti melkein pettyny, että Cuben FF:stä tulee semmonen mikä siitä nyt tulee...MUTTA uskon ja oon aika varma, että Squaren duusonit saa aikaan loistopelin, oli siinä sitte mikä taistelu formaatti tahansa. :)

pahoittelen älyyttömyyksiä ja kirjoitusvirheitä...x
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
mUTTA JOTKUT SANOO ETTÄ SE PELI EI ILMESTY OLLENKAAN........SIIS TÄNNE EUROOPPAAN.JOTEN ALKÄÄ UNELMOIKO LIIKAA
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tiduk
mUTTA JOTKUT SANOO ETTÄ SE PELI EI ILMESTY OLLENKAAN........SIIS TÄNNE EUROOPPAAN.JOTEN ALKÄÄ UNELMOIKO LIIKAA

Kuka sanoo? Kuka? Kuka ehtii? Stage is yours, tässä maila, sitä saa käyttää. Tidukin kimppuun, olkaa hyvä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tiduk
mUTTA JOTKUT SANOO ETTÄ SE PELI EI ILMESTY OLLENKAAN........SIIS TÄNNE EUROOPPAAN.JOTEN ALKÄÄ UNELMOIKO LIIKAA

Otas tenava se Caps Lock pois päältä. Se on näppäimistön vasemmassa reunassa, keskimmäisellä rivillä.

Mäkin kuulin ettei pleisteissön kolmosta tuu enää ikinä...Nii....Et älkää unelmoiko liikaa!!!
 
Ylös Bottom