Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy: Crystal Chronicles-hypeketju

Voiko kaksinpeliä pelata yhdellä GBA:lla ja tavallisella ohjaimella vai pitääkö kaikilla olla sitten omat GBA:t? Aika tyhmää jos pitää olla, koska eihän peli mekaanisesti sitä vaatisi.
 
IGN:n videoarvostelu valotti asiaa aikalailla.

Moninpeli näyttää kyllä todella hienolta ja toimivalta, mutta keneltä löytyy 3 GBA:ta, linkkikaapelia ja kaveria pelaamaan säännöllisesti? Ei ainakaan minulta.

Yksinpeli vaikutti vähän ontolta, koska mukana ei ole kuin kaveri kantamassa kristallia. Varmasti olisi ollut hyvä ratkaisu lisätä yksinpeliin kolme tietokoneohjattua henkilöä avuksi. Ihmettelen, että näin ei ole tehty? No parinviikon sisällä kolahtaa ntsc versio luukusta. Toivottavasti peli maistuu, ainakin taisteluiden sanoivat muistuttavan kovasti PSO:ta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juhniz
Cube-Europen mukaan Euroopassa FF:CC:n ennakkotilanneille pelin lisäksi tulee mukana tulee ilmainen Cube-GBA-linkkikaapeli sekä aivan törkeän hieno pahviboksi.

Onko tälle tullut vahvistusta Suomen osalta?
 
Itse ainakin laitoin jo nyt ennakkotilauksen konsolinet.fi tästä ja MGS:TS menemään.

Tarvittaessa sitte tilaan niitä GBA adaptereita jälkeen päin 1 tai 2 tarpeen mukaan kun mulla on GBA SP ja kaverilla GBA.
 
Tänään saapui jenkkiversio ja ensitestauksen jälkeen vaikuttaa ihan tunnelmalliselta hack&slash peliltä.
Musiikit ovat tunnelmallisia ja grafiikassakaan ei ole valittamista. FF tyylistä roolipeliä on kuitenkin turha odottaa, mutta ihan hyvältä hack&slash peliltä tämä vaikuttaa. En ole vielä testannut kuin yksinpeliä joka näyttää kulkevan melko suoraviivaisesti paikasta toiseen. Jokaisen ns. kentan lopussa odottaa loppuvastus, jonka voittamisen jälkeen saa valita yhden uuden esineen. Statsit pelissä näyttävät lisääntyvän itsekseen, mutta niistä en ole vielä ihan perillä. Olkanäppäimillä saa valita tietyn komennon A napille kuten Attack, Defence, jokin taika tai esine. B näppäimellä puhutaan tai nostellaan tavaroita, eli todella yksinkertaiset näppäimet. Puhetta ei kovin paljoa pelissä ole ainakaan tähän mennessä kuulunut.

Heti tuli mieleen kuinka loistava FF CC olisi moninpelinä tai sitten onlinessä joka olisi ollut muuten loistava lisä. Joudun kuitenkin tyytymään yksinpeliin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
Niin eikö tuota kannata hankkia ainuastaa yksin peliä varten, vai kannattaako?!?!?!
[en lukenu kuin lopun topic:sta]

Vasta noin neljä tuntia olen yksinpeliä pelannut joka tuntuu ihan viihdyttävältä ja kelpaa minulle ihan sellaisenaan, mutta moninpelinä tuo pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa. Kannattaa katsella trailereita ja miettiä tykkääkö pelityypistä.
 
Olen pelannut uutta Final Fantasya nyt reilut kymmenen tuntia, josta puolet kaksin pelinä ja puolet yksin. Ja täytyy sanoa, että olen yllättäen viihtynyt paremmin yksin pelin parissa. Secret of Manan kaksin peli on omia suosikkejani, joten mikään kaksin pelin vihaaja en ole. Jotenkin pelin kauniin maailman tutkiminen on vain rattoisampaa yksin, valikot näkyvät telkkarissa, pelin pystyy pysäyttämään menemällä valikkoon, moogle seuraa sinua sulavasti kantaen suojakentän muodostavaa kannua ja saat pelata ergonomisesti mukavalla padilla.

Kaksin pelissä valikkoja käytetään GBA:n ruudulla, eikä peli pysähdy, kun menet valikkoon, vaikka kaverisi olisi kuollut, jolloin viholliset mätkivät sinut kuoliaaksi, sillä aikaa kun haet valikosta taikaa, jolla elvyttäisit kaverisi. Kaksin pelissä ei ole apuna mooglea, vaan toinen pelaajista joutuu kantamaan suojakentän muodostavaa kannua, mistä seuraa rasittavia kentän ulkopuolelle joutumisia, koska pelaajien aivoja ei voi linkittää yhteen, eikä suojakentän peittämä alue ole kovin laaja. Tämä ja pelin monet muut piirteethän pakottavat pelaajat jatkuvasti kommunikoimaan keskenään, mikä on ihan positiivista mutta missään vaiheessa ei päästä yksin pelin sulavuuteen. Pelin tiimellyksessä ei tule GBA:n ruutua paljon katsoneeksi, joten pelaajien ruuduilla näkyvät, eri tietoja ympäristöstä tarjoavat, kartat menevät aikalailla hukkaan. Kertaakaan en ole myöskään muistanut vilkaista kentän alussa GBA:n ruudulla annettavaa tehtävää, jonka parhaiten suorittaessaan saa ensimmäisenä valita kentän lopussa jaettavista ominaisuuksista mieleisimmän. Kaksin pelissä voi tehdä voimakkaampia taikoja yhdistämällä pelaajien taiat ja vapauttamalle ne yhtä aikaa mutta ajoituksen täytyy olla niin tarkkaa, ettei se oikein tahdo onnistua hektisen pomotaistelun keskellä.

Ehkä olen jotenkin vanhoillinen mutta mielestäni peliä olisi mukavampi pelata kahdestaan normaaleilla padeilla, SoM:n kaltaisella valikkoratkaisulla ja ilman suojakenttää tai edes niin, että jokaisella olisi oma suojakenttänsä, jos tarina sitä vaatisi. Pelaaminen on aika yksinkertaista Hack and slash -toimintaa, kentät ovat lyhyehköjä, mikä on ihan hyvä asia ja pomotaistelut toistavat samaa kaavaa. Kaikesta yksinkertaisuudesta huolimatta olen kuitenkin viihtynyt pelin parissa mutta voisi se paljon parempikin olla, jos sen tekemisessä olisi keskitytty GBA-linkityksen sijaan toisiin asioihin.

Tarkoitukseni oli sanoa, että peli toimii ihan hyvin myös yksin pelinä, eikä sitä kannata jättää hyllyyn ainakaan pelkästään sen vuoksi, ettei voi pelata monin peliä. Itse hankin toisen GBA SP:n, voidakseni pelata Crystal Chroniclesia monin pelinä, mitä en ehkä enää tekisi mutta toisaalta keväällä ilmestyvä Zelda Four Swords Plus vaikuttaa niin lupaavalta, että tuskin hankinta hukkaankaan menee.
 
Lähetin Konsolinetille jokin aika sitten että onko heille tulevissa FFCC:ssä linkkikaapeli mukana.

Odotetaan vastausta...

EDIT: Vastaus tullut:

"Suomen maahantuoja on valitettavasti ottanut valikoimaan vain pelkän pelin
sisältävän paketin, joten tuo kaapeli-paketti ei tule Suomeen lainkaan."

:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
PELIT: 90 p. sekä Pelit suosittelee-leima
Pelaaja: 4/5
TILT: 4/5

Vaikuttaa siis silti hyvältä peliltä.
 
Tänään sitten tuli lappu ja hain postista. Ihan mukavaa menoa yksin ja huomenna ostan GBA adapterit ja kaveri tulee käymään. :)

Ja julkaisupäiväkin on vasta 11.3 :D
 
Siis tää on mun mielestä yks gamecuben parhaista peleistä heti zeldojen jälkeen! Oon nyt pelannut yksinpelinä 5 -6 tuntia ja oon ihan koukussa. Vielä kun löytäs lisää moogle leimoja ni sitte alkas lyyti kirjottaa! AIVAN LOISTAVA PELI!
 
Ylös Bottom