Itse olen alkuperäistä pelannut ja se on mun kaikkien aikojen lempipelejä tarinan, maailman ja hahmojen takia. Tätä pelaan aika pitkälti siinä mielessä, että miten se tarina on tässä sitte toteutettu ja toki vertaan paikkoja ja avaintapahtumia alkuperäiseen. Itseä ei kiinnosta maailman massiivisuus jos on täynnä tällasta sivukontenttia. Yleensä skippaan heti semmoset tekstit missä hehkutetaan tekemisen määrää jos se tekeminen on niiden samojen copy/paste juttujen etsimistä sen takia että saa johonkin completionist-mittariin uuden täpän.Nämä fiilikset on sitä mitä minäkin pelkään pelin "massiivisuuden" itselleni olevan. Ei ole siis mitään nostalgiaa pelisarjaa kohtaan kun eka pelaamani oli FF Remake ja nyt seuraava on ollut FF XVI (joka on ihan hiton hyvä/kova vaikka siinä "tylsyyksiä" paljolti onkin mukana). Aika paljon näitä kommentteja täytyy siis "suodattaa" sen kautta että onko kirjoittaja mahdollisesti joku, joka on sen alkuperäisen pauloissa ja hehkuttaa kaikkea enemmän tai vähemmän kritiikittä.
Toki en itse ole taas aiheen peliä pelannut mutta minäkin olen enemmän kiinnostunut niistä mielipiteistä, joihin ei liity sitä alkuperäisen pelin pelaamista, aikana jolloin tuollaiset kokemukset oli harvinaisia. Täysin uutena pelinä FF Remake ei kenties samalla tapaa keräisi arvostusta.
Toki tässä on sivutehtäviä, mutta ne on ollut nyt ainaki alkuu näitä samoja kuin Remakessa oli, kerää jotain, tapa jotain, semmosta mitä on nähty miljoonasti jo muissa peleissä myös Remakessa.