HideoMiyamoto
Well-Known Member
Onko tähän nyt olemassa joku eta? Joka vuosi luullut että tulee tänä vuonna
Vaikka tänään, mitään varmaa tietoa ei ole.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Onko tähän nyt olemassa joku eta? Joka vuosi luullut että tulee tänä vuonna
Ei vieläkään? Ihme touhuaVaikka tänään, mitään varmaa tietoa ei ole.
Demo on vuotanut ja dataminerit on löytäneet spoilereita kokoversiosta joten olkaahan varuillanne interwebsissä liikkuessanne.
En minäkään, kun eikös se ole 16.4?Cyberpunk 13.4. En tosin luota tuohon Cyberpunkin julkaisupäiväänkään.
Uusi käsittämättömän upea traileri, GotY 2020 on tässä hyvät naiset ja herrat. Myös uusi upea tunnuslaulu.
Edit: Uuden kappaleen on säveltänyt kukas muukaan kun Nobuo Uematsu itse.
Edelleen näyttää kyllä kieltämättä graafisesti todella upealta. Valitettavasti kuitenkin tuossa trailerissa oli ajoittain suorastaan myötähäpeää aiheuttavan typerän pateettista, tönkköä ja hölmöä tuo hahmojen ulosanti. Toki tätä japanilaisissa peleissä ajoittain on. Mutta tämmöinen pilaa ainakin itselleni pelin mukaansatempaavuutta. Alkuperäisessä kun ei ääninäyttelyä ollut (vai oliko videokohdissa, en enää muista), niin eivät tietyt japsihölmöilyt samalla tavalla haitanneet ollenkaan.
Lisäksi pelin episodirakenne sekä se, että kyseessä on kuitenkin remake, jonka pääjuonen kulku on jo moneen, moneen kertaan käyty läpi aikaisemmin, aiheuttavat sen, että mielestäni on lähinnä vitsi puhua mahdollisesta GOTY:sta. Varsinkin kun samana vuonna julkaistaan Cyberpunk 2077 ja TLOU Part 2. FF7 remake on toki varsin kiinnostava itsellenikin, mutta siitä huolimatta varsin todennäköistä alelaarikamaa itselleni - samaan tapaan kuin oli Resident Evil 2 Remake, ja ovat lähes kaikki remaket minulle järjestään.
Juoni on minulle seikkailuissa aina tärkeintä, ja mikäli juonesta on jo etukäteen liikaa tiedossa, ja se on suurimmaksi osaksi jo koettu aikaisemmin, niin peli ei voi olla oikein muuta kuin alelaarikamaa. Ja puheet GOTY:sta ovat silloin ainakin itselleni lähinnä höpöhöpöä.
Itselleni on täysin käsittämätöntä tämä remakejen yliarvostus. Kaikki olennaiset isommat juonenkäänteet tulevat olemaan samoja FF7 Remakessa, kuten ne ovat aina kaikissa muissakin remakeissa olleet. Ja kuten ne olivat RE2 Remakessakin. Minulle mikään remake ei voi olla mitään muuta kuin välipala odotellessa ennennäkemätöntä juonta ja uutta sisältöä tuovia aidosti uusia huippupelejä.Ottamatta kantaa siihen mikä vielä JULKAISEMATTOMISTA peleistä on vuoden peli niin minusta on kyllä kummallista miksei Remaket voisi ihan yhtälailla olla vuodenpeli kandidaatteja. Varsinkin RE2 ja tämän FF7:n kaltaiset tekeleet, joissa kaikki on tehty alusta uudestaan ja tarinaankin on tuotu uusia juttuja. Tämä näyttää kyllä todella upealta, toivottavasti julkaisisivat sen demon piakkoin niin pääsisi kokeilemaan.
Itselleni on täysin käsittämätöntä tämä remakejen yliarvostus. Kaikki olennaiset isommat juonenkäänteet tulevat olemaan samoja FF7 Remakessa, kuten ne ovat aina kaikissa muissakin remakeissa olleet. Ja kuten ne olivat RE2 Remakessakin. Minulle mikään remake ei voi olla mitään muuta kuin välipala odotellessa ennennäkemätöntä juonta ja uutta sisältöä tuovia aidosti uusia huippupelejä.
Toki jokaisen mielipideasia, mutta minua suoraan sanoen ärsyttää tämä porttauksien ja remakejen valtava tulva, ja torkeän helppo rahastus mitä pelifirmat niiden avulla tekevät. Inhoan tätä suuntausta, koska se on pois aidosti uusien ja omaperäisten pelien määrästä, kun pelifirmat niinkin paljon satsaavat remakeihin ja porttauksiin.
Tässä juuri iso syy miksi Switch on ollut konsolina minulle aivan massiivinen pettymys, kun sille tehdään aivan tolkuttomasti porttauksia, mutta todellista ostamisen arvoista laadukasta uutta matskua aivan perkeleen vähän. Ei voisi vähempää kiinnostaa pelata jotain kevytversiota Witcher 3:sta tai Doomista, kun pelit ovat jo ajat sitten pelattu läpi paljon parempina versioina tehokkaammilla konsoleilla. Tosin ei kiinnosta paljoakaan sama kuvio toisinkaan päin, eli aikoja sitten (moneenkin kertaan) läpi pelatut pelit paremmilla grafiikoilla ja joillakin pienillä pelimekaanisilla muutoksilla tai mitättömillä juonimuutoksilla.
Varmaan sille sukupolvelle, joka ei noita alkuperäisiä versioita ole koskaan pelannut, voi olla kovakin juttu joku huippuhyvästä vanhemmasta pelistä tehty laadukas remake. Minulle melkeinpä kaikki vanhemmat huippupelit kolunneelle konkarille ne eivät ole kuitenkaan koskaan tähän mennessä kuin korkeintaan jonkin verran kiinnostavia alelaarista ostettavia välipaloja odotellessa jotain aidosti uutta juonellisesti sisältävää tulevaisuuden huippupeliä.
Siksi kritisoin näin voimakkasti remakeja ja portteja, koska niiden määrä ja niihin satsaaminen on mielestäni jonkin verran huolestuttava asia pelien laadun ja kiinnostavuuden osalta tulevaisuudessa.