Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Chapter 14 nyt menossa ja Steamin pelikellon mukaan karvan alle 24 tuntia pelattu. Fiilis on että aletaan olla pelin loppupuolella - toivottavasti.

Sanoisin, että kirjoittamani mietteet 10 tunnin kohdalla ovat aika hyvin pitäneet kutinsa edelleen. Pelin on tarkoin ohjattu kokonaisuus hyvässä ja pahassa. Silloin kun se ei ole ohjattu ja voisi tehdä sivutehtäviä, niin toivoo että se olisi ohjattu. Tarinassa on turhaa täytettä, mutta myös hyviä juttuja. Useampi varsin eeppinen kohtaus on tullut vastaan. Hahmot edelleen paikoin ärsyttävät, paikoin ihastuttavat ja paikoin vihastuttavat. Samoja polkuja ollaan juostu jokusen kerran edes takaisin ja muutenkin kierrätetty alueita. Jos peli olisi napsahtanut vähemmällä turhalla täytteellä läpi vaikkapa tähän 24 tuntiin, niin olisin ollut täysin tyytyväinen. Nyt samaa viemäriä uudelleen läpi juostessani toivon, että maali häämöttää piakkoin.

Pomotaisteluita lukuun ottamatta tämä on ollut normaalilla vaikeustasolla aikamoista hack 'n slashia. Vaikka tämä uusi aktiivinen vuoropohjainen taistelu on ihan kelpo yritys uudistaa toimintaa, niin ei se mielestäni ihan täysin onnistu. Mitä pidemmälle peli on edennyt, sitä enemmän uuden systeemin "heikkoudet" ovat tulleet esiin. Tasapainotus suoraviivaisen toiminnan, vuorojen ja taktikoinnin välillä on pielessä. Tämä tekee sen, että rivivihollisia vastaan taistelu on enimmäkseen napinhakkausta ja pomoja vastaan liian hektistä. Samaan hengenvetoon on kuitenkin sanottava, että pomotaistelut ovat suurimmaksi osaksi olleet onnistuneita, vaikka niitä tuntuu vaivaavan JRPG pomovastusten helmasynti, eli liiallinen kestävyys. Tämä tekee pomomatseista turhan pitkiä, vaikka siinä sitten toistettaisiin samaa taktiikkaa uudelleen ja uudelleen... ja uudelleen. Useamman kerran on ollut normal tasolla tiukat paikat, mutta olisinko vain yhden kerran kuollut ja joutunut ottamaan pomomatsin uudelleen. Siinä mielessä haaste on ollut ihan hyvin kohdallaan.

Peli on tähän mennessä ollut ihan hyvä, mutta ei mitenkään erinomainen. Ei missään nimessä sen hypen arvoinen, jollaiseksi annoin oman käsityksen pelistä jossain vaiheessa muodostua. Perushyvää JRPG:tä.
 
Meitsil alkoi ainaki loppua kohti olemaan jotenkin niin ähky että alkoi jo toivoo että "joko tää loppuis" itekin taisin asettaa riman ehkä omalla kohalla korkeemmalle mitä tämä sit todellisuudes oli, ihan ok jrpg mut parempiakin pelannut.
 
Tämän pelin suurin painolasti on juuri se peli mistä se yrittää olla remake. Monella on niin rakkaat muistot alkuperäisestä pelistä, ettei remake voi mitenkään sille tasolle yltää. Mielestäni tämä oli oikein mainio peli, mutta ei yllä alkuperäisen tasolle millään.
 
Tämän pelin suurin painolasti on juuri se peli mistä se yrittää olla remake. Monella on niin rakkaat muistot alkuperäisestä pelistä, ettei remake voi mitenkään sille tasolle yltää. Mielestäni tämä oli oikein mainio peli, mutta ei yllä alkuperäisen tasolle millään.
Minulla on niin pitkä aika kun viimeksi olen alkuperäistä Final Fantasy seiskaa pelannut, että menin tähän siinä mielessä aika sokkona. Tätä varmaan helposti katsoo fanilasit silmillä suuntaan jos toiseen. Toinen tarkastelee niin että nyt on pilattu alkuperäinen, kun toinen taas niin että vihdoin saatiin maailman parhaasta pelistä uusi versio.

Omaan makuun siellä on hyviä juttuja ja vähän huonompia juttuja, kuten edellisessä viestissä kirjoitin. Taistelu on hyvästä ideastaan huolimatta sekamelska. Peli on käytännössä putkijuoksu kuin parjattu Final Fantasy 13 konsanaan. Grafiikka ei loksauta leukoja lattiaan, vaikka ihan nättiä onkin. Pelissä on turhaa täytettä ja alueiden kierrätystä. Pomotaistelut on siistejä ja tarinan käännekohdat eeppisiä.

Vähän pelkään, että jos ja kun peli jatkuu tästä pelaamastani 24 tunnista vielä sen kymppituntisen, niin puutuminen iskee ja pahasti.
 
Minulla on niin pitkä aika kun viimeksi olen alkuperäistä Final Fantasy seiskaa pelannut, että menin tähän siinä mielessä aika sokkona. Tätä varmaan helposti katsoo fanilasit silmillä suuntaan jos toiseen. Toinen tarkastelee niin että nyt on pilattu alkuperäinen, kun toinen taas niin että vihdoin saatiin maailman parhaasta pelistä uusi versio.

Omaan makuun siellä on hyviä juttuja ja vähän huonompia juttuja, kuten edellisessä viestissä kirjoitin. Taistelu on hyvästä ideastaan huolimatta sekamelska. Peli on käytännössä putkijuoksu kuin parjattu Final Fantasy 13 konsanaan. Grafiikka ei loksauta leukoja lattiaan, vaikka ihan nättiä onkin. Pelissä on turhaa täytettä ja alueiden kierrätystä. Pomotaistelut on siistejä ja tarinan käännekohdat eeppisiä.

Vähän pelkään, että jos ja kun peli jatkuu tästä pelaamastani 24 tunnista vielä sen kymppituntisen, niin puutuminen iskee ja pahasti.

Minusta putkijuoksu oli tässä jopa ihan tervetullutta, kun markkinat pursuavat nyt avoimen maailman pelejä liiaksikin asti. Ei tule sitä myöten liiaksi niitä tehtäviä tyyliin "kerää kaikki jäniksenpapanat 10/10". Tässä sivutehtäviä taisi olla kohtalaisen maltillinen määrä, vaikka keräystehtäviä ne nyt pääasiassa lie olivatkin. En nyt ihan tarkalleen muista kaikkia tuntojani tästä pelistä, kun pelasin sen todella poikkeuksellisesti heti julkaisussa. Muistelen kuitenkin pelanneeni suurimmaksi osaksi hymyssäsuin, mutta jotkin tarinassa otetut vapaudet olivat kyllä naamapalmun arvoisia. En muista itsekään arvostaneeni tätä uudistettua taistelua kauheasti, mutta silti jätin siirtymättä siihen vaihtoehtoiseen. Muistaakseni se toinen vaihtoehto olisi ollut lähempänä sitä alkuperäistä vuoropohjaista?

Itselläni alkuperäiseen sisältyy huomattava määrä nostalgia-arvoa, vaikkei se mielestäni sarjan paras peli olekaan. Tässä vaikutti varmasti omalta osaltani juuri se halu nähdä vanhoja kavereita uudelleen, vaikka osa nyt olikin saanut vähän erikoisesti Botoxia naamaan. Jos tässä nyt vielä fiilistelee, niin ehkä kaikkein eniten olisin toivonut remakelta lähes suoraa käännöstä alkuperäisestä. Minulle olisi kelvannut sellainen versio, jossa olisi lähinnä tehty 3D-malleista hieman nätimpiä ja yksityiskohtaisempia. Chibi-tyyli olisi toiminut kartalla ja taisteluruudussa tai vain toisessa. Jatkossa tuleekin pelattua varmaan tuota remaster-versiota pahimpaan FF7-nälkään, siinä kun on vielä noita grindaamisen lähes tarpeettomaksi tekeviä helpotuksia mukana. Tämän remaken voi sitten säännöllisin väliajoin nauttia välipalana.
 
Tämähän oli yhtä putkimainen kuin alkuperäisen Midgar, eli kunnioitti siinä mielessä alkuperäistä. Eikä FF7 kokonaisuutena muutenkaan mikään open world ole, lineaarisia alueita ja samoissa kylissä käyntejä. Että jos odottaa jatko-osalta valtavia avoimia alueita, niin veikkaan että tulee pettymään.

Mikäli haluaa enemmän alkuperäisen tapaisen remaken, niin sieltähän on myös tulossa Ever Crisis (toki alustaksi toistaiseksi ilmoitettu vain mobiililaitteet), missä on juurikin alkuperäisestä pelistä tuttu kuvakulma. Taistelut taas siinä Remaken näköisiä, mutta kenties vuoropohjaisia?

Itselle isoimmat miinukset olivat tässä tylsä kenttäsuunnittelu ja sivutehtävät. Mutta mielestäni jo DLCssä näitä osa-alueita oli parannettu. Ja toki tässä oli venytettyjä kohtia, ja hetkiä missä pelihahmo hitaasti etenee, osittain syynä alueiden lataukset, eli ehkä näistäkin sitten jatkossa on PS5:n teholla päästy eroon.
 
Tämähän oli yhtä putkimainen kuin alkuperäisen Midgar, eli kunnioitti siinä mielessä alkuperäistä. Eikä FF7 kokonaisuutena muutenkaan mikään open world ole, lineaarisia alueita ja samoissa kylissä käyntejä. Että jos odottaa jatko-osalta valtavia avoimia alueita, niin veikkaan että tulee pettymään.

Mikäli haluaa enemmän alkuperäisen tapaisen remaken, niin sieltähän on myös tulossa Ever Crisis (toki alustaksi toistaiseksi ilmoitettu vain mobiililaitteet), missä on juurikin alkuperäisestä pelistä tuttu kuvakulma. Taistelut taas siinä Remaken näköisiä, mutta kenties vuoropohjaisia?

Itselle isoimmat miinukset olivat tässä tylsä kenttäsuunnittelu ja sivutehtävät. Mutta mielestäni jo DLCssä näitä osa-alueita oli parannettu. Ja toki tässä oli venytettyjä kohtia, ja hetkiä missä pelihahmo hitaasti etenee, osittain syynä alueiden lataukset, eli ehkä näistäkin sitten jatkossa on PS5:n teholla päästy eroon.

Tosiaan ehkä itsellä huono sanavalinta tuo open world, tarkoitin lähinnä sitä maailmankarttaa. Siinä nyt kuitenkin pystyi jossain vaiheessa melko vapaasti liikkumaan. Ja tuokin hyvä pointti, että Midgariinhan tämä remake vain keskittyy, joten siinäkin mielessä vähän hankala vertailla alkuperäisen kanssa.
 
No niin, nyt tämä meni läpi. Steamin pelikello näyttää 33 tuntia. Tykkäsin, mutta kuten aiemminkin kirjoitin, niin ei ollut hypensä arvoinen. Tämä on tietysti oma moka, kun hypetyin pelistä liikaa ennen sen pelaamista. Kaikki oli tavallaan kunnossa, mutta sellaista VAU! -fiilistä ei tullut kuin ihan muutamassa tarinan käännekohdassa. Sen sijaan vastapainona oli sekamelskainen taistelusysteemi, täysin turhaa tarinallista täytettä, ripaus myötähäpeää ja JRPG lajityypin kliseet.

Hahmot ampuivat paikoin ihan tolkuttomasti yli. Se toki kuuluu lajityyppiin, mutta silti meno oli aikamoista. Vastapainona sitten taas tarinan lähtökohdat kapinallisista, energiakriisistä, planeetan tuhoamisesta ja isosta pahasta organisaatiosta tuntuvat jopa turhankin aidoilta. Ilman muutamia täysin turhia osioita tämä oli tarinansa puolesta jopa erinomainen ja aiheeltansa hyvinkin puhutteleva. Pomovastukset myös onnistuivat loppuun asti pitämään tasonsa, vaikka lajityypilleen ominaisesti tuntuivatkin kestävän ihan liikaa vahinkoa. Niitä oli mukavasti tyyleiltään erilaisia ja paljon.

Taistelumekaniikka puudutti loppua kohden aika pahasti, mutta kyllä sen tarinaa seuraten sinnitteli. Part 2:n pelaan kyllä Classic -taistelusysteemillä, jos se vaihtoehto vain annetaan. @Marauder :in mainitsema tylsä kenttäsuunnittelu nosti myös paikoin päätään, kun samoja tai samanäköisiä viemäreitä ja käytäviä juostiin kerta kerran jälkeen. Nämä kentät eivät edes olleet mitenkään innostavan näköisiä.

Aikaisemmassa viestissä kirjoitin, että tämä on perushyvää JRPG:tä ja sitä se oli loppuun asti. Ei kokonaisuutena erinomainen, mutta ei huonokaan. Onneksi peli ei ollut tämän pidempi. Jo tähän 30 tuntiin mahtui turhaa täytettä, mutta samalla tunsin saaneeni tarpeeksi pitkän pelin. Peli onnistui kuitenkin perimmäisessä tavoitteessaan, että haluan pelata seuraavan osan jossain välissä kuin myös tämän tulevan Crisis Coren remasterin/remaken.
 
Vastapainona sitten taas tarinan lähtökohdat kapinallisista, energiakriisistä, planeetan tuhoamisesta ja isosta pahasta organisaatiosta tuntuvat jopa turhankin aidoilta. Ilman muutamia täysin turhia osioita tämä oli tarinansa puolesta jopa erinomainen ja aiheeltansa hyvinkin puhutteleva.

Mulla homma on päinvastoin ja tarinan lähtökohdat oli ihan naurettavan typerät eikä multa löydy tippaakaan sympatiaa terroristeille jotka juoksentelee räjäyttelemässä voimalaitoksen reaktoreita ja näin vaikeuttavat tai jopa tuhoavat ties kuinka monen ihmisen elämän, vain koska todennäköisesti vuosia steroideja käyttänyt lihaskimppu "kuulee planeetan huutavan kivusta".
Sitten kun shinra ampuu kovilla takaisin niin vieläkään itsessä ei ole mitään vikaa vaan tehtiin ihan oikein.
Tifa tuntui olevan ainoa jolla oli järki päässä ja on alusta asti sanonut ettei reaktorien räjäyttely ole se oikea ratkaisu.
Toki shinra ja varsinkin Hojo on tehnyt vaikka mitä sairaita kokeita ties kuinka pitkään, mutta sitähän meidän sankarit ei alunperin tienneet.

Tarinan alkua olisi ihan hyvin voinut muuttaa jotenkin järkevämmäksi kun ei tässä muutenkaan paljon samaa enää ole ja esim whisperer lisäys oli täysin turha ja ne tuntuu myös olevan aivan ristiriidassa sen suhteen miten ne toimii.
Red sanoo, että ne pitää huolen siitä kuinka kaikki menee kuten ennalta määrätty kohtalo (lol) sanoo joten ne puuttuu asioihin jos ne ei meinaa mennä kuten pitää.
No minkä takia ne sitten auttoi meidän sankarit ihan loppupomoon asti jos meidän ei kuitenkaan ollut tarkoitus voittaa sitä matsia?
Miksei ne antanut meidän kuolla jo siinä motarilla kun oli tilaisuus?

Lisäksi tähän on nyt sitten ilmeisesti tungettu jotain multiverse paskaa mukaan ja samalla pilataan crisis coren asioita myös.
Hienoa työtä square.
No onpahan ainakin kunnon remake nimensä mukaisesti kun vedetään tarinaa uusiksi kovemmalla kädellä ihan vanhempia pelejä myöden.

Cloud oli myös aivan paska hahmo ja pilasi oikeastaan kaikki muuten hyvät kohtaukset Aerithin kanssa.
Barret toistelee samaa "shinran vika" mantraa austa loppuun ja Wedge on comic relief läski joka puhuu ruoasta.
Muut sentään oli jees.
Sephirothiakin nähtiin ihan liikaa joka puolestaan vähentää hahmon vaikuttavuutta.

Liikaa nähtiin myös samoja itseään toistavia käytäviä. Oliko sinne viemäreihinkin pakko mennä vielä uudestaan.
Kaikki sivutehtävät tuli tehtyä vaikka nekin oli äärimmäisen huonoja, mutta välillä sai ihan kivaa kamaa.
Aikaa meni hiukan alle 29 tuntia.
Mulle tämä oli kyllä heikoin peli koko FF7 saagasta ja jopa dirge of cerberus oli parempi.
Crisis core sitten loistaakin kirkkaasti ykkösenä.

Orkkis seiskaa en voi sijoittaa mihinkään kun sen pelasin vissiin joskus 1999 eikä se silloinkaan mitään erityistä vaikutusta tehnyt vaikka olikin eka jrpg jonka pelasin. Lähinnä muistan knights of nine (?) summonin ja tietenkin one winged angel biisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän pelin suurin ongelma on se peli, mihin tämä remake perustuu. Alkuperäinen Final Fantasy VII. Nostalgiahuurut toimivat pelin puolesta ja vastaan, vähän sen mukaan miten alkuperäiselle pelille on sydämessä tilaa. Itselleni remake oli kohtalaisen mukava tapaaminen vanhojen tuttujen kanssa, vaikkei pääse alkuperäisen charmiin. Itselleni originaali on yksi kaikkien aikojan ikimuistoisimpia pelejä.

Puhutteleva aihe tässä oli jo aikanaan, ja on todella nykyäänkin. Onko oikein käyttää äärimmäisiä keinoja kuolevan planeetan pelastamiseksi, onko se ylipäätään mahdollista ja aiheuttaako toimillaan vain planeetan kuoleman nopeammin?
 
Nyt on lisärikin pelattu ja se oli kyllä hyvä.
Yuffie oli aivan loistava ja deepground oli kiva nähdä myös vaikka monelle tuo porukka varmaan olikin täysin uusi tuttavuus sillä ne oli ps2:n dirge of cerberuksen pääpahis.
Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että koko sarjan timeline on varmasti tuonkin osalta vedetty uusiksi sillä dirge sijoittuu advent childrenin jälkeen ja vasta sen alussa deepground löydetään syvältä shinran päämajan alta, mutta nyt ne onkin aktiivisia jo seiskan tarinan aikana enkä usko niiden näkemisen jäävän tähän lisäriin.

Eilen unohtui myös mainita kaks asiaa jotka ärsytti jatkuvasti.
Toinen on pomomatsien scriptatut kohtaukset jotka onnistui tulemaan aina kun olin just vetämässä niitä kunnolla pataan niin eiköhän se ollut pienestä osumasta kiinni, että joku välikohtaus aktivoituu ja taas pomo on kovempi mitä ennnen.
Olisivat sitten laittaneet joka vaiheelle oman kestävyys palkin niin olisi tietänyt kuinka paljon se vielä tarvitsee osumaa.

Toinen asia oli ne prätkä kentät joissa sä saavutat edellä ajavat viholliset vain silloin kun peli niin päättää vaikka vedät kokoajan kaasu pohjassa.
Kai tuonkin voi keinotekoisen pitkittämisen piikkiin laittaa.
 
Onko tosiaan niin kusinen homma että kun ostin julkaisussa PS4 version niin nyt en pääse pelaamaan yuffie DLC ellen eka tee 20e päivitystä PS5 versioon ja sitten erikseen vielä maksa 15e yuffie DLC? Siinä tulee lisärille hintaa
 
Onko tosiaan niin kusinen homma että kun ostin julkaisussa PS4 version niin nyt en pääse pelaamaan yuffie DLC ellen eka tee 20e päivitystä PS5 versioon ja sitten erikseen vielä maksa 15e yuffie DLC? Siinä tulee lisärille hintaa
Yuffie DLC:tä ei ainakaan ole saatavilla PS4 versiolle. Mutta miestäni PS5 päivitys on ilmainen. Eli joudut vain sen DLC:n ostamaan.
 
Yuffie DLC:tä ei ainakaan ole saatavilla PS4 versiolle. Mutta miestäni PS5 päivitys on ilmainen. Eli joudut vain sen DLC:n ostamaan.
Toi päivitys PS5 versioon vaatii PS plus tilauksen, jotta on maksuton.

Nyt on Yuffie lisäri pelattu ja vähän yllätyin miten paljon tätä on kehuttu nyt kun peli on lävitse ja mittarissa alle 5h.

Pelattavuus on ihan priimaa ja erosi mukavasti Cloudilla huitomisesta. Se, että tämä ei tullut PS4 näkyy grafiikassa, mutta samaan hengenvetoon sanottava, että tuntui aika lyhyelle, etenkin storycontentin osalta. Varsinaisesti tarina antaa jotain sisältöä vasta Shinra rakennukseen päästessä, siihen saakka ympäripyöreetä haahuilua.

Jos tuo minipeli ei maistu ja et jaksa jokaista nurkkaa koluta niin tämä on kyllä reiluun 3h koluttu. Itselle tuo minipeli ei maistunut rank 2 pitemmälle, mutta nurkat kolusin ja kestoa sain pitkitettyä 5h. Omasta mielestä sisältöön nähden aika kallis DLC, vaikka olikin alennuksessa 15e (vrt. Esim Spidermaniin, joka oli lähempänä 9h, sivutehtävien kanssa 12h)

Vähän tuntui turhalta, että tähän oli ängetty aseenkehitystä ynm. mukaan kun pelattavaa on niin vähän, parikymmentä materiaa tuntui aika paljolta alle 5h kestoon. Summoneitakin pystyi ekaa kertaa käyttämään loppupomossa.

Välillä muistutti enemmän MGS4 kuin FF pelisarjaa.

Kaiken kaikkiaan onhan tämä ehtaa FF7R sarjaa ja kyllähän tässä tuntuu, että vuosi on täynnä FF kun FF CC pelasin ennen joulua ja nyt tämä, ja "kohtahan" se jatko-osa jo tulee :D

EDIT: Pelin jazz musiikit oli parasta mitä hetkeen tullut vastaan
 
Viimeksi muokattu:
tosiaan tuossa hetki sitten oli Mestariteos FF7 26-vuotis Juhlapäivä, sen kunniaksi Square ja lego tekevät yhdessä Lego setin yhdestä ikonisimmista paikasta, joten jokos olette käyneet äänestämässä? itse kyllä tulen tekemään kaikkeni saadakseen kyseisen setin sitten kun lego setti on valmis ja pre-orderit alkaa, oma ääneni sai Aeriksen Talo, mutta Aeriksen kirkkokin olisi erittäin hyvä vaihtoehto, Nibelheimikin kyllä kävisi, kuhan tuo Honey Bee ei voita, niin olen erittäin tyytyväinen

 
tosiaan tuossa hetki sitten oli Mestariteos FF7 26-vuotis Juhlapäivä, sen kunniaksi Square ja lego tekevät yhdessä Lego setin yhdestä ikonisimmista paikasta, joten jokos olette käyneet äänestämässä? itse kyllä tulen tekemään kaikkeni saadakseen kyseisen setin sitten kun lego setti on valmis ja pre-orderit alkaa, oma ääneni sai Aeriksen Talo, mutta Aeriksen kirkkokin olisi erittäin hyvä vaihtoehto, nibelheimikin kyllä kävisi, kuhan tuo Honey Bee ei voita, niin olen erittäin tyytyväinen


En ole kuin tuon remake osan pelannut (eli en orkkista), mutta olisi sääli jos honeybee voittaisi, ellei ole myöhemmin tarinassa isommassa roolissa, ikimuistoinen kohtaus kieltämättä, mutta ei niinkään ikoninen.

Olisi kyllä kovana Lego fanina (niiden palikoiden, en niinkään pelien) mahtavaa saada lasten huoneen (työhuoneen ) ylähyllylle koristamaan Cloud töröttämässä kahden leego ukon mittainen Buster sword kädessä o_O:cool:
 
Tämän pelin suurin ongelma on se peli, mihin tämä remake perustuu. Alkuperäinen Final Fantasy VII. Nostalgiahuurut toimivat pelin puolesta ja vastaan, vähän sen mukaan miten alkuperäiselle pelille on sydämessä tilaa. Itselleni remake oli kohtalaisen mukava tapaaminen vanhojen tuttujen kanssa, vaikkei pääse alkuperäisen charmiin. Itselleni originaali on yksi kaikkien aikojan ikimuistoisimpia pelejä.

Puhutteleva aihe tässä oli jo aikanaan, ja on todella nykyäänkin. Onko oikein käyttää äärimmäisiä keinoja kuolevan planeetan pelastamiseksi, onko se ylipäätään mahdollista ja aiheuttaako toimillaan vain planeetan kuoleman nopeammin?
alkuperäinen 7 oli huonopeli tämä uusi on paljon parempi mutta se on vaan mielipide kysymys loppuen lopuksi vaan
 
Ylös Bottom