Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Joo tulin itsekkin tuohon lopputulokseen että nyt menen sinne luolaan vaan tekemään yhden huntin ja pysyn kaukana Esperistä :D

Onko pelissä muuten mitään Weaponien tai Dark Aeonien kaltaisia superörkkejä?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Hahaa vihdoin läpi. Ostin suomen julkaisupäivänä, mutta vasta nyt pääsin 53 tunnin pelaamisen jälkeen läpi. Tuli monen viikkojen taukoja, kun ei jaksanut oikein panoeutua.

Nyt väin uusi tallennus ja lisäbossit kuoliaaksi.


Tarina oli kyllä aika perseestä, kun en juonesta saanut kiinni, kuin vasta ehkä loppukohdissa. Joitain sanoja en vain tajua ja muutenkin sanajärjestys oli aika epäselvää. Myös puuttuu kaikki tavalliset keskustelut, aina vaan pelastetaan maailmaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Tulipahan tämäkin ostettua muutaman muun pelin ohella, kun kerran halvalla lähti (25e). Pakko sanoa, aivan mahtava peli. FFXII periaatteessa on poistanu suurimman osan huonoista puolista mitä tuli vastaan vanhoissa osissa. En koskaan ole tykännyt vuoropohjaisesta taistelusysteemistä (tosin kannettavilla konsoleilla sitä on jaksanut) ja vihaan sattumanvaraisia taisteluita. FFXII on poistanut molemmat. Taistelu on hauskempaa ja viholliset eivät nouse tyhjästä. Toki ongelmiakin vielä löytyy (ärsyttävä ääninäyttely, Vaanin ääni on ehkä raivostuttavin ikinä, juonikin luultavasti etenee arvattavasti).

Pakko antaa vielä iso plussa maailmasta ja grafiikasta. En todellakaan tiennyt että PS2 edes kykenee näin laajan ja hienon pelin pyörittämiseen. En ole kauaa PS2:sta omistanu, ja yksi ensimmäisistä peleistä oli SotC, jonka alhainen fps oli todella suuri pettymys, mutta FFXII upealla grafiikallaan pyörii täydellisesti. Tätä pelatessa on kyllä muut pelit jääneet syrjään, ei ehdi niitä pelailemaan, ei sitten millään.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Olisi täälläkin tarkoituksena tämä ostaa, mutta onkos tietoa kuinka toimii PS3:lla ?
Tiedän että se nettisivusto on olemassa, mutta se nyt tuntuu kusettavan joka pelin kohdalla..
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Snigge sanoi:
Olisi täälläkin tarkoituksena tämä ostaa, mutta onkos tietoa kuinka toimii PS3:lla ?
Tiedän että se nettisivusto on olemassa, mutta se nyt tuntuu kusettavan joka pelin kohdalla..
Ainoa ongelma jonka satuin huomaamaan oli CG-videoiden pätkiminen. Samanlaista pätkimistä mitä on kympinkin CG-pätkissä
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Mitenkäs muuten on, kannattaako tässä yrittää kerätä kaikille hahmoille expaa, eli vaihdella aina partya vai pärjääkö niin että valitsee vain 3 ukkoa joilla pelaa kokoajan?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zuor sanoi:
Mitenkäs muuten on, kannattaako tässä yrittää kerätä kaikille hahmoille expaa, eli vaihdella aina partya vai pärjääkö niin että valitsee vain 3 ukkoa joilla pelaa kokoajan?

Mulla ei ole hajua, että mikä olisi paras tyyli, mutta itse kehitän kaikkia tasaisesti. On tullut jaettua koko sakki kahteen ryhmään ja niitä aina vaihtelen. Periaatteena on se, että molemmissa olisi yksi healeri, yksi ranged-heebo ja yksi meleemätkijä. Nuo healeritkin toki mäiskivät meleellä. Tämä on hyvä ainakin siinä, että kun toisen tiimi parantava voima kaatuu taistelussa, niin toisesta porukasta tulee uusi auttamaan.
Ei ole tullut kokeiltua pelkästään kolmen hahmon kehitystä niin en osaa sanoa.

Voisin melkeinpä aloittaa alusta pelaamisen nyt PS3:lla, vaikka vähän oudolta näyttikin. :p Jos vain aika sallii kaikilta muilta.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zuor sanoi:
Tulipahan tämäkin ostettua muutaman muun pelin ohella, kun kerran halvalla lähti (25e). Pakko sanoa, aivan mahtava peli. FFXII periaatteessa on poistanu suurimman osan huonoista puolista mitä tuli vastaan vanhoissa osissa. En koskaan ole tykännyt vuoropohjaisesta taistelusysteemistä (tosin kannettavilla konsoleilla sitä on jaksanut) ja vihaan sattumanvaraisia taisteluita. FFXII on poistanut molemmat. Taistelu on hauskempaa ja viholliset eivät nouse tyhjästä. Toki ongelmiakin vielä löytyy (ärsyttävä ääninäyttely, Vaanin ääni on ehkä raivostuttavin ikinä, juonikin luultavasti etenee arvattavasti).
.

Itse olen nyt kyseistä peliä parikymmentä tuntia pelannut ja suoraan sanottuna on tullut ikävä vanhaa vuoropohjaista taistelua. Nyt jotenkin tuntuu, että on otettu askel lähemmäksi non-stop seikkailupeleihin, en nyt tiedä tajuaako kukaan mitä meinaan. Tämä on toki täysin makuasia, vaikkakin oma mielipiteeni eroaa luultavasti siitä yleisestä. Aiemmin pomojen kanssa tappelu oli mukavaa, nyt jotenkin väkinäistä kun "pitää" käyttää joitain quickeningeja, jotka ovat suht hölmöjä. Edelleen parhaimmat FF:t ovat mielestäni VII ja VIII, vaikka jälkimmäisessä loppu onkin suht kökkö.

Noh, pääsinpä purkamaan tuntoja ja kertoa oman mielipiteeni :p

Muntu sanoi:
Ainoa ongelma jonka satuin huomaamaan oli CG-videoiden pätkiminen. Samanlaista pätkimistä mitä on kympinkin CG-pätkissä

Mulla ainakin ne välillä pätkii, välillä ei. Aina joskus kun käynnistän pelin niin CG-videot toimivat ihan moitteetta.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zuor sanoi:
Mitenkäs muuten on, kannattaako tässä yrittää kerätä kaikille hahmoille expaa, eli vaihdella aina partya vai pärjääkö niin että valitsee vain 3 ukkoa joilla pelaa kokoajan?
Hyvin ite ainakin selvisin partylla Vaan, Basch ja Balthier. Eli läpipeluun kannalta turhaa kehittää koko konkkaronkkaa
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Itse taisin testata Quickeningeja kerran koko pelin aikana, muuten en käyttänyt lainkaan. Ja hahmotkaan eivät olleet missään vaiheessa ylivahvoja eli ei niitä "pidä" käyttää.

Mielestäni pelin taistelu oli loistava uusi tuulahdus, mutta ymmärrän kyllä vastakkaisenkin kannan.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Jep Quickeningit oli täysin ryssitty. Niillä pisti pakettiin käytännössä minkä tahansa ja miten vaikean tahansa vastuksen. Itse taistelusysteemi oli kiva, joskin kaukana täydellisestä.

Mutta aina mieluummin otan pelin joka kokeilee uutta kuin homehtuneen "turvallisen" tekeleen. Veikkaanpa, että XIII:ssä kyllä riittää vuoropohjaista toimintaa jälleen halukkaille.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Itse ostin tämän heti julkaisussa, ja en ole varmaan tähän päivään asti katunut mitään peliostosta näin paljoa, kun menin vielä täyden hinnankin tästä maksamaan. Läpi jaksoin sentään pelata, tosin varmaan ainakin kolmesti tuli pidettyä useamman viikon taukoja tämän pelaamisesta. Läpi pelaamisen jälkeen en ole kyllä edes koskenut koko peliin.
Juoni on olematon ja pahvilautasissakin on enemmän persoonaa ja karismaa, kuin mitä tämän pelin hahmoissa. Taistelusysteemi on ihan ok, mutta ei niin hyvä, kuin mitä aiemmissa FF:ssä.
Selvästi huonoin FF, mitä minä olen pelannut.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Hyvin ite ainakin selvisin partylla Vaan, Basch ja Balthier. Eli läpipeluun kannalta turhaa kehittää koko konkkaronkkaa

Jep..ite kans vetelin äijäpartyllä pelin läpi. Äijät oli jotain ~70 lvl lopussa..Ashe, Penelo ja Fran alta lvl 20.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Onko tuo Larsa nyt ukko vai akka ?!
Häneen viitataan jatkuvasti " he " sanalla, mutta on tuo aika naisellisen kuuloinen ja näköinen :D

Kuitenkin, nyt mennään Archades kaupungissa, ja party on ollut melkein kokoajan Vaan, Basch ja Ashe..
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

kun käyttää quickeningejä loppuuko MP:t aina? Jos vihulainen ei kuolekkaan ja hahmoilta on MP:t loppu siinä onki sit kiva heittää taikoja ilman et käyttää ethereitä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

kun käyttää quickeningejä loppuuko MP:t aina? Jos vihulainen ei kuolekkaan ja hahmoilta on MP:t loppu siinä onki sit kiva heittää taikoja ilman et käyttää ethereitä.

Charge on hyvä. Ja tekee niitä Quickeningeja silleen, että jättää yhden ukon siitä ketjusta ulos niin sille jää ämpeet talteen.
 
Ylös Bottom