Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

tsiisus :eek:

Vaikutti demon perusteella ihan näppärältä tuo FF12.

Arg,mä en tykkää yhtään tästä linjasta mihin FF menee.Popparit laulamassa tunnareita ja niistä sinkkuja,miespuoliset hahmot näyttää 17-v homoilta.Mitä vielä?Laitetaanko peliin minipeli,missä voit ottaa itsestäsi kuvia ja laittaa niitä nettiin ja mitä parempia arvosteluja saat muilta käyttjiltä niin sitä paremmat pisteet,jolla sitten voit ostaa itemsejä.

EDIT Jeesuksen kristus,kattokaa nyt tuota etusivun kuvaa.Näyttää ihan tytöltä. :(

laatikko sanoi:
Arg,mä en tykkää yhtään tästä linjasta mihin FF menee.Popparit laulamassa tunnareita ja niistä sinkkuja,miespuoliset hahmot näyttää 17-v homoilta.Mitä vielä?Laitetaanko peliin minipeli,missä voit ottaa itsestäsi kuvia ja laittaa niitä nettiin ja mitä parempia arvosteluja saat muilta käyttjiltä niin sitä paremmat pisteet,jolla sitten voit ostaa itemsejä.

EDIT Jeesuksen kristus,kattokaa nyt tuota etusivun kuvaa.Näyttää ihan tytöltä. :(

Huhhuh, kylläpäs nauratti :D

Juu... Ihan hassua tekstiä. Annan kuitenkin FFXII:lle tilaisuuden. En usko, että tulen pettymään, kuin en millään muullakaan sarjan pelillä.

edit: Joo-o... Pelasin tuossa juuri FFXII Demoa ja en voi sanoa muuta kuin, että milloin tämä peli julkaistaan? (16.3.06) Taistelusysteemi oli hauska ja tarinakin näytti mielenkiintoiselta. Harmi, että en osaa Japania kun ääninäyttely oli ensimmäistä luokkaa. Englanninkielinen narraatio kuitenkin keskitasoa... Ugh... Toivottavasti ei ole esimakua finaaliversiosta.Tulee varmaan importattua JP versio ihan keräilymielessä ja vaan siksi, että ei pysty odottelemaan. Varmaan joku LE julkaistaan, joten se voisi olla kohteena.

Millonkohan tulee Jenkkilokalisaatio XII kohdalla? Ovat varmasti oppineet aikaisempien versioiden osalta, että fanit eivät halua odottaa ja pyrkivät julkaisemaan tämän mahd. nopeasti.

Viimeksi muokannut moderaattori:

hei missä jengi on päässy jotain demoo kokeilee?? ja onko muuten mitään tietoo koskahan tuo julkaistaan euroopassa?? ja vielä yksi kymysys että onko teillä mitään hyvää saittii missä olisi jotain mukavi trailereita kyseisestä pelistä:)

laatikko sanoi:

Niinpä. FFX-2 meni, jos siihen suhtautu jonkinlaisena välikevennyksenä, mutta nyt olisi jo korkea aika palata vähän vakavampaan suuntaan. Vaikka en FF8 muuten pitänytkään, niin Squall on yks kovimmista tyypeistä FF historiassa.

En tiedä onko tämä uusi suuntaus japanilaisen perinteen länsimaistumista, vai länsimaisen japanilaistumista, vai niiden hirveä äpärälapsi, mutta hyvää se ei ole.

FF:iä on aina leimannut tietynlainen synkkyys. FF7 ja 8 oli pure. 9 alko lipsua, ja 10 ja 10-2 alko olla jo aika lällyä. Toki, FFX oli jopa mielenkiintoista teologista kuohuntaa ja The Man Auron.

Joskus sanoinkin, että olisi mukava nähdä täysin erilainen FF. Päähenkilö voisi olla luonteeltaan Cid (FF7), ulkonäöltään Squall (FF8) ja asenteeltaan Vincentin(FF7), Cidin ja Auronin(FF10) hybridi.

Heh, ja FFXII:kö ei muka ole vakava? Hei pliis, lukekaa pelistä ennen kuin menette parin kuvan perusteella tekemään tuollaisia naurettavia lausuntoja. Ison pahan kuningas(?)kunnan maailmanvalloitusaikeita, petturuutta ja rappioituneet Tuomarit. Joo, tosi iloista meininkiä. :rolleyes: FFXII:n sotiminenkin kun on niin valoisa ja kevyt asia.

Oletan siis että sinun, zacharia, mielestä hieman valoisampi grafiikka -> hyperiloista japsimeininkiä? FFXII sijoittuu (tai ainakin tähän mennessä nähdyt kuvat sijoittuvat) lämpimään ja aurinkoiseen ilmastoon, mikä selittää graafisen ulkoasun. Se tuskin tarkoittaa iloista girl power meininkiä.

Ja tuohon FFIX:n kommenttiin. Se oli jotain, mitä Final Fantasyt olivat aina olleet ennen FFVII:tä, eli puhdasta fantasiaa ilman angstailevia ja yksinäisesti kärsiviä hahmoja (Squall ja Cloud). Se ei kuitenkaan tarkoita, että IX olisi vähemmän vakava. Jaksoitko edes pelata sitä loppuun asti, kun tuntuu ettet ole huomionut mitenkään sen vakavampia ja synkempiä puolia? Vai oliko huomiokykysi vain hahmojen vähemmän realistisessa ulkonäössä? Ainoa oikesti epävakavai tapaus on juuri FFX-2, jotkut siitä pitävät, jotkut eivät. Minun mielestä se ei tietenkään ole paras FF, mutta ei se ole pelinä huono.

Kuitenkin, Final Fantasyt ovat suurimman osan elinajastaan olleet FANTASIAA. Siihen sisältyy valitettavasti teidän kannalta hieman normaalista poikkeavia värikkäämpiä ja persoonallisempia ympäristöjä (verrattuna FFVII:n ja VIII:n teknologiapainoitteisuuteen). Ainakin minulle tulee FFXII:sta sellainen vaikutelma, että se voisi olla aikuismaisin Viimeinen Fantasia tähän mennessä, perustuen siihen, mitä olen nähnyt JA lukenut. En siis perusta omaa näkemystäni pelkkään muutamaan kuvaan ja ehkä yksittäiseen traileriin.

EDIT: Ja mahtaa teille olla vaikeata, kun popparit laulavat pelin tunnusmusiikin. Miten te pystyitte pelaamaan FF8:a, jossa laulettiin Eyes on me, jonka minä luokittelen popiksi.

Azu sanoi:
EDIT: Ja mahtaa teille olla vaikeata, kun popparit laulavat pelin tunnusmusiikin. Miten te pystyitte pelaamaan FF8:a, jossa laulettiin Eyes on me, jonka minä luokittelen popiksi.
Helvetin hyvä kappale olikin by the way.

Azu sanoi:

FF9:n tunnuskappale ei ollutkaan enää yhtä hyvä, mutta pelinä yksi parhaimmista FF:stä. Nimenomaan sen maailman takia, koska se oli kantavin voima IX:n osalta. Tarinakin oli melko hyvä, joten kyllä henk. koht. pidin erittäin paljon, ja oli ensimmäinen FF-peli johon tutustuin. Tosin FFX:n tunnuskipale on ehkä se paras ikinä ja vielä parempi, että se oli pidetty alkuperäisenä englanninkielisessä käännöksessä. Ainakaan FFX ei kovin iloiseltakaan vaikuttanut, kuolemahan oli kokoajan läsnä (ei tod. muistuttanut FFX-2:ta). FFX-2:ssa oli myös hyvä tunnusbiisi...ainakin japanilaisessa versiossa, englanninkielinen käännös ei ollut omasta mielestäni hyvä. Alkuperäinen 1000 No Kotoba oli kuuneltavaa musiikkia sen sijaan.

Omasta mielestäni FFXII on odottamisen arvoinen jatko-osa, ensinnäkin se ei muistuta paljoakaan entisiä Final Fantasyja taistelumekaniikan osalta. Väripalettikin on selkeästi synkempi, kuten videoista on nähnyt. Onhan noissakin ollut ulkotiloja, mutta muuten vaikuttaa suhteellisen lupaavalta FF-peliltä, ja etenkin erilaiselta FF-peliltä. Ainakin minä odotan positiivisin mielin niin ehkä koenkin jotain positiivista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jokaisen FF:n tunnuspiisi on ainakin minuun iskenyt PAITSI X-2:sen. Tosin jos yhden vaivaisen biisin antaa pilata pelikokemuksen niin :rolleyes:

XII oli demon (azu toimittaa!) perusteella järkyttävän hyvä ja raikas tuttavuus. Koskaan en ole normaali-öpöjen rankaisusta näin paljon Finaleissa nauttinut sillä lataustaukojen puute, hahmojen reaaliaikainen liikuttaminen ja käskujen jako tekivät hommasta ruusuilla tanssimista. Peli on myös tähän mennessä vakuuttavin current-gen tekele sillä isoja pelialueita kansoittavat iso määrä tuttuja ja tuntemattomia öpöjä. Ne siis vain tallustelevat ympäri pelialuetta ja nahistelevat keskenäänkin. Aika ajoin teki oikein kunnolla mieli räjäyttää hai-sika tuonpuoleiseen sen kiusatessa söpöjä mandragoria :p

Myös KAIKKI muu sarjassa olennainen toimi. Hahmot olivat todella yksityiskohtaisia ja hyvin animoituja. Ja varautukaa viettämään pitkä aika pelin naishahmojen pyllyjen tuijotteluun, sillä kuvakulmakin voi pyöritellä ja zoomailla miten haluaa :D Viholliset ovat myös taattua laatua. Seasta löytyy vanhoja tuttuja kuten pommit (vittu ne oli upeita), adamantoise, Deathguise jne... uusia tuttavuuksia olivat mm headlessit (isoja päättömiä kirvesmiehiä) ja pikkuiset mandragorat (muuttuneet edellisistä aika paljon). Kaikki ovat upeita ja animoitu loistavasti. Pomoista nyt puhumattakaan :eek:

Loitsutkin ovat esmes X:stä parantuneet ja Flare näyttää vihdoin taas FLARELTA. Myös Summon olennot ovat upeita ja kutsuloitsut lyövät polvet koukkuun ja haukkomaan henkeään. Sehän olikin tärkeintä ;)

Mutta jos jonkun mielestä peli floppaa tai jotain muuta scheisseä niin menkää itseenne... kyseessä on kuitenkin Final Fantasy ja pitkä kehitysaika. Plus vielä Vagrant Storyn tekijän omalaatuinen kosketus ja aikuismainen ote.

=paras peli vm 2006 (todennäköisesti)

Ja taas yksi fanipoika poltti hihansa

En mä tässä ole vielä mitään tuominnut,kunhan esitin mielipiteeni ja pari faktaa.Tulen pelaamaan tätä peliä,huolimatta negatiivisestä alkulähdöstä ja tödennäköisesti tulen myös pitämään siitä.Olihan minulla samanlaisia tuntemuksia FFX kanssa,mutta tykkäsin kuitenkin pelistä(vaikka pelin päähenkilö olikin 12-Aaron Carter)FFX-2 taas oli paska.Ainoa FF peli,minkä olen jättänyt kesken.

Ja yksi asia mikä minua myös häiritsee,on naishenkilöitten vaatteiden vähyys.En tiedä mistä tämä sitten johtuu,ehkä siitä että peli sijoittuu aurnkoiseen paratiisiin vai,että junnut voi ihailla ja zoomailla perseitä,sääriä,jne...

Azu sanoi:
Se olikin ihan kauhea,mutta pelasin kuitenkin pelin läpi(useasti)ja tykkäsin.

Tämäkin threadin keskustelu menny jo vähä kieltämättä ihmeellisille raiteille.

Mä mitään ole polttanut. Vähän vaan aina kismittää kun porukka alkaa lynkkaamaan pelisarjan osaa joka tuo TERVETULLUTTA uudistusta kehiin. Ja ei sinua kukaan pakota koskaan kameratattiin edes koskemaan. Tosin kun näet hahmoanimaation laadun niin saattaa se mieli muuttua.

Ja yksi asia mikä minua myös häiritsee,on naishenkilöitten vaatteiden vähyys.En tiedä mistä tämä sitten johtuu...

Taidat sitten olla aika naiivi :p

Mutta tosiaan eivät tämän osan naishahmot sen suurempaa huomiota minulta saaneet kuin edellisetkään. Ainut oli nyt tuo kameralla kikkailu ja sekin vain koska se on ensimmäistä kertaa mahdollista. Minusta ainakin on loistavaa päästä tutkimaan FF:n maailmaa muutenkin kuin ennalta asetelluista kuvakulmista.

Ja ainakin aikoinaan pidin Eyes on me:stä... eipä sitä silloin tullut ajateltua mitä musagenreä se sattui edustamaan. Kaunisäänistä laulua se korviini oli. Ja saman mentaliteetin aion pitää jatkossakin. Pidin myös IX:n tunnarista.

Final Fantasy VI Ooppera oli loistava :D

Final Fantasy X on mielestäni paras theme ja syystäkin.

Zoukka sanoi:
Mä mitään ole polttanut. Vähän vaan aina kismittää kun porukka alkaa lynkkaamaan pelisarjan osaa joka tuo TERVETULLUTTA uudistusta kehiin. Ja ei sinua kukaan pakota koskaan kameratattiin edes koskemaan. Tosin kun näet hahmoanimaation laadun niin saattaa se mieli muuttua.
Taidat sitten olla aika naiivi :p
.
Öh,mun on pakko vähän korjata sanomaani.Siis tarkoitin"En tiedä mistä tämä sitten johtuu"
"tämä" sanalla niitä vähäisiä vaatteita.Mun moka.Joku päivä minäkin opin kirjoittamaan selvästi.

Joo,mutta ei siitä enempää.Palaan asiaan kun peli on ilmestynyt.

laatikko sanoi:
En mä tässä ole vielä mitään tuominnut,kunhan esitin mielipiteeni ja pari faktaa.Tulen pelaamaan

Ei, sinä et esittänyt yhtään faktaa, vain ennakkoluuloista paskaa ja muutenkin huonoin perusteluin varustettuja mielipiteitä.

Kannattaa muistaa, että tytöiltä näyttävät pojat ovat Japanissa iso juttu. Tytöt kuulemma pitää niistä eikä animessa melkein ikinä nykyään ole muuta. Yleensä päähahmo on jonkinlainen "kaunis" nuori tyyppi mutta sitten mentori on jonkinlainen pitkätukkanen feminiinisen näköinen sankari...

Final Fantasy vaan menee japanilaisten trendien mukaan. En ole huomannut näitä ns. "bishounen" hahmojen olevan hitti täällä läntisessä maailmassa.

Minä taas olen pitänyt kaikista FF:stä jossain määrin joten harmi vain niille, joille ei kelpaa. FFIX:än olen vetänyt läpi parikin kertaa. :D

Ylös Bottom