Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Adamantoise/turtle

Ensinnäkin mitä eroa näillä on ? toiseksi olen lukenut että Eden hallissa olisi hyvä näitä farmailla mutta missä niitä oikeen on pitääkö muka jousta sieltä orphans gradle teleportilta ihan tuonne Ch 12,13 alkuun ?! ja sitten kun aijon vetää tuolla summo taktiikalla nii missä olisi oikeasti paras paikka että saisin TP:tä nopeasti takas.

Eilen meni tämä läpi, ja hyvät tunnelmat jäivät. Pelin vahvimmiksi vaiheiksi nousivat loppujen lopuksi juuri ne pienemmissä ryhmissä pelatut kohdat. Ryhmän yhdistymisen jälkeen ei hienoja kohtia tullut vastaan enää niin paljon, vaikka toki niitäkin oli. Tarinalta olisi myös lopulta toivonut vähän enemmän, nyt se jäi pääosin ok-tasolle. Pelin rytmitys oli erittäin toimiva aika lailla läpi tarinan, mitä nyt loppupuolella tuli pari vähän heikompaa osuuttaa tältä osin.

Hahmot olivat kokonaisuutena onnistuneita. Vanille, no, osasi sentään olla muutamissa kohdissa kiljumatta tai ähkimättä. Lisäksi Sachz jäi aika näkymättömiin ryhmän yhdistymisen jälkeen, mikä on vähän harmi. Suurin yllätys hahmojen osalta oli se, että Lightning oli erittäin hyvä.

Musiikit olivat upeita, muutama oikein täydellinen huippukappalekin mahtui mukaan. Ei niistä muuta sanottavaa nyt keksi.

Huntit jaksaa varmaan sitten tehdä jossain vaiheessa, vaikka kovin toistavatkin itseään. Itse uusi taistelusysteemi kyllä osoittautui hyvin toimivaksi.

Yhteenvetona XIII oli hieno peli, joka palautti samalla uskoni tähän sarjaan.

Adamantoiset:

Adamantoisella ja Adamantortoisella ei ole muuten muuta eroa kuin Adamantoisella on jaloissa pienempi staggeriprosentti eikä se turvaudu niin usein Roariin. Taitaa myös olla vähemmän hp:takin mutta Quake ainakin omasta mielestäni tekee enemmän damagee kuin Adamantoisella. Eli sanoisinko Adamantortoisea helpommaksi.

Mutta millä ihmeellä tuommoisen Long Gui:n saa matalaksi? Silkka sisään tuleva damage tappaa täysiin levutetun partyn sekunneissa.

Voitin tuon Proudcladin 2-muodon, mutta täytyy kyllä sanoa että aika helskatin ärsyttävä bossi on kyseessä. Sen staggeroimisesta ei tullut mitään, käytin Com/Rav/Med yhdistelmää, sillä se nollasi staggerprosentin aina vaihtaessaan muotoa. Kun se alkoi tehdä pahempia iskuja (Eli kun oli healannu itsensä täyteen) oli pakko vaihtaa vielä hitaampaan tatiikkaan. Käytin COM/COM/MED ja välillä COM/SYN/MED Aloin vaan käyttämään kokoajan "Ruin" hyökkäystä, sillä "Attack"ia käyttämällä Leaderini meni liian lähelle Proudcladia mikä teki hyökkäyksen jossa se talloo leaderin päällä yhdellä jaloistaan, samalla menetin se 1030hp. Hakkasin vaan ruinia kokoajan, ja pidin buffit päällä. Taktiikkallani bossi oli helppo, mutta todella yksitoikkoinen. Se kesti 17 minuuttia...

Partyni oli Lightning/Sazh/Vanille

Voitin tuon Proudcladin 2-muodon, mutta täytyy kyllä sanoa että aika helskatin ärsyttävä bossi on kyseessä. Sen staggeroimisesta ei tullut mitään, käytin Com/Rav/Med yhdistelmää, sillä se nollasi staggerprosentin aina vaihtaessaan muotoa. Kun se alkoi tehdä pahempia iskuja (Eli kun oli healannu itsensä täyteen) oli pakko vaihtaa vielä hitaampaan tatiikkaan. Käytin COM/COM/MED ja välillä COM/SYN/MED Aloin vaan käyttämään kokoajan "Ruin" hyökkäystä, sillä "Attack"ia käyttämällä Leaderini meni liian lähelle Proudcladia mikä teki hyökkäyksen jossa se talloo leaderin päällä yhdellä jaloistaan, samalla menetin se 1030hp. Hakkasin vaan ruinia kokoajan, ja pidin buffit päällä. Taktiikkallani bossi oli helppo, mutta todella yksitoikkoinen. Se kesti 17 minuuttia...

Partyni oli Lightning/Sazh/Vanille

Itse en edes ajatellut tappaa bossia ilman staggeria, vaan aina oli pakko vetää se rav/rav/ravilla staggeriin ja sitten hakata sitä niin kauan ja staggerin loppuvaihella vaihtaa med/med/jokin, ja healata sen retaliationin läpi.:D Tein tämän myös todella alilevelisillä charoilla, olin juossut chapterit 9-12 läpi taistelematta muuten kuin pakolliset fightit.

Tietääkö kukaa mistä päin nettiä löytys ton Final fantasy XIII:n japanin kannet?, täsä koittanu ettiä mutta mistää löydy... Olis iha jees tulostaa ja löydä omien tilalle ku peli postissa saapuu.

Treasure Hunter trophysta.

Tarvitseeko jokainen ase päivittää tasolle 2, vai riittääkö jos on käyttänyt aseen ensimmäistä muotoa?

Nonnniin, tulipa tämä sitten ostettua.

Olen ensimäiset pari tuntia "pelannut" tätä peliä nyt. "Pelannut" lainausmerkeissä koska lähinnä olen painanut tatista eteenpäin ja räpytellyt x nappia taisteluissa.

vaivanpalkaksi olenkin sitten saanut minuuttikaupalla jopa tuskallisen huonosti käsikirjoitettua ja ääninäytelyä kuraa. Siinä vaiheessa kun angstaava muksu ja piripäinen pissis tulivat ruutuun pelkäsin oikeasti syttyväni sponttaanisti tuleen siitä pelkästä tuskan tärinästä mitä tämän kaksikon vuorovaikutus aiheutti. VOI RISTUS SENTÄÄN.

Taistelut ovat olleet puuduttavan monotonisia nappulan paineluita, toivottavasti tämä tästä paranee vielä, eikös?

Olen ensimäiset pari tuntia "pelannut" tätä peliä nyt. "Pelannut" lainausmerkeissä koska lähinnä olen painanut tatista eteenpäin ja räpytellyt x nappia taisteluissa.

Taistelut ovat olleet puuduttavan monotonisia nappulan paineluita, toivottavasti tämä tästä paranee vielä, eikös?

Itsekkin kerkesin vasta aloittaa pelin ja pari tuntia pelanneena täysin samat fiilikset. Putkijuoksua ja auto-battlea kun ei ole mitään hirveästi valittavissa taisteluissakaan. Mutta arvostelujen mukaan tosiaan paranee pelin edetessä, mutta alkuun olen hyvin pettynyt, tykkäsin akasemmista X ja XII:stä enenmmän. Mutta onhan tätä niin paljon hehkutettu että kaipa se sieltä paranee vähitellen!

Itse pelaillut about 22-23h ja silti taistelut on samaa napin rämpytystä kuin alussakin. Kuinkahan kauan tuota joutuu vielä tekemään. Tylsäks noi mätöt on mennyt. :)

Seitsemän ja puolen pelitunnin jälkeenkin FFXIII tuntuu edelleen yhdeltä pitkältä tutoriaalilta johonkin paljon laajempaan ja monipuolisempaan peliin. Juoni sen sijaan on joka suuntaan venyvää diiba-daabaa, mutta ehkä vielä jonain päivänä erotan l'Cien Lacie-kiintolevystä. Olen nyt Chapter 4:ssä menossa, eikä hahmot ole vielä oppineet edes käyttämään aseita tai varusteita. Itse pelaaminenhan on todellakin sitä, että juokse muutama metri putkessa, tappele ja toista siihen asti, että seuraava välianimaatio käynnistyy. Meikkua tuo ei ole kuitenkaan oikeastaan edes häirinnyt, ja lienen foorumin ainoa, jonka mielestä ylipirtsakka Vanille on oikeastaan aika ihku.

Muistan olleeni FFXIII:n ulkoasuun pettynyt ihan viime metreille saakka, ja erityisesti ensimmäisen demon nähtyäni fiilis oli todella skeptinen. Vaan sitten kun pelin näkeekin liikkuvana omassa telkkarissaan, on se yllättävänkin hieno. Välillä on vaikea sanoa, onko kyseessä pelimoottorilla loihdittu välipätkä vai esirendattu video. (Hiuksista sen parhaiten huomaa, joten niitä on tullut kyttäiltyä turhankin paljon.)

Taistelumekaniikka on muuten ihan jees, mutta Normal-nopeudella tapahtumat etenevät hetkittäin liiankin liukkaasti, ja ennen kuin vanhan käsi on ehtinyt tarttua potikkaan tai vaihtaa jengiin yhden Medicin, onkin ruudulla jo Game Over -teksti. Iso käsi kuitenkin siitä, että takapakkia tulee yleensä vain sen yhden ainoan taistelun verran. Jonkun mielestä tuokin on varmasti turhaa helpottamista, mutta harveneva kuontaloni arvostaa, kun ei tarvitsekaan repiä hiuksia oman huolimattomuuden vuoksi. Tosin vielä enemmän olisin tykännyt, jos taistelu etenisi samaan tapaan vuoroissa kuin FFX:ssä, jossa oli varaa jäädä miettimään ja taktikoimaan.

Varmuuden vuoksi..mistä se vapauskin alkaa..
Kunhan saavutte Gran Pulseen, niin alkaa tapahtua..:D

Ihan vinkkinä, että kannattaa vaihtaa asetuksista taistelun nopeudeksi slow. Itse ainakin käytän sitä, se helpottaa kummasti. Siitä huolimatta saa olla aika vikkelä sormistaan joissakin kohtaa.

Onhan tämä peli TÖRKEEN siisti ja maisemat ovat välillä todella kauniita!! :eek::D
Vanillen ähkimininen ottaa kyllä välillä päähän, mut siihenkin tottuu..:D

Valitettavasti se vapauskin on perhanan tylsää ja navigoinnista on tehty vähintäänkin haasteellista. Ei tuo peli valitettavasti juuri parane missään kohtaan. Itselleni oli ainakin melkoista pakkopullaa alusta loppuun. Arvosanaksi antaisin jotain 6/10

Tarinasta:
Se tarinakin jotenkin kyykkää loppua kohti ja loppuvideotkin oli totaalisen onnettomia

Ylös Bottom