Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 10 juuri alkanut, tunteja tullut 21 :D

Barthendus vai mikäsenimiolikaan oli paljon helpompi kuin monet sanoivat. En edes grindannut yhtään, tapoin vaan eteen tulevat pahikset. Ennen taisteluun menoa pistin ne shroudit päälle, jotka nosti kaikki nuo Braveryt Hastet Protectit yms. Käytin Lighting/Snow/Zach, sillä heillä oli eniten HPta. Käytin Com/Rav/Rav Staggerin nostamiseen. Med/Sen/Syn silloin kun enut oli alhaalla ja Com/Com/Com silloin kun se oli joko staggerissä tai latasi Destructoa. Jos hakkasi Barthia kun se oli lataamassa Destructoa, sen voimakkuus heinkentyi huomattavasti. Taistelu kesti noin 8minuuttia ja satoin sen staggeriin vain kerran. Doomkaan ei ehtinyt tulla.

Hiljalleen alan jo odottaa Vapaan maailman saapumista. Lineaariuus on toiminut todella hyvin pelissä, mutta on myös virkistävää pian nähdä vapaampaa maailmaakin. Nyt crystaliumissa on kaikki roolit auki, mutta ne maksaa tolkuttomasti.

Tällä hetkellä arvosana on siinä 90/100 pinnassa : ). Hyväksi peliksi on osoittautunut.

Itsellä sellanen 25h takana ja juuri olin samassa kohdassa:
Itse vedin RAV/RAV/COM ja pahassa tilanteessa HP alhaalla MED/MED/SEN. Välistä laitoin SAB/SYN/COM. Toisen kerran piti yrittää Barthendus voittaa ja toisella kertaa se onnistuikin. 21 minuuttia siihen meni toisella kertaa :o Varmaan olisi kannattanut vaihtaa taktiikkaa, kerta Eidoloninkin summonoin yrityksen aikana (siitä nyt ei hirveesti apua ollut). Itsekkin laitoin samaiset shroudit päälle ennen taistoa.

Itse olen varmaan 5h tähän mennessä grindannut, mutta hyvin vähän on tosiaan tarvinnut tehdä vrt edellisiin Final Fantasyihin. Tuohon boss battleen mentäessa kaikki Crystaniumit oli maksimilla.

Tuon jälkeen tarina hieman käänsi mielenkiintoisempaan suuntaan, joten tarina on parantunut pelin edetessä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mistä löytää Lightning:lle Lionheart-miekan? Löysin tässä äskettäin Hauteclaire-miekan Gran Pulsesta, jossa tällä hetkellä pyörin. Lionheart on siltä kannalta itselleni tärkeä, koska kehitän siitä Omega Weaponin.

Ja sitten haluaisin myös tietää missä päin Gran Pulsessa on se paljon puhuttu 7 sivutehtävä. Olen luultavasti tehnyt sen kerran, mutta nyt on vähän vaikeuksia löytää se uudestaan. Karttakuva olisi ehkä paras vaihtoehto näytää se paikka.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mistä löytää Lightning:lle Lionheart-miekan? Löysin tässä äskettäin Hauteclaire-miekan Gran Pulsesta, jossa tällä hetkellä pyörin. Lionheart on siltä kannalta itselleni tärkeä, koska kehitän siitä Omega Weaponin.

Ja sitten haluaisin myös tietää missä päin Gran Pulsessa on se paljon puhuttu 7 sivutehtävä. Olen luultavasti tehnyt sen kerran, mutta nyt on vähän vaikeuksia löytää se uudestaan. Karttakuva olisi ehkä paras vaihtoehto näytää se paikka.

Karttakuvaa ei ole antaa, mutta se on sellaisen pitkähkön polun päässä raunioilla. Jos olet käynyt siellä jo aiemmin niin sinulla luultavasti on jo teleportti sinne (Joku archsteppes tms taisi olla)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Spoili koskee chapter 11.

Hei pääsenkö takaisin tänne grand pulseen tekemään näytä sivutehtäviä, sen jälkeen kun on vetänyt storyn läpi ?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mistä löytää Lightning:lle Lionheart-miekan? Löysin tässä äskettäin Hauteclaire-miekan Gran Pulsesta, jossa tällä hetkellä pyörin. Lionheart on siltä kannalta itselleni tärkeä, koska kehitän siitä Omega Weaponin.

Ja sitten haluaisin myös tietää missä päin Gran Pulsessa on se paljon puhuttu 7 sivutehtävä. Olen luultavasti tehnyt sen kerran, mutta nyt on vähän vaikeuksia löytää se uudestaan. Karttakuva olisi ehkä paras vaihtoehto näytää se paikka.
Lionheartin saa ostettua kaupasta chapter 11 tai 12 jälkeen. Jos olet tehnyt jo sivutehtävä seiskan, painat map kohdassa neliötä, niin näet kaikki huntit ja niitä selaamalla näet myös, miltä Cie'th kiveltä olet kyseisen tehtävän saanut. Jos et ole kuitenkaan löytänyt sitä, 7 löytyy niiltä raunioilta. Jos olet tehnyt hunt nro 6:n pääset teleporttaamaan suoraan raunioiden viereen toiselta teleport Cie'th kiveltä, jollainen löytyy esimerkiksi Archylte steppen (se laaja alue) vasemmasta reunasta. Jos et ole edes raunioilla päin käynyt, seuraat pää tarinaa heti Gran Pulselle tultaessa, niin päädyt sinne hyvinkin nopeasti.

Suosittelen muuten käyttämään näitä spoiler tageja. Täällä foorumeilla porukka todella tarkkoja spoilereista normaali viesteissä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Huh huh, alkaa lämpö nousemaan. Chapterissa 9 mennään ja Destrudo sekä se Doom alkaa käymään turhan tutuksi. Tuota Doomia ei voi ilmeisesti kiertää mitenkään?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Huh huh, alkaa lämpö nousemaan. Chapterissa 9 mennään ja Destrudo sekä se Doom alkaa käymään turhan tutuksi. Tuota Doomia ei voi ilmeisesti kiertää mitenkään?

Ota käyttöön esim setti Com/Rav/Med ja tuhoa ne neljä päätä OIKEALTA VASEMMALLE ohjaamistasi hahmoista katsottuna. Sen jälkeen jatka samalla setillä, kunnes näät Destructon latautumisen alkavan. Käytä tällöin 2 medicin ryhmää niin, että kaikkien hp on täynnä. Kannattaa myös huolehtia, että synergist on laittanut suojat päälle hyvissä ajoin ennen Destructoa esim setillä Com/Syn/Med. Kun hpt ovat täynnä, niin ota käyttöön esim Com/Rav/Rav ja tao menemään. Tällöin ryhmäsi on niin hajallaan, että Destructon ammukset jakautuvat niin laajalle, ettei leader kuole. Heti Destructon jälkeen 2 medicillä hpt takaisin täysille, tarvittaessa suojat taas päälle ja takomaan Com/Rav/Med-luokalla. Muutama toisto ja homma pitäisi olla paketissa. Itse en tainnut tällä taktiikalla edes kohdata Doomia.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Ota käyttöön esim setti Com/Rav/Med ja tuhoa ne neljä päätä OIKEALTA VASEMMALLE ohjaamistasi hahmoista katsottuna. Sen jälkeen jatka samalla setillä, kunnes näät Destructon latautumisen alkavan. Käytä tällöin 2 medicin ryhmää niin, että kaikkien hp on täynnä. Kannattaa myös huolehtia, että synergist on laittanut suojat päälle hyvissä ajoin ennen Destructoa esim setillä Com/Syn/Med. Kun hpt ovat täynnä, niin ota käyttöön esim Com/Rav/Rav ja tao menemään. Tällöin ryhmäsi on niin hajallaan, että Destructon ammukset jakautuvat niin laajalle, ettei leader kuole. Heti Destructon jälkeen 2 medicillä hpt takaisin täysille, tarvittaessa suojat taas päälle ja takomaan Com/Rav/Med-luokalla. Muutama toisto ja homma pitäisi olla paketissa. Itse en tainnut tällä taktiikalla edes kohdata Doomia.
Onko tuolla päiden järjestyksellä oikeasti jotain väliä? Siis vetääkö vasemmalta oikealle vai ristiin rastiin tms. Noinhan mä olen yrittänytkin mutta ongelmaksi tulee lähinnä se että cure ja suojien uusiminen vie niin paljon aikaa ettei Destructojen välissä tahdo ehdi lämimään vastustajaa ollenkaan.

Äsken vedin silloin tällöin COM/COM/RAV -setillä ja melkein onnistuin. Sinäänsä tuo on niin raivostuttavaa kun se kuolema korjaa aina sen 15-20 min väännön jälkeen ja eikun alusta..
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Onko tuolla päiden järjestyksellä oikeasti jotain väliä? Siis vetääkö vasemmalta oikealle vai ristiin rastiin tms. Noinhan mä olen yrittänytkin mutta ongelmaksi tulee lähinnä se että cure ja suojien uusiminen vie niin paljon aikaa ettei Destructojen välissä tahdo ehdi lämimään vastustajaa ollenkaan.
Itse ainakin vedin vasemmalta oikealle ilman ongelmia, eli ei se järjestys varmaankaan kovin merkittävä asia ole. Päiden tuhoamisen aloitin Com/Rav/Rav -ryhmällä, ja heti ensimmäisen kierroksen jälkeen vaihdoin rooleiksi Rav/Rav/Rav. Tuon ryhmän heitettyä kierroksen verran iskuja palasin taas Com/Rav/Rav -ryhmään jne. Aina, kun HP:t alkoivat olemaan matalalla, vaihdoin parantajat kehiin. Muistaakseni paransin ryhmällä Com/Med/Sen. Tuohon tyyliin päät tippuivat melko nopeasti. Toisessa vaiheessakaan ei oikein mikään muutu. En käyttänyt ollenkaan synergistin buffeja, vaan paransin vain mediceillä. Nopea paradigmien vaihto on erittäin tärkeää.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Onko tuolla päiden järjestyksellä oikeasti jotain väliä? Siis vetääkö vasemmalta oikealle vai ristiin rastiin tms. Noinhan mä olen yrittänytkin mutta ongelmaksi tulee lähinnä se että cure ja suojien uusiminen vie niin paljon aikaa ettei Destructojen välissä tahdo ehdi lämimään vastustajaa ollenkaan.

Äsken vedin silloin tällöin COM/COM/RAV -setillä ja melkein onnistuin. Sinäänsä tuo on niin raivostuttavaa kun se kuolema korjaa aina sen 15-20 min väännön jälkeen ja eikun alusta..

Ei kai niillä päillä ole suurta väliä, mutta noin päin vetämällä onnistuin välttämään kokonaan ärsyttävän Wateran, joka aiheutti ainakin itselle ongelmia.

Juu niitä Destructoja tulee aika tiheään ja suojia saa olla uusimassa siinä heti perään, kun on ehtinyt mediceillä parantaa, mutta aina siinä vähän vahinkoa saa aikaan, kun takoo Com/Rav/Rav-setillä siinä, kun Destructo latautuu. Itsellä taisi mennä joku ~12 min silloin, kun läpäisin sen ja ryhmä taisi olla Lightning, Fang ja Hope/Vanille.

Destructojen välissä itse käytin Rav/Com/Med-settiä ja hakkasin vaan menemään. Sitten Destructon latautumisen alkaessa 2 mediciä hetkeksi parantamaan ja sitten Rav/Com/Rav päälle, jolloin Destructon jäljiltä jäi yleensä 300-400 hp jäljelle kaikille.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Onko tuolla päiden järjestyksellä oikeasti jotain väliä? Siis vetääkö vasemmalta oikealle vai ristiin rastiin tms. Noinhan mä olen yrittänytkin mutta ongelmaksi tulee lähinnä se että cure ja suojien uusiminen vie niin paljon aikaa ettei Destructojen välissä tahdo ehdi lämimään vastustajaa ollenkaan.

Äsken vedin silloin tällöin COM/COM/RAV -setillä ja melkein onnistuin. Sinäänsä tuo on niin raivostuttavaa kun se kuolema korjaa aina sen 15-20 min väännön jälkeen ja eikun alusta..

Ch.9
Sanoisin kohdassa hyvin monen KO:n kartuttamalla kokemuksella että tärkein juttu on ehdottomasti Destrudon tehon vähentäminen, koska muuten henkiinjäänti on aika lailla flaksista kiinni, vaikka olisi hyvätkin jannut alla. Jos siihen pystyt joka kerta, en usko että tarvitset buffeja ollenkaan (itsellänikin toimi, vaikka crystariumista puuttui vielä vaikka kuinka). Plussaa on myös se, jos sinulla on Sentinel, jonka voit pistää esille kun tuo lataus pamahtaa niskaan.

Taiston loppupuolella Destrudoa alkaa tulla hyvin tiheään. Barthandelusta ei tässä vaiheessa siis enää välttämättä saa staggeriin, koska uusi Destrudon latausaika nollaa mittarin. Tri-disasterilla rav/rav/rav luulisi saavan mittarin kuitenkin niin korkealle, että iskujen teho alkaa kasvaa riittävästi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mistä tietää / näkee mitä tarvitsee että saa aseen * levelistä ylös päin?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Toivottavasti peli ei pääty tämän hetkisen bossin jälkeen, jossa juuri olen, sillä muuten meikäläinen on hyvin pettynyt. Takana semmoiset kolmisen kymmentä tuntia...
Sankarimme pääsevät antamaan turpaan itse paavi aurinkoiselle, joka näyttäisi olevan kaiken melskeen takana(Se taas luo epäilyksen varjon ylleni, että oliko tämä nyt tässä kun pääpahan kimppuun pääsin?) Mukavan ilkeä vastus. Pisti doomia kehiin juuri kun olin saamassa sen idiootin tapettua. Arvaatkaas vain löysinkö tavara varastoistani mitään, jolla pelastuksen olisin saanut kokea tuosta tempauksesta? :p

Härski äijä. Pelaa likaista peliä. Huomena uudestaan, paitsi jos kyseessä on loppu bossi. Koko peli on ollut tähän mennessä pelkkää tutoriaalia ja ennalta arvattavia juonen käänteitä. Jos tämä ei tästä parane, niin...!!!
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Toivottavasti peli ei pääty tämän hetkisen bossin jälkeen, jossa juuri olen, sillä muuten meikäläinen on hyvin pettynyt.
Sankarimme pääsevät antamaan turpaan itse paavi aurinkoiselle, joka näyttäisi olevan kaiken melskeen takana. Mukavan ilkeä vastus. Pisti doomia kehiin juuri kun olin saamassa sen idiootin tapettua. Arvaatkaas vain löysinkö tavara varastoistani mitään, jolla pelastuksen olisin saanut kokea tuosta tempauksesta? :p

Härski äijä. Pelaa likaista peliä. Huomena uudestaan, paitsi jos kyseessä on loppu bossi. Koko peli on ollut tähän mennessä pelkkää tutoriaalia ja ennalta arvattavia juonen käänteitä. Jos tämä ei tästä parane, niin...!!!

Chapter ysissä mennään vai?
Chaptereita pelissähän on
13,
ja kolmea viimeisintä on kehuttu selvästi pidemmiksi kuin mitään muita chaptereita että päättele siitä =)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter ysissä mennään vai?

En osaa kertoa että mikä chapteri nyt oli sitten menossa(Yritin kuvata spoileritagissa mahdollisimman tarkasti tämän hetkisen tilanteen. Hmm.... Pitää tarkistaa, jos sen chapter-luvun voi jostain bongata). Halusin vain tietää pidemmälle pelanneilta, että onko jotain mielenkiintoista vielä luvassa, vai päättyykö tämä niin kuin moni muu peli tuntuu päättyvän nykyään niin perusmaisesti, if you understand what i mean =) Come on! Ei liukuhihna kaavoista poikkeavaa pahista luulisi olevan niin vaikea keksiä.

Okei... Biittaan tuon jörmyn ja toivon parasta että peli vielä jatkuisi pitemmälle. :D

PS: Kärsin ongelmasta, jonka takia en ikinä saa kerralla tehtyä yhteen viestiin kaikkea mitä päässäni liikkuu. Onkohan tähän lääkettä kehitetty? Only Spagetti monsteri knows
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Datalog -> Events ja sieltä näet chapterin joka parhaillaan menee. Mutta jos siis meinaat sitä sälliä jolla on yksi iso naama ja neljä pientä, niin tiedän kyllä hyvin ketä meinaat.

For the record, itellä pelikello tikittää apaut 54 tuntia ja
11
chapteri meneillään. Aikaa tosin käytetty varmaan kymmenen tuntia grindaamiseen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Toivottavasti peli ei pääty tämän hetkisen bossin jälkeen, jossa juuri olen, sillä muuten meikäläinen on hyvin pettynyt. Takana semmoiset kolmisen kymmentä tuntia...
Sankarimme pääsevät antamaan turpaan itse paavi aurinkoiselle, joka näyttäisi olevan kaiken melskeen takana(Se taas luo epäilyksen varjon ylleni, että oliko tämä nyt tässä kun pääpahan kimppuun pääsin?) Mukavan ilkeä vastus. Pisti doomia kehiin juuri kun olin saamassa sen idiootin tapettua. Arvaatkaas vain löysinkö tavara varastoistani mitään, jolla pelastuksen olisin saanut kokea tuosta tempauksesta? :p

Härski äijä. Pelaa likaista peliä. Huomena uudestaan, paitsi jos kyseessä on loppu bossi. Koko peli on ollut tähän mennessä pelkkää tutoriaalia ja ennalta arvattavia juonen käänteitä. Jos tämä ei tästä parane, niin...!!!

Mulla meni aikaa läpäisyyn ja 65% missioneihin
n.55h. Chaptereitä on 13. Näet chapterisi Datalog -> Events. Niin monta kuin on auki niin siinä myös olet.

Laiton erilliseen spoileriin pelin lopusta ja sen jatkamisesta (ei sisällä juonipaljastuksia mutta siltä varalta jos joku haluaa pysyä täysin pimennossa)
Eli kun loppubossi on hoidettu voit tallentaa pelin ja tallennus jatkuu juuri ennen viimeistä bossia jolloinka siis voit jatkaa sidequestien tekemistä. Juoni kannattaa pelata läpi suht nopeasti eika ajatella koko pelin loppuvan siihen, koska Crystarium laajentuu stage 10:een vasta kun pelin on kerran läpäissyt.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Itellä on menny aikamoiseks grindaamiseks viimiset tunnit: Chapter 11. Spoilereita seuraavassa.

Oon viettäny kymmenisen tuntia Gran Pulsella pieksemässä King Behemotheja. Piakkoin alakaa olla joka ukon kolme alotusjobia lvl 4 (sen hetkinen maximi) ja sit varmaan lähen juonta eteenpäin ja oottelen josko jostain löytys jotain rahanarvosta. (rahaa tällä hetkellä alle 3k gil eikä mistään tule lisää)

Noita Markeja oon tehny jonku 10 kpl, mutta varmaan jätän ne myöhempään vaiheeseen. Ehkä muutaman teen vielä ennenku lähen kohti seuraavaa etappia. Kerta tonne Gran Pulselle mitä ilmeisimmin pääsee vielä myöhemmin takas.

Tässähän tulee sama verinen grindaamisen maku suuhun ku nettiropeissa aikanaan : )
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Halusin vain tietää pidemmälle pelanneilta, että onko jotain mielenkiintoista vielä luvassa, vai päättyykö tämä niin kuin moni muu peli tuntuu päättyvän nykyään niin perusmaisesti, if you understand what i mean =) Come on! Ei liukuhihna kaavoista poikkeavaa pahista luulisi olevan niin vaikea keksiä.

Ei pääty. Pelattavaa on min. 50 tuntia mutta oikeasti lähemmäksi 60. Myöhemmin tulee avoimet hiekkalaatikot ja oikeasti isot vihut jne. jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom