Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Suosittelisin silti adamantoisejen tappoa jos meinaat Treasure Hunterin suorittaa, rahaa tulee palamaan todella paljon. Itselläni menee n. 1 ½ minuuttia tappaa adamantoise, ja catalogue päällä tulee aika usein noita ingotteja.

Listin aiemmin adamantoiseja ja siinä kohtaa kun oli 6 trapezohedronia lopetin. Tarvii välillä vaihtelua. Tuo ingottien drop rate ei kuitenkaan oo niin erikoinen. Tai sit mulla oli huonoo säkää. Nyt on kuitenkin kaikilla tier 3 aseet täpeissä. Treasure hunteria varten tarvis enää vaan farmailla dark matteria shao long guilta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Huh, rupesi viimeinen vastus vituttamaan sen verran että piti pelata Mass Effect 2 välissä läpi. Jospa sen viimeinkin saisi tahkottua hengiltä.

Pääsen heittämällä 2. vaiheeseen ja siltäkin tahkottua about 4,5 miljoonaa veks mutta sitten alkaa dies iraeta ja muuta lämää paukkumaan niin että 2 healeria ei saa healattua tarpeeksi nopeasti. Mikä neuvoksi?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Huh, rupesi viimeinen vastus vituttamaan sen verran että piti pelata Mass Effect 2 välissä läpi. Jospa sen viimeinkin saisi tahkottua hengiltä.

Pääsen heittämällä 2. vaiheeseen ja siltäkin tahkottua about 4,5 miljoonaa veks mutta sitten alkaa dies iraeta ja muuta lämää paukkumaan niin että 2 healeria ei saa healattua tarpeeksi nopeasti. Mikä neuvoksi?
Suosittelen poisonia heittämään heti alkuun saboterilla ja synergeistillä pistämään kaikki suojat päälle. Helpottaa huomattavasti ja 5tähteä ottelusta kilahtaa helposti samalla.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Huh, rupesi viimeinen vastus vituttamaan sen verran että piti pelata Mass Effect 2 välissä läpi. Jospa sen viimeinkin saisi tahkottua hengiltä.

Pääsen heittämällä 2. vaiheeseen ja siltäkin tahkottua about 4,5 miljoonaa veks mutta sitten alkaa dies iraeta ja muuta lämää paukkumaan niin että 2 healeria ei saa healattua tarpeeksi nopeasti. Mikä neuvoksi?

Täällä varmaan ollu jo puhettakin tästä, mutta heitäppä siihen poison. Imee pomon kuiviin nopeammin kuin uskotkaan. Jos et meinaa pysyä hengissa, kokeile SEN/MED/MED tai MED/MED/MED kokoonpanoja.

Edit: Vehu tossa yläpuolella ehtikin jo ensin :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Jahas, sehän tokeni heittämällä. Nyt pitää vain miettiä jaksaako alkaa kahlaamaan gran pulsea vai lähteekö vaihtoon.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Nyt täytyy kysyä neuvoa..Mission 27..

Elikkäs Mission 27 Mithridates, joka tulee vastaan Taejin's Tower – Ground Tierissä...onhan vittumainen otus. Millä kokoonpanolla ja taktiikalla olette tuon päässeet?? :confused: Ite pelannu light-fang-hope. Ei tunnu 2 med riittävän..
Ei se mahdoton ole, mutta aika hankala. Muutaman kerran sitä nyt yrittänyt ja joka kerta sillä on jääny tosi vähän energiaa. Täytyy sanoa, että ehdottomasti hankalin vastus tähän asti...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Oma suosikki grindauspaikka

Titan's Trialsissa vedän reittiä 35,36,38,42 ja takaisin alkuun. Tuolla Salamandrine pathissa tulee kivoja ryhmiä noita cactuareja, joista saa 7,5k cp per kappale (Growth eggillä 15k). Tänään sain 5 hengiltä ja palkintona oli 75k cp. Matkan varrelta saa muistakin vihuista hyviä cp määriä, mutta tuota rinkiä ku seilaa, niin voi saada 200+k 10-15min. Ei tuo nyt se nopein tapa kuitenkaan ole, mutta itse tykkään.

Kysymys vielä pelin läpi vetäneille

Mistäs sinne edeniin pääs takas? Kun tällä hetkellä olen Gran Pulsessa. Pitääkö mun juosta sieltä Oerban kautta, vai olikos täällä lähempänä se joku teleportti?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mistäs sinne edeniin pääs takas? Kun tällä hetkellä olen Gran Pulsessa. Pitääkö mun juosta sieltä Oerban kautta, vai olikos täällä lähempänä se joku teleportti?

Samaa reittiä mitä tulitkin Edenistä Gran Pulseen, eli ota teleportti kohteeseen Vallis Media - Base Camp. Siellä on teleportin vieressä peilin näköinen esine, millä voi warpata takas.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Spoileri "vikasta paikasta":

Eli siis siellä vikassa paikassa oli tele sinne Gran Pulseen ja sitten toinen Edeniin ni meet vaa takas sinne vikaan mestaan telellä ja valitset sen toisen telen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Esimerkkisuoritus spoiler-tagien oikeasta käytöstä:

Seuraavassa mahdollisesti spoilaavaa tekstiä osasta xxx kohdasta yyy, että lukija tietää mistä on kyse ennenkuin klikkaa tai on klikkaamatta spoileria:

Juonta valottava kysymys, vastaus tai muu hehkutus tänne. On todella ärsyttävää lukea ketjua, jossa joka viesti on vain SPOILER-tagejä ilman mitään selitystä mistä keskustellaan. Kukaan ei voi tietää sisältääkö viesti spoilereita juuri itselle.

Donitsi91:ltä esimerkillinen suoritus :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kauankohan mulla ois vielä tuota peliä jäljellä? Oon nyt chapter 11:ssa siinä isossa tornissa. Ei ole oikein voimia jatkaa niin ajattelin jos jonkun karmivan kooma-krapulan hommaisi että jaksaisi kerralla vääntää loppuun :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kun tämä ketju alkaa täyttymään yhä enemmän ja enemmän peliapuun liittyvistä kysymyksistä, on aiheellista perustaa näille asioille oma ketju. Tällä tavoin tässä ketjussa voi paremmin keskustella yleisistä pelin aiheuttamista kokemuksista ja uudetkin pelin omistajat uskaltavat lukea tätä ketjua pienemmällä spoilerivaaralla.

Eli jatkossa puhtaasti peliapuun liittyvät kysymykset tänne:
http://www.konsolifin.net/bbs/ps3-peliapu/82379-final-fantasy-xiii-peliapu.html#post1071798

Kiitos ja jatkakaa. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Eikö tohon paradigmien generointiin todellakaan ole parempaa tapaa olemassa vai onko joku
mahdollisesti keksinyt jotain niksiä millä sais määriteltyä just ne haluamansa roolit haluamilleen
hahmoille siinä generointivaiheessa? Alkaa hieman ärsyttämään kun sitä haluttua kokoonpanoa
ei vvälillä tunnu mitenkään saavan sillein rämpyttämällä kohdalleen. Paradigm -systeemin typerin
piirre tuo. Ja pahenee vaan entisestään kun hahmot oppivat uusia rooleja!
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Eikö tohon paradigmien generointiin todellakaan ole parempaa tapaa olemassa vai onko joku mahdollisesti keksinyt jotain niksiä millä sais määriteltyä just ne haluamansa roolit haluamilleen hahmoille siinä generointivaiheessa?
Valikon ylin vaihtoehto (Configure tms) antaa vapaat kädet roolien vaihtoon per hahmo.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Uaaah... Milloinka tämä oikein loppuu? Chapter 12 menossa ja

Just tapasin ne Snowin fantsufrendit

Ei kyllä voi pieni ihminen uskoa mitä tervanjuontia voi pelaaminen olla :D Silti lähes täyden hinnan maksaneena on pakko yrittää jaksaa...

Tappelusysteemi joka aluksi vaikutti näppärältä on kyllä paljastanut karut kasvonsa. Taistelut ovat uskomattoman tylsää auto-battlen hakkaamista ja samojen syklien toistoa. Eivätkä edes ole vaikeita kuin yritys-erehdys kaavan kautta opittujen one-hit-killien välttämisen takia :/

Mutta juu, nättihän se on edelleen ja saapihan tuota ihastella jatkuvaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Loppuvihu oli kyllä oudon helppo, staggeriin vaan ja sitten army of onee+ 2 commandoa.En edes ollut farmaillu ja aseetkin oli mitä oli.:confused:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Loppuvihu oli kyllä oudon helppo, staggeriin vaan ja sitten army of onee+ 2 commandoa.En edes ollut farmaillu ja aseetkin oli mitä oli.:confused:

Vika bossi.
Olen täysin samaa mieltä. Aivan turhan helppo oli vikaksi bossiksi. Yksikään muoto ei aiheuttanut ongelmaa.
Onneksi on sitten noissa missioneissa muutama haastavampi yksilö edes.
Helppo peli on helppo peli:confused:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Hei kehittelen kovaa vauhtia aseita kohti ultima kuntoa. Kaikki aseet oon saanu jo ekalle tähdelle, mut mitä nyt?
En saa mistään seuraavia tavaroita: Flash titanium ore, hihiirokane, ash titanium stone. Mistään kaupasta en noita löydä. Pitääkö tuollaisia jotenkin "muokkailla" jostain muusta objektista? :confused:

Ne taulukon nimet on jotain kummaa kieltä eli tässä versiossa ne on eri nimillä. Eli ne on niitä Perovskitejä, Uraninitejä ja sellasia.
...

Mulle jäi toi taistelusysteemi ihan positiivisesti mieleen. Nyt oli oikeesti jotain järkeä noilla elementaalitaioilla. Aikaisemmissa peleissä niitä ei loppuvaiheessa ole kannattanut käyttää korkean MP:n takia tai yksinkertaisesti sen takia kun Attack on parempi ja nopeampi. Harmi vaan että taistelusysteemi on vaan vesitetty mahdollisuudella ohjata vain yhtä hahmoa eikä muille hahmoille voi minkäänlaista prioriteettilistaa laittaa (Gambit-system = win). Yhtä hahmoa kun joutuu ohjaamaan niin taistelumekaniikka on jouduttu tekemään liiankin simppeliksi ja Paradigmien oikea-aikainen vaihtelu määrää. Turhan yksinkertaistettua.

Jotenkin loppudemon kohdalla tuntui että siitä tulis jonkinlaista jatkoa, mikä keskittyis Gran Pulsen jälleenrakentamiseen ja siellä seikkailuun. Tiedä mitä niillä sitten onkaan suunnitelmissa näiden FFXIII -osien suhteen. Maailma olis ainakin mun mieleen kiinnostava.

Mutta eipä siinä, platinum kilahti juuri tuossa äsken. "Joutuu" keskittymään God of Wariin tästä eteen päin,...
 
Ylös Bottom