Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Yoshida on kyllä uniikki tapaus. Äärimmäisen hyvä julkisessa työssään näin ulkoapäin tarkasteltuna. Samaan aikaan kun WoWin kehittäjät keräävät mainetta kylminä, pelistään ja asiakkaistaan etääntyneinä tyyppeinä, voittaa Yoshida ihmiset puolelleen sympaattisella, tunnepitoisella ja näin länsimaista tarkasteltuna ylivedetyn nöyrällä esiintymisellään. Kuinka paljon siitä on aitoa ja kuinka paljon laskelmoitua roolia, kukapa tietää. Mutta Square Enixin pomot tykkäävät varmasti.
Kieltämättä. Yoshidalla täytyy myös olla aika paljon valtaa SE:n sisällä, jotta voi ilmoittaa 2 viikkoa ennen julkaisua, että me muuten lykätään peliä. Se ei varmasti ollut hyvää PR:ää ja tuskin olisi mennyt läpi jos kyseessä ei olisi ollut itse Yoshi-P. Toki on ymmärrettävää, että kaverilla on aika paljon kapitaalia yrityksen sisällä, kun käänsi katastrofin koko sarjan tuottoisimmaksi julkaisuksi.

Itse olen erittäin tyytyväinen tähän lykkäykseen, sillä saan lisäaikaa hoitaa keskeneräiset asiat, kuten viimeisen relicin loppuun. Tuolla alkuperäiselle julkaisupäivälle on myös BF2042 julkaisu ja firman pikkujoulut, niin tämä viivästys tuli kyllä itselleni aivan taivaan lahjana :D.
 
Saa nähdä millainen vaikutus kasvaneella pelaajamäärällä on tulevaisuuden kannalta. 6.0 varten mitään ei enää ehditty tehdä mutta voisin kuvitella, että SE:n suunnaltakin halutaan pumpata lisää kontenttia ulos, jotta saadaan pidettyä pelaajista kiinni. Haaveilen itse jonkinlaisesta vaikeammasta kontentista esim. dungeoneiden suhteen.
 
Saa nähdä millainen vaikutus kasvaneella pelaajamäärällä on tulevaisuuden kannalta. 6.0 varten mitään ei enää ehditty tehdä mutta voisin kuvitella, että SE:n suunnaltakin halutaan pumpata lisää kontenttia ulos, jotta saadaan pidettyä pelaajista kiinni. Haaveilen itse jonkinlaisesta vaikeammasta kontentista esim. dungeoneiden suhteen.

Tarina Dungeonit ainakin oltava helppoja jotta kaikki voi ne päästä, mutta vaihtoehtoisia dungeoneita voisi olla vakeampi ja kekseliäämpiä mekaniikoita. Dungeonin määrä on ollut laskussa ARR lähtien missä oli ihan jäätävä määrä näitä vapaaehtoisia sivu dungeoneita. Mutta kyllä ne kaipaisi jotain uutta, itse en ole jaksanut pitkään aikaan tehdä suurinta osaa ruleteista koska dunkut on vaan niin hemmetin tylsiä ja aina se surkein osa tarina osuuttakin.
 
Ongelmana myös se, että kaikista lisärin tarinadungeoneista tulee yksittäiselle pelaajalle pitkälti täysin turhaa sisältöä heti sen ensimmäisen tarinan aikana tehdyn läpäisyn jälkeen. Vähintä, mitä voisi tehdä, olisi lisätä Expert Rouletteen maksimitason versiot kaikista lisärin luolastoista, niin saisi vähän edes vaihtelua niiden parin puurtamiselle. Tältä osin vielä paljon WoWia jäljessä.
 
Joo itsekin toivoisin hieman samanlaista systeemiä tähän peliin mitä WoWin mythic plussat oli. Tai no ei ehkä nyt samanlaista RNG grindiä tarvii olla, mutta tosiaan jonkinlaisia extreme-versioita dungeoneista olisi kiva saada jotka kannustaisivat juoksemaan niitä muutenkin kuin expan tai poeticien takia.

Yoshida taisi Asmon haastattelussa tästä puhua ja vaikkei mitään luvannutkaan, niin tiedosti tämän olevan haluttu ominaisuus, joten uskoisin, että sitä vaikeampaa 4man contentia tulemme aikanaan myös näkemään.
 
Ei hitto, nyt vasta tajusin että Endwalker ilmestyy jo tämän viikon perjantaina, unohdin ihan tosiaan tuon early accessin. Herranjumala se on jo niin lähellä. :eek: 8 vuotta sitten alkanut taival päättyy ja on uusien tarinoiden aika. Saa nähdä minkälaisen massiivisen eepoksen Yoshida tiimeineen on taikonut kun tarinaa ja cutscenejä on 30% enemmän kuin Shadowbringersissä.
 
Ei hitto, nyt vasta tajusin että Endwalker ilmestyy jo tämän viikon perjantaina, unohdin ihan tosiaan tuon early accessin. Herranjumala se on jo niin lähellä. :eek: 8 vuotta sitten alkanut taival päättyy ja on uusien tarinoiden aika. Saa nähdä minkälaisen massiivisen eepoksen Yoshida tiimeineen on taikonut kun tarinaa ja cutscenejä on 30% enemmän kuin Shadowbringersissä.
Joo kyllä tässä alkaa olla hypemittarit punaisella. Täytyy vielä inventory siivota ennen kuin serverit menevät alas, niin voi heti hypätä kuurakettiin perjantaina töiden jälkeen. Tämä siirto osui meille suomalaisille myös hyvään ajankohtaan, kun maananataikin on vapaa :cool:. Seuraavat viikot meneekin sitten aika intensiivisesti tämän parissa.

Muutama veikkaus/spekulaatio Endwalkeriin liittyen:
Monet ovat veikkailleet, että jotkut hahmot Scionseista kuolisivat - erityisesti Alphinaud. Itse en usko tähän ollenkaan. Luulen, että 6.0 jälkeen kaikki lähtevät omille teilleen ja heitä tavataan tulevissa tarinoissa satunnaisesti, kuten faction leadereita tällä hetkellä. Alphinaud jatkaa isänsä jalanjäljissä Sharlyanin neuvostossa ja Yshtolasta tulee uusi Matoya.

Olen hyvin kiinnostunut siitä kuka on 6.0 viimeinen bossi, sillä en jotenkaan usko sen olevan Zenos tai Zodiark. Zenos olisi liian tylsä ja Zodiark ei mielestäni käy järkeen, sillä tarinassa on yritetty kuvata nimenomaan sitä, että tarvitaan sekä valoa ja pimeyttä - eli ei Hydaelyn myöskään voi yksin jäädä maailmaan. Katsoin eilen ShB:n viimeiset cutscenet uudestaan ja viimeisessä WoL:ille alkoi juttelemaan joku nainen (monet uskoo hänen olevan Venat), joka varmasti tulee olemaan vahvasti mukana Endwalkerissa. Odotan myös mielenkiinnolla miten Omega raidi liittyy tarinan päätökseen, sillä Ishikawa sanoi, että erityisesti tämä raidi (ja Coils) kannattaa pelata uudestaan läpi. Kenties Midgardsormrilla on myös roolinsa finaalissa?

Heitän vielä yhden kysymysmerkin ilmoille sen tiimoilta, että mikä oli se ”ääni” maan syvyyksistä, joka sai aikaan ”The Final Days”? Selviääkö tämä jo 6.0 aikana ja liittyykö se jotenkin tarinan kulminoitumiseen? Se jää nähtäväksi, mutta ei paljon korkeammalla voisi hype olla!
 
joo perjantaina 11.00 aikaan pitäisi aueta Endwalkerin serverit :), Tarkoitus olisi tänään saada Shadowbringersin tarina päätökseen, huomenna ja torstaina sitten johdannot kohti Endwalkeria, Itsellä on todella kovat odotukset tuota Island Sactuaryä kohtaan mitä siitä vähän lukenut niin vaikuttaa siltä, että jahka sinne pääsen niin voi hyvin olla, että pääpeli unohtuu hetkeksi ja Final Fantasy Farming simulaattori ottaa ylivallan :D

Tässä pieni pätkä mikä nostaa omia odotuksia koskien tuota Island Sactuaryä :)

 
Viimeksi muokattu:
Ei viitsi katsoa sen enempää mitä on jo nähnyt, haluan yllättyä mitä sieltä tulee, tosin sitten jos ei katso ennakolta on ne omat odotukset olemassa ja mahdollisuudet pettymykseen. :D Mutta itse kanssa odotan paljon tuolta island sactuaryltä.
 
Milläs servereillä porukka muuten pelailee? En tiedä onko täällä ollut aiemmin keskustelua asiaan liittyen. Itse pelailen Odinilla ja <KOSSU> FC:ssä. Ei tiedä vaikka täällä olisi sieltäkin porukkaa, kun Suomi FC on kyseessä. :D
 
Cerberus ja ilman FC on menty jo pitkän aikaa. Ei jaksanut sitä ainaista draamaa mitä joka FC tuntuu olevan. Aloitin Odinilla nykyisellä hahmolla mutta vaihdoin serveriä.
 
Milläs servereillä porukka muuten pelailee? En tiedä onko täällä ollut aiemmin keskustelua asiaan liittyen. Itse pelailen Odinilla ja <KOSSU> FC:ssä. Ei tiedä vaikka täällä olisi sieltäkin porukkaa, kun Suomi FC on kyseessä. :D
Odinilla pelailen myös. Siellä on toinenkin suomi-FC, Prkl. Olin siellä pari vuotta, mutta huomasin kuitenkin pelaavani enemmän yksin, kuin tuolla oli usealla ihan omat partyt pystyssä. Nykyään kuulun Afkiin, jossa on myös paljon suomalaisia. Kossun tyyppejä näkyy aika usein. Välillä miettinyt jos itsekin pääsisi tuohon porukkaan.
 
Itse olen pelaillut Cerberuksella ja kuulun Hauki on kala - FC:hen. Mukavaa porukkaa siellä, vaikka aika itsenäisesti pelasinkin. Ja todella hyvin ottivat aloittelijan vastaan, kun viime keväänä aloin pelaamaan.
 
Täällä myös yksi kossulainen Odinin puolella.

Aijai. Lomat pe, ti ja ke, eli kuuden päivän putki Endwalkerille.

Toivottavasti serverit kestää !

Juri sanoi:
Kossun tyyppejä näkyy aika usein. Välillä miettinyt jos itsekin pääsisi tuohon porukkaan.
Kossulle voi laittaa vaikka suoraan hakemusta sisään, tai sitten vaan etsii jonkun kossulaisen haahuilemasta ja kysyy jos haluaa liittyä FC. Kaikki suomalaiset on tervetulleita!
 
Viimeksi muokattu:
kertokaapas tuo viisammat paljon minulla on pelattavaa tunneissa epilogi mukaan lukien ennenkö olen suorittanut shadowbringerin ja epilogin/end walker prologin juonellisesti? kun olen nyt melkein Amh Araeng:n alueen lopussa. eli mitä katselin niin yksi alue + 4 questia vielä sen jälkeen jäljellä, joten kauan tuohon ja epilogiin suunnilleen menee, mietin että pystynkö suorittamaan tuon road to endwalker osion yhdessä päivässä. Eli jos tänään pelaisin shadowbringerin loppuun esim (8-10 tunnissa)
 
kertokaapas tuo viisammat paljon minulla on pelattavaa tunneissa epilogi mukaan lukien ennenkö olen suorittanut shadowbringerin ja epilogin/end walker prologin juonellisesti? kun olen nyt melkein Amh Araeng:n alueen lopussa. eli mitä katselin niin yksi alue + 4 questia vielä sen jälkeen jäljellä, joten kauan tuohon ja epilogiin suunnilleen menee, mietin että pystynkö suorittamaan tuon road to endwalker osion yhdessä päivässä. Eli jos tänään pelaisin shadowbringerin loppuun esim (8-10 tunnissa)
Tarkoitatko siis 5.0-5.5 kuluvaa aikaa? Sanoisin, että jokainen 5.X on noin nelisten tuntia pituudeltaan. Eli 5.0 lopusta loppuun kestää n. 20 tuntia.
 
Ylös Bottom