Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
kertokaapas tuo viisammat paljon minulla on pelattavaa tunneissa epilogi mukaan lukien ennenkö olen suorittanut shadowbringerin ja epilogin/end walker prologin juonellisesti? kun olen nyt melkein Amh Araeng:n alueen lopussa. eli mitä katselin niin yksi alue + 4 questia vielä sen jälkeen jäljellä, joten kauan tuohon ja epilogiin suunnilleen menee, mietin että pystynkö suorittamaan tuon road to endwalker osion yhdessä päivässä. Eli jos tänään pelaisin shadowbringerin loppuun esim (8-10 tunnissa)

Kyllä tuossa on vielä kymmeniä tunteja edessäpäin. Saa aika tukka putkella vetää jos meinaa koko stoorin päästä vielä loppuun ennen huoltokatkoa.

Mitä en suosittele, koska Shadowbringers on pelin paras lisäri niin kannattaa rauhassa keskittyä :)
 
Kyllä tuossa on vielä kymmeniä tunteja edessäpäin. Saa aika tukka putkella vetää jos meinaa koko stoorin päästä vielä loppuun ennen huoltokatkoa.

Mitä en suosittele, koska Shadowbringers on pelin paras lisäri niin kannattaa rauhassa keskittyä :)
Täysin samaa mieltä. 5.0 loppu on niin mainio, että sitä ei kannata kiirehtiä tuli perseen alla. Paljon tärkeää lorea myös Endwalkeria silmällä pitäen. 5.1 alkaa hitaasti mutta muuttuu taas erinomaiseksi varsin nopeasti. Kannattaa ottaa aikansa ja nauttia kyydistä :cool:.

Tarkistin vielä CohhCarnagen videoista niin hänellä meni 5.0 lopputeksteistä 5.5 loppuun 43 jaksoa ja kun yksi jakso on pituudeltaan n. 30 minuuttia se tekee 21,5h eli juurikin sen noin 20 tuntia.
Alustavat 6.0 patch notet.

Eipä ollut suurempia yllätyksiä. Muutokset karttaan kun teleporttailee kaupungin sisällä ovat kyllä mainioita, mutta mielestäni koko kartta UI tarvitsisi päivitystä. Jos vertaa WoWin karttoihin niin FF:n kartta on naurettavan huono/epäselvä.

Tuo tuli itselleni ainakin uutena tietona, että 6.0 alueiden FATE:ista saa jotain jalokiviä, joita voi vaihtaa tavaroiksi. Kuulostaa hauskalta kunhan rewardit ovat sellaisia, että noita haluaa grindata. (EDIT: Ilmeisesti tämä systeemi on ollut jo aiemminkin pelissä, kun Reddittiä lueskelin).
 
Viimeksi muokattu:
Joo unohdin koko huoltokatkon :), joo taidan tehdä sillai että tänään viimeistelen shadowbringerin ja huomenna aloittelen sitä mitä ehdin niin noita, 5.0 - 5.5:sta, eli ilmeisesti maintenance on huomenna klo 11.00 eli samoihin aikoihin kun perjantaina servut aukeaa.

Itsekkin pelailen Odinilla, vielä en ole liittynyt mihkään FC:n, mutta katsoo jos vaikka Endwalkerissa sittei liittyisikin
 



Pistetääs tämä tänne jos täällä on Syntwaven ystäviä niin myöskin FFXIV Shadowbringerin loistava soundtrack soi kauniista ja eeppisesti myös Syntwave muodossa :)
 
Minulla on hirveä ongelma kun en osaa päättää, että alottaisinko suoraan sagella, vai pelaanko Endwalkerin loppuun mainilla, joka on tähän asti ollut white mage. Eikös noi uudet jobit ole yleensä olleet 10-20 leveliä alhaisempia kuin edellisen expansionin max level? Eli tässä tapauksessa uudet classit olisivat level 60 tai 70. Kaipa nuo jossain patch noteissa lukee, mutta ehkä vain odotan huomiseen. Onneksi on lyhyt työpäivä.
 
Mites tuo muuten nyt menee kun lvl cap nousee, ja olen 80 levelillä että saanko XP:t jo nyt huomisesta alkaen kun alan vetämään nuo 5.0 - 5.5:sta vai alkaako XP:n saanti vasta sitten kun siirryn Endwalkerin questlineen ja alueille? onneks tosiaan pelissä on tuo lvl sync että ei pysty overlevelamaan.
 
Mites tuo muuten nyt menee kun lvl cap nousee, ja olen 80 levelillä että saanko XP:t jo nyt huomisesta alkaen kun alan vetämään nuo 5.0 - 5.5:sta vai alkaako XP:n saanti vasta sitten kun siirryn Endwalkerin questlineen ja alueille? onneks tosiaan pelissä on tuo lvl sync että ei pysty overlevelamaan.

Jos laajennus on ostettu ja aktivoitu alat saamaan expaa heti.
 
Minulla on hirveä ongelma kun en osaa päättää, että alottaisinko suoraan sagella, vai pelaanko Endwalkerin loppuun mainilla, joka on tähän asti ollut white mage. Eikös noi uudet jobit ole yleensä olleet 10-20 leveliä alhaisempia kuin edellisen expansionin max level? Eli tässä tapauksessa uudet classit olisivat level 60 tai 70. Kaipa nuo jossain patch noteissa lukee, mutta ehkä vain odotan huomiseen. Onneksi on lyhyt työpäivä.
Reaper ja Sage alkaa leveliltä 70.
 
Jos haluatte kokeilla uutta audio kokemusta niin linkistä löytyy, voit ladata joko 2 viikon testin tai ostaa sen alennuksella ennen tammikuun 3 päivää.


Patchi on myös ladattavissa, kokoa PCllä 10.5 gigaa.
 
jaahas 2.5k jonoa edellä odinilla vaikka omasta mielestäni olin nopea :), esim skippasin sen alkuesittelyn no ei tarvii hetkeen pelailla :)
 
jaahas 2.5k jonoa odinilla vaikka omasta mielestäni olin nopea :), esim skippasin sen alkuesittelyn no ei tarvii hetkeen pelailla :)

Itse en saa edes launcheria toimimaan, harmaa ruutu vaan.

EDIT: Pääsin jonoon ja 1200 jäljellä, ehkä tässä pääsee kohta sisään ja ehtii hetken aika tepastella ympäriinsä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pääsen vasta parin tunnin päästä pelailemaan. No, sitten onkin 4 päivää täyttä tykitystä.
 
ei jumalauta pääsin sisään TV päätti sitten sammua itekseen ja tietenkin ps5 meni sleeping modeen uus jonotus edessä ja 4,5k jonoa joten vinkkinä muistakaahan jos pelaatte ps5:lla niin ottaa se power off link pois sieltä PS5 asetuksista, ettei käy vastaavaa :D

Harmillisesti myös ainakin PS5:lla Hud asetukset myös olivat nollaantuneet/defaulttina ja skillbarit tyhjinä joten siinä meni taas oma aikansa laittaa nuo kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin ensimaistiaiset otettu ja uuteen kaupunkiin vähän tutustuttu.

Täytyy sanoa että musiikit ovat aivan jäätävän upeat kokonaisuutena, next level. Kaupunki on omaan mieleen loistava koska se ottaa mallia Stormbloodin simppelistä pienemmästä kaupungista jossa ei tarvi juosta pitkiä
matkoja että pääsee mihinkään.

Uusi 360 äänisysteemi vaikuttaa mielenkiintoiselta, suo paljon rauhallisemman äänimaailman kun ilman sitä kaikki äänet luo sellaisen äänien sekamelskan, huomaa hyvin kun hetken käyttää sitä uutta ja sitten pala normaaliin. Menee ihan hämilleen siitä kun kaikki äänet ympärillä korostuu niin paljon.

Huomenna sitten jatkuu ja alkaa todellinen taival ja maratooni. :D
 
Jooh Lichille 1600 pelaajan queue ja ei tunnu laskevan ollenkaan. Taitaa hetki mennä että pääsee pelailemaan. :D Tarkoitus olisi Reaperilla kokeilla heti alkuun ja jos se tuntuu hyvältä niin vetäistä sillä sitten koko main scenariokin.
 
Odinilla oli 3800 pelaajaa jonossa kun aloutin. Nyt odottanut abaut 20min, ja jonoa on vielä 3300. Pääseeköhän tätä ollenkaan pelaamaan? Jos vielä tulee samanlaisia serveriongelmia kuin Stormblood ssa aikoinaan, niin ei hyvää päivää. Square Enix ei vissiin ikinä opi näistä early acceseista mitään. Vaikka muistaakseni Shadowbringers oli ihan toimiva.
 
Ylös Bottom