Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XV

Vastaus: Final Fantasy XV

Kysymyksiä Kingsglaven nähneille / peliä alottaneille:
Eli Kingsglavessa kuningas kuoli, mutta eikö tämä ollut pelin alussa hengissä, kun lähetti Noctiksen reissulle? Vai oliko tämä jotain muistelua menneestä? Oliko nämä leffan isot örkit lopussa juurikin näitä Daemoneita ja tämä vanha muuri = nämä isot patsaista kuoriutuneet samuraimiehet? Vähän oli kyllä tylsä leffan loppu, etenkin näiden patsaiden ja Daemoneiden mäiskintä. :(
[h=2][/h]

Act 1 aikana leffan tapahtumat pyörivät taustalla (tulitauko tiedossa, mutta kaupunki vielä ehjä yms.) ja kun act 1 päättyy niin ollaan siinä kohtaa aikajanassa mihin leffa päättyy. Isot örkit taas leffan lopussa olivat juuri niitä nilfhaimin käskyttämiä daemoneita ja ne "hyvikset" eli patsaat taas tulivat eloon sen entisten kuningaiden sielujen sisältävän sormuksen voimallla (Old Wall).
 
Vastaus: Final Fantasy XV

näitä avoimen maailman pelejä on jo liikaa kaikki pelit tietut pelit ei sovi avoime maailma peleiksi esim. kunnon FF peli.
Onneksi se FFXII tulee joka on yksi parhaista tarinan kannalta.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

näitä avoimen maailman pelejä on jo liikaa kaikki pelit tietut pelit ei sovi avoime maailma peleiksi esim. kunnon FF peli.
Onneksi se FFXII tulee joka on yksi parhaista tarinan kannalta.

No tästä voidaan toki olla montaa mieltä :D Suurin osa FF peleistä on jo aikanaan ollut enemmän tai vähemmän open world ja mun mielestä se kyllä kuuluu asiaan. Toki kyllähän esim FF X oli aivan loistava, vaikka oli loppu puolelle asti hyvinkin lineaarinen.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

sis. tietoa lopusta...

moniko ehtiny piekseen Ardynin? Itse olin lvl 40 ennen tota ns eeppistä taistelua.. tehny vissiin liikaa sivu kusteja, kun peli meni hujauksessa läpi? pelikellossa n 35h, lvl 40... chapter 15 tais olla numero. okei, peli loppui siihen lopputekstien ja stand by me biisin kera.

todella hyvä kokonaisuus eikä hetkeäkään tylsää... kerrassaan loistava peli! voi lämpimästi suositella vaikkei olisi aiempia FF pelejä pelannutkaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Jumbon Gamestopissa oli äsken uutta Final Fantasyä myynnissä..teki mieli ostaa,en ostanut. ??
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XV

Peli on paska, jos siitä ei tykkää eikä kaikki voi tykätä kaikesta :rolleyes:

Ei se ihan noinkaan mee, itse en tykkää skyrimista tai witcher 3 mutta en missään nimessä sanoisi että ne on paskoja pelejä :rolleyes:

Nyt on peliä about 23-25h takana ja edelleen maistuu, tarinaa on menty noin kolmasosa ja sivutehtäviä tehty kymmeniä ja maailmaa tutkittu aika iso osa. Sen jälkeen kun otti chocobon käyttöön on autosta tullut pelkkä teleportti väline koska tuo höyhen ystävämme on paljon parempi ja mukavempi tapa liikkua. Yllätyin myös kuinka paljon tohon chocobo hommaankin on panostettu kun se nousee leveleitä, sitä voi ruokkia, kaikkien chocobojen värin saa valita ja oman chocon saa vielä nimetä, ilmeisesti se osallistuu myös taisteluihinkin jotenkin ja sitten on vielä chocobo kisatkin joihin en ole ehtinyt hirveästi paneutumaan kun en ollut kehittänyt sitä tarpeeksi. Sivutehtävät ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hae tämä itemi tai tapa nämä monsut mutta se ei haitta koska se matka siihen tehtävään on aina erillainen ja täynnä yllätyksiä. Paljon on vielä koettavaa ja nähtävää mutta tähän asti on ollut ihan 10/10 peli. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Ei se ihan noinkaan mee, itse en tykkää skyrimista tai witcher 3 mutta en missään nimessä sanoisi että ne on paskoja pelejä :rolleyes:

no ehkä en tarkoittanut ihan niin kirjaimellisesti :D pointtina ettei pelistä tartte tykätä vaikka miljoonat muut tykkäiskin
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Täälläkin nyt takana semmoinen 20-25 tuntia ja hahmot leveleillä 40 5 Chapterissa mennään sivutehtäviä on tullut tehtyä ihan urakalla ja tietenkin monster hunt questit jotka ovat omia suosikkejani seuraavan monster hunt questin tehtyä niin saan monster hunt rankin neljään ja sit pääsee taas kokeilee omia rajojaan eri challengeissa, mainquest ollut vähän turhan helppo esim erässä questissä kun piti käyttää tynnyreitä sun muita avuksi niin en ole niitä juuri tarvinnut. niin ehkä tuo osuus on ollut turhan helppoa meitsin Min->Max masteroidulle hahmoille joka sai kun saikin Erään Midgarsomr:n alas levelillä 32 kun itse otus taas oli levelillä 54-56, voi sitä ilon riemua kun se vihdoin kaatu. Lisäksi Ryhmäni on kaatunut myös 56 levelin kujatan suunnilleen noilla samoilla leveleillä ja nyt olis itarkoitus mennä ottelemaan ensimmäisen luolan 54 levelistä kaveria. olen huomannut että pelissä on myös mukavasti piilotettuja progresseja esim Olen tappanut hirveän määrän Magitek Engineitä niin nyt kyseiset kaverit tulevat itseäni vastaan semmoisilla Magitek Mechoilla, jotka ovat leveliltään 48 ja i like it a alot!

Toinen hyvä esimerkki on pelin yö, oikeestaan pidän pelin yöstä erittäin paljon kokoajan saa olla varpaillaan tosin ei ehkä niin paljoa enää kun aiemmin, mutta kyllä sillon kun ei pärjännyt niin taktikoi ja masteroi (opiskelee vihdollisen liikesarjat ja heikkoudet" ryhmän sitä otusta varten niin kyllä se yleensä kaatuukin. ja kun on ajellut yöllä Paikasta A paikkaan B niin huomasin että ignis suostuu nykyään ajamaan itselläni sitä autoa myös yöllä ja samoin quicktravel onnistuu myös yöllä! :), mahtavaa! :), Mutta koko paketit on kyllä ollut omasta mielestänikin semmoisen 10/10 :), eikun jatkamaan, kohti uusia challengeja ja jos sitä mainquestiäkin menisi hitusen taas eteenpäin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XV

Peli tuli vihdoin läpäistyä ja erittäin tyytyväinen olen kokonaisuuteen, näin vanhan koulukunnan final fantasy fanina. Ulkoasu upea, tarina hyvä ja yksi erittäin unohtumaton hahmo.
Ardyn Izunia, joka teki itseeni lähtemättömän vaikutuksen olemalle yhdistelmä parhaita ff pahiksia ja näin ollen siis uusi suosikki hahmonani koko sarjasta. Kerta kaikkiaan kiehtova ja hyvin rakennettu hahmo.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Peliä aloiteltu tuhdilla annoksella ja 15h nyt peliaikaa takana. Vanha FF fanina pakko myöntää että odotukset eivät olleet korkeat ja peli on yllättänyt totaalisesti. Siis aivan huikean näköinen peli. Tarina kulkee sujuvasti ja on mielenkiintoinen. Pelattavuus on hyvää ja taistelut huomattavasti parempia kuin parissa aikaisemmassa. Sivutehtäviä tullut myös koluttua jonkin verran. Chapter 5 meneillään nyt. Ehdottomasti 10 peli mun mielestä. Teknisesti hyvin toteutettu ja ei ole bugeja ainakaan mulla tullut vastaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Chapter 2 ollaan menossa. Hyvin maltilliseen tahtiin on tullut edettyä. Lähinnä asioita ihmetellessä ja tutkiessa. Hunteja oon tehnyt myös sitä mukaa kun vaa levelit antaa myöten.

Taistelut on yllättävänkin mehukkaita. Ennakkoon mitä pelivideoo näin niin ei ollut kovin suuria odotuksia sen suhteen, mutta yllätti kyllä ihan täysin. Vähän Xenoblade Chronicles + Dragon's Dogma - vibat tulee mähinöistä. Opettelua tuo vaatii jotta saa blockit ja väistöt ajoitettua. Kameran kanssa on välillä ollut ongelmia, ja oli pakko siirtää kuvaruutua taaksepäin taisteluihin, jotta näkee mitä ympärillä tapahtuu.

Tarina tuntuu kiinnostavalta, tosin hyvin alussa ollaan niin ei voi vielä hirveesti puoleen tai toiseen sanoa. Pitänee noi etukäteisleffa jutut kattoa vielä niin ymmärtänee paremmin taustan. Hahmot on loistavia, sekin alkujaan vähän epäilytti, että on joku J-Pop poikabändi nahkahousuissaan, mutta turhaan sitäkin murehti. Hahmojen vuorovaikutus on tosi hienoa taisteluissa ja niiden ulkopuolella. Japani-dubit on, ja pieni miinus ajoittaisesta tekstityksen puuttumisesta.

Oheistekemistä piisaa, huntteja on mielinmäärin ja etsittävää ja tutkittavaa. Kalastusta ja valokuviakin, aivan siistiä.

Tutkimusmatkailijana eksyin johonkin luolaan:
Joku Mine se oli siinä ihan alkualueella. Goblineita tuli vastaan ja ne oli vielä suht iisejä. Sit tulikin joku lvl 58 samurai ja veti kylmäks sekunneissa :D Tipuin johonkin alemmalla tasolle goblinien sekaan ja phoenix downilla ukko ylös ja taistelu jatkui. Olipa tunnelmallinen seikkailu luolassa.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Pelitunteja nyt ~13 ja leveliä 25 luokkaan ja chapter 6. Aluksi tuli keskityttyä myös sivutehtäviin mutta nyt tuli pelkästään mainia hetki pelattua ja päätin että nyt hetkeksi tauko siitä ja sivutehtävien kimppuun. Eilen illaan päätteeksi sitten joku hunt-tehtävä päälle ja yöllä metsästämään. Kruisailin sillalla kunnes sillan oli blokannut joku 3-4 vihua ja kas, nehän olivat suosikkivihujani eli Tonberryjä. Pistivät suhteellisen kovasti hanttiin kun olivat melko nopeita ja en meinannut millään saada palettia kasaan kun joku aina ehti lyödä minua = instant danger -tila ja toisesta iskusta lähti varmaan 25%+ normihealtin puoltakin (jotain CC pitäisi olla..). Eli melko paljon meni healing itemeitä mutta näistä pienistä kohtaamisista tulee hyvä fiilis. Paranee kyllä kokoajan ja ehdottomasti yksi PS4:n parhaista peleistä ellei jopa ihan kärjessä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

LVL 42 32h ja chapter 13. Peli on todellakin muuttunut kokonaan pelkäksi tarinan seuraamiseski ja siitä on tullut paljon helpompi jopa normaal tasolla. Tämä ei mielestäni ole huono asia ja open worldiin pääsee takaisin halutessaan vaikka peli lähteekin raiteille. Mielenkiintoisia ja massiivisia tapahtumia riittää, isoja juonen käänteitä joita ei kyllä näe ennalta on joka mutkan takana.

Pakko oli lähteä vaan eteenpäin tarinassa koska pelkään että törmään spoilereihin jossain, palataan sitten tarinan jälkeen putsaamaan open worldia :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Itse olen nyt ~14h tunnin jälkeen lvl ~25 ja Chapter 3 menossa. Taidan nyt puolestani vähän keskittyä itse tarinaan ja palata sit koluaan nurkkia taas myöhemmin :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Odotellut omaa FFXV Deluxe Editionia sekä Collector's Edition-opasta jo yli viikon. Pakko avautua tästä, koska kyseinen tilanne korpeaa niin perkeleesti:

Tilasin ennakkoon VPD:stä. Oli, että lisäerä Deluxe Editionia saapuisi viime viikon keskiviikkona. Silloin tuli tekstiviesti, että tilaus postitettu. Seurannan kohdalla luki "No track" tai muuta vastaavaa. Toimitustavaksi otin kotiinkuljetuksen. Perjantaina ei vielä mitään kuulunut. Laitoin mailia. Eilen, maanantaina, yritin soittaa yli 10 kertaa kyseiseen firmaan, ei mitään vastausta. Laitoin Facen kautta viestiä, tein myös julkaisun sivuille. Ei mitään. Sitten katsoin, että oli tullut mailia illalla, jossa lukee "Hei, jouduimme postittamaan tämän lähetyksen uudelleen. Tulee sinulle torstaina." Siinä vaiheessa alkoi keittämään huolella. Mitäköhän helvettiä tuolla säädetään! Vika kerta, kun VPD:stä tilaan yhtään mitään.

Mutta, onneksi hyvää kannattaa odottaa. Olen tsiigannut tässä Brotherhood-pätkät, aion tsiigata sen leffan tietysti ennen itse peliä ja vasta sitten aloittaa pelin. Ja on itselleni ensimmäinen Final Fantasy sitten VII. Se demo jotenkin vakuutti itseni. Noh, torstaina toivottavasti pääsee nauttimaan tästä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Läpi män, 35h kellossa.

Olipahan sitten hektisiä ja massiivisia lopputaisteluita, normaalilla mentiin koko peli läpi ja meni kyllä varmaan 10 phoenix downia ja parikymmentä elixiriä ja potionia jotta ifrit ja kumppanit lopulta kaatui :D Tarina oli aivan loistava ja oli todella onnistunut loppu pelin luonteeseen nähden, Noctisin ja Lunan uhraukset kruunasi tämän retken. Tunteethan siinä nousi pintaan Noctisin viimeisen nuotio keskustelun aikana. Viimeinen dunkku oli kyllä aika hyytävä paikka, se hiippailu niiden vartijoiden ohi sai kädet tärisemään ja hikoilemaan, helpotus oli suuri kun lopulta sai voimia alkaa taistella vastaan kunnolla.

Kerrassaan huikea kokonaisuus vaikka siellä joitain pikku ominaisuuksia oli joista ei välttämättä pitänyt niin ei niistä paljon välitä kun positiivisia asioita on niin paljon. Nyt sit jatketaan open worldissa ja katsotaan mitä kaikkea pelillä on tarjota sen läpäisyn jälkeen.
 
Ylös Bottom