Vastaus: Final Fantasy XV
Olen seurannut pelin kehitystä tarkkaan ihan sieltä Versus XIII ajoilta asti, joten tuli hieman epätodellinen fiilis, kun pelin VIIMEIN pyöräytti ensimmäistä kertaa päälle. Itselleni tämä on kuitenkin parin päivän pelailun perusteella täyttänyt odotukset. FFXV luo kyllä toivoa sarjan tulevaisuuden suhteen. Päädyin myöskin enkku-dubbiin, joka on tosiaan todella laadukasta jälkeä.
Final Fantasy VII on itselleni se all time favourite ja ilahduttavasti mulle ainakin tulee tämän pelin ympäristöistä, vihollisista ja loresta seiska-viboja, pelissä on mm. sopivasti huumoriakin

Tässä on muutenkin paljon sekä isoja, että pieniä viittauksia aiempiin osiin, meitä senioreita varten
Paljon on tehty asioita uusiksi, mutta kyllä Final Fantasyllä olikin jo aika uudistua ja olen toivonut ARPG tyylistä taistelujärjestelmää Final Fantasyyn Kingdom Heartsista lähtien, nyt sitten viimein... ja kyllähän tämä systeemi toimii hyvin, väistöt ja blokkailut toimivat hienosti ja homma näyttää todella siistiltä.
Peli sisältää järjettömän määrän pieniä yksityiskohtia, jotka lisäävät immersiota. Höpöttelyt, minigamesit, auton tuunaus, valokuvaus ym ym ym. Yoko Shimomura oli hyvä valinta säveltäjäksi, osannut hyvin yhdistellä modernia elokuvamaisempaa soundia vanhempaan melodiseen Final Fantasy tyyliin. Graafisesti täysi kymppi ja pyörii ainakin Pro:lla Lite-moodissa ilman ongelmia.
Oikeastaan ainoa huono puoli tässä vaiheessa tuntuu olevan, että jos suorittaa main questin ohella edes jonkin verran sidequesteja, kuten itse ainakin tykkään, niin hahmot kehittyvät main questin lvl-tasoon nähden liikaa, jolloin päätarinan tehtävät ovat ainakin toistaiseksi tuntuneet vähän turhan helpoilta. Saa nähdä tasottuuko tämä, kun pelissä etenee. Osa sidequesteista on myös aika meh kamaa, hae sitä hae tätä, tapa se tapa tuo, mutta niinhän se aina tuppaa olemaan tämän tyylisissä peleissä. Onneksi niitä ei kuitenkaan ainakaan alun perusteella ole mitään älyttömiä määriä.
Jos joku epäröi pelin hankintaa parin aiemman osan aiheuttaman pettymyksen vuoksi, niin minä ainakin suosittelen kovasti. Sama homma myös sarjaan tutustuville, mitään kokemusta aiemmista peleistä ei vaadita.
Final Fantasy on tehnyt hienon paluun!