Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XVI

En kyllä pysty enää palaamaan 30 fps modeen varmaan ikinä, kun on tottunut parempaan. Omaan silmään se näyttää vaan niin karsealta. Ei nuo fps dropit performancella kuitenkaan niin pahoja ole ja tosiaan mikä tärkeintä niin taisteluissa se pysyy siellä 60.

Edelleen kyllä ihmettelen miten Guerrilla on saanut Horizonin näyttämään niin hyvältä performance modessa, joka pysyy 60 fps kuin nakutettu.
 
En kyllä pysty enää palaamaan 30 fps modeen varmaan ikinä, kun on tottunut parempaan. Omaan silmään se näyttää vaan niin karsealta. Ei nuo fps dropit performancella kuitenkaan niin pahoja ole ja tosiaan mikä tärkeintä niin taisteluissa se pysyy siellä 60.

Edelleen kyllä ihmettelen miten Guerrilla on saanut Horizonin näyttämään niin hyvältä performance modessa, joka pysyy 60 fps kuin nakutettu.

Koska se on pohjimmiltaan PS4 peli.
 
Koska se on pohjimmiltaan PS4 peli.
Ja tämä on pohjimmiltaan PS3-peli koska tässä käytetään FFXIV-enginen pohjia? Ei se ihan noin suoraan mene.

Onpas pitkästä aikaa peli jota ei malttaisi olla pelaamatta. Kaikki toimii aivan uskomattoman hienosti.
Performance-modella mennään ehdottomasti. Ihan turhaan yritin tuohon 30 fps modeen tottua, ei vain tullut mitään kun vaihtoehtona on sulava 60 fps taistelu. Hidastelut muualla ei haittaa täälläkään yhtään kun se oleellisin on kunnossa.
 
Ja tämä on pohjimmiltaan PS3-peli koska tässä käytetään FFXIV-enginen pohjia? Ei se ihan noin suoraan mene.

Onpas pitkästä aikaa peli jota ei malttaisi olla pelaamatta. Kaikki toimii aivan uskomattoman hienosti.
Performance-modella mennään ehdottomasti. Ihan turhaan yritin tuohon 30 fps modeen tottua, ei vain tullut mitään kun vaihtoehtona on sulava 60 fps taistelu. Hidastelut muualla ei haittaa täälläkään yhtään kun se oleellisin on kunnossa.
Mulla kävi sama, tyhmänä yritin uskoo taas 30fps höpinöitä ja varmaan tunnin pelasin 30fps kunnes siirryin performanceen ja todellakin on pirusti parempi vaikka niit droppeja tulee, onneks ei taisteluissa
 
Taistelumekaniikoista on annettava iso plussa; näkee kun tuon hallitsee niin tuossa pystyy tekee näyttäviä ja tehokkaita komboyhdistelmiä. Kestää vertailua God of Warin monipuolisuudelle. Itsellä on vielä vähän hakemista, varsinkin kun vaihdoin kontrollit standardista hieman toiseen leiskaan, jotta saan taikanapin eri paikkaan. Kerran kun tuossa on ominaisuus että pitää nappia pohjassa, se meinaa mennä vähän hankalaksi tehdä jos hyökkäysnapit on neliöllä ja kolmiolla.

Mutta näen sen potentiaalin millaista jälkeä pitää tehdä kun lähtee vaikeammalle NG+ polulle. Mennään nyt ensimmäinen läpipeluukerta ihan omin neuvoin, ja katson sitten myöhemmin miten komboja kuuluu ihan oikeasti ketjuttaa.
 
Kuinkas alas se performancella droppaa, saako VRR sen kiinni? Sori, ei ole tullut kateltua tuosta sen tarkemmin, mutta jos joku haluaa sitä avata.
 
tuo pelin training area on kyllä yksi parhaita training arenoita mitä on tullut vastaan, ja aika paljon sitä tulee käytettyä sitä, parasta siinä on tosiaan se että sinne arenalla saa kaikki vastaantulleet monsterit valittua, eli voi sitten harjoitella niiden liikesarjat ja muut, ns oikeat parry ikkunat, parhaiten tosiaan oppii taistelusysteemin ja combotuksen tekemällä toistoja ja kokeilemalla, itse olen asettanut henkilökohtaiseksi tavoitteeksi pelata pelin läpi kuolematta kertaakaan (tietenkään ei mitään apuriipuksia tule käytettyä) ja toistaiseksi sitä ollaan vielä tavoitteessa, tuo tosin on enemmän sitten Story content läpi action vaikeusasteella kuolematta kertaakaan, koska uskon kun S-tier kaverit tulevat vastaan tuolla overworldissa niin lähes varmasti se kuolo jossain vaiheessa korjaa.

sanoisin että jos nuo pelin prosentit pitävät paikkansa niin ollaan aikalailla pelin puolivälissä näin +20-23 tunnin jälkeen. kaikki sidequestit ja jokaisin nurkan olen nuohonut jotka on vain tulleet vastaan, koska olen completionisti luonne JRPG peleissä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ostin tän nyt kuitenkin vaikka hypeä ei juurikaan ollut, tarvin vain jotain uutta pelattavaa. Vähän kahtia jakautuneet fiilikset, toisaalta tykkään tästä, toisaalta en.

Taistelu on mun mielestä tähän asti aika helppoa ja jopa tylsää, en ymmärrä miten komboja tehdään ja kaikki vastaantullut on kuollut neliötä hakkaamalla. Bossimatsit helvetin tympeitä, ne kestää ikuisuuden eivätkä ole viel ainakaan ollu kovin mieleenpainuvia. Toivottavasti noi eikon matsit paranee tosta ekasta 'on rail' skriptatusta shooterista koska voi pojat miten sekavaa kakkaa.

Visuaalinen anti huippua ja musiikki ja ääninäyttely puhdasta timanttia. Jotenki sitä vaan kuitenki laitto pelin kiinni, ei jaksanu kiinnostaa niin paljoa et ois jaksanu koko iltaa pelata. Jatkellaan taas tänäniltana ku muksu nukkuu.

Välivideoita on kyl iha liikaa ja kaikki jaarittelee hiton pitkään. Jos tän parissa alkaa viihtymään niin jouluna vasta läpi mun pelitahdilla, pari tuntia illassa :D

Ja ennen kuin joku sanoo "no ff pelit ei oo sua varten ku et pidä tarinankerronnasta", on ne mua varte, kaikki ff:t hakattu läpi moneen kertaan, FF7 alkuperäinen on mun lemppari, FF9 hyvänä kakkosena.
 
Nyt kun on joku 5h takana niin pari marinan aihetta. Se on ihan hieno että voit painaa levyä ja saat infoa hahmoista ja alueesta missä olet. Mutta miksi suurinosa loresta pitää olla piilotettu sen ukon taakse joka on piilopaikassa, pakko mennä sen luokse aina jos et muista mitä joku sana tarkoittaa.

Toinen on peli pimeys. Jotkut paikat yöllä on niin pimeitä ettei meinaa nähdä mitään. Taistelu Chidaran kanssa oli hankalaa koska pimeys peitti pomon ja joitain liikkeitä oli vaikea nähdä. Olen kirkkauttakin pari pykälää nostanut mitä ei melkeen ikinä tarvi tehdä vaan default toimii aina.
 
Nyt kun on joku 5h takana niin pari marinan aihetta. Se on ihan hieno että voit painaa levyä ja saat infoa hahmoista ja alueesta missä olet. Mutta miksi suurinosa loresta pitää olla piilotettu sen ukon taakse joka on piilopaikassa, pakko mennä sen luokse aina jos et muista mitä joku sana tarkoittaa.

Toinen on peli pimeys. Jotkut paikat yöllä on niin pimeitä ettei meinaa nähdä mitään. Taistelu Chidaran kanssa oli hankalaa koska pimeys peitti pomon ja joitain liikkeitä oli vaikea nähdä. Olen kirkkauttakin pari pykälää nostanut mitä ei melkeen ikinä tarvi tehdä vaan default toimii aina.
Itse säädin demon aikana jo kirkkauden täysille.

Isoin ärsytys itselle varmaan sprinttaus, kun sille ei ilmeisesti ole mitään nappia vaan automaattisesti sprinttaa vasta kun on muutaman sekunnin juossut. Ja tuntuu toimivan vain isoimmilla alueilla.
 
Itselläni ei kirkkauden kanssa ole ollut ongelmia, eli varmaan näyttökohtaisia nuo.

Marisen nyt hieman itsekkin, nimittäin noista R2 kautta käytettävistä iskuista. Ei taida olla mitään keinoa nähdä, koska ne ovat palautuneet cooldownilta. Tiedän kyllä, että siihen tulee se punainen ympyrä, kun molemmat on cooldownilla, mutta jos käytät ne eri aikaan niin et voi tietää koska toinen isku on palannut jäähyltä ja koska toinen. Eli ne pitäisi kyllä olla jotenkin näkyvillä kokoajan, ilman että täytyy painaa R2. Ihan turhaan siellä näkyy esimerkiksi joku hyppy kokoajan.
 
Itselläni ei kirkkauden kanssa ole ollut ongelmia, eli varmaan näyttökohtaisia nuo.

Marisen nyt hieman itsekkin, nimittäin noista R2 kautta käytettävistä iskuista. Ei taida olla mitään keinoa nähdä, koska ne ovat palautuneet cooldownilta. Tiedän kyllä, että siihen tulee se punainen ympyrä, kun molemmat on cooldownilla, mutta jos käytät ne eri aikaan niin et voi tietää koska toinen isku on palannut jäähyltä ja koska toinen. Eli ne pitäisi kyllä olla jotenkin näkyvillä kokoajan, ilman että täytyy painaa R2. Ihan turhaan siellä näkyy esimerkiksi joku hyppy kokoajan.
Siinä alhaalla oikealla näkyy kokoajan jokaisen eikonin värillä rivissä kaksi pientä palloa, jotka ovat haaleampana kun taidot ovat cooldownilla. Ovat tosiaan melko pieniä palloja, että ei niitä huomaa juuri seurata.
 
Kyllä tämä kieltämättä alkoi itsellenikin parantua, kun vähän pidemmälle olen jo pelannut. Nelisen tuntia vasta kuitenkin, ja edelleen häiritsee tuo kovin vahva putkessa juokseminen. Hahmoihin ja tarinaan alkoi tulla kuitenkin jo parempaa mielenkiintoa.

Graafisesti peli on kyllä hieno, vaikka optimointi onkin heikohko. Itse pelaan performance-modessa, vaikka sillä tuota varsin karua FPS-vaihtelua tuleekin. Taistelussa en sellaista ole juurikaan huomannut, joten kyllä tuo on juuri taisteluiden kannalta parempi moodi. Ja itse en kyllä ole oikein minkäänlainen kultasilmä, joten eivät nuo FPS-vaihtelut taisteluiden ulkopuolella häiritse oikeastaan paskaakaan.

Uusi toivo nousi kyllä itselleni pelin suhteen, kun täällä jo jotkut ovat todenneet, että ainakin jonkin verran avoimemmaksi maailmakin muuttuisi sitten myöhemmin. Jos menee vaikkapa alkuperäisen FFVII:n tyyppisesti, niin se olisi itselleni ihan hyvä ja mieleinen kuvio. Mutta saapa nähdä. Nyt pelaan tätä joka tapauksessa jo jopa jonkin sortin mielenkiinnolla, joten eteenpäin on parin ekan tunnin jälkeen menty.
 
Itselläni ei kirkkauden kanssa ole ollut ongelmia, eli varmaan näyttökohtaisia nuo.

Marisen nyt hieman itsekkin, nimittäin noista R2 kautta käytettävistä iskuista. Ei taida olla mitään keinoa nähdä, koska ne ovat palautuneet cooldownilta. Tiedän kyllä, että siihen tulee se punainen ympyrä, kun molemmat on cooldownilla, mutta jos käytät ne eri aikaan niin et voi tietää koska toinen isku on palannut jäähyltä ja koska toinen. Eli ne pitäisi kyllä olla jotenkin näkyvillä kokoajan, ilman että täytyy painaa R2. Ihan turhaan siellä näkyy esimerkiksi joku hyppy kokoajan.
Toinen merkki on sellainen selkeä äänimerkki kun kyky on käytössä. Siitä kuuluu sellainen korkea, kimeä ääni.
 
Siinä alhaalla oikealla näkyy kokoajan jokaisen eikonin värillä rivissä kaksi pientä palloa, jotka ovat haaleampana kun taidot ovat cooldownilla. Ovat tosiaan melko pieniä palloja, että ei niitä huomaa juuri seurata.
Aivan totta ja tajusin myös, että se R2 + kolmio näkyy juurikin siinä kolmio iskussa myös, kun R2 ei ole painettuna, eli valitin turhaan :D.

Nyt kun taistelusysteemi on auennut entisestään, niin uskallan kyllä sanoa, että God of War on saanut kovan kilpailijan. Combat tuntuu todella hyvältä tässä ja haastaa sopivasti. Positiivista myös on se, että mikäli kaipaa helpotusta taistelusysteemiin niin sitä on myös saatavilla.
 
Yksi syy tosiaan minkä takia nuo niin sanottu dungeon osuudet ilman mappia ovat lineriaalisia, kun pelissä on myös tuo competitive puoli eli arcade mode missä on leaderboardit ja muut ja sillon tosiaan kukaan ei halua avoimia kenttiä niihin, ja itse kyllä pidän siitä muutenkin että nuo tietyt osuudet ovat aika straightforward jossa tarina ja bossit on vahvasti keskiössä. koska niissä yleensä tulee myös eniten sitä uutta informaatiota ja uusia käänteitä juoneen, että pidän siitä ettei tarvitse tuhlata energiaa siihen että boss lair olisi iso sokkelo vaan saa tosiaan keskittyä loreen, hahmoihin tarinaan ja bosseihin eli se energia tulee käytetyä juuri oikeisiin asioihin. Mainquest scenaarion alustukset käydäänkin sitten usein noissa avoimissa alueissa mikä on sitten mukava vastapaino, eli omaan makuun pelissä on juuri sopivasti noita avoimia sekä lineriaalisempia alueita ja se rytmitys ainakin itselleni toimii erittäin hyvin. New game+:ssa ajattelin sitten myöskin tutustua tuohon arcade puoleen itsekkin. ja katsoa mihin rahkeet riittää leaderboardeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen on peli pimeys. Jotkut paikat yöllä on niin pimeitä ettei meinaa nähdä mitään. Taistelu Chidaran kanssa oli hankalaa koska pimeys peitti pomon ja joitain liikkeitä oli vaikea nähdä. Olen kirkkauttakin pari pykälää nostanut mitä ei melkeen ikinä tarvi tehdä vaan default toimii aina.

Tämän huomasin myös. Pimeässä ei tahdo nähdä oikein mitään, vaikka asetukset on täpissä.

Onko tuo cräftääminen kuinka tärkeetä? Mulla on tavaraa vaikka muille jakaa, mutta en ole vieläkään kokeillut cräftäämistä. Jotain tavaroita sieltä hideiutista sais, mutta ne on selkeästi huonompia ku ne rämppeet, mitkä on jo päällä.
 
Onko tuo cräftääminen kuinka tärkeetä? Mulla on tavaraa vaikka muille jakaa, mutta en ole vieläkään kokeillut cräftäämistä. Jotain tavaroita sieltä hideiutista sais, mutta ne on selkeästi huonompia ku ne rämppeet, mitkä on jo päällä.
Mä olen ainakin aina cräftännyt jotain, kun olen kotikolossa käynyt. Aina ne on olleet myös upgradeja. Kannattaa muistaa myös parannella niitä geareja. Tuntuu, että noita matskuja tulee aika hyvin ja siinä tarkoituksessa, että uusia kamoja voi tehdä aina myös kun levelit kasvaa.
 
Skillup on antanut oman näkemyksensä. Nostaa esiin hyviä pointteja. Kyllä tämä varmaan menee PC:llä sitten joskus tulevaisuudessa pelaukseen, mutta mikään kiire ei ole.

 
Ylös Bottom