Mietteitä tulevasta...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mua vituttaa ainoastaan se et ku mä ostan sen pelin ja pelaan sitä aikani ja sit jätän hyllyyn ni mä en voi pelata sitä uudestaan maksamatta taas...siinä tulee äkkiä pelille hintaa jos on vaikka 25mk/kuukaudessa ja jos peli on vielä helvetin hyvä, mitä kyllä epäilen....mun mielestä ainakin helvetin typerää maksaa pelistä just joku päälle 300mk eikä sitä voi sit pelata ilman lisämaksuja...
Sähän tässä on kaikkein ikävintä, kun ei tiedä millainen konsoliverkkopelien kehitys tulee tulee olemaan ja löytyykö konsoleilta tarpeeksi pelaamisen arvosia verkkopelejä jatkossakin vai olisiko järkevämpi panostaa kunnon tietokoneeseen, jossa netillä tekee paljon muutakin.
Jos nettipelejä aikoo PS2:lla pelata, siihen joutuu välttämättä ostamaan sen kovalevyn ja modeemin/ethernet-adapterin, että esim. Final Fantasy XI toimisi. Rahaa kuluu niihinkin monta tonnia ja sitten päälle vielä pelin osto ja nuo kaikki pelimaksut. Kaikesta huolimatta Squaren pomohan on sanonut, että he pyrkivät olemaan edelläkävijöitä konsoliverkkopelaamisessa.
Xlaatikossa olisi nuo jo valmiina, mutta se on kallis, eikä FF pelejä sillä välttämättä nähdä, koska Squaren strategiaan kuuluu tehdä pelejä todella menestyville konsoleille, jotka kuuluvat heidän kohderyhmäänsä, eikä firma suosi muutenkaan saman pelin kääntämistä useille alustoille. Kun Sonylla on tällä hetkellä vahva ote Squaresta niin, veikkaan ettei Square kovin montaa projektia muille kuin PS2:lle aloita.
Sen sijaan PC puoli on kokonaan eri juttu ja Squarehan on periaatteessa vahvistanut tekevänsä Final Fantasy XI: Online myös PC:lle, joka kieltämättä tuntuisi loogiselta. Kovin kummoisesti ei PC versiosta ole nähtävästi kuitenkaan kuulutettu, vaikka jossain välissähän sanottiin sen tulevan samalla PS2 version kansa. Olisiko sitten samalla FFXI:n esiintymisen kanssa Japanin ulkopuolle.