Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formulaliiga (Formula Gulf 1000)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Käsittääkseni vain lämmöt nousee ja kone voi hajota, jos on pitkään toisen perässä eikä saa tuoretta ilmaa ja arvo on liian pienellä.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Noni tulipas se päivitys sopivasti ja nyt toimii säätilat myös kuin unelma! Pari pitkää kisaa nürnburgringillä tuli vedettyä paavon kanssa melkein täydellä gridillä ja oli kyllä nautinto ajaa.

Asetuksena oli (random, random, random, random) 10 x nyt sää ei hypi sade-sade-kuiva-sade-sade-kuiva-sade-kuiva-kuiva-sade-sade-sade tyylisesti vaan sää muuttuu aidonoloisesti. Kerran sai melkein tunnin ajaa ilman pisaraakaan vettä ja silloinkin kun vettä tulee niin sitäkin kestää yleensä pitempään.

Seuraavaan kisaan siis vaihdetaan jo asetukseksi tuo (random, random, random, random) 10 x. Renkaiden kuluma 2x jotta sadekelin renkailla ei kannata 1-2 kierrosta kauemmin ajaa kuivalla radalla vaikka olisi täydet rengaspaineet. Annetaan myös mahdollisuus ajaa pysähtymättä kertaakaan niin että tankkiin jää noin se litra menovettä. Sillä taktiikalla ei kyllä ainakaan parempien pelaajien kannata kisaan lähteä, koska täydellä tankilla kierrosajat on hitaita ja sää todennäköisesti vaihtuu ainakin kerran kuiva -> sade tai sade -> kuiva, jolloin joutuu joka tapauksessa käydä kerran varikolla, mutta annetaan kuitenkin edes mahdollisuus porukalle koittaa taktiikkaa pysähtymättä.

Seuraavan kisan kierroslukumäärä: 21

Itse en välttämättä ehdi harjoitella enempää viikonloppuna, mutta tulen sitten viimeistään sunnuntaina juuri ennen kisaa mestoille

p.s kannattaa harjoitella varikolla käyntiä ja taktiikan hiomista. Onnistuneella taktiikalla voi hyvinkin ratkaista koko kisan voiton.

edit: kaikki kisassa ajettavat asetukset päivitetty aloitusviestiin.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

tässä vielä viime sunnuntain ajo YouTubessa https://www.youtube.com/watch?v=eT0OhLiiW3s

Katsomisesta ei tosin kauaa saa nauttia itse kisassa kun auto mäsänä vissiin jo toisella kierroksella ja sateen tultua iskee joku bugi renkaisiin että kiehuvat melkein heti varikolta tultua.


Mimmosia aikoja nürnburgringillä porukka vetäny? kerran alle 2 minuutin alittanut, mutta en ole vielä oikein aikaa yrittänyt edes hakea. Simo varmaan painelee taas alle 1.58 mikäli mukana?

Osallistujamäärästä en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta täyteen saattaa tulla. Kaikki halukkaat pääsevät siis todennäköisesti mukaan.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Ensi sunnuntain 14.6 kisa ajetaan klo 21 Nürburgring GP -radalla. Kierrosmäärä kerrotaan myöhemmin

1. kutsun saajat:

- Simo911
- antimikael
- jatumatunen
- LeDereque
- Artturi321
- Thuto
- Speitan
- Jallmari
- Omenanraato
- Janileh
- Heksula
- elvilbur
- JuhohFin

Lisäsin itseni tuohon listaan sillä tällä hetkellä kaikki halukkaat mahtuu mukaan. Itse onnistuin alittamaan kahden minuutin "haamurajan" kerran ja yleensä kierrokset oli siinä 2.00.5xx - 2.01.5xx luokkaa kun alkuviikosta kokeilin omaa vauhtia.

Lisäksi pyytäisin yhtä asiaa kaikilta jotka ovat illan kisassa mukana. Toivottavasti kaikki pysyvät hiljaa siitä mitä päivällä loppuneessa Le Mansin 24h kisassa lopulta kävi kun itseltä jäi näkemättä viimeiset n.3,5 tuntia ja olisi tarkoitus katsoa tuo loppu tämän kisan jälkeen.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Saa nähdä mitä ajosta tänään tulee kun nyt ensimmäistä kertaa kunnolla ajamassa päivityksen jälkeen ja päivitys heitti ratista (fanatec csr) forcet täysin vit****een. Joko forcea ei oo lainkaan ja tuntuu että auto leijuu ilmassa tai sitten tarvii voimamiehen vääntämään rattia sekä ratti alkaa helposti ravistamaan voimakkaasti puolelta toiselle täydellä voimalla.

Kokeiltu jo ratin asetusten resetointia seka varikon setupeista että alkuvalikoista eikä niistä ollut mitään apua.

Edit. Onneksi sentään ratin ja pleikan sammuttaminen kokonaan sai forcet järkiinsä mutta samalla jarrupoljin lopetti toimintansa mutta onneksi kytkin alkoi toimia jotta saa jarrun siihen :rolleyes:

Niin sanottu päivitys aika hyvin rikkoi pelin ainakin itseni kohdalla vaikka päivityksen piti parantaa fanatecin rattien tukea pelissä.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Itsellä eka kerta kun gulffilla ajan 2-3 viikkon. Tällä radalla ekaa kertaa pelissä ja ylipäätään muutamaan vuoteen. Ei kovin hyvin tule menemään.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Saa nähdä mitä ajosta tänään tulee kun nyt ensimmäistä kertaa kunnolla ajamassa päivityksen jälkeen ja päivitys heitti ratista (fanatec csr) forcet täysin vit****een. Joko forcea ei oo lainkaan ja tuntuu että auto leijuu ilmassa tai sitten tarvii voimamiehen vääntämään rattia sekä ratti alkaa helposti ravistamaan voimakkaasti puolelta toiselle täydellä voimalla.

Kokeiltu jo ratin asetusten resetointia seka varikon setupeista että alkuvalikoista eikä niistä ollut mitään apua.

Mulla sama juttu (fanatec csr)
sain toimii, mut en oikee osaa sanoa mikä oli se ratkaseva juttu. Ratin kalibroin tyyliin 5 kertaa päävalikon asetuksista, nollasin auton setupit varikolta ja päävalikosta. Boottasin peliä. Nyt toimii . Itellä patch vaikutti forceen niin että piti laskea ratista 100 -- >70. Joka autolle. Onnea matkaan
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Itellä patch vaikutti forceen niin että piti laskea ratista 100 -- >70. Joka autolle. Onnea matkaan

Kiitos tosta vinkistä sillä en olisi välttämättä itse tuota hokannut. Nyt kun laski ratista hieman forcea alaspäin niin ajotuntuma on oikeastaan todella hyvä.

Pitää vain tottua jarruttamaan erilaisella tekniikalla kun näissä elite-pedaaleissa jarru mittaa painamiseen käytetyn voiman pedaalin liikkeenä ja pedaali itse liikkuu vain noin neljänneksen siitä mitä kaasu-pedaali. Ja nyt kun jarru on kytkin polkimessa joka kaasun tapaan toimii painetun matkan mukaan niin on hieman totuttelemista neljä kertaa pidempään "jarru" polkimeen.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Olihan kolmospaikka lähellä mutta silti niin kaukana. Sain ajettua tuossa kisan lopussa suht hyvin raadon etumatkan kiinni kun oli wet-renkaissa samat paineet kuin kuivankelin renkaissa. Sitten alkoi sopivasti sade hiipumaan ja renkaat lämpenemään sen verran että ei saanut enää vauhtia ylläpidettyä ja jumituin kisan lopuksi siihen taakse 0.5-1s päähän.
 
Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Vähän vois olla ihmiset varovaisempia jarrutuksissa shikaaniin. Jos ei mahdu, niin ei sitä kaveria tartte radalta puskea.

Sulta lähti perä alta ja vauhti lähti, ei tuossa takanatulevalla antimikaelilla ollut kauheasti mahdollisuuksia tehdä mitään. Jos sulla ois menny puhtaasti shikaani, ei olisi takan oleva edes rinnalle päässyt.

Olihan kolmospaikka lähellä mutta silti niin kaukana. Sain ajettua tuossa kisan lopussa suht hyvin raadon etumatkan kiinni kun oli wet-renkaissa samat paineet kuin kuivankelin renkaissa. Sitten alkoi sopivasti sade hiipumaan ja renkaat lämpenemään sen verran että ei saanut enää vauhtia ylläpidettyä ja jumituin kisan lopuksi siihen taakse 0.5-1s päähän.

Siihen nähden, että mun paras aika tolla radalla oli 2,5sek huonompi, kuin sun kisan paras, niin en ymmärrä miten et tullut heittämällä ohi..


Tosiaan aika-ajoissa koitin kuivankelin renkailla, mutta pieleen meni. Sit sadekelin renkailla paransin itseni sijalle 8 ja viimeisellä yrittämällä reilusti yli 2sek olisi aika parantunut, mutta aika loppui noin 2sek ennen ja joku tuli vielä ohi, joten ruutu 9 oli karmaiseva pettymys.

Startissa mietin omiani ja tajuan et ruudulla on vihreät ja sit vasta käsi vaihdekepille..en tajunnu nopeasti ratista läpyskällä pistää vaihdetta. No jäin niin ruutuun et joku tuli takarenkaaseen ja pyörähdin. Sieltä sitten muiden perään ja nousin ihan kivasti, kunnes olin Masan kannassa monta kierrosta. Pysyin hyvin perässä eikä ongelmaa.

Lopulta Formulaliiga huutaa masalle et mee vaan ohi. Mietin vain omaa kisani ja luulin formulaliigalle nähneen myös minut siitä imusta. Noh eipä nähnyt ja pilasin liigan kisan siihen. Itselle ei tullut mitään ilmoitusta vaurioista, mutta aloin jäämään masalle selvästi ja kierrosajat huononi ja auto puski pahasti.

Sade sotki typerästi kisan kahdesti, mutta niiden ansiosta ja muiden ongelmien vuoksi lopulta olin kisan kolmas, vaikka takaa meinattiin ohi yrittää väkisin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Sulta lähti perä alta ja vauhti lähti, ei tuossa takanatulevalla antimikaelilla ollut kauheasti mahdollisuuksia tehdä mitään. Jos sulla ois menny puhtaasti shikaani, ei olisi takan oleva edes rinnalle päässyt.

Jarru meni joo aavistuksen pitkäksi, mutta mielestäni oon aika lailla ajolinjalla silti. Yhtäkkiä takarenkaasta työnnetään auto poikittain. Ei siinä todellakaan ole kukaan rinnalla. Enkä menetä tästä yöunia. :D

Kisan keskeytin vasta kun alkoi sataa ja varikkotiimi vaihtoi varmuuden vuoksi rankkasateeseen sliksit alle, en jaksanut enää luistella koko kierrosta kun muutenkin tuon kippauksen jälkeen olin todella kaukana muista. Omasta mielestä ihan hanurista toi random weather.
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Jarru meni joo aavistuksen pitkäksi, mutta mielestäni oon aika lailla ajolinjalla silti. Yhtäkkiä takarenkaasta työnnetään auto poikittain. Ei siinä todellakaan ole kukaan rinnalla. Enkä menetä tästä yöunia. :D

Kisan keskeytin vasta kun alkoi sataa ja varikkotiimi vaihtoi varmuuden vuoksi rankkasateeseen sliksit alle, en jaksanut enää luistella koko kierrosta kun muutenkin tuon kippauksen jälkeen olin todella kaukana muista. Omasta mielestä ihan hanurista toi random weather.

Ainakin teet pienen korjausliikkeen ratilla jo ennen osumaa ja vauhti selkeästi hidastuu, samalla toinen tulee suorempaa ajolinjaa niin ei siinä oikein voi enää tehdä mitään kun tajuaa, ettei toinen menekään normi vauhtia.

Asiasta toiseen, niin tuo auton resetti nappi tarttis poistaa onlinessa. Aika hurjasti keskelle rataa näytti palauttavan ja aikamoisen hyödyn siitä myös sai vs, kun itsellä ei esim ole koko nappia käytössä niin joudun pyörimään nurmikolla.

Ja random sää on aivan hanurista...
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Hienosti meni tällä kertaa. Aika-ajo ihan ookoo, ei kovin hyvä kierros mutta kerkesin ajamaan ennen sadetta ja siitä nelostila. Startissa sitten vähän ennen ekan mutkan jarrutusta auto räjähtää käsiin ja kisa ohi. Kumma juttu että tota ei ollu tapahtunu kertaakaan ennen päivitystä, nyt oli päivityksen jälkeen jo kolmas kerta. Eikun tiistaina taas uutta matoa koukkuun...
 
Vastaus: Formulaliiga (Formula Gulf 1000, hyvin tilaa)

Ainakin teet pienen korjausliikkeen ratilla jo ennen osumaa ja vauhti selkeästi hidastuu, samalla toinen tulee suorempaa ajolinjaa niin ei siinä oikein voi enää tehdä mitään kun tajuaa, ettei toinen menekään normi vauhtia.

Asiasta toiseen, niin tuo auton resetti nappi tarttis poistaa onlinessa. Aika hurjasti keskelle rataa näytti palauttavan ja aikamoisen hyödyn siitä myös sai vs, kun itsellä ei esim ole koko nappia käytössä niin joudun pyörimään nurmikolla.

Ja random sää on aivan hanurista...

Se on tuo pädillä pelaavan kirous että ratti hiukan nykii. :)
Olen kyllä samaa mieltä tuon palautusnapin käytöstä, mutta kun muutkin.. Parempi olisi jos se vaan kääntäis keulan menosuuntaan siellä nurtsilla.
 
Ylös Bottom