Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

Olen miettinyt pelin hankintaa vaikka en pelaa autopelejä. Minulla on ollut Gran Turismo 3 jota aikanaan pelasin todella paljon. Mietin onko tässä perusjuoni sellainen että suoritetaan erilaisia tehtäviä ja sitten palkintona on erilaisia autoja? Tavallaan jokin juoni tai tarina?

Videoissa näkee välillä muita pelaajia jos oikein tulkitsen. Onko tämä online-peli myös kuten Destiny pelisarja? Graafisesti näyttää uskomattomalta ja olen muistaakseni kokeillut Forza Motorsport peliä. Mahdollisesti 3 tai 4 ja ajettavuus on hyvää. Tässä ilmeisesti arcademaisempaa vai?

"The game is the first in the franchise to support ray tracing on cars (although this is only available in ForzaVista)" Mistä kyse?
 
Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt pelin hankintaa vaikka en pelaa autopelejä. Minulla on ollut Gran Turismo 3 jota aikanaan pelasin todella paljon. Mietin onko tässä perusjuoni sellainen että suoritetaan erilaisia tehtäviä ja sitten palkintona on erilaisia autoja? Tavallaan jokin juoni tai tarina?

Videoissa näkee välillä muita pelaajia jos oikein tulkitsen. Onko tämä online-peli myös kuten Destiny pelisarja? Graafisesti näyttää uskomattomalta ja olen muistaakseni kokeillut Forza Motorsport peliä. Mahdollisesti 3 tai 4 ja ajettavuus on hyvää. Tässä ilmeisesti arcademaisempaa vai?

"The game is the first in the franchise to support ray tracing on cars (although this is only available in ForzaVista)" Mistä kyse?

Ei tarinaa, muuta kuin että olet Horizon festivaalilla ja tarkoitus on voittaa kaikki.

Kisaamisen lisäksi maailma on täynnä kaikennäköistä tekemistä, speedtrappeja, drifting zoneja, keräile rahakylttejä, kerää kaikki tiet ajamalla niillä ym.

Pelissä on online mahdollisuus ja se meinaa sitä että näet muita pelaajia maailmassa ja voi yhdessä suorittaa online haasteita mitä maailmaan ilmestyy, myös voit haastaa pelaajia kisailuun ym.

Ajettavuus on aika simuarcade kuten pää Forza sarja mutta hivenen enemmän arcade suuntaan.

Raytracing tarkoittaa tässä pelissä että Forzavistassa missä voit tarkistella pelin ultra realistisia automalleja, on ultra realistiset heijastukset autoissa.
 
Olen miettinyt pelin hankintaa vaikka en pelaa autopelejä. Minulla on ollut Gran Turismo 3 jota aikanaan pelasin todella paljon. Mietin onko tässä perusjuoni sellainen että suoritetaan erilaisia tehtäviä ja sitten palkintona on erilaisia autoja? Tavallaan jokin juoni tai tarina?

Videoissa näkee välillä muita pelaajia jos oikein tulkitsen. Onko tämä online-peli myös kuten Destiny pelisarja? Graafisesti näyttää uskomattomalta ja olen muistaakseni kokeillut Forza Motorsport peliä. Mahdollisesti 3 tai 4 ja ajettavuus on hyvää. Tässä ilmeisesti arcademaisempaa vai?

"The game is the first in the franchise to support ray tracing on cars (although this is only available in ForzaVista)" Mistä kyse?
@HideoMiyamoto sen tuossa yllä jo hyvin selittikin, mutta ajattele niin että Forza Motorsport on Microsoftin vastine Gran Turismolle. Se on siis rata-autoilua suljetuilla oikeasta elämästä mallinnetuilla radoilla. Tämä nojaa enemmän realismiin, vaikkei mikään täysi simulaattori olekaan.

Forza Horizon sen sijaan on avoimen maailman autopeli missä voit mennä ja rällätä juuri niinkuin huvittaa. Kartasta löytyy kisoja, joihin voi osallistua, kuin myös kaikkea muuta tekemistä, jotka tosiaan Hideo jo mainitsikin. Forza Horizonin ajomalli on enemmän arcade, vaikka autojen välillä erilaista tuntumaa onkin. Arcademaisuudesta kertoo se, että Horizon -sarjaa olen aina tykännyt pelata padilla, vaikka ratti löytyykin. Kun taas Motorsportia ehdottomasti ratilla.

Forza Horizon -sarjassa on ehkäpä paras ajotuntuma padilla, mitä on omalla peliuralla tullut vastaan. Se ei ole täysi arcade, muttei simulaatiokaan. Auton painon tuntee. Autoissa on eroja. Autoja on todella mukava ja tarpeeksi helppo hallita padilla. Säätämällä ajoapuja pelistä saa myös enemmän arcaden tai enemmän simulaation.
 
Olen miettinyt pelin hankintaa vaikka en pelaa autopelejä. Minulla on ollut Gran Turismo 3 jota aikanaan pelasin todella paljon. Mietin onko tässä perusjuoni sellainen että suoritetaan erilaisia tehtäviä ja sitten palkintona on erilaisia autoja? Tavallaan jokin juoni tai tarina?

Videoissa näkee välillä muita pelaajia jos oikein tulkitsen. Onko tämä online-peli myös kuten Destiny pelisarja? Graafisesti näyttää uskomattomalta ja olen muistaakseni kokeillut Forza Motorsport peliä. Mahdollisesti 3 tai 4 ja ajettavuus on hyvää. Tässä ilmeisesti arcademaisempaa vai?

"The game is the first in the franchise to support ray tracing on cars (although this is only available in ForzaVista)" Mistä kyse?
Ja ForzaVista on tosiaan tällainen autojen "silmäilytila", jossa niitä voi tutkiskella ja kuvata autoja, eli ajaessa tuota RT:tä ei ole päällä. Ja muistaakseni tuo ForzaVista toimii vain autotallissa, eli ilmeisesti RT:tä ei saa esim. mennessä photo modeen kesken ajamisen, vaan pitää olla aina autotallissa? Tämän voi joku korjata tai vahvistaa.
 
Ja muistaakseni tuo ForzaVista toimii vain autotallissa, eli ilmeisesti RT:tä ei saa esim. mennessä photo modeen kesken ajamisen, vaan pitää olla aina autotallissa? Tämän voi joku korjata tai vahvistaa.
Forza Horizon 4:ssä ForzaVista toimi festivaalialueen "autotallissa" kuin myös jokaisen ostetun talon pihassa. Tuosta muutamaa viestiä ylempää löytyvästä videosta voi nähdä, että tässä vitosessakin ForzaVista toimii vähintäänkin ostetun talon pihassa, mutta en nyt äkkiä löytänyt mitään tarkempaa tietoa.
 
Kiinnostavaa luettavaa, varsinkin kun ymmärsin että peli on tulossa Game Pass valikoimaan. Siitä kysyisinkin että onko tuo Ultimate se juttu jos pelaan vain konsolilla? Toiseksi toimiiko Forza Horizon 5 jotenkin eri tavalla jos sen ostaa verrattuna Game Pass kautta? Niin ja vielä se että poistuuko peli aikanaan Game Pass valikoimasta?

Tavallaan haluaisin aina ostaa pelin ja tukea pelitiimiä.
 
Kiinnostavaa luettavaa, varsinkin kun ymmärsin että peli on tulossa Game Pass valikoimaan. Siitä kysyisinkin että onko tuo Ultimate se juttu jos pelaan vain konsolilla? Toiseksi toimiiko Forza Horizon 5 jotenkin eri tavalla jos sen ostaa verrattuna Game Pass kautta? Niin ja vielä se että poistuuko peli aikanaan Game Pass valikoimasta?

Tavallaan haluaisin aina ostaa pelin ja tukea pelitiimiä.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin Game Pass Ultimateen sisältyy myös EAPlay ja sitten tuo xcloud-kuvio, joten jos niistä edes jompi kumpi kiinnostaa niin Ultimate kannattaa. Forza Horizon 5 toimii Game Passissa samalla tavalla kuin ostettu versio. Ostin itsekin Forza Horizon 4:sta sellaisen Ultimate-version, joka sisälsi latausoikeuden tuleviin lisäosiin. Samalla tuin myös kehittäjätiimiä. Saman teen varmasti nyt myös Forza Horizon 5:n kanssa.

Microsoftin omien studioiden pelit eivät yleensä ole Game Passin olemassaolon aikana palvelusta poistuneet (ainakaan moneen vuoteen), joten ei ole oletettavaa, että Forza Horizon 5:kään sieltä ainakaan moneen vuoteen poistuisi. Forzien osalta kuitenkin näkisin, että uusimman Forzan tai Forza Horizon-pelin ilmestyessä voi olla vaarana, että vanhemman pään Forzaa tai Forza Horizonia tiputetaan Game Passista pois, jotta taattaisiin uusimpaan peliin paremmin online-pelaajia. Tästäkin syystä ostan itselleni omaksi Forza-pelit. Ja alkuunhan toki kannattaa pelata nekin Game Passilla, jotta voi varmistaa, että on varmasti niin mieleinen peli, että haluaa siitä sitten täyden hinnan maksaa.
 
Kannattaa huomioida vielä se, että Forzat (niin Motorsportit kuin Horizonit) ovat sellaisia nimikkeitä, jotka ovat poistuneet tai joilla on ainakin riski poistua valikoimista lisenssien umpeutumisten takia. Toisin sanoen, vaikka Microsoftin pelit muuten tuntuvat pysyvän hamaan loppuun Game Passissa, niin Forzat kannattaa viimeistään jostain alesta ostaa omaksi, jos niitä haluaa vuosien päästä pelata. Pelihän on siis ihan sama Game Passista pelattuna kuin ostettaessa, ja edistyminen myös siirtyy Game Pass version ja ostetun version välillä ilman mitään kommervenkkejä. Myös ostetut lisäosat toimivat täysin ristiin näiden versioiden kanssa.
 
Kiinnostavaa luettavaa, varsinkin kun ymmärsin että peli on tulossa Game Pass valikoimaan. Siitä kysyisinkin että onko tuo Ultimate se juttu jos pelaan vain konsolilla? Toiseksi toimiiko Forza Horizon 5 jotenkin eri tavalla jos sen ostaa verrattuna Game Pass kautta? Niin ja vielä se että poistuuko peli aikanaan Game Pass valikoimasta?

Tavallaan haluaisin aina ostaa pelin ja tukea pelitiimiä.
Ultimate-jäsenyyteen kuuluu myös Xbox Live -edut, eli voit pelata multiplayeriä netissä + kuukausittaiset ilmaispelit. Live maksaa erikseen 6,99e/kk. Lisäksi nuo EAPlay ja pilvipelaamisen edut, sekä Game Pass myös PC:lle. Kannattaa ilman muuta pistää Ultimate mielummin.
 
Minusta pitäisi olla vain yksi tilaus. Ultimate. Nyt useita erilaisia. Joo, ihan kiinnostavaa että nyt Meksiko valittu miliöksi. Viimeksi ilmeisesti Britannia ollut paikkana. Täytyy ainakin kokeilla tätä kun aikanaan ilmestyy.
 
Mä olin sisällään innoissani Meksikosta, koska teemana tykkään kovasti.
mut nyt eilen vasta aloin katselemaan paremmin noita pelivideoita, niin onhan tuo tolkuttoman tylsän näköinen. Isoja aavikkoalueita, sit pientä kaktusta jne. HUD täysin sama kuin ennen ja kaikki käytännössä samaa, mutta mappi poikkeuksellisen tylsän oloinen. Ei siinä, varmasti jaksaa pelaa taas ja 10/10 peli, mutta en nyt enää niin innoissani kartasta olekaan, kuin jotenkin ensin ajattelin.

Oliko kakkosessa se Ranska tms? Missä oli niitä ahtaita kujia kaupungeissa ja mäkiä jne? Täytyy melkein asennella se uusiksi, koska niissä on tunnelmaa.
 
FH2 ei ole saanut mitään tehopäivityksiä, joten se on ehkä kaikista karuin FH tällä hetkellä. Siinä tosiaan oltiin Ranskan ja Italian rajalla, mutta ei se kartta minusta ollut niin ihmeellinen. Ihan hyvä silti.
 
Itselle FH 2 kartta oli kaikista surkein, 3 paras ja sen jälkeen 1, 4 karttakin oli aika tylsä mutta huomattavasti parempi kuin 2.
 
Näköjään Steamin kauppasivulta peli jo ennakkoon ostettavissa, mikäli uskaltaa.

Itelläni niitä harvoja pelejä God of Warin ohella jonka uskaltais ostaa samantien.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on sellainen peli, jota en ostaisi, mutta koska Game Pass, niin ehdottomasti kokeilen ja silloin voikin käydä niin että hankin koko pelin. Tässä piilee Xboxsin valttikortti jos pelivalikoima pysyy noin laadukkaana.
 
Tämä on sellainen peli, jota en ostaisi, mutta koska Game Pass, niin ehdottomasti kokeilen ja silloin voikin käydä niin että hankin koko pelin. Tässä piilee Xboxsin valttikortti jos pelivalikoima pysyy noin laadukkaana.
Ja mulla nää on osastoa et aivan julmetun hyviä pelejä mihin kyllästyn nopeasti. Eli 1-2kk Gamepassia riittää helposti tyydyttämään tarpeet.
 
Minusta tässä tulevassa FH:ssa on kyllä potentiaalia sellaiseksi peliksi, jota voi pelata vuosikausia, koska moninpeli vaikuttaa paljon paremmalta kuin edellisissä osissa. Uskoisin, että itse ainakin viihdyn paremmin, jos nuo luvatut uudet pelitavat toimivat ja ovat kiinnostavia. Mitään hyötyähän FH-sarjassa grindaamisesta ei ole tähän asti ollut, koska kaiken roinan saa helposti ja rahaa on melkein heti miljoonia tilillä, mutta ehkä toiminta on niin hauskaa, että perustelee itsensä ilman ylimääräistä motivaattoria.
 
Lets Go! Episode 6

Paljon uutta gameplayta, uusia autoja (muun muassa täyssähkö Porsche) ja uutta pelikuvaa eri Meksikon alueista. Myös pelin ensimmäinen Showcase event ja aloitusautot näytettiin, joten pieni spoiler alert.

 
Ylös Bottom