Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

Vastaus: Forza Motorsport 3

Siltä varalta että on mennyt ohi: ilmainen 3 Hyundaita sisältävä DLC löytyy marketplacelta. Yksi korkeaan B-luokkaan menevä, yksi R3 ja yksi R2 eli ei ehkä ihan niitä tavanomaisimpia merkin edustajia ainakaan suomalaisesta näkökulmasta.

Onhan tuota tullut tahkottua jonkin verran, tosin vasta level 39 saavutettuna. Se mikä omalta osalta on tuonut hauskuutta pelaamiseen on se, että nakkasin sitten loputkin ajoavut kytkintä lukuunottamatta mäkeen. Varsinkin takavetoiset pysyvät Forza 3:ssa paljon paremmin näpeissä kuin kakkosessa, jopa Corvette ZR1:tä pystyi jotenkin paimentamaan vaikkei luistonestoa ollutkaan. Tosin nössönä tunnustan että minulle uusilla radoilla laitan melko herkästi AI:n vaikeusasteeksi Medium... Ja rewindia tulee silloin tällöin käytettyä.

Tuosta helpommasta hallittavuudesta kertoo varmaan sekin, että minä joka en ikinä ole aiemmin driftausta harrastanut sain kuin sainkin sen 100k driftauspistettä per kierros tehtyä, ratana Fujimi Kaido ja autona Trueno (perinteitä pitää noudattaa). Kyllä siinä varmaan joku kymmenisen kierrosta meni opetellessa, mutta mitä pidemmälle eteni sitä hauskemmalta homma tuntui.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tuosta helpommasta hallittavuudesta kertoo varmaan sekin, että minä joka en ikinä ole aiemmin driftausta harrastanut sain kuin sainkin sen 100k driftauspistettä per kierros tehtyä, ratana Fujimi Kaido ja autona Trueno (perinteitä pitää noudattaa). Kyllä siinä varmaan joku kymmenisen kierrosta meni opetellessa, mutta mitä pidemmälle eteni sitä hauskemmalta homma tuntui.

voikos tuota yrittää saada esim free play tilassa vai miten tuota 100k pistemäärää pitäisi alkaa tavoittelemaan. Season modessa vaikea saada koko rata käyttöön :) tai sitten vaan osaa..

Toinen asia mikä ihmetyttää season modessa on se että rata profiilia ei näy mistään ennen kisan alkua. vai näkeekö :)?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

voikos tuota yrittää saada esim free play tilassa vai miten tuota 100k pistemäärää pitäisi alkaa tavoittelemaan. Season modessa vaikea saada koko rata käyttöön :) tai sitten vaan osaa..

Toinen asia mikä ihmetyttää season modessa on se että rata profiilia ei näy mistään ennen kisan alkua. vai näkeekö :)?
Joo, hot lap -moodissa tuo on varmaan helpointa, niin ainakin itse tein. Enpä muista näkeekö sen rataprofiilin jonkun valikon takaa, mutta ei ainakaan automaagisesti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ne, jotka ovat itseni tavoin kyllästyneet tuohon ratinhalaamiseen, voivat sitten siirtää kameraa kauemmas, jolloin rattikuskitkin näkevät jotain noista peileistä. Vakiokuvakulmastahan monessa autossa ei peileistä näe yhtään mitään.

Homma toimii seuraavasti.HUOM! tämä toimii siis vain yhdellä näytöllä pelaaville. Eli ei tarvitse ostaa lisäkoneita, -pelejä ja -näyttöjä.

Mene my profile -->Multi-screen setup

Sieltä muuta asetukset
multiscreen on
mode host
channel 0 (0 käy tähän)
view center
degrees hidden 0 (tätä en kokeillut enempää, joten en tiedä varsinaista vaikutusta)
degrees between screens 90 (90 on kaukaisin. Jopa kauempana kuin GT5:ssä. Itse suosittelen välillä 70-90)

Tämän jälkeen A-napilla Save ja peli pyytää saako uudelleenkäynnistää pelin, jotta valinnat tulee voimaan. Tämähän nyt on toki selvää, kun kyseessä on MS:n kone.

Tämän jälkeen muutokset on voimassa ohjaamosta ajettuna.
Vauhdintuntuun tuo tekee aivan valtavasti lisää, kun kapeilla radoilla jo -91 M3 tuntuu aivan järkyttävän vauhdikkaalta. Ihmetyttää vain miksi tällaista säätöä ei ole voitu suoraan tehdä peliin, kun se kerran mahdollinen on? Kenen idiootin idea oli valita niin lähellä oleva default-kuvakulma? Yritetäänkö tässä taas survoa kaikki konsolipelaajat samaan muottiin, ettei vaan mitään muokkausmahdollisuuksia vain sallittaisi? Vielä kun saisi mutkaan katsoimisen ja g-voimien vaikutuksen mukaan, säädettävänä totta kai, niin kyseessä olisi täysi kympin peli. Niin ja kun muutamat muut puutteet korjattaisiin, mutta katsotaan sitten seuraavan sukupolven Forza 4:ssä.

Tarkemmat ohjeet ja vaikutukset kuvineen löytyy:
Adjusting The Cockpit View By DethThrasher (How To Do Video Included) - Forza Motorsport

Sitä täytyy kyllä ihmetellä vielä, että mihin joidenkin autojen sivupelit on säädetty? Eivät ne ainakaan taakse näytä. Lähinnä suoraan sivulle, jolloin niiden funktio jää kyllä arvoitukseksi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Yritin tuossa saada säädettyä autoa ja ajelin practice ajoa, muuta en löytänyt mistään missä olisin saanut esille esim. renkaiden lämpötiloja. Normaalistihan nämä saa esille, kun kaivaa replayn esille ja sieltä alapalkista napsauttaa ikonista.
Mikä on helpoin tapa saada kaivettua nämä tiedot esille? Ja voisiko joku kertoa, että mitä meinaa, kun siinä pyörän ympärillä oleva rengas laajenee todella isoksi ja menee punaiseksi. Ilmeisesti, kun se on pienenä, niin regas ei silloin kosketa maata.
Näitä tietoja ei muuten saa kaivettua mistään.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Yritin tuossa saada säädettyä autoa ja ajelin practice ajoa, muuta en löytänyt mistään missä olisin saanut esille esim. renkaiden lämpötiloja. Normaalistihan nämä saa esille, kun kaivaa replayn esille ja sieltä alapalkista napsauttaa ikonista.
Mikä on helpoin tapa saada kaivettua nämä tiedot esille? Ja voisiko joku kertoa, että mitä meinaa, kun siinä pyörän ympärillä oleva rengas laajenee todella isoksi ja menee punaiseksi. Ilmeisesti, kun se on pienenä, niin regas ei silloin kosketa maata.
Näitä tietoja ei muuten saa kaivettua mistään.
D-padista ylös tai alas niin telemetriatiedot aukeaa. Ja tuo punainen rinkula tarkoittaa sitä että pidon raja on ylitetty. Jokaisella renkaalla kun ei ole kuin 100% pitoa käytettävissä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ne, jotka ovat itseni tavoin kyllästyneet tuohon ratinhalaamiseen, voivat sitten siirtää kameraa kauemmas, jolloin rattikuskitkin näkevät jotain noista peileistä. Vakiokuvakulmastahan monessa autossa ei peileistä näe yhtään mitään.

Tässä on vaan se huono puoli myös, että se vaikuttaa kaikkiin pelin kuvakulmiin. Eli esim. auton takaa olevat kuvakulmatkin siirtyvät kauemmas. Ja mitä kauemmas kuvakulmaa siirtää, niin sitä enemmän tulee ns. "kalansilmä efekti". Toki tästä johtuen tulee sitten lisää sitä vauhdintuntua.

Mutta kyllähän tuo default ohjaamokuvakulma on liian lähellä, itsekin olen tuolla "kikalla" siirtänyt kuvakulmaa kauemmas.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tässä on vaan se huono puoli myös, että se vaikuttaa kaikkiin pelin kuvakulmiin. Eli esim. auton takaa olevat kuvakulmatkin siirtyvät kauemmas. Ja mitä kauemmas kuvakulmaa siirtää, niin sitä enemmän tulee ns. "kalansilmä efekti". Toki tästä johtuen tulee sitten lisää sitä vauhdintuntua.

Itse en ole koskenutkaan muuhun kuin tuohon ohjaamokuvakulmaan. Ratilla pelattuna en ole edes ajatellut kokeilla noita muita.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse en ole koskenutkaan muuhun kuin tuohon ohjaamokuvakulmaan. Ratilla pelattuna en ole edes ajatellut kokeilla noita muita.
Joo eipä tuota itsekään ratin kanssa tule muista kuvakulmista pelattuakaan, kun ohjaamosta tai konepelti -kuvakulmasta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Joo eipä tuota itsekään ratin kanssa tule muista kuvakulmista pelattuakaan, kun ohjaamosta tai konepelti -kuvakulmasta.

Ratti itsellä käytössä, käytin samaa ohjaamo kuvakulmaa kunnes aloitin R2-kisat, pysyy porchet ja ferrarit paljon paremmin tiellä konepelti kuvakulmalla. (ajan ilman ajoapuja)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ratti itsellä käytössä, käytin samaa ohjaamo kuvakulmaa kunnes aloitin R2-kisat, pysyy porchet ja ferrarit paljon paremmin tiellä konepelti kuvakulmalla. (ajan ilman ajoapuja)
Oli aika tihrustamista ajaa R2-luokan kisoja Nissan GT-R:llä ohjaamosta, ulos näkee sellaisen postiluukun korkuisen kaistaleen kautta. Ja kun vielä mittarit eivät toimi, niin vaihdoin kyllä ajopelin ilolla Maseratiin kunhan sain auton levelin nostettua viitoseen... Allekirjoittaneen omituinen tapa, yleensä jätän auton viettämään eläkepäiviä kunhan sen taso on viitosessa ja otan sitten jonkin uuden vempeleen käyttöön.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

1000G täyteen äsken. olipas työtä, mutta peli oli varsin loistava

Ajoitko kaikki kisat itse vai palkkasitko kuskin välillä?
Henk.koht. täytyy tunnustaa,että palkkasin kuskin aika moneen kisaan,oli meinaan aika puuduttava ja pitkä ura...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ajoitko kaikki kisat itse vai palkkasitko kuskin välillä?
Henk.koht. täytyy tunnustaa,että palkkasin kuskin aika moneen kisaan,oli meinaan aika puuduttava ja pitkä ura...

tulihan tota palkkailtua välillä. ei todellakaan jaksa samoja ratoja ajaa jatkuvasti
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Huhhuh. Meikällä iskis paha kyllästyminen jos näin nopsaan yrittäis täysiä pisteitä. Itse en ole ainakaan viikkoon koskenut Forzaan, mutta tohon on hyvä palailla silloin tällöin ja käydä ajamassa jokunen kisa. Kyllä se 1000 pistettäkin tulee aikanaan. :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Huhhuh. Meikällä iskis paha kyllästyminen jos näin nopsaan yrittäis täysiä pisteitä. Itse en ole ainakaan viikkoon koskenut Forzaan, mutta tohon on hyvä palailla silloin tällöin ja käydä ajamassa jokunen kisa. Kyllä se 1000 pistettäkin tulee aikanaan. :p
Mulla kanssa jäänyt Forza vähän sivuun kun on tullut muita pelejä. Ja niin kuin sanoit, on tähän helppo aina palata myöhemminkin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tämä peli on liian samanlainen Forza kakkosen kanssa. Hiukan kyllästyttää kyllä. Shiftissä oli hiukan enemmän sitä mukana olon tuntua, mutta muuten se jäi tästä jälkeen ajettavuudeltaan yms. Ei tätä silti tule myytyä pois, kuten Shiftin kanssa kävi. Saispa tuo GT5 ilmestyä jo pleikkarin puolelle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Jos espoolainen urheilu kiinnostaa niin storefrontista voi käydä ostamassa (1000cr hinta) mun tekemät bluesin ja oilersin logot.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Elikkäs, ajattelin tossa vähän kokeilla taas forzaa parin päivän tauon jälkeen ja sieltähän putkahti pelille päivitystä, kun oli koneen saanut tulille. Ei minkäänlaista hajua mitä päivitys teki, mutta yhden asian huomasin, nykyään vaihdetta vaihtaessa kuljettajan käsi käy vaihdekepillä..:eek:
 
Ylös Bottom