Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

mun mielestä noista sivu/taustapeileistä näkee ihan riittävästi..sitten ei aja tarpeeks hyvin/nopeesti jos joutuu arpoo onko se kaveri siinä takakulmassa kiinni.

ja mulla ainakaan ei ollut ongelmaa sen pääkäännön kanssa, koska useimmiten riitti että rempas vaan tattia taakse päin ja näki riittävän millisekunnin ajan ketä on ja missä on.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Mitä merkitystä ajalla on sivuille katsomiseen? Kun katsot autossa oikealle, näetkö esimerkiksi A- ja B-pilarin? Entä vänkärinpuoleisen oven? Omat silmät pystyvät tarkentamaan tasan tarkkaan taustapeiliin, eikä katse heilu holtittomasti tuulilasin oikeasta reunasta oikeanpuoleiseen sivuikkunaan.

Meinasin että jos on liian nopeasti toteutettuna mutta ilmeisesti meinasit eri asiaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Huomaa hyvin, että peli on aika "raskas" tekonen, kun lataustauot ovat pitkiä ja joskus kun esimerkiksi. kaveri tulee online ja tulee ilmoitus samalla kun pelaa, niin peli jäätää vähän, mutta onhan peli hyvän näköinen! :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Paljon hienoja autoja. Itseen iskee vaan parhaiten kaikki "perus" autot, ei oikein Ferrarit, Lambot ja muut innosta. Eli ihan saman kaavan mukaan mennään kuin Forza 2:n kanssa.

Samma här. Ekassa Colinissakin PS ygösellä aikoinaan oli siistiä ajella wanhalla RS Escortilla :)
Ja PGR nelosessa on kotoisaa ajella Sierralla :)

Mut joo. Demo latailtu viime yönä ja onhan se kyllä hyvinki pitkälle sitä mitä odotettiinki. No demo tosin joo, mutta kyllä vakuutti. Leaderboardi on mukava tossa demossakin olla. Ainoa, ei nyt ehkä miinus, mutta olis kiva ollut päästä ajelemaan kaverin haamuautoa vastaan. Nythän ei kaiketi voi ajaa kuin 1. haamua vastaan (seuraavia sijoituksia en tosin edes kokeillut kun eihän noille pärjää)
Ja olishan se tietenki kohtuutonta varastoida johonkin serverille satoja tuhansia haamuautoja :)

Mut ostoonhan tää menee heti kun tulee, niinkun oli tarkotuskin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Loistava peli "and all...", mutta eikö autot tosiaan :vieläkään: mitenkään tuhoudu?
Pelasin, flippasin auton kyljelleen, pieni painallus tattia taas renkaillaan.. tais peili lähtee veke jä harmaata sotkua jäädä eri puolille autoa, mutta ei mitään tuhoa tapahdu?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Oletko laittanut asetuksista vauriomallinnukseksi "simulation" "cosmetision" sijaan? "Simulation" asetuksella jo melko pienikin kolarointi tai liian korkeat kierrosluvut tekevät jo huomattavaa tuhoa...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Juu, simulation pistin, mutta se vaikuttaakin auton sisäpuolelle.. rupee ajo tökkimään ja savuttamaan (muistaakseni). En kuitenkaan ilonnut ulkopuolisesta tuhosta. :(
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Juu, simulation pistin, mutta se vaikuttaakin auton sisäpuolelle.. rupee ajo tökkimään ja savuttamaan (muistaakseni). En kuitenkaan ilonnut ulkopuolisesta tuhosta. :(

Forzaa ei ehkä tunneta samanlaisesta vaurionmallinatmisesta kuin esim. Burnout vaan Turn 10 on itsekkin huomauttanut keskittyneensä enemmän pelin ajotuntuman sekä muiden oleelisten asioiden kehittämiseen, tosin, ehkä vaurionmallinnusta (vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan) olisi voitu pistää hieman runsaammalla kädellä ,mutta itseäni ei auton vaurionmallinukset juurikaan kiinnosta, koska yritän ajaa kisan kolaroimatta jne. :D Itse myöskin lensin katolleni ja maaliin tullessa autossa oli ihan mukavan näköiset lommot ja naarmut peittivät suurimman osan autosta... Mutta tämäkin taas jällen on yksi niistä mielipide kysymyksistä, että tahtooko auton menevän täysin tuusanuuskaksi vai tyytyykö vain lommoihin ja pieniin naarmuihin konepellissä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Täytyy sanoa että olen Jamaikalaisen kanssa samaa mieltä... Jos ajat satasta seinään niin alkaa siinä coolerit kutittelemaan jo jalkapohjia. Lisäks mun mielestä tällasessa pelissä "simulation"-vauriomallinnuksen pitäs tarkottaa sitä että kun rysäytät tarpeeks lujaa, matka ei todellakaan enää jatku.

Muuten erittäin maittava peli enkä kyllä löydä noista graffoistakaan valittamisen aihetta. Sisäkuvakulma on hyvä mutta silti parhaat fiilarit irtoaa ainakin allekirjoittaneella konepeltinäkymällä. Ainoa "isompi" miinus (vauriomallinnuksen lisäks) koskee täälläkin jo aiemmin mainittua ohjausta joka tuntuu... noh paremman sanan puutteessa hitaalta ainakin padilla ajaessa. Onko tarkotuksena että ohjaustehostin on upgrade? :rolleyes: Vakavasti ottaen laajempi/nopeampi ohjaus myös padilla vaatis sitä kuuluisaa opettelua kun ei vois aina käyttää äärisuuntia ja sehän tois tohon ajamiseenkin vähän taas lisää haastetta. Ei sillä että mikään Schumacher olisin (tai edes Badoer)... Uusinnat on parantunu paljon viime kerrasta kuin myös autojen fysiikan mallinnus. Kärryt todella tuntuu tonnin painavilta koneilta. Odotuskäyrä nous viimestään nyt tappiin.

Kriitikoille ja ensikertalaisille tiedoksi: Ei se Race Pro (ainakaan Boxilla) mikään sateentekijä ole tai sen realistisempi ajotuntumaltaan, hieman erilainen. Missään muussa pelissä et voi tehdä autosta niin kokonaisvaltaisesti nimenomaan SUN omaa kuin tässä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

noh paremman sanan puutteessa hitaalta ainakin padilla ajaessa. Onko tarkotuksena että ohjaustehostin on upgrade? :r

Eiköhän se ohjausherkkuus ole sitten lopullisessa pelissä säädettävissä ;)

EDIT:Ai niin, olen myös samaa mieltä. Kolarointi ei aiheuta läheskään tarpeeksi vahinkoa.. tosiaan simulaatiossa matkanteon pitää loppua kun rysäyttää..
varsinkin kun siinä on nyt toi rewind hommakin niin ei olisi lainkaan liikaa että vahingot olisi väännetty tosi ylös.. ja jos joku väittää että hajoaa tarpeeksi niin suosittelen ajamaan seinään omalla
autolla 50km tunnissa ja sitten arvioimaan tilannetta uudestaan.
:)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Voi olla etteivät autojen valmistajat suostu tuota isompiin vaurioihin. Muistaakseni jossain pelissä oli ainakin tuolla tavalla.

Kokeilin piruuttani ensin minillä demossa ja sen jälkeen forza kakkosessa niin kyllä se kakkosessa paljon paremmin tiessä pysyi, siis huonommassa mielessä. Myös moottori äänet olivat erittäin aneemiset verrattuna tuohon demoon. Parempaan ollaan menossa.

Pitäiskö aamukampa hommata....
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

sen verran tosta gt5 ja fm3 autojen vertailusta että ps3 ei pysty piirtämään lähellekkään niin paljon tavaraa ruudulle kuin xbox 360, tai pystyy mutta sitten pitää pudottaa ruudunpäivitystä alhaisemmaksi.
.

Ja mistäs nuo luvut on revitty? Kyllä GT5:n autot paremmilta näyttää, hyvin vähän tosin ja multiplattareissa ei enää eroja juuri löydy, joten eiköhän tuo väite "lähellekään niin paljon tavaraa" on kyllä aikamoista höpötystä. Samalla viivalla nuo on. GT5:n etuna lienee psykoottiset japanilaisperfektionistit, jotka mieluumin viilaavat autojen grafiikoita, kuin keksivät uusia pelillisiä parannuksia.:D

Asiasta tosin kymmenenteen. Prismoihin tuli tarjolle tuollaiset- Logitech DriveFX Racing Wheel for Xbox 360 - about 50 euron hintaan. Ei paha omasta mielestäni, sillä kaverillani on tuollainen ja Shift tuntui tuon kanssa todella hyvältä. Itsellä G25 joten siinä vertailukohtaa. Todella jämäkkä ja laadukkaan oloinen. Forcetkin ovat tärinäpohjaiset, mutta yllättävän hyvät sellaiseksi. En oikein tajua mikä systeemi siinä on, mutta jotenkin ne miimikoi suht hyvin forceja, vaikka siis ovatkin vain tärinät. Näyttääkin ratilta, toisin kuin MS:n avaruusaluksen kojelauta.

Pari miinusta toki.

-Ei sylikiinnitystä, tosin tämä ei ole tosiharrastajalle mikään miinus, sillä heillä on ajopenkit, tai perheen silityslauta.,
-Ei ohjeita! Kyllä! Ei minkänlaista ohjelappua mukana, joten ei ihme että joillain jää huomaamatta tuo merkkaamaton musta pieni nappi, joka sattuu olemaan laitteen tärkein nappi. Siitä nimittäin säädetään senssit.

Budjettiratkaisuna kyllä hyvä valinta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Pitää nyt itsekin osallistua tähän rattikeskusteluun vaikka sen tuolla aikasemmin keskeytinkin :D
Ihmetyttää että miksi tuo G25 ei toimi boxin kanssa? Kun kumminkin logitechin DriveFX toimii ja logitechilta on myynnissä guitar hero-soittimia boxille? Osaisko joku viisas selventää?

Ja ihan itse peliä koskeva kysymys. Onkohan tässä jo Farmari-malleja mukana, nyt kun maasturitkin on mallinnettu? Esim. audin avant mallisto on mielestäni paljon hienompi kuin sedan-tyyliset audit.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ja ihan itse peliä koskeva kysymys. Onkohan tässä jo Farmari-malleja mukana, nyt kun maasturitkin on mallinnettu? Esim. audin avant mallisto on mielestäni paljon hienompi kuin sedan-tyyliset audit.

Erittäin samaa mieltä, farkkuaudit ehdottomasti paremman näkösiä kuin sedanit. Mutta yhtäkään farkkua ei pelistä taida löytyä, ennemmin melkein ne kuin nuo maasturit. Farmari Evomitsulla kun olis päässy leikkimään niin aijai.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Omien fiilisten tarkennusta : 3h tikkasin tänään tuota demoa vielä uudestaan kun eilen siitä jäi niin nihkeä kuva, rattia en valitettavasti omista joten se hiukan lannistaa fiilistä.
OT, mut jotenkin naurattaa että jaksaa vielä UUDESTAAN 3h ajaa nihkeältä tuntuvaa autopeliä :D
Ite en jaksa nihkeitä pelejä kun 10min max.
Mut kaikki tyylillään.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ja ihan itse peliä koskeva kysymys. Onkohan tässä jo Farmari-malleja mukana, nyt kun maasturitkin on mallinnettu? Esim. audin avant mallisto on mielestäni paljon hienompi kuin sedan-tyyliset audit.

Hah, juuri katoin viimeviikkoisen Fift Gearin, jossa esiteltiin tämä Audi Avant malli ja näytti muuten aika ärhäkältä ja vielä V10 moottorin farmari. Kiihty 100km/h 4,5s jos oikeen muistan :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Jos ajat satasta seinään niin alkaa siinä coolerit kutittelemaan jo jalkapohjia. Lisäks mun mielestä tällasessa pelissä "simulation"-vauriomallinnuksen pitäs tarkottaa sitä että kun rysäytät tarpeeks lujaa, matka ei todellakaan enää jatku.
VGarabia.com on tehnyt koosteen Forza 3:n vauriomallinnuksesta. Noiden videoiden perusteella tuolla osa-alueella ei olla menty F2:sta juurikaan eteenpäin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Täytyy kyllä sanoa, että Forzan vauriomallinnus oli pettymys. Kyllähän se sinänsä oli yksityiskohtainen, sillä moottori, vaihteisto, alusta sun muu vaurioitui oikeaoppisesti ja vaikutti upean yksityiskohtaisesti myös ajettavuuteen. Se vaan perkules vieköön puuttuu, että kun rysäytät kahtasataa seinään, niin auton pitäisi tosiaan olla aivan epätunnistettavassa kunnossa.
Tätä ei Forza 3 kyllä simuloinut läheskään tyydyttävästi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ihmetyttää että miksi tuo G25 ei toimi boxin kanssa? Kun kumminkin logitechin DriveFX toimii ja logitechilta on myynnissä guitar hero-soittimia boxille? Osaisko joku viisas selventää?

Se on Microsoftin ratkaisu, että näin on. Ennen noissa kitaroissakin oli johdot, koska Microsoft ei sallinut oman langattoman teknologiansa käyttöä muiden tekemissä lisävarusteissa. Nyt siitä on hieman joustettu. Rattipolitiikassa vastaavaksi joustoksi voisi kai nähdä tuon Porsche-ratin, jota tosin ei valmisteta niin paljon kuin kysyntää olisi. Jos lisävarusteiden valmistus olisi avointa, voisi kai kuvitella, että joku näppärä firma tekisi kiintolevyjäkin halvempaan hintaan kuin Microsoft. ;)

Hyvältä tuo Forza tuntuu kyllä pädilläkin. Tykkään, että raskaammalla kääntyvyydellä ovat saaneet tarvittavaa painon ja kitkan tunnetta - ja myös ilmettä - ajamiseen. Nyt kelpaa uusintojakin katsella. Grafiikasta voi bongailla joitain aika pikkunäppäriäkin yksityiskohtia. Kilpailijoiden autojen heijastuminen omaan autoon on ehkä vähän overkill - varsinkin kun heijastukset puuttuvat muista autoista. On myös kyseenalaista, miten merkityksellistä on animoida renkaan muodon muutoksia, jos sitä ei voi havaita kuin lähikuvassa. Kokonaisuudessaan silti sarjan luonnollisimman näköinen osa, eikä mitään merkittävää tunnu kuvasta puuttuvan.

Jos jotain jäin peliin kaipaamaan, niin fiilikseen hitusen enemmän raakuutta. Muutamien muiden ajopelien rinnalla Forza tuntuu edelleen sliipatulta pukumiesten peliltä. Vauhtia kyllä riittää, mutta pelin äänet jäävät pliisun puolelle ja toisaalta ratin takana saisi väristää ja täristää selvästi reilummin. Forzan onneksi se pahin kilpakumppanikaan ei ole näihin osa-alueisiin erityisemmin satsannut. Neljänteen osaan jää silti ainakin jotain tehtävää (wink, wink, Dan).
 
Ylös Bottom