Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mitä tarkoitat ajoapukidutuksilla? ja miten niin ei saa säädettyä? Voithan kuitenkin valita mitä ajoapuja käytät. Ratilla en ole pelannut(mitä nyt digiexpossa pääsi Fanatecilla ajelemaan), mutta ei padilla pelaaminen mitään tuskaa ole.

Tuota itekin mietin, mut kaipa tarkotti vaan säätämistä eikä pelkkää päälle pois- vaihtoehtoja?
Vähän vaikeesti tossa säätö-tapauksessa menis nuo lisäprosentit, et sen puoleen ymmärrettävää...

Mut kerran kun ilmesesti pääsee ratilla ajelemaan niin eikai sitä sen jälkeen enää padilla pysty... :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tosiaan puhu noista ajoavuista jotka saa otettua pois (ei niitä edes tarvi kun jarrulukot/luisut saa irrotettua/korjattua aivan liian helposti ilmankin)
Ette vissiin ole huomannu miten auto valitsee sun puolesta paljonko voit kääntää etupyöriä esim mutkaan ajaessa tai luiston sattuessa. Eli peli siis ohjaa autoa osittain sinun puolestasi, esimerkiksi hitaissa mutkissa on todella tuskaa kun ei saa tarpeeksi lukkoa etupyöristä tarpeeksi nopeasti yksinkertaisesti millään. Tuo on ikäänkuin steering helpin ja speed sensitive steeringin sekoitus. Tuota "ominaisuutta" ei saa mistään säädettyä, eikä saa myöskään steering lockia. On aivan älytöntä että tuotantoauto antaa samanverran lukkoa kuin vaikkapa F1. Tuo on todella ärsyttävää ja aivan älytöntä pelissä joka kuitenkin kutsuu itseään simulaatioksi. Moinen pois, steering lock säätö auton säätöihin mukaan ja vielä steering sensitivity sekä speed sensitive steering säätö valikoihin mukaan. Tuo pakotettu ajoapu on ihan yleisesti tunnustettu ominaisuus, kyllähän sitä aika kokematon (oikeista autoista ja simulaatioista) saisi ollakkin jos ei moisen toimintaa käytännössä huomaisi (sori pakko hiukan tökätä kun ette ole huomannut) :D. Se tekee muuten ihan samaa ratillakin, mutta omasta mielestäni hieman pienemmässä mittakaavassa... Tuossa hyvä esimerkki. Kiinnittäkää tarkkaa huomiota siihen miten ratti vasemmassa alanurkassa ja fyysinen ratti pöydällä kääntyy..

YouTube - Forza 3's Permanent Driving Aid - Active Steering

EDIT:Lisätään että voitte testata sitä helposti itsekkin. Hyppää johonkin hitaampaan koppiautoon ja mene sisäkuvakulmaan, ota kunnolla vauhtia ja käännä pyöriä täydet. Ala pikkuhiljaa hidastamaan vauhtia niin huomaat miten ratti alkaa maagisesti itsellään kääntyä enemmän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ohoh olin jo aikeissa ostaa ratin että pääsis tosta "avusta" eroon, Onneks en kerenny ostaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ohoh olin jo aikeissa ostaa ratin että pääsis tosta "avusta" eroon, Onneks en kerenny ostaa.

On se silti aika massiivisesti parempi pelailla ratilla.. Padilla se on ihan kamalaa. Ärsyttävä moka muuten älyttömän hienossa pelissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tosiaan puhu noista ajoavuista jotka saa otettua pois.

No aattelin hommaa näköjäs taas vähän yksinkertasesti... :D Ei tollasta ole tullut huomattua, mut tuon hyvän selonteon jälkeen alkoi tajutakin vähän et noinhan se menee.

On se silti aika massiivisesti parempi pelailla ratilla.. Padilla se on ihan kamalaa. Ärsyttävä moka muuten älyttömän hienossa pelissä.

Hemmetin putkimaista ja kankeaa padilla joo, mut ei työttömällä mihkään microsoftrattiin ole varaa.

ps. Ny vast aloin huomaamaan et onpahan tuttu nimi jätkällä. :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

onpahan tuttu nimi jätkällä

:eek:

Kyllähän sitä nyt padillakin pelailee toki ja ihan ok se niinkin on, mutta vaikea sitä pakkoapua on
mielestäkään saada.. niinpä latistaa aika tavalla tota pelaamisfiilistä. Laitoin sulle yv:tä kun ny nimikin on tuttu niin pakko selvittää miksi.
:D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mitäs ihmettä latasin yhden dlc car pacin mutta en löydä noita autoja sitten mistään? pitääkö tuon lataamisen jälkeen sitten tehdä jotain että nuo autot saa käyttöön ja mihin ne tulevat?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mitäs ihmettä latasin yhden dlc car pacin mutta en löydä noita autoja sitten mistään? pitääkö tuon lataamisen jälkeen sitten tehdä jotain että nuo autot saa käyttöön ja mihin ne tulevat?

Ne pitää ostaa erikseen pelicrediiteillä kyseiseltä automerkiltä. Ne on muistaakseni merkattu tähdellä sinne kauppaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tosiaan puhu noista ajoavuista jotka saa otettua pois (ei niitä edes tarvi kun jarrulukot/luisut saa irrotettua/korjattua aivan liian helposti ilmankin)
Ette vissiin ole huomannu miten auto valitsee sun puolesta paljonko voit kääntää etupyöriä esim mutkaan ajaessa tai luiston sattuessa. Eli peli siis ohjaa autoa osittain sinun puolestasi...

Aahh... niin tuota tarkoitit ajoavuilla. Tietysti heti oletin noita päälle/pois -asetuksia. Kyllä tuo on huomattu ja tietysti harmillista "simulaation" kannalta. Silti en ymmärrä miksi padilla on niin huono pelata. Johtuuko se sitten siitä että omat rattikokeilut rajoittuvat vain muutamaan kertaan?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

tullut tätä nyt taas vähän pelattua, ja tuli semmonen mieleen, että koitin vaihtaa ajotyyliä (ratilla siis ajelen), ennen mentiin sillain WRC-tyyliin että kädet käy koko ajan ja ratti on lähes koko ajan liikkeessä.
Sitten kokeilin sitten sellasta ajotyyliä mitä joskus oli formula 1:ssä kun oli vielä luistonestot käytössä, eli semmosta melko rauhallista ajoa, rauhallinen kääntö mutkaan, sen aikana ja ulostullessa, ja kierrosjata parani.
eihän sitä tietenkään voi kaikilla autoilla käyttää, jotkut ylitehoiset takavedot slaidaa koko ajan niin pitää vastaohjata agressiivisesti.

millasta ajotyyliä te muut käytätte ratilla?

eilen uskalsin sitten ekaa kertaa kokeilla ilman ABS-jarruja, ja kun vähän lisäsi deadzonea ettei ota heti kiinni ja mene jarrut lukkoon niin helposti, niin kyllähän siinä kierrosajat parani.
no, kyllä täytyy varmaan silti tänään turnauksessa pitää ABS päällä kun ei ole vielä tarpeeksi kokemusta.

Tuli muuten tehtyä aika helmi auto tässä, nimittäin ostin Chevrolet Aveo-nimisen pienen riisikipon, ja yllätyksekseni siihenhän sai takavedon ja Corveten moottorin:D

siinä sitten päätin etten viritä alustaa vielä ja laitoin koneeseen kaikki viriosat, tuloksena lähes 1000-heppainen ikkuauto, nopeus 10 A-sarjassa:eek:
tosin ajettaviuus oli aika kuraa, niin lyhyt akseliväli että se käytännössa pyöri paikallaan ympyrää koko ajan, ja suti niin mielettömästi.

sitten tuunasin alustaa ja huippunopeus lopulta 412 km/h:p, luokitus jotain S680.
Voin sanoa että on melko varmasti tuollaisena yksi pelin vaikeimmin hallittavista autoista, sutii vielä 5-vaihteellakin, pyörähti ympäri nurburgringillä kun vaihtia oli pääsuoralla yli 350:rolleyes:
hauska vehje vaikkei kaasua voikaan painaa lähellekään pohjaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ompa tullut tätäkin pari kuukautta pelailtua. Ainoa asia mikä pännii on moninpeli: Ite tykkään ajella ilman ajoapuja ettei homma menis liian helpoks:D olis jees ottaa kunnon kisaa muita vastaan niin et kukaan muukaan ei käyttäs näit helpotuksii, mut tätähän ei pysty mistään säätämään yleisessä aulassa. Näkis että mist on miehet tehty. Tietty siel sit suurin osa käyttää sutimisenestoa, abs-jarruja & ajonv.hallintaa joita ilman juuri itse ajan. Ja jos onnistuu pääsemään johtoon, yleensä ensimmäisssä mutkassa joku torvi ajaa kahtasataa päin ja peli on menetetty:mad: sikaa pelataan ihan urakalla. Muuten on kyllä vallan mainiota autoilua.

Täytynee rakennella jonkuulainen pleisiitti ja hankkia kunnon ratti/pedaali setti ni pääse kisafiilikseen ihan kunnolla:D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ilman muuta tulee parempia kierrosaikoja mitä suuremman osan ajasta sulla on pitoa renkaiden ja ajoradan välissä. Drifti kisoissa tietenkin toinen juttu, mutta radalla aikoja ajettaessa pyrin siihen että käytän koko radan leveyden jotta auto ei mutkissa irtoa tiestä. Mutkista ulos kaasulla sitä mukaa kun etupyörät suoristuvat. Käsittääkseni ihan perus juttuja, smootheja linjoja :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mun mielestä ohjaimella pääsee tarpeeksi kovaa. Itse en käytä mitään apuja, ja kierrosajat kohillaan. Kyllähän livessä audeille pärjää, jos osaa vaan ajaa.. Esim storefrontilta Arcticworksin evo9, sillä pärjää keskinopeilla baanoilla. Gearboxin utoilla pääsee jo pitkälle, samoin ton arcticworksin.

Myönnän, että kun joku aito veteraani iskee audilla tulemaan, niin ei siinä perässä pysy. Sen takia kannattaa ostaa gearboxin audi :D

Todella hyvä ja realistinen peli!
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mistäs kuvakulmasta tykkäätte pelata tätä? Ite yleensä käytän joko takaa kuvattua tai sitten konepellistä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Konepelti ehdottomasti. Sisäkuvakulmasta en pidä itse ollenkaan, vaikka monet haluavatkin ajaa "tuplaratilla" (itselläni ei rattia ole, kun ei fanatecin lisäksi ole kunnollista myytävänä). Ulkokuvakulmat saavat taas puolestani jäädä needforspeedeihin ja muihin arcaderymistelyihin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

minkäslaisia drifteriautoja porukka on tehny ja miten niitä ootte laittanu? erityisesti kiinnostaa miten niitä ootte säätäny? itse tein tossa ekan toyota suprasta johon laitoin parhaimmat ja leveimmät renkaat ja alustaan luonnollisesti jouset ja muut parhaat maholliset ja koneesta paljon heppoja irti. Mutta mietin että mitenhän tota kannattais säätää että sais mahollisimman hyvän? laitoin rengaspaineet taakse 2.9bar ja edessa 2.1bar sekä perälukon laitoin 100%.

Hyvin tuntuu menevän kylkimyyryssä mutta joteni tuntuu että pitäs saada säädettyä paremmaks.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ei näin :D Laitan eteen leveetä, ja taakse vaikka toiseksi leveimmät. Tehoja sopivasti. eteen 1.9bar ja taakse 1.7 bar. camberia eteen noin 2.5 miinusta ja taakse 1.8 miinusta.. Lukko 90/20.. Kokeileppa tolla tyylillä ;)
 
Ylös Bottom