Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

Moni on sanonu laitetta loistavaks, toiset täydelliseks, johtuen tästä "oikean" fps ohjaimen fiiliksestä, ja tottahan se käsi helpommin hiirellä tappaa kuin tatilla.

Moni on sanonu, että tää on iha paska. Tarkasti ampuessa epätarkka, laitetta pitää opetella vissiin hetkenaikaa, että peli sillä onnistuu (kaikilla ei kait sillonkaan), tosin kun peli alkaa onnistua, näkyy se tasossa. Myös sensitivitystä on eriäviä mielipiteitä, kuulemma nopeilla sensseillä tökkii ym.

Paha kuitenkaan ilman kokeilua sanoa, kuinka hyvästä/pahasta laitteesta on kyse.

Ois mielenkiintoista tietää kuin suuri prosentti esim Gamebattlesin tai vastaavan pelisaitin top 10 klaanin jäsenistä pelaa hiirellä. Tätähän ei saada koskaan tietää, koska kukaan ei myönnä mitään ja jos mielipidettä kysytään ni se on suorastaan surkea laite. Silti.

Ois mielenkiintoista tietää kuin suuri prosentti esim Gamebattlesin tai vastaavan pelisaitin top 10 klaanin jäsenistä pelaa hiirellä. Tätähän ei saada koskaan tietää, koska kukaan ei myönnä mitään ja jos mielipidettä kysytään ni se on suorastaan surkea laite. Silti.

GB:stä en itse tiedä, mutta CG:ssa on monilla top klaaneilla hiiriä. GB tyyppien kanssa tulee niin harvoin pelattua kun siellä ei oo ihan samanlainen systeemi, joten vaikea sanoa.

Frägillä tarvitsee reenata kovasti ja monet ei sitä varmaan jaksa, jotkut oppii nopeammin, jotkut hitaammin. Senssissä ei pääse pädin tasolle, mutta reenauksen jälkeen sillä osuu ehkäpä luontevammin/tarkemmin. Hyvä pädi pelaaja ei varmaan osu hiirellä niin tarkasti, kun taas hyvä hiiri pelaaja ei osu pädillä niin tarkasti.

Jos toi mötikkä vaan käteen sopii niin kantsii testata ihan vaikka huvin vuoksi IMO, myy pois jos et jaksa harjoitella/tuntuu huonolta, ostajia varmaan löytyy kuitenkin. Jos pädi sujuu eikä siinä mielessä ole tarvetta niin ei sitten kannata ostaa, mutta jos haluaa jotain uutta etsiä pelaamiselta niin kokeile.

PC:n tasoa ei hiiri pääse tarkkuudessa/senssissä lähellekkään mutta tosiaankin kantsii kokeilla jos vaan kiinnostaa mielestäni. Omasta mielestä on vaikea sanoa kumpi on parempi, pädi/hiiri konsolilla, kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Itse en ole ainkaan kuullut kenenkään kehuvan laitetta maasta taivaisiin, mutta en sellaistakaan joka olisi haukkunut maan rakoon (jossei lyhyitä testauksia lasketa) :)

Omien kokemuksien perusteella suosittelen kokeilemaan xfps-adapteria, jos haluaa hiirellä pelailla. Adapterikaan ei ole mikään täydellinen ohjauksen kannalta, mutta toimintanapit on helpompia käyttää näppis/hiiri compolla. Nämähän on loppupeleissä makujuttuja, toisilla saattaa olla päinvastainen ajatus.

Itse kun tykkään pelata pelejä nopeilla sensseillä, padi vaan on vieläkin parhaiten käteen sopiva ohjain. Molemmat hiiriohjaimet alkaa tökkimään kun herkkyyttä laittaa lisää. Ehkä oikea sana kuvailemaan ohjausta on "leijuminen".. Tällöin hiiren pienikin liikuttaminen ampumistilanteessa tekee ohjauksesta epätarkan. Taas kerran paha sanoa, miltä ohjaus tuntuu henkilöstä, joka ei esim. peeceellä codia pelaile. Silloin saattaa olla hyvinkin käteen istuva laite.

Enkä muuten häpeä myöntää että välillä itsekin pelailen publaa adapterilla. Se antaa tavallaan hyvää vaihtelua (uutta haastetta) pelaamiseen. Profiilista saa vapaasti katsoa vaikka kuvanikin, jos se jää kaivelemaan. :rolleyes:

Kaikki muut paitsi fedu joka on sitä käyttäny sanoo et se on huono. Joten luultavasti menee 77e hukkaan jos ostaa taikakapulan.

kaikki muut? Mielestäni myös CTdn jätkät tykkää laitteesta, sekä yleisesti hiirestä mm markkoni. Mistä sä nää jutut revit?

Pääsin tuota vehjettä hieman kokeilemaan klaanimiitissä, ja kyllä tuo pienten liikkeiden epätarkkuus oli enemmän kuin häiritsevää.

Kai se on tottumiskysymys, mutta ei ainakaan mun pähkinät riitä siihen vastaamaan.

Kaikki muut paitsi fedu joka on sitä käyttäny sanoo et se on huono. Joten luultavasti menee 77e hukkaan jos ostaa taikakapulan.

Ja kuten Fedu sanoi niin CG:n top klaaneista moni pelaa hiirellä. Tempasen tän nyt ihan tuulesta kun väitän että kukaan ei ole niin uuno että pelaa sillä koska se olisi huono.

kaikki muut? Mielestäni myös CTdn jätkät tykkää laitteesta, sekä yleisesti hiirestä mm markkoni. Mistä sä nää jutut revit?

Ihan niiten viestien persteella mitä esim. juuri CTd:n porukat ja makkroni on täällä kirjottanut sekä UT3 pelaajat laitteesta kertoneet.

Minusta taas tuntuu, että sitä haukkuvat surkeaksi sellaiset pelaajat, jotka sitä käyttävät ja haukkumalla sitä yrittävät oikeuttaa sen käytön. Tuskin sitä kukaan käyttäisi, jos se olisi ihan paska.

Kyllä, tuosta tekstistä voi ymmärtää, että olen hiiren käyttöä vastaan, kun konsolilla pelataan.

Sanotaan vielä sen verran, että jos nopeat senssit ovat se pakko juttu niin sitten en kyllä ostaisi sillä nopealla senssillä hiiri tärisee tai kuten markkoni hyvin ilmaisi se "leijuu" mikä tekee mielestäni ampumisesta sietämättömän ärsyttävää. Jos vertaa pädin senssiin niin se on varmaan suurin piirtein 3-4 senssin luokkaa tietenkin rajoitetulla pyörimis liikkeellä. Tämä siis oma mielipide koska en pysty sietämään yhtään "ylimääräistä" liikettä siinä.

Sen sanon vielä, että ainakaa itselläni ei ollut tämän osto siitä kiinni ettenkö olisi pärjännyt pädillä pelatessa, vaan siitä että halusin kokeilla jotain vaihtelua pelaamiseen ja totutella hiireen, jos mahdollisesti tulee PC hankittua ennen MW2:sta, tuntuu ainakin PC hiiri varmaan suht tarkalta Frag FX:än jälkeen :) Itseä ei haittaisi vaikka noi saisi poistettua konsoleilta, mutta mukavaa vaihtelua se minusta on.

Sanonpa vielä, että tämän laitteen avulla ei yksikään klaani matsia voita tai ei edes yhtäkään 1v1 tilannetta, koska hyvä pädi ampuja ja hyvä hiiri ampuja ovat samaa tasoa ellei pädillä jopa etu. Itse veikkaan, että monet pitävät tällä pelaamisesta pitemmän päälle, koska siinä on se tietty mukavuus ja luontevuus (ei hikoilevat sormet yms. haittaa niin paljoa). Veikkaampa ettei ole yhtäkään klaania jolla olisi kaikilla hiiret, mutta kyllä niitä hiiripelaajia löytyy, josta ei mielestäni ole kuitenkaan etua laisinkaan keskimäärin (summatessa hyvät ja huonot puolet).

Käytännössä jos PC:llä on pelannut paljon niin on ehkä Frag FX parempi valinta, koska siihen saa varmasti nopeammin totuttua ja tuntumakin on yllä. Eli käytännössä umpisurkea pädi pelaaja voisi tällä pärjätä paremmin, JOS on hiirellä pelaamisesta selkeää kokemusta ja pädistä ei laisinkaan. Itse en kuitenkaan toistaiseksi tiedä yhtään tapausta jolla näin olisi. Enemmän on kyse juuri mukavuudesta kuin hyödyn hankkimisesta, omalla kohdalla kaikki kelpaa, joillain taas ei...

Edit: Ymmärtäisin vihan laitetta kohtaan, jos se olisi kuin PC:llä tai lähellä sitä, mutta kun sitä se ei ole lähelläkään ja sellaista laitetta ei markkinoilta tiettävästi löydy/tule löytymään. Itse ihan kokeilisin ja vertailisin. Laitteen hyvät puolet on luontevuus ja sitä kautta luontainen tarkkuus (kokemuksen kautta). Huonot puolet kömpelyys ja bugisuus (ei liiku ylös samalla tavalla kuin sivuille joten esimerkiksi kranaattien heittäminen on tuskallista ainakin aluksi) ja sitten tämä "leijuminen". Huom. jotkut eivät pysty tällä saamaan luontevuutta ikinä varsinkaan pitkän pädi kokemuksen jälkeen, koska liike on kovinkin erilainen.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pädi ja senssi 10 on paras vaihtoehto mulle :D. Houkutukset olis laitteiden käyttöön suuret, mutta tiedän että kärsivällisyys ei itellä rittä siihen et harjoittelisin "uudestaan" pelaamaan. PC pelaajat saavat tosta pehmeemmän laskun ps3 puolelle, tota tuskin kukaan pystyy kiistämään. Sanoisin että frägil/adapteril pääsee nopeemmin sinne "maksimitasolle" (siis ajatellen tähtäämistä, jotkut pelaajat on vaan niin tyhmiä että ne tulee aina olemaan huonoja riippumatta ohjaimesta :p) kuin pädillä jos ajatellaan pelitunteja. Tarkkuus on samaa luokkaa koska samaa peliä ja samalla konsolilla siinä pelataan ja jos sä osaat tatittaa kunnolla niin samalla tavalle se reddotti ym. menee siihen äijän päälle. Laitteiden hiirethän toimisi nopeammin, mutta pleikka ei pysy perässä ja silloin tulee tuota leijumista/värinää/yliherkkyyttä.

Itseä ärsyttää se että pelintekijät eivät anna täysin muokattavia näppäimiä, koska ite haluaisin pelata hieman eri näppäimillä mitä normaalisti annetaan vaihtoehdoiksi, esim codissa laittaisin hypyn L2 ja kyykky X:ään jollain peli sujuisi varmasti notkeammin plus pari muuta muutosta.

Oli muuten aika hyvä tuo linkki konsolinetin ps3 puolen myydyimpään tuotteeseen :D

Oli muuten aika hyvä tuo linkki konsolinetin ps3 puolen myydyimpään tuotteeseen :D

Oli muuten suosituin tuote ihan kaikkien laitteiden listalla, jos etusivua tsekkasit, nyt näyttäisi olevan toisena. Itseä ihmetyttää kuinka paljon niitä oikein on ostettu, jos on kaikkien tuotteiden top listan kärkipäässä. Ei sillä, että haittaisi, mutta hieman yllättävä mielestäni. :)

Minusta taas tuntuu, että sitä haukkuvat surkeaksi sellaiset pelaajat, jotka sitä käyttävät ja haukkumalla sitä yrittävät oikeuttaa sen käytön. Tuskin sitä kukaan käyttäisi, jos se olisi ihan paska.

Onneksi olkoon. Katsokaa hyvät ihmiset tuota^ koska asia on täysin näin. Hyvä että joku muuki täällä tajus.

Kaasu sanoi:

Kyllä, tuosta tekstistä voi ymmärtää, että olen hiiren käyttöä vastaan, kun konsolilla pelataan.

Onneksi olkoon. Katsokaa hyvät ihmiset tuota^ koska asia on täysin näin. Hyvä että joku muuki täällä tajus.

Onneksi olkoon, voititte juuri yleistämispalkinnon :D

nimim. laitetta käyttänyt ja haukkunut, nykyään padipeelo.

Voipi olla että huonoja puolia on kärjistetty liikaa. Ei laite ole täysin kuraa, mutta harha luulo, että sen takia jotkut pelaajat ovat parempia on täysin väärä. Se on yhä se mukavuus, ei sitä sen takia käytetä, että se olisi selvästi parempi. Kokeilkaa vaikka itse jos löytyy ylimääräistä rahaa/aikaa. Tässä taas omat kommentit tältä päivältä varmaankin ellei joku keksi uutta pureksittavaa :)

Moi tuun ajaa prätkällä teidän fillareita vastaan ku oon ajanu sellasella niin kauan että tuntuu luontevammalta ajella sellasella. Mut ei se oo mitenkää ylivoimanen ku rupee tärisemään vähän kovemmissa vauheissa.

Nojoo huonot vitsit sikseen, koittakaas Frägin/adapterien puolustajat ny päättää onko se hiiri pelaamista parantava vai huonontava asia, kun kerta tärisee ja kranunkin heittäminen on niin kovin vaikeeta, mutta kuitenkin tuntuu paljon luontevammalta pelata sellasella. Ja mulle ainakin luontevuus parantaa pelaamista.

Ja ei tullu muuten yllätyksenä noi Frägin myyntilukemat. Mitä oon monen tyypin kanssa privoilla puhunut niin moni vanha pädipelaaja on tohon vaihtanut tai vaihtamassa.

Moi tuun ajaa prätkällä teidän fillareita vastaan ku oon ajanu sellasella niin kauan että tuntuu luontevammalta ajella sellasella. Mut ei se oo mitenkää ylivoimanen ku rupee tärisemään vähän kovemmissa vauheissa.

Nojoo huonot vitsit sikseen, koittakaas Frägin/adapterien puolustajat ny päättää onko se hiiri pelaamista parantava vai huonontava asia, kun kerta tärisee ja kranunkin heittäminen on niin kovin vaikeeta, mutta kuitenkin tuntuu paljon luontevammalta pelata sellasella. Ja mulle ainakin luontevuus parantaa pelaamista.

Ja ei tullu muuten yllätyksenä noi Frägin myyntilukemat. Mitä oon monen tyypin kanssa privoilla puhunut niin moni vanha pädipelaaja on tohon vaihtanut tai vaihtamassa.

Kaikille luontevuus on varmasti tärkeä, tosin kaikille samat asiat eivät ole luontevia. Vaikka prätkä vertaus olikin vitsi, niin todella huono vertauskuva. Vaikea todellakin sanoa onko parantava vai huonontava. Jos padi ei tunnu luontevalta niin sitten on varmasti parantava (reenauksen jälkeen) ja toistepäin. Pääpointti on, että huono pädi pelaaja ei tämän avulla pääse hyvien pädi pelaajien ohitse.

Itsekkin tiedän, että moni on sen hankkinut. Silti aika moinen yllätys, että keikkuu koko sivuston kaikkien tuotteiden myyntilistan kärjessä. Luultavasti muitakin ostanut kuin pelkkiä KFIN pelaajia :) Ja eri asia on kuinka moni meinaa pelaa sillä vakituisesti tai ylipäätään ei myy sitä. Kaikki siihen pystyy jos vaan kiinnostaa ja tuntuu hyvältä, mutta helposti se hermo meneepi...

Edit: Suosittelen kokeilemaan.

Joo prätkäjuttu oli todellakin läppä, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään. :D Näköjään ei noita frägiä puolustelevia/haukkuvia viestejä oikeen voi tulkita jos ei ite ole laitetta kokeillut. Jätän asian tähän.
Offtopic: Onko Fedu tänään ProMod privaa? Voisin tulla vaikka hostimaan tai jotain, kunhan pääsis vaa pelaa sitä Promodia, publa yllättäen syvältä.

Joo prätkäjuttu oli todellakin läppä, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään. :D Näköjään ei noita frägiä puolustelevia/haukkuvia viestejä oikeen voi tulkita jos ei ite ole laitetta kokeillut. Jätän asian tähän.
Offtopic: Onko Fedu tänään ProMod privaa? Voisin tulla vaikka hostimaan tai jotain, kunhan pääsis vaa pelaa sitä Promodia, publa yllättäen syvältä.

Itse olen ysin aikoihin kotona, mutta mee #CreativeGaming ja #consolegaming

Ylös Bottom