Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

Eikä se nyt näytä kovinkaan "ongelmalliselta, bugiselta ja ärsyttävältä" ainakan tämän videon perusteella, vaikka niin näbäpelaajat väittääkin. Huijareita olette, ettekä siitä miksikään muuksi muutu, vaikka kuinka yrittäisitte uskotella muuta.

No eipä tuo video tuota niin ylivoimaiseksi saa näyttämään. Oon mä pädillä vetänyt useinkin parempia tuloksia, tosin cod4:ssa. Ja boksipuolella oon ite joskus kokeillut jotain hiiri-näppis -juttua ja se ainakin oli niin surkea, että pärjäsin helposti paremmin pädillä.

Mutta, en mäkään kyllä noita laitteita tue. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin joku semmonen versio, joka saa hiiren toimimaan yhtä hyvin kuin pc:llä ja siinä vaiheessa ei ole hyvälläkään pädipelaajalla mitään mahdollisuuksia, ellei sitten pääse yllättämään selästä.

Niin no, en nyt silti edelleenkään tarkoittanut sitä, että padilla ei voi saada vastaavanlaisia scoreja. Kyllä minä ja melkeinpä kaikki muutkin on saanut CoDissa yhtä hyviä scoreja (auto aim ja todella helposti putoavat vihut ftw. CoD=casual gaming), mutta ei tuo nyt täysin ongelmaiselta ohjaustavalta vaikuttanut tuon videon perusteella.

Heleppoa kuin heinän teko ja porukkaa todellakin putoaakin kuin heinää. Osoitin tuolla klipillä vaan, että aika turha on inistä niistä megaongelmista konsolilla näbän ja hiiren kanssa. Senssit pelistä vaan maksimiin ja hienosäätää XFPS:llä X/Y-koordinaatteja sopivaksi ---> BOOM HEADSHOT.

Niin no, en nyt silti edelleenkään tarkoittanut sitä, että padilla ei voi saada vastaavanlaisia scoreja. Kyllä minä ja melkeinpä kaikki muutkin on saanut CoDissa yhtä hyviä scoreja (auto aim ja todella helposti putoavat vihut ftw. CoD=casual gaming), mutta ei tuo nyt täysin ongelmaiselta ohjaustavalta vaikuttanut tuon videon perusteella.

Heleppoa kuin heinän teko ja porukkaa todellakin putoaakin kuin heinää. Osoitin tuolla klipillä vaan, että aika turha on inistä niistä megaongelmista konsolilla näbän ja hiiren kanssa. Senssit pelistä vaan maksimiin ja hienosäätää XFPS:llä X/Y-koordinaatteja sopivaksi ---> BOOM HEADSHOT.

Noitahan laitteita ei kyllä videon perusteella voi kehua tai haukkua, mielestäni aika karu fakta. Kuitenkin nyt on vieläpä kyse Frag FX:stä eikä tuosta adapterista, itseasiassa Frag FX pätkii tuon adapterin kuusnolla. Ja vielä btw, boxilla noi adapterit on kehitetty toimimaan ja lukemaan hiiriä oikein, PS3:lla ei, boxilla noista voikin saada etua oikeesti. Tänne on tullut mielestäni aika paljon kommentteja näiltä kokeilijoilta ja kukaan ei ole sanonut, että se pätkisi pädin, esim. markkoni jolla on kokemusta PC:ltä ja joka on mielestäni aika puolueeton testaaja tässä tapauksessa ja vieläpä taitaa kokemusta olla jokaisesta vemputtimesta.

Eihän toi nyt ohjaustavaltaan mitenkään mielettömän vaikea ole, hiiri näppishän on mielettömän helppoa, mutta jos laitteet eivät muuten toimi niin eipä sillä hirvesti kannata leikkiä. Fragissä tapa on hieman monimutkaisempi ja vaikeampi, mutta siihen tottuu jos käyttää. Ymmärrän krittiikin, että PS3 ei ole tarkoitettu hiirellä pelattavaksi, mutta joka kerta kun kuulee sen eduista ja tarkkuudesta alkaa hieman ihmetyttää, koska näin ei todellakaan ole. Tiedän itseasiassa erään PC pelaajan pleikalla, joka on esimerkiksi CoD2:ssa aivan huipputasolla ja CoD4:kin jauhanut paljon PC:llä. Silti suuren pelikokemuksen jälkeen PC:llä hän ei pärjää todellakaan PS3:lla erityisen hyvin. Vaikka reitit ja kaikki on paremmin kuin hallussa PC:ltä, ei hän pärjää varmastikkaan suurimmalle osalle pelaajista. Tällä yritän vain kuvata sitä kuinka minimaalisen edun tuolla saa mielestäni, jos mitään etua ylipäätään on. En tiedä moniko uskoo tälläisiin tarinoihin, mutta eipä itseä ainakaan haittaa erityisesti vaikka ei kukaan uskoisikaan. Tosiaankin itselle aivan sama millä muut pelaa, jos kukaan ei saa mitään etuja toisiaan kohtaan, esimerkiksi jostain turbo ohjaimesta saa paljon enemmän etua.

Itse siis ymmärrän kaiken paheksunnan laitteita kohtaan, koska ne eivät ole "sallittuja" PS3:lla. Toivottavasti jotkut ymmärtävät vain sen, että kukaan ei teitä hiiren avustuksella voita. Todellakin varsinkin nuo adapterit on PS3:lla todella leluja ja oikeastaan huijausta. Xboxilla on hyödynnetty enemmän luultavasti PC juttuja koska adapterit lukevat hiiriä oikeasti, eli mitään magneettimaista leijumista ei taida olla. Kuten olen tuhat kertaa sanonut, niin omasta puolesta nuo voidaan kieltää tai mitä vaan, mutta hiiren piikkiin tapot on turha pistää, ainakin vielä. Kokeilkaa ja kehukaa sen jälkeen...

Niin ja jos joku kaipaa niitä hyviä tai huonoja puolia niin tsekatkaa edellinen viestini.

@nyla: Monet väitteet hyviä, mutta monissa niistä myös oletettiin että Frag FX olisi kuten PC hiiri, mikä ei siis ole totta. Eli mitkään PC pelaajat eivät tule tämän avulla pieksemään konsolipelaaajia uskokaa pois.

Edit: Toivotaan, että MW2 pystyy nämä jotenkin "bannimaan" tai jotain, mikä kuitenkin taitaa olla vaikeaa.

Edit13: Onko Sony muuten yleisesti kieltänyt näiden käytön, esimerkiksi omilla sivuillaan yms. Sen tiedän että laneilla ei konsoleilla yleensä näitä sallita, mutta Sony ei taida niitä olla yleisesti kieltänyt. Vaikeaahan se olisi valvoa, mutta yleensä ainakin kielto pitäisi tehdä, kai?

Edit36: Stamina myös mielestäni mainitsi IRCssä testanneensa laitetta kaverillansa ja Stamina tätä huonoksi kehui, mielestäni Stamina oli ainakin yksi tämän laitteen "paheksujista" laitteen hyvyyden takia.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa sellaisen henkilön puheelta, joka ei koskaan oo kokeillu koko laitetta :rolleyes: Suosittelen kokeilemaan...

Mä oon Fedurren kanssa asioista samaa mieltä. Pelaan 95% ajasta padilla, mutta silti mua ei haittaa vaikka joku pelais 24/7 hiirellä. Ei pysty ymmärtämään, miten koko asiasta on noussu näin hirvee haloo...

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa sellaisen henkilön puheelta, joka ei koskaan oo kokeillu koko laitetta :rolleyes: Suosittelen kokeilemaan...

Mä oon Fedurren kanssa asioista samaa mieltä. Pelaan 95% ajasta padilla, mutta silti mua ei haittaa vaikka joku pelais 24/7 hiirellä. Ei pysty ymmärtämään, miten koko asiasta on noussu näin hirvee haloo...
Siksi ehkä, että nyt pelataan konsolilla, jolla pelataan pädillä eikä hiirellä?

Siksi ehkä, että nyt pelataan konsolilla, jolla pelataan pädillä eikä hiirellä?

Ja sekös on sitten kirjoitettu johonkin "peliraamattuuun" et muita ohjaimia ei saa käyttää konsolilla? Kaikilla on mahdollisuus käyttää kaikkia ohjaimia, joita markkinoilta löytyy... Mut ymmärrän et jokaselle on omat mielipiteensä, pitää sitten vaan elää niiden kanssa. Olis paljon kaikkee mielessä, mut en jaksa alkaa väittelemään, varsinkaan kännissä.

Kaikilla on myös mahdollisuus käyttää kaikkia koodeja mitä markkinoilta löytyy..

Kaikilla on myös mahdollisuus käyttää kaikkia koodeja mitä markkinoilta löytyy..

Joo ja sit ku tarpeeks vituttaa (kun kaikki konsolit ja puucee on kokeiltu) on myös mahdollista lopettaa pelaaminen... Elämä on valintoja, kukaan ei pakota mihinkään. Täytyy vaan koittaa sopeutua muuttuvaan maailmaan.

Jep, lets sopeudutaan kaikkiin koodareihin sun muihin, peliihän tää vaa on! Voi luoja..

Edit13: Onko Sony muuten yleisesti kieltänyt näiden käytön, esimerkiksi omilla sivuillaan yms. Sen tiedän että laneilla ei konsoleilla yleensä näitä sallita, mutta Sony ei taida niitä olla yleisesti kieltänyt. Vaikeaahan se olisi valvoa, mutta yleensä ainakin kielto pitäisi tehdä, kai?

Se on modattu ohjain.

Ohjainten ja konsolin modaaminen = Cheat = Kielletty.

Vaikea on valvoa levyjen ja leffojen polttamista ja jakamista kavereille eikä se ole sallittua...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jep, lets sopeudutaan kaikkiin koodareihin sun muihin, peliihän tää vaa on! Voi luoja..

Nimenomaan, peliähän tää vaa on. Jos elämä pyörii pelin ja erillaisten ohjaimien ympärillä ni voin sanoo ettei sullakaan vahvasti taida mennä.. Avainsana on sopeutuminen. Vaikka täällä kuinka keskusteltaisiin, niin silti näitä ohjaimia ei pois saada. Sekin pitää joskus hyväksyä et aina ei voi olla paras.

Jos kodia ei saa pelata muilla ku pädillä, ni eihän sitten autopelejäkään saa pelata ratilla ja polkimilla! Sehän se vasta huijausta onkin!!! :mad:

Jos kodia ei saa pelata muilla ku pädillä, ni eihän sitten autopelejäkään saa pelata ratilla ja polkimilla! Sehän se vasta huijausta onkin!!! :mad:

Hei, oiskohan tuo yhtään eri asia? Ai miksi se on eri asia? Autopeleissä löytyy suoraan tuki rateille, jopa valikoista. Näitkö esim. CoD4:ssä valikkoa, jossa sanotaan "Mouse & Keyboard settings"? Jos sellainen löytyy, kuten Unreal Tournamentista, hyväksyn näppiksen ja hiiren käytön täysin.

Ennen asiat oli sentään hyvin kun oli hieman vähemmän pelaajia ---> tiiviimpi yhteisö ---> näppis ja hiiri kieltokin oli niin vankka, että jos joku olisi myöntänyt käyttävänsä näbää ja hiirtä yleisesti, se olisi ollut potkut klaanista ja kasvot menetetty internetsissä. Ja vieläkin, jos joku meidän klaanista käyttää näbää ja hiirtä ---> kick & ban (vaikka tällä hetkellä meidän klaani ei pelaakaan mitään peliä, mutta on jengi silti edelleen kasassa tulevia tekeleitä varten). Sen verran äärimielipide mulla on tästä asiasta. Rinnastan näppiksen ja hiiren käytön suoraan haxaamiseksi.

Mitä nyt IWF:n foorumailla ollu juttua niin kuulema tuo boxin uusin päivitys on juuri modattujen ohjaimien käyttäjiä varten tehty. En kyllä todellakaan ole 100% varma tästä.

FragFX:ä kun ei voida mitenkään kieltää koska se on ihan virallinen ohjain.

Ja mitä nyt oon oman pienen PC urani pelannu BF pelejä, niin tuosta FragFX:stä sen verran että ei todellakaan ole mikään PC pelaajan unelma. (Vaikka en ole kokeillut). Mutta mitä nyt review videoita youtubesta kattonut niin ei tuo muovihiiri ole mistään kotoisin. Vaikka itellä on melko vähäinen PC kokemus niin kyllä se hiiri pitää olla ihan kunnolinen pelaamiseen tarkoitettu.

Btw, ne ketkä on PC:llä pelannut kauemminkin niin tietää varmasti mitä haittaa huonosti sijoitetuista sivunappuloista on kun nopeasti heilauttaa hiirtä. Ja FragFX suunittelijat varmasti "huonosti sijoitettujen sivunappuloiden" mestari.

Lisäksi tuohon vielä ne itse laitteen bugit ja muut niin ei se kyllä paljoa hyödynnä pelaajia.

Olen kyllä kanssa sitä mieltä että konsolilla pitäisi pelata pädillä. Mutta sekin on niin vaakalaudalla.

Onko PC pelaajien pakko pelata hiirinäppis yhdistelmällä!? Eikö padia saisi missään nimessä käyttää koska siinä on paremmin näppäimet suuniteltu sormien asentoon?

JA eikös konsolipelaaminenkin ollu hiirinäppiksellä amiga500 aikoihin!? (Vaikka toki siihenkin pystyi ostaa tatin).

Ja mitä tuosta Pibe:n videosta, niin ei nyt mitenkään kummoinen video ollut jos vertailee hyvää pädi pelaajaa siinä vierellä (+ tuossa pelailtiin TDm = No skill needed).

Ja mitä tuosta Pibe:n videosta, niin ei nyt mitenkään kummoinen video ollut jos vertailee hyvää pädi pelaajaa siinä vierellä (+ tuossa pelailtiin TDm = No skill needed).

Niin siis tuo hiirulainenhan antaa etua juuri tähtäämiseen, ei se kanavoi esim hyviä S&D taktiikoita pelaajan aivoon.

Vaikka ohjainta ei ole virallisesti kielletty (ja vaikka olisikin niin kuka sitä kieltoa noudattaisi?) niin herrasmiesmäiseen pelaamiseen se ei mun mielestä silti kuulu. Jokaisen tulisi pelata samantasoisen ohjaimen kanssa pelissä jossa juuri tähtäystystarkkuus ja nopeus ratkaisee paljon.

Johan on vertaus! Monta promillee oli kun tän kirjoitit? ;)

Mut kuten Pibe kirjoitti tuosta hiiri-näppis tuesta, joka UT3:sta löytyy, silloinhan se on täysin hyväksyttävä. Jos pelin optionseista ei löydy ohjain konffin kohdalta kun padi, niin eikös asia ole ihan selvä. Peli on suunniteltu padille.

Kuinka moni muuten huomio noi mun pointit tosta adapterista. Pibekin tuntuu koko ajan puhuvan hiiri+näppiksestä vaikka kaikilla taitaa se Frag FX olla kumminkin käytössä (syitä on monia) ja jos joku saa aikaiseksi adapterilla jotain ihmeellistä niin nostan hattua :) Kuten sanoin, Xboxilla se onkin eri asia, kyllä olen tutkinut asiaa. Sielähän helposti klaanit jotka eivät laneissa käy ollenkaan voivat niittää mainetta adapterilla. Toivottavasti joku katsoi muutamia asioita edellisestä viestistäni. Itse olen monessakin asiassa samaa mieltä, minuakin haittaisi jos pelaaminen olisi kuin PC:llä jnejne; mutta kun on kyse Frag FX laitteesta joka ei sitten ole siellä päinkään, niin minua ei ainakaan haittaa yhtään, ei ole haitannut ennen kun olen hankkinut tai sen jälkeenkään (yllättäen) :)

Johan on vertaus! Monta promillee oli kun tän kirjoitit? ;)

Mut kuten Pibe kirjoitti tuosta hiiri-näppis tuesta, joka UT3:sta löytyy, silloinhan se on täysin hyväksyttävä. Jos pelin optionseista ei löydy ohjain konffin kohdalta kun padi, niin eikös asia ole ihan selvä. Peli on suunniteltu padille.

aikasta monta :D Ja näinhän se on, en tota nääs tullu ajatelleeksi että se on tuon options-valikon takana oltava, muuten on kielletty :o

Täällähän tämä vääntö sitten löytyikin. Tämä ketju koskee kyllä paljon muitakin pelejä kuin tota wawia.

Muistan yhden kaverini pelanneen kovasti jotain aiempaa Battlefieldiä pc:llä ja kironneen pädeillä helikoptereita ohjastavia janttereita kutsuen heitä pahimmanluokan huijareiksi. :D

On mullakin tuo herne tuossa noin, mutta en saa sitä vielä tungettua nenääni. Käsitin jutun juonen niin, että ellei peli tue ihan oikeaa hiirtä, joudutaan hiiren (eli frag fx -hiiren tai vastaavan) tuottama signaali (tai inputti mikälie nyt onkaan..) muuntamaan samanlaiseksi kuin tattien tuottama. Tästä koituu ongelmaksi se, että hiirtä ei voi saada erityisen tarkaksi ja muutenkin senssien säätö rajoittuu ankarasti. Tuolla tekniikalla ei koskaan tehdä täydellistä hiirtä, joten hirveästi en menisi sitä hernettä sinne nenääni yrittämään.

Itellä on pädillä pelatessa ollu aina osumatarkkuus siinä 20-30% välillä kaikissa fps peleissä mitä nyt on tullu pelattua. Eipä sitä pc-fps peleissäkään ne osumatarkkuudet mitään 100% ole muutakuin sirKnifeAlot -heeboilla. On tullu huomattua, että huomattavasti suurempi merkitys on pelityylillä ja tilanne tajulla kuin tuon osumatarkkuuden nousulla.

On tullu huomattua, että huomattavasti suurempi merkitys on pelityylillä ja tilanne tajulla kuin tuon osumatarkkuuden nousulla.

Huoh, no tottakai se on niin, että pelasi millä hyvänsä, ei voi tulla hyväksi pelaajaksi, jos ei ymmärrä pelistä mitään. Jo PS2-aikoina oli aika paha yhdistelmä, jos pelaaja ymmärsi pelin täysin, osasi tähdätä hyvin ja sen lisäksi käytti etageja, one shot killiä ja lag switchiä. :)

Ylös Bottom