Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

Mela hei, muista tarkastaa tasapainotukset ennenkun lähet prätkällä liikenteeseen. Ei pitäis täristää kovassakaan vauhdissa. Tai sit sulla on jarrulevy kiero. Vinkki: Vie huoltoon tai menee renkaat soiroiks! :cool:

Ja asiaan. Uskon kyllä kun useampi henkilö on kertonut täristelystä ym. epäkohdista. Se mikä itseeni häiritsee on se että kun tää hiiri mahdollisuus on tullut ja ne vielä kehittyy niin kaltaiseni padipelaaja on kusessa. Kattokaa vaikka sourceradiosta noita COD4 leffoja niin tiedätte. Se on niin hurjaa toi osuminen että padilla ei löydy montaa jätkää jotka pysyy pätkääkään kyydissä. Vapun kunniks... ehkä Junnu! ;)

Tää tilanne että on Frag FX markkinoilla, on vielä nippa-nappa hyväksyttävä. Vain siksi että se ei oo oikea hiiri. Mut toivottavasti noita pro-hiiriä ja pelureita ei tulis mun hiekkalaatikolle. Mulla kun ei oo mahdollisuutta (en ala hiirellä pelaa olkkarissa, piste) eikä eritoten tahtoa ryhtyä tuohon kilpavarusteluun. Haluan olla puhdasverinen konsolipelaaja.

Jos se kerta on huono - pelatkaa padilla. Jos siitä ei ole mitään hytöyä - pelatkaa padilla. Jos siitä on hyötyä - siitä suuremmalla syyllä pelatkaa padilla. Amen. Tota mukavuus-aspektia en ihan ymmärrä. Eikö se mukavin tapa pelata juuri ole langattomalla pädillä esim sohvalla röhnöttäen. Veikkaan että näistä hiiripelaajista suuri osa jäkittää pöydän ääressä nokka kiinni monitorissa/telsussa.

Leikitään että tuo Fragfx on paska, nii mikäs tuo EdgeFX onko se aivan sonta(PS2)

Ehkä toi mun viesti oli vähän liian yleistävä, mutta ajoi kuitenkin asiansa.

Loistava pointti HooCeelta tossa pari viestiä ylempänä btw.

Ja asiaan. Uskon kyllä kun useampi henkilö on kertonut täristelystä ym. epäkohdista. Se mikä itseeni häiritsee on se että kun tää hiiri mahdollisuus on tullut ja ne vielä kehittyy niin kaltaiseni padipelaaja on kusessa. Kattokaa vaikka sourceradiosta noita COD4 leffoja niin tiedätte. Se on niin hurjaa toi osuminen että padilla ei löydy montaa jätkää jotka pysyy pätkääkään kyydissä. Vapun kunniks... ehkä Junnu! ;)

Tää tilanne että on Frag FX markkinoilla, on vielä nippa-nappa hyväksyttävä. Vain siksi että se ei oo oikea hiiri. Mut toivottavasti noita pro-hiiriä ja pelureita ei tulis mun hiekkalaatikolle. Mulla kun ei oo mahdollisuutta (en ala hiirellä pelaa olkkarissa, piste) eikä eritoten tahtoa ryhtyä tuohon kilpavarusteluun. Haluan olla puhdasverinen konsolipelaaja.

Vappuna tuskin pysyy pädi kädessä kenelläkään, oli se senssi mikä tahansa :D.

Jos se kerta on huono - pelatkaa padilla. Jos siitä ei ole mitään hytöyä - pelatkaa padilla. Jos siitä on hyötyä - siitä suuremmalla syyllä pelatkaa padilla. Amen. Tota mukavuus-aspektia en ihan ymmärrä. Eikö se mukavin tapa pelata juuri ole langattomalla pädillä esim sohvalla röhnöttäen. Veikkaan että näistä hiiripelaajista suuri osa jäkittää pöydän ääressä nokka kiinni monitorissa/telsussa.

Samaa mieltä että jos siitä ei oo hyötyy niin pädi käteen ja menoks ja ei tarvii selitellä. Kuitenkaan harva ketkä on hyviä pelamaan noilla myöntää sen täysin et pelaa paremmin niillä kuin pädil. Onneks kuitenkaan ei saa sitä PC:n "täydellisyyttä".

Mulla on niin et jos pelaan codissa publaa tai jotain muuta "rennosti" niin pelailen sohvalta mutta jos on jokin matsin niin otan tuolin ja pelaan noin metrin päästä 32 telkusta jollain pelaan mielestä paremmin :D

Mulla on niin et jos pelaan codissa publaa tai jotain muuta "rennosti" niin pelailen sohvalta mutta jos on jokin matsin niin otan tuolin ja pelaan noin metrin päästä 32 telkusta jollain pelaan mielestä paremmin :D
Sama homma rahikaisella! Mul on yleensä vielä "huonosti käyttäytyvät miehet" tyylisesti oikee käsi housuissa joten siks en "aina" osu! :D

Mulle ei ainakaan vielä oo mitää pakkosaadakokeillatotaomgwtfhuippuhiirtä, johtuen lähinnä PC-pelaamisesta.

Plegellä osaan pelata padilla, PCllä pääsen pelaamaan päivittäin hiirellä; ei yksinkertaisesti tartte ostaa hiirtä plegelle. no ehkä vähä tarvis, mut ei. :)

@Junnu: Mulla on sama juttu, tärkeessä paikassa nenä kiinni tvssä ja parempi asento=maksimaalinen suorituskyky. ;)

Tässä pari linkki:

Mobi FPS Controller

FPS Master Controller

Splitted Ps3 Controller

Ja voin sanoa että on se ohjain sittenmikä tahansa konsoli pelaajilla niin ei se ohjaimesta johdu jos on hyvä.

Jos joku yrittää jotenkin vertaa PC pelaajien taitoja konsolipelaajiin niin fakta on tämä:

PC pelaajilla on "wasd", eli näppäimistö. He voivat liikkua vasemmalle, oikealle, eteen ja taakse, täysin tarkasti. Kun konsoli pelaajilla on tatti joka ei aina mene tarkalleen oikealle tai vasemmalle. Tatti voi himean kääntyä viistoon.

PC pelaajilla on myös korkeampi FPS kun konsoli pelaajilla, joka tekee pelaamisesta sujuvampaa. Ja heillä on mös maksulliset serverit joissa ei lagia tunneta.

Myös tuo näppäin suunittelu pitäisi olla täysin vapaa konsoli pelaajillekkin.

Tuo Master FPS kontrolleri olisi tosiaan todella hyvä heille jotka ei halua pädistä eroon. Nappulat on vaan sijoitetta paljon sujuvampiin paikkoihin.
Tuota kun porukka rupee käyttää niin ei aikaakaan kun porukka laittaa ketjun pystyyn kuinka epäreilu SE ohjain on :D

Tuo Mobi FPS Controller.. Se nyt olis joku uus Frag FX:n "kopio" jonka löysin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen heille jotka tykkää FRAGFX:stä mutta haluaisi bugit pois. Jospa tuossa ei olekkaan niitä samoja ongelmia kuin FragFX

Meitti muuten sit käyttää tota Splitted PS3 ohjainta. On aina yhtä mukavaa kurkottaa sen tatin yli kun yrittää lataa :D. Siitä vielä porukka valittamaan että "Sen ohjain on halkastu kahtia! Eppää!".

Mjoo ei tässä muuta :)

Hiiri>Pad

Ranne>Peukalo

Eli siis Hiitä ohjataan ranteella(joku huitoo kättä oikeen kulla blaa blaa) Padilla tähdätään peukulla, peukun vetkuttelu vaatii hienompaa motoriikkaa kuin hiirellä ranteen nylkytys joten hiiri on tarkempi.

Ei voi kiistää edes QQSimo.

Mutta totta on että oppii helposti kontrolloimaan peukku ohjausta paremmin kuin ranne ohjausta ja päinvastoin = Tottumis kysymys.

Mutta hiiri/ranne>Pad/Peukku.

:cool:

Viimeksi muokannut moderaattori:

@Limppu: En mä mitään tosiasioita kiistäkään. Fakta nyt vaan on se et noita ohjaimia on ja tulee lisää, joten ei voi ku toivoo ettei noista tule yyberhyviä. Koitetaa me vaan pelaa padillä kun se tuntuu hyvälle, eiks ni. Ja aina kun PURETAAN POMMIA NIIN PYÖRITÄÄN IHAN *OMONA! ;)

Kevennys tähän väliin ettei mee turhan vakavaksi. Ja hyvää vappua kaikille COD4 ja COD:WAW pelaajille!! :)

Veikkaan Aru että tuo toinen "Frag FX" on huononpi koska on langaton täysin. Jos hiiret nousisivat kovalle tasolle konsoleilla, itse en pitäisi siitä ellei sitten kaikki käyttäisi niitä. Vaikea noita on kyllä tulkita. Siitä nyt olen lähes 100% varma ettei mitään PC tyylisiä montageja tulla näekemään PS3 pelaajilta, koska sille tasolle mitkään laitteet eivät tule pääsemään ainakaan aikoihin, ellei peli omaa hiiritukea. Ehkä ainoa tapa jos joku kova teknikko alkaisi säätelemään noita laitteita itse ja saisi jotenkin sen "lukemaan" tarkemmin, vaikea sanoa :D Kuitenkin nämä konsoli hiirien tekijät parantelevat niitä vain hiukan joka kerralla jolloin rahan tulo on maksimaalista, sitä ennen ehtii tulemaan uudet konsolit jos on tullakseen :)

Jotenkin haluaisin vain sanoa, että ei olla missään tapauksessa PC hiirimaailmassa. Pädillä pärjää oikein hyvin, mutta jos hiiret kehittyisivät roimasti olisi asia tietenkin eri.

Ja vappuja minunkin puolesta!

Edit: Henkilökohtaisesti on siis vain kyse käytännössä hauksanpidosta laitteiden osalta, jos hiiret "bannittaisiin" ei haittaisi ollenkaan. Ja jos porukka haluaa vain pädi pelejä tai jotain, käy minulle, jos siinä vaikka huomaisi ettei pelivälineillä saa mitään massiivisia tuloksia aikaan (ainakaan vielä). Voin vielä sanoa että omasta publa ajasta ehkä 1/10 osa on pelattu hiirellä, privoissa enemmän sillä pelaillut, mutta käytännössä molempia käytän yhtä paljon.

Edit2: Helposti hiiri aiheuttaa sellaisen ylivoimaisen kuvan tai ylipäätään selkeästi taitoja parantavan laitteen, sitä se ei ole. Taitoja se ei paranna, mutta joillekkin sopii hiiri käteen (vaikkapa PC taustan vuoksi) ja joillekkin pädi. Itse pidän molemmilla pelaamisesta, jotkut vain toisella laitteella. Toiv. monet kuitenkin ymmärtävät ettei ole kyse taitoja parantavasta laitteesta vaan pikemminkin korostavasta mitä pädi on yhtäläillä. Mutta kuten sanoin, henkilökohtaisesti osaan molemmilla mielestäni kohtuu hyvin, vaikka sillä ei käytännössä olekkaan merkitystä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Noin fedu, yritit kiistää mun kiistatoman teorialausekkeen, mutta ainoastaan vahvistit sen todellisuutta.
:cool:

Pitkän harkinnan jälkeen olen tullut tähän:

1. Jokainen saa pelata millä haluaa, onko se sitten väärin tai oikein niin jokaisella on varmaan tarpeeksi hyvä omatunto että voivat itse päättää.

2. Jos Sony päästää oman virallisen hiirihilavitkuttimen niin saako sillä pelata ja sen jälkeen hiiripelaaminen on sallittu ja oikeutettu?

3.Onko kyse siitä että nämä tuotteet ei ole virallisia sony tuotteita tai onko tässä jotain muuta, onko enemmän kyse periaatteesta että konsolia pelataan padilla eikä millään muulla? Jatkoa tähän saako ainoastaan pelata Sonyn virallisella padilla, onko myös väärin käyttää esim. Logitechin padi?

4. Suuri osa niistä jotka pelaa muulla kuin padilla puolustaa näitä tuotteita, yksi selitys joka tulee aina on se että on vain kyse siitä mihin tottuu eikä siitä mikä olisi parempi, olen kysynyt tätä ennen koska en ole sannut vastausta, Teesi: jos padin ja hiiren välillä ei ole väliä niin löytyykö pc puolelta padipelaajia? Meinaan jos meitä on täällä 200 codipelaajaa ja 50 pelaa muulla kuin hiirellä niin onko pc puolella sama statistiikka, koska kyse on siitä ett vehkeitten välillä ei ole väliä vaan ainoastaan kysymys siitä mihin on tottunut niin pc puolella pitäisi löytyä yhtä monta ei hiiri pelaajaa?

Jos siirryn pc puolelle pelaamaan pärjäänkö ollenkaan jos pelaan padilla?

Väite 1: On helpompi oppia pelaamaan hiirellä kuin padilla

Väite 2: On helpompi pelata hiirellä koska niin kuin joku jo sanoi niin tattia väännät peukalolla ja hiirtä ranteella ja sen takia hiiren hallinta on helpompaa.

Väite 3: Et ole koskaan pelannut padilla, olet 10 vuotta vääntänyt CS:ää PC:llä, ostat pleikkarin ja pelaat 10 hengen porukassa missä kaikki muut pelaa padilla, testasit pari kertaa padilla mutta koska et ole tottunut pelaamaan padilla pistät heti adaperin kiinni ja viet niitä 100 - 0, voitko hyvällä omatunnolla sanoa että olet hyvä konsoolipelaaja? Jos vastaus on Kyllä niin perustele, jos vastaus on Ei niin miksi luet tätä, minun tietääkseeni tämä on Konsolifin eikä PCfin.

Väite 4: Jos olet yhtä hyvä padilla kuin fragilla tai näppis/hiiriadapterilla niin periaatteessa ei ole väliä millä pelaat, silloin jos pelaat paremmin muulla kuin padilla niin silloinhan se vastaa kiinnostaa koska silloin vasta etu tulee esiin ja eikö se ole etu jos pelaat paremmin muulla kuin padilla? Jos se ei ole etu niin mikä se on?

Väite 5: Mikä tekee konsolipelaamisesta konsolipelaamista, onko se toi mötikkä mihin pistät cod levyn tai onko se ohjain millä pelaat tai ehkä se määrittää konsolipelaajan millä foorumeilla hän käy tai se että kone liitetään tv:seen?

Noista niin väitän että ohjain vaikuttaa eniten siihen sekä tv itse elämykseen, onko helpompaa pelata jos on isompi tv, tai ehkä pienempi tai pitäisikö tehdä säännöt siitä miten lähellä tv;tä saa istua klaanimatsissa?

Kaikki voivat vain katsoa peliin(peiliin) ja toivottavasti hyvällä omatunnolla pelata matseja sen jälkeen.

ja hauskaa vappua sinnekkin, katotaan moniko pelaa codia mun kans tänä iltana..

Tohon 2. kohtaan vastaus on kyllä. Koska sillon se on virallista eikä "laiton" modaus.

Mut en määkään mieti pelaako joku nyt fragil vai padil sinänsä se ja sama, vaikka oma kanta onkin et pelataan vaan pädeillä

Antidopingia?

Minä väitän, että tykin käyttö tekee pelaamisesta vaikeampaa. Jos kuva on liian iso joutuu kääntelemään silmiä eikä näe kuvaa kerralla, liikkeet äärialueilla jäävät havaitsematta -> nappia otsaan codissa. Tämä siis jos kuva on 92" ja istuu noin 3.5-4m päässä. Joskus siitä on hyötyä kun "pikseli sniputtaa", mutta tuo etu on hyvin marginaalinen. Tykillä on heikompi kontrasti hajavalon takia ja sen takia kuva on kauttaaltaan harmaampi -> vaikeampi erottaa liikettä ja reagointi hidastuu. Väitän siis tykin aiheuttavan havainnointi lagia.

Ostin siis television tykille kaveriksi, tuliko minustakin siitteri? :D

Tykki Mitsu HC6000 ja Stewartin Grayhawk RS kangas, jos ruvetaan miettimään eroja varusteissa.

Veikkaan Aru että tuo toinen "Frag FX" on huononpi koska on langaton täysin. Jos hiiret nousisivat kovalle tasolle konsoleilla, itse en pitäisi siitä ellei sitten kaikki käyttäisi niitä. Vaikea noita on kyllä tulkita. Siitä nyt olen lähes 100% varma ettei mitään PC tyylisiä montageja tulla näekemään PS3 pelaajilta, koska sille tasolle mitkään laitteet eivät tule pääsemään ainakaan aikoihin, ellei peli omaa hiiritukea. Ehkä ainoa tapa jos joku kova teknikko alkaisi säätelemään noita laitteita itse ja saisi jotenkin sen "lukemaan" tarkemmin, vaikea sanoa :D Kuitenkin nämä konsoli hiirien tekijät parantelevat niitä vain hiukan joka kerralla jolloin rahan tulo on maksimaalista, sitä ennen ehtii tulemaan uudet konsolit jos on tullakseen :)

Jotenkin haluaisin vain sanoa, että ei olla missään tapauksessa PC hiirimaailmassa. Pädillä pärjää oikein hyvin, mutta jos hiiret kehittyisivät roimasti olisi asia tietenkin eri.

Ja vappuja minunkin puolesta!

Edit: Henkilökohtaisesti on siis vain kyse käytännössä hauksanpidosta laitteiden osalta, jos hiiret "bannittaisiin" ei haittaisi ollenkaan. Ja jos porukka haluaa vain pädi pelejä tai jotain, käy minulle, jos siinä vaikka huomaisi ettei pelivälineillä saa mitään massiivisia tuloksia aikaan (ainakaan vielä). Voin vielä sanoa että omasta publa ajasta ehkä 1/10 osa on pelattu hiirellä, privoissa enemmän sillä pelaillut, mutta käytännössä molempia käytän yhtä paljon.

Edit2: Helposti hiiri aiheuttaa sellaisen ylivoimaisen kuvan tai ylipäätään selkeästi taitoja parantavan laitteen, sitä se ei ole. Taitoja se ei paranna, mutta joillekkin sopii hiiri käteen (vaikkapa PC taustan vuoksi) ja joillekkin pädi. Itse pidän molemmilla pelaamisesta, jotkut vain toisella laitteella. Toiv. monet kuitenkin ymmärtävät ettei ole kyse taitoja parantavasta laitteesta vaan pikemminkin korostavasta mitä pädi on yhtäläillä. Mutta kuten sanoin, henkilökohtaisesti osaan molemmilla mielestäni kohtuu hyvin, vaikka sillä ei käytännössä olekkaan merkitystä.
Ihan sama mitä jauhat, hiiri ja näppis pelaaminen on mun mielestä yhtä huijaamista kuin koodien ja glitsien käyttäminen. Aina siitä saa etua. Ja vaikka ei saisi, se olisi silti huijaamista, koska padin käyttäminen vaatii harjoittelua ja konsolipelit missä ei ole tukea mouselle, on tarkotettu padilla pelattaviksi. Hyvien pelaajien määrä muuttuu helposti isommaksi, kun ei tartte opetella sitä oikeaa tapaa, millä peli on tarkotettu pelattavaksi. Enkä sano, ettei hiiripelaajia saisi tapettua, vaan sanon vaan että sillä saa ylimääräisen etulyöntiaseman samalla tavalla kuin esmes skypetyksellä, haxeilla, glitseillä ja niin edelleen.

Eikä se nyt näytä kovinkaan "ongelmalliselta, bugiselta ja ärsyttävältä" ainakan tämän videon perusteella, vaikka niin näbäpelaajat väittääkin. Huijareita olette, ettekä siitä miksikään muuksi muutu, vaikka kuinka yrittäisitte uskotella muuta.

Antidopingia?

Minä väitän, että tykin käyttö tekee pelaamisesta vaikeampaa. Jos kuva on liian iso joutuu kääntelemään silmiä eikä näe kuvaa kerralla, liikkeet äärialueilla jäävät havaitsematta -> nappia otsaan codissa. Tämä siis jos kuva on 92" ja istuu noin 3.5-4m päässä. Joskus siitä on hyötyä kun "pikseli sniputtaa", mutta tuo etu on hyvin marginaalinen. Tykillä on heikompi kontrasti hajavalon takia ja sen takia kuva on kauttaaltaan harmaampi -> vaikeampi erottaa liikettä ja reagointi hidastuu. Väitän siis tykin aiheuttavan havainnointi lagia.

Ostin siis television tykille kaveriksi, tuliko minustakin siitteri? :D

Tykki Mitsu HC6000 ja Stewartin Grayhawk RS kangas, jos ruvetaan miettimään eroja varusteissa.

Nyt on taas ihan eri asia. Se pelaatko headphones päässä 22" TV:stä vai 92" Tykistä ja kuuntelet kotiteatteria on ihan eri asia kun hiiri vai pädi keskustelua ja aika hyvää selitystä saa tosta piben ylemmästä viestistä.

Nyt on taas ihan eri asia. Se pelaatko headphones päässä 22" TV:stä vai 92" Tykistä ja kuuntelet kotiteatteria on ihan eri asia kun hiiri vai pädi keskustelua ja aika hyvää selitystä saa tosta piben ylemmästä viestistä.

Jumor, its jumor. Hieman viittasin nylundin postaukseen mutkan kautta.

Ylös Bottom