Kyllä se valitettavasti taitaa joskus vähän niin olla.
Mutta jos vaikka sitten kiinnostavasta aiheesta pari sanaa kun kerta ihan oma ketjukin oli olemassa:
Sellaista tilaa ei saavuteta koskaan ja pysyvästi, että jokainen peli pörräisi jokaisessa pelin kohdassa target frameratella_NEVER! (tämä siis viitaten siihen toisessa ketjussa jankutukseen eräiden toimesta)
Pelejä päivitetään jatkuvasti: Esim. jos jollain pelin versiolla toimiikin hommat smoothisti ilman VRR, niin hieno homma! Mutta niin kauan kun ihmiset koodailee videopelejä, niin virheitä voi sattua_korjaan, niitä sattuu. Päivityksessä voi mennä jotain rikki ja seuraavassa versiossa voikin ilmetä taas jossakin tietyissä tilanteissa droppeja. Jotkin pelit voivat olla sutta ja sekundaa lähteissä ja pysyvästi, tai vähintäänkin kauan ennen kuin niiden koodeja korjataan...jos korjaillaan.
Freesync/VRR on kiistatta tarpeellinen ja hyvä lisäarvo konsolissa/telkassa, näin niinku käytännön elämässä. Jossain vaihtoehtoisessa "täydellisessä maailmassa" leijuminen, jossa missään pelissä ei ikinä olisi droppeja on täyttä höpöhö toiveajattelua nyt ja on varmaankin sitä myös pitkälle tulevaisuuteen.
Toivottavasti jonain päivänä pääsee muuttamaan otsikkoa siten, että keskustellaan asiasta myös Playstation 5 tiimoilta. Hämmentävän pitkäänhän tämä on ollut vain Xboxin herkkua. Jopa 5 vuotta vanha Xbox One S konsoli osaa kikan, tosin vasta viime vuosina on enempi ollut käytännön hyötyä peleissä. Varsinkin nyt sitten Series S/X konsolit pääsevät tuottamaan enemmän hyötyä omistajalleen, jos hänet vain kytketään kikan osaavaan telkkaan. Ja kyllähän niitä kytketään lisää joka päivä, Freesync telkkoja ja monitoreja on puskettu kentälle jo vuositolkulla ihan kohtalainen määrä.
https://www.amd.com/en/products/freesync-tvs
https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors