Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jos se ei tue sitä 720p:n tarkkuutta, niin miksi takakanteen on merkitty että: HD 720p, 1080i sekä 1080p? :eek:
Peli renderöidään alemmalla tarkkuudella, josta se sitten skaalataan noihin HD-tarkkuuksiin.

Jos se ei tue sitä 720p:n tarkkuutta, niin miksi takakanteen on merkitty että: HD 720p, 1080i sekä 1080p? :eek:

Perus vedätystä. Tosin kyllähän nyt varmaan 99% PS3:sen peleistä on vähintään 720p, mutta CoD nyt sattuu olemaan vain aika näkyvä poikkeus. Parastahan siinä on se, että ei sitä eroa kukaan näe.

Niin ja ostinpa itsekin uuden telkun, mutta pelkkä HD-readyhan se on. Sitten vain tuskan hiki otsalla odottelemaan, että kaveri läpäisee MGS4:sen ja saan sen lainaan :(

Niinku sanoin ja ennustin postauksessani niin heti tulee joku venyttään pippeliä ja sanoon, että et huomaa tietyn 1,0333 metrin päästä jälkeen enää eroa :rolleyes:

En mä tolla meinannut että pelaan COD4 720p:nä, vaan että katon 720p/1080p leffoja ja sarjoja. Ehkä lause oli huonosti muodostettu tai näit mitä halusit nähdä, että pääset aukomaan suutasi. CODia toki vedän 1080p:llä. Sitä miten 720p on teknisesti toteutettu en tiedä, eikä kyllä kiinnostakkaan. Saathan tota nauraa että pelit eivät tule ikinä olemaan kaiki 1080p:tä, mutta minä nauran takaisin, että kylläpä se siihen suuntaan on menossa. Oot ostanu jonku halpis 720p, ku ei ollu panostaa rahaa FullHDhen ja nyt pitää tulla avautuun, kyllä mä ymmärrän tuskasi.

Edelleen suosittelen kaikille jotka hommaa 40 tuumaa tai isompaa televisiota niin FullHDn hankkimista. Tosin eihän niitä ton pienempänä ole ja vaikka olisikin niin siinä ei olisi enää mitään järkeä. Kannattaa tutkia noita FullHD hommia sun muita asianmukaisilta foorumeilta eikä kuunnella täälä jengin huutelua "osta 500e mirain 720p, et tuu ikinä huomaamaan eroa kunnon telkkariin". Ainahan nämä on rahakysymyksiä, mutta jos sen 1500 euroa on valmis laittamaan niin FullHD vaan suorilta. Jos 1000 euroa niin ehkä sitten hyvä 720p 32-37"

Mielestäni lisäpikseleihin panostaminen ja niistä maksaminen on oikeutettua varsinkin silloin kun telkkari tulee myös PC käyttöön. Itselläni telkkari toimii joskus läppärin näyttöjä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ite tilasin 40" M86 FullHDn juurikin tuolta my-solution.de verkkokaupasta. Säästin ostohetkellä noin 400 euroa, tämä siis tammikuussa. Tuo että ei "enää" kannata tilata saksasta on p*skapuhetta, sielä on (varsinkin) kallis elektroniikka aina halvempaa suhteessa suomen kalliiseen eletroniikkaan.
Pähkinänkuoressa: pistäsin jo nyt suosiolla sen 1080p telkun, suosittelen :D
Täytyykö se rautalangasta vääntää teikäläiselle? Mene katsomaan mbnetin vertaa-osiosta ja käytä sitten esimerkiksi Saksalaista idealo.de-hakukonetta ja vertaa niissä Sonyn KDL-40D3500:n halvimpia hintoja. Katsoitko?Hyvä. Menikö jakeluun?Ei ilmeisesti...Viimeiset KOLME vuotta olen seurannut aktiivisesti töllöjen hintoja ja painotinkin edellisessä viestissäni, että se riippuu mallista, että kannattaako Saksasta tilata!Älä anna muille väärää tietoa tällaisissa asioissa.
Full HD vs HD-sota 40" kohdalla on aiheuttanut aika pitkän viestiketjun plazalla. Jos on rahaa, niin miksei...

Joo, toki se on mallikohtaista. Tietääkseni toi 3500D on melekosen vanha malli ja varmaan hinta tullu jo alas suomessakin. Toki tääläkin riippuu mistä elektroni.fi:stä tai JimmsPCStoreen niitä hintoja sinne saksaan vertailee. On nääs semmosia liikkeitä jotka ite tilaa saksasta harmaatuontina telkkareita, takuuasiat on pereseellään ja hintaa saadaa poljettua merkkiketjuihin verrattuna.

Enkä mä tutkinut ton mallin hintoja sinun pyynnöstä huolimatta. Edelleen se on paskapuhetta, että kallis elektroniikka ei olisi halvempaa Saksassa kuin Suomessa. Ihan turhaa mussutat siinä.

Saathan tota nauraa että pelit eivät tule ikinä olemaan kaiki 1080p:tä, mutta minä nauran takaisin, että kylläpä se siihen suuntaan on menossa.

Ei, ei se ole siihen suuntaan menossa. Etsipä vaikka lista tämän sukupolven peleistä jotka sitä natiivisti tukevat. Seuraava sukupolvi on sitten taas asia erikseen, mutta siihen on vielä se pari-kolme vuotta aikaa.

Oot ostanu jonku halpis 720p, ku ei ollu panostaa rahaa FullHDhen ja nyt pitää tulla avautuun, kyllä mä ymmärrän tuskasi.

Ja näin...

Edelleen suosittelen kaikille jotka hommaa 40 tuumaa tai isompaa televisiota niin FullHDn hankkimista. Tosin eihän niitä ton pienempänä ole ja vaikka olisikin niin siinä ei olisi enää mitään järkeä.

Onhan noita 37" FullHD, en tiedä kuinka paljon. Muistat varmaan, jos muistat, että itselläni on 37" LGn FullHD. Järkeä tai ei, minulle se on tarpeeksi hyvä. Maksoin siitä viime syyskuun aikaan 1159 Eur postikuluineen verkkokauppa.comista. Oli joku kamppanja.

Olen katsonut paikallisessa peli/videovuokraamoliikkeessä LGn 50" plasmaa ja kuva on siinä huomattavasti parempi kuin omassa. Mielestäni, jos oikein haluaa hifistellä niin ei ole järkeä hommata sitä FullHD:ta alle 42". Mutta kuten sanottua, raha ratkaisee aika paljon ja toinenkin asia mikä ratkaisee on se, että mihin se tv tulee. Omassa taloudessa 42" olisi liian suuri. Kämppä ei ole kuin about 40 neliötä. Siksi tuo oma LG oli hyvä valinta hyvään hintaan. Voisin ostaa X-sarjalaisen Sonyn jos haluaisin, siihen vain pitää budjetoida enemmän.

Mielestäni lisäpikseleihin panostaminen ja niistä maksaminen on oikeutettua varsinkin silloin kun telkkari tulee myös PC käyttöön. Itselläni telkkari toimii joskus läppärin näyttöjä.

Eipä muuta näyttöä ole tuolle toiselle koneelle ku tuo LG. Käyttöä löytyy tarpeeksi sille :D

Zoukka: Eipä tohon oikein löydy semmosta listaa joka ois ihan ajan tasalla. Minä puhuin juurikin 6 kk - 1 vuoden sisään alkaa olemaan suurin osa 1080p tuettuja. Joten samoilla linjoillahan sä mun kanssa olet. Emmä usko, että menee edes kahta vuotta. Sanoppa mulle miksi 1080p peleissä ei yleistyisi jos 720p telkkarit jää vuoden parin sisään pois myynnistä? Miksi sitten tehtäs uudes pelit vanhoilla spekseillä? Ja miksi 1080p pelit yleistys vasta seuraavassa konsolisukupolvessa kun nykyisillä se on jo tätä päivää ja tehoja ja kaikki muu löytyy sen toteutukseen jo näillä laitteilla?

Kyllä tuo sun meininki on perusavautusmista 720p telsun omistajalta mitä on tullu seurattua vuoden päivät plazalla. Tein sielä omat johtopäätökseni ja katoin tarvitsevani 1080p telkkaria. Jos sä et oo samoihin tuloksiin tullu ja oot ostanu 720p telsun, ei se sua oikeuta naureskeleen mun postauksille jossa selitän kantani ja suosittelen muita ostamaan FullHD telkkarin. Että "Ja näin" sullekki...

btw. jos PS3 pelikotelossa on 1080p merkintä, se meinaa että se tukee sitä natiivisti. Toisin kuin X0n kotelossa jos lukee 1080p niin se voi olla hatusta vedettyä jotain skaalaustukea tms. Joten turha puhua erikseen jostain 1080p ja 1080p natiiveista peleistä PS3lla.

Simma: Enpä muistanut ja emmä tosiaan 37" FullHDta tässä dissaa. Sekin on hyvä ratkasu, mikäs siinä. Lisäpikselit FTW työpöytäkäytössä o/

Simma: Enpä muistanut ja emmä tosiaan 37" FullHDta tässä dissaa. Sekin on hyvä ratkasu, mikäs siinä. Lisäpikselit FTW työpöytäkäytössä o/

Juu, en ajatellutkaan että dissaat. Ajattelin vain muistuttaa meidän "vähemmistön" olemassa olosta ;)

Itseäni kyl ottaa päähän se että kun se taulutv on hommattu niin "huippuleffat" on sillä superwide resolla 2.40. Mietityttää että pitää varmaan jossain vaiheessa hommata FullHD-tykki. Joko se tai joku iso taulutv.

32 tuumaisiakin FullHD-töllöjä löytyy jo.

Ja tuo 1080p on hankala saavuttaa peleissä. Sen eteen on tingittävä kaikesta muusta ja yleensä etunenässä ruudunpäivityksestä. Ja todellakin ne tehot ovat se este. Kuvittele vaikka se CoD4 kaksi kertaa suuremmalla resolla... ruudunpäivitys olisi varmaan alle 30 kuvaa sekunnissa ja yksityiskohtien määrä reippaasti pienempi.

En tiedä listan päivämäärästä, mutta tällaisen löysin pikaisella googlauksella. Kyseessä siis PS3:sen 1080p peleistä.

All Pro Football 2K7
[ps] Blast Factor
[ps] Calling All Cars
College Hoops 2K7
The Darkness
Fantastic Four Rise of the Silver Surfer
[ps] flOw
Full Auto 2 Battlines
Harry Potter
[ps] High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition
[ps] LocoRoco Cocoreccho!
Marvel Ultimate Alliance
[ps] Mesmerize: Distort (Playstation Eye)
MLB The Show
NBA 07
NBA 2K7
Ninja Gaiden
Pirates of the Carribean
[ps] PixelJunk Monsters
[ps] PixelJunk Racers
[ps] Piyotama
Street Home Court
[ps] Super Stardust HD
Transformers The Movie
[ps] Tekken 5: Dark Resurrection
Virtua Tennis 3

Ja noista 11 PS-store pelejä. Eli kyllä se 1080p vallankumous antaa odottaa itseään vielä seuraavaan sukupolveen.

Sanoppa mulle miksi 1080p peleissä ei yleistyisi jos 720p telkkarit jää vuoden parin sisään pois myynnistä? Miksi sitten tehtäs uudes pelit vanhoilla spekseillä? Ja miksi 1080p pelit yleistys vasta seuraavassa konsolisukupolvessa kun nykyisillä se on jo tätä päivää ja tehoja ja kaikki muu löytyy sen toteutukseen jo näillä laitteilla?

Voin vastata Zoukan puolesta. 1080p ei yleisty peleissä tässä sukupolvessa, koska tehot ei yksinkertaisesti riitä. Tietysti poikkeuksia kuten GT5 löytyy, mutta jopa se yskähtelee tuolla resolla vaikka pelisarja on perinteisesti ottanut eniten tehoja irti koneestaan.
Pelintekijät panostavat mieluummin yleiseen näyttävyyteen kuin yksityiskohtien karsimiseen ja ruudunpäivitysongelmien kanssa painimiseen vain, että saisivat pelinsä 1080p:ksi.
Seuraava sukupolvi on asia erikseen, mutta tämä viedään loppuun asti 720p:n ehdoilla hyvin pitkälti.

edit: jaaha, Zoukka ehti ensin..

Emmä nää tossa mitään estettä PS3lla, en tiedä loppuuko X0sta joku päivä vielä tehot.

Oisko huonoja esimerkkejä COD4 ja GT5 Prologue 1080p 60 kuvaa sekunnissa jo olemassa olevista peleistä. Onko sun mielestä jotenki ruman näkösiä pelejä? Onko yksityiskohtia herralle poistettu vähä liikaa? Hienoimpia konsolipelejä ikinä ja äijä vetää tommosta settiä naama peruslukemilla :D (ihan tiedoksi tosiaan, kyllä se COD4 puskee 60hrz telkkarin ja speksien mukaan.)

Miksi ihmeessä muuten pitäis kuvitella COD4 kaksi kertaa suuremmalla resolla kun se on jo 1080p peli? Ei sun tarvi tähän soppaan mitään QuadHDtä alkaa vetään, muutenkaa tossa sun postauksessa ei ollu oikein päätä eikä häntää.

Edit: TeRm0z, voi olla noinki. Ite uskon että tulee vaan lisää 1080p pelejä. Miksi tehot siis loppus koska hienoja 1080p pelejä on jo liikenteessä? Eikä pelejä osata edes koodata vielä lähellekkään niin hyvin että se olis täysin optimoitua. Siis että koodia parantamalla saadaan tehovaatimuksia vielä hienompiin peleihin alaspäin.

Edit 2: Joo ja toi sun lista oli todella ajantasalla. Puuttu COD4 ja GT5P heti suorilta katottuna.... plaah. Enkä edelleenkään puhu että se vallankumous ois jo täälä, katotaan tota listaa vuoden päästä, siitä mä olen puhunut.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kyllä se Cod4 edelleenkin on vain natiivisti 576p vaikka PS3 sun tv:tä höynäyttääkin. Se on vain skaalattu 1080p:ksi. Pelintekijät ovat itse myöntäneet että tuo oli paras reso sujuvalle ruudunpäivitykselle.

Mikäli tehot loppuvat XO:sta, loppuvat ne myös PS3:sta. Piilevät tehot Cellin syövereistä on Sonyn markkinamiesten (ilmeisesti onnistunutta?) markkinointipaskanjauhantaa.

Mutta eipä sillä, kyllä täälläkin polttelee uusi ja entistä isompi Full HD - lähinnä leffojen takia tosin.

Jaa, näinkö on? Pitääpä hutkia aihetta lisää jos noin väität. Mutta sähän voit varmaa selittää ku tietoo näyttäs olevan. Miten se PS3 teknisesti ottaen sitä telkkaria höynäyttää, että näyttää peli niin pirun hyvältä ja on saanu 1080p hyväksynnän, jos se ei ole oikeasti kun kuvaputkitöllön resoilla tehty peli? Oikeesti kiinnostas...

edit: hups, ohan toi vähä parempi nähtävästi ku kuvaputkien resot. Eniveis, paska reso.

Kyllä se Cod4 edelleenkin on vain natiivisti 576p vaikka PS3 sun tv:tä höynäyttääkin. Se on vain skaalattu 1080p:ksi. Pelintekijät ovat itse myöntäneet että tuo oli paras reso sujuvalle ruudunpäivitykselle.

Kyllähän tähän kohtaan sitä kovaa faktaa kaivataan.

Onhan codin 720P- ja 1080P-resoilla ero kuin päivällä ja yöllä. Jos skaalaa 576P-tilasta 1080P-tilaan, niin kyllä tekee sitten sen ihmeen hyvin :D

Jaa, näinkö on? Pitääpä hutkia aihetta lisää jos noin väität. Mutta sähän voit varmaa selittää ku tietoo näyttäs olevan. Miten se PS3 teknisesti ottaen sitä telkkaria höynäyttää, että näyttää peli niin pirun hyvältä jos se ei ole oikeasti kun kuvaputkitöllön resoilla tehty peli? Oikeesti kiinnostas...

Joo se reso taisi CoD:issa olla 1024x600 ja siitä se sitten ylös-skaalataan sun telkkariin sopivaksi. Mahtavaa sinänsä, että mies hehkuttaa FullHD:n etuja eikä huomaa eroa melkein kuvaputki-resoluution ja FullHD:n välillä. Siinä sitä eroa...

En nyt mitenkään vittuile tai mitään tämä vain näyttää miten paljon sillä loppujen lopuksi on merkitystä jos peli on muuten hieno.

Pforce: No tilannehan sama kuin vaikkapa dvd:tä katsottaessa. Skaalamattoman ja skaalatun kuvan ero TODELLA suuri. Sen voi testata esim. pleikkarilla laittamalla skaalaimen pois käytöstä. Netti on täynnä tietoa asiasta, jos oikeasti kiinnosta. Lähdemateriaali dvd:llä pysyy silti samana eli SD:nä. Ja en väittäkään että COD huonolta näyttäis, se täällä ainakin aina lähtee pyörimään kun kavereille pitää näyttää PS3:n tehoja.. :)

Ja kuvaputkitöllön reso on 480i - ei 576p, joten kaukana siitä ollaan.

edit: Samoilla linjoilla Zoukan kanssa. Minua ainakin suunnattomasti ärsyttäää välillä lukea kommentteja peleistä, kun jotkut kyselevät onko se natiivisti 1080p vai ei.. Mitä sillä on väliä jos peli näyttää muuten pirun hyvältä? Tuntuu etteivät nämä kyselijät edes tiedä mitä kysyvät, saati sitten näe eroa kysymättä.

edit2: Ja COD resoista löytyy tietoa esim. täältä: http://www.ripten.com/2007/11/22/infinity-ward-asked-about-cod4-sub-hd-resolution/

Tuo mun 576p meni pieleen, mutta pointti on että kaukana FULL HD:sta.

Joo, no siksi pyysinki vähä faktaa kehiin tosta hommasta. En mä tota ihan heti nielase jos joku täälä niin sanoo. Korjasin editillä kyllä ton kuvaputkimokani ennen ku ehitte vastata.

Niin eli sun selitys on, että se skaalataan tosta paskaresosta 1080p:hen ja se on niinki hyvän näkönen mitä on? Nyt kyllä narraat :) Apinaa koijjataan...

Ylös Bottom