Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Hehheh pforce pölähtää hirveällä tohinalla ja isolla pussilla valheita trediin. Almost Priceless! :D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ihan pakko puuttua ja todeta, että skaalauksestakin voi olla montaa mieltä. Itse en ainakaan näe paljoakaan eroa tavallisen DVD:n ja skaalatun DVD:n kuva välillä. Blu-ray on tietysti sitten aivan asia erikseen!

Tämä tosin riippuu paljon siitä millaisella laitteistolla DVD:tä katselee. Täysin skaalaamattomanahan DVD:tä ei voi HD-telkkareilla katsella, vaan skaalauksen tekee joko pleikka tai sitten näyttölaite itse. Monien televisioiden omat skaalaimet ovat huonoja, joten ero voi tapauskohtaisesti olla hyvinkin suuri.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tämä tosin riippuu paljon siitä millaisella laitteistolla DVD:tä katselee. Täysin skaalaamattomanahan DVD:tä ei voi HD-telkkareilla katsella, vaan skaalauksen tekee joko pleikka tai sitten näyttölaite itse. Monien televisioiden omat skaalaimet ovat huonoja, joten ero voi tapauskohtaisesti olla hyvinkin suuri.

Onhan se tietysti näinkin. Pitäisi varmaan olla pari telkkaria vierekkäin, että voisi ihan kunnolla verrata.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Karpaasi se jaksaa :D Tammikuussa kun ostin: ~1800 euron kieppeillä oli Gigantin sun muitten suurten ketjujen hinta suomessa. Halvin hinta suomen nettikaupoissa oli noin 1600e Saksasta sain kotiovelle noin 1200e. Ihan kiva säästö minusta, mutta väännä toki noista luvuista jotain mussutusta vielä. Katoppa Sonyn telkkareita, vaikka V ja W3000 paljo niissä säästä ku tuolta tilaa.

Katso nyt lapsonen jo niitä alkuperäisiä huutelujasi tälle palstalle" Se, ettei saksasta kannata tilata on täyttä paskaa", "kallis elektroniikka kannattaa aina tilata Saksasta", "Full-HD on iha kingi 40". Tällä kyseisellä palstalla ei nimenomaan suositella töllöjä ilman perusteluja tai huudella totuuksia asioista, joista ei kannata huudella tämän hintaisien vehkeiden kohdalla, jos asia ei välttämättä näin ole. SINÄ TEIT NÄIN. Mutta hyvä että sain pointtini perille sinnekkin.

Ja tuotanoin, en pystynyt vastustamaan kiusausta: Hintakehityksen http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/59930?tabi=hintakehitys#otsikko mukaan töllösi sai "Suomesta" tammikuussa 1300 eurolla. Valehteletko sinä, vai uskommeko mikrobittiä?Sitähän minäkin. Eli säästit n. 100 euroa, joka jälleen kerran on monelle vanhemmalle ihmiselle merkityksetön summa, kun sitä verrataan muihin hyötyihin(Olettaen, ettei noita M86 ole montaa eri versiota, sitä en vaivaudu selvittämään).

Eli Rest my case ja toivottavasti kukaan ei tule ostamaan töllöä Pforcen juttujen perusteella!(vaikka niissä osaksi asiaa olikin);)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tuo henkilökohtainen tölviminen ja nälviminen loppuu N-Y-T. Seuraavasta heilahtaa vähintään keltainen kortti jos ei peräti keltainen hedelmä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eikös muuten Sony ja Pioneer ole olleet testivoittajia lähiaikoina? Voi olla turha yleistää kaikkia malleja.

Jos valitaan Sonyn ja Sampan väliltä, kumman otat:
1000 - 1600, 37" - 42", Full HD

Ennen ajattelin Samppaa, nyt Sonya. Mielipiteeni heilahtelevat lähinnä puheiden perusteella :rolleyes: Joten Samppa voi tulla taas ykköseksi, jos muutamakin sitä kehuu.

Ostan itse telkun sitten kesän lopussa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miten muuten PS3:ssa on hoidettu skaalaus? 360:n sisään on muistaakseni laitettu skaalaukselle omistettu piiri. Tällä vippaskonstilla monien pelien takakannessa lukee 1080p, vaikka todellisuus on aivan toinen.

Ja noista mutanttiresoista... En kyllä itse huomaa eroa 600p ja 720p:n välillä. En olisi omin silmin huomannut Codin olevan vain 600p.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miten muuten PS3:ssa on hoidettu skaalaus? 360:n sisään on muistaakseni laitettu skaalaukselle omistettu piiri. Tällä vippaskonstilla monien pelien takakannessa lukee 1080p, vaikka todellisuus on aivan toinen.

Ja noista mutanttiresoista... En kyllä itse huomaa eroa 600p ja 720p:n välillä. En olisi omin silmin huomannut Codin olevan vain 600p.

PS3:sta löytyy myös oma skaalain. Ja tietojen ja testien mukaan erittäin hyvälaatuinen sellainen
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eikös muuten Sony ja Pioneer ole olleet testivoittajia lähiaikoina? Voi olla turha yleistää kaikkia malleja.

Jos valitaan Sonyn ja Sampan väliltä, kumman otat:
1000 - 1600, 37" - 42", Full HD

Ennen ajattelin Samppaa, nyt Sonya. Mielipiteeni heilahtelevat lähinnä puheiden perusteella :rolleyes: Joten Samppa voi tulla taas ykköseksi, jos muutamakin sitä kehuu.

Ostan itse telkun sitten kesän lopussa.

Testivoittajia löytyy varmaan vähän joka merkiltä, eikä tiettyjen mallien testejä voi yleistää koko merkkiä koskeviksi. Testit pitäisi muutenkin päästä lukemaan itse, koska eri ihmiset arvostavat eri asioita. Etenkin tekniikkapuoleen keskittyneille arvostelijoille kuvanlaatu on joskus turhankin ylikorostunut. Yleinen käyttömukavuus ja television ulkonäkö ovat kuitenkin myös merkittäviä tekijöitä ja paljon hankalampia arvioitavia.

Tuohon hintahaarukkaasi osuu Sonylta oikeastaan vain tässäkin ketjussa mainittu D3500 ja nippanappa W3000, joka on tosin jo poistuva malli ja korvaava W4000 pitäisi kai olla kaupoissa jo kesän lopulla. Samsungilta puolestaan M-sarja ja ylärajalla F-sarja. Hyviä telkkareita ovat kaikki, mutta itse en ostaisi juuri nyt mitään näistä.

Mikäli plasma on pois laskuista, kannattaa LCD-puolella katsastaa Sonyn ja Samsungin lisäksi ainakin Toshiban mallisto, erityisesti ZF355-sarja, jos haluaa siron töllön. Mahdollisesti myös Sharp, jos merkki ei pelota. Sitten on tietysti Mirait ja Divisionit, jotka ovat ihan ok-merkkejä, etenkin hintaansa nähden. LG:t jättäisin itse pois laskuista ihan jo kurjan 24p-tuen ja muiden merkkien hintojen laskun takia.

Itselläkin on siis television osto ajankohtainen kesäkuussa, kun lomarahat tulevat tilille. Alussa tuntui siltä, että LCD on ehdoton, mutta tällä hetkellä vahvin ehdokas on Panasonicin uusimman plasmamalliston 42PZ85, joka on ainakin ensitestien perusteella aika ideaali omiin tarpeisiini (100 Hz tekniikka, hyvä 24p-toisto ja Viera link). Henkilökohtaisesti en ole tosin telkkaria vielä päässyt ihmettelemään, joten vielä voi mieli muuttua. Vararatkaisuna on Sonyn 32D3000, joka on kokoaan lukuunottamatta aika täydellinen telsu vaikka onkin 'vain' HD-Ready.

Kaiken kaikkiaan kovin tarkkoja suosituksia on mahdoton antaa ilman tarkempaa tietoa käytön painopisteestä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen että jonkinlaisia kompromisseja joutuu joka tapauksessa tekemään, jos budjetti on rajattu.

Pahoittelut, jos vain sekoitin sinua enemmän, mutta ei kannata tuijottaa liian sokeasti pelkästään telkkarin merkkiä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itsellä just tuo Sonyn D-3500 40-tuumasena ja helkutin tyytyväinen oon ollut kaikin puolin. Kelpaa katella myös fullhd-pätkiä jos niistä on innostunut pleikkarin pelailun lisäksi. Töllöhän näyttää tällä hetkellä irtoavan esim. Jimmsistä 1100 euron hintaan. On tästä kait jo mainittukkin mutta kiireessä viittinyt koko threadia läpi lukemaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Viestin alkupuoli on niin tiukkaa asiaa etten viitsi nyt edes yrittää sanoa mitään eriävää mielipidettä :)

...mutta

... Sonyn ja Samsungin lisäksi ainakin Toshiban mallisto, erityisesti ZF355-sarja, jos haluaa siron töllön. Mahdollisesti myös Sharp, jos merkki ei pelota. Sitten on tietysti Mirait ja Divisionit...

... Panasonicin uusimman plasmamalliston 42PZ85, joka on ainakin ensitestien perusteella aika ideaali omiin tarpeisiini (100 Hz tekniikka, hyvä 24p-toisto ja Viera link)...

...Pahoittelut, jos vain sekoitin sinua enemmän, mutta ei kannata tuijottaa liian sokeasti pelkästään telkkarin merkkiä.

Mä en täsmälleen käsitä, miten ihmisille voidaan suositella merkeiltään näin happaman huonoja televisioita, ja puhua niistä sävyltään valtamerkkien veroisena? Noi Mirait ja kumppanit on ihan vaan sähkökäyttösiä aikapommeja. Edes Samsung tahi Philips eivät saa pidettyä televisioitaan luotettavina.

Panasonicin kyseinen malli kyllä kannattaa katsastaa ehdottomasti, vaikkei plasmaa olisi harkinnutkaan. Kuvanlaadultaan sekä HD- että DVB -käytössä aivan mainio vempele, vaikkakin paneelinpäivityksessä olen näkevinäni jotain tietsikkamaailman vertical sync -ongelmaan viittaavaa, siis toki vain nopeissa kamera-ajoissa yms. Paneelin mainosvasteaika kun on kuitenkin se 0.001ms
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mä en täsmälleen käsitä, miten ihmisille voidaan suositella merkeiltään näin happaman huonoja televisioita, ja puhua niistä sävyltään valtamerkkien veroisena? Noi Mirait ja kumppanit on ihan vaan sähkökäyttösiä aikapommeja. Edes Samsung tahi Philips eivät saa pidettyä televisioitaan luotettavina.

No joo. Korjataan nyt sen verran että tuo D3500:n hinta on tällä hetkellä niin alhainen että hintaero Miraihin ja Divisioniin on merkityksettömän pieni, mutta laatu kuitenkin eri tasolla. Sharpista olen lähinnä lukenut muiden pääsääntöisesti positiivisia juttuja, koska myynnissä noita ei kovin monessa kivijalkaliikkeessä vastaan tule.

Toshiban lyömistä en kuitenkaan ihan ilman lisäselvitystä käsitä. Käyttökokemusten perusteella ihan luotettavia ja bonuksena tuo ZF355 on ehkä kaunein televisio ikinä. Kyllähän maanantaikappaleita voi saada miltä tahansa merkiltä. Huollon toimivuudesta on sitten vaikea ilman omakohtaista kokemusta sanoa, koska netti on täynnä kauhukertomuksia merkistä riippumatta.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pahoittelut, jos vain sekoitin sinua enemmän, mutta ei kannata tuijottaa liian sokeasti pelkästään telkkarin merkkiä.

Et ollenkaan, tuo auttoi kovasti! Kiitos, kun vaivauduit vastaamaan :cool:

Itselleni kuvan tarkkuus/reso (olen hyvin pinnallinen peleissä siinä mielessä) vaikuttaa todella paljon. Ehkä kontrastikin on hyvä olla suuri.

Ne ovat pääsääntöiset, mutta en tiedä mikä vaikuttaa mihinkin, jolloin syvempää tietoa en voi oikein antaa.

Mutta, kiitokset vain, myös zzatsille!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Sonyn uusi W4000 -sarja on halvempi kuin nykyinen W3000. Kandee tsekata.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt tuon "vanhan" LG:n 32-tuumaisen tilalle janottaisi niin maan rutosti ostaa suurempi lettu. Viimoistaan kesällä, jos olisi saanut tuota bankruptia hieman selkiämään ;)

1000 hieman taipuvana kattona, 40" ja FullHD.

Itse olen jo vähän kaatunut tuohon M87:aan, mutta kilpailevia mielipiteitä kaivattaisiin. Tai ihan vain kokemuksia.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Toshiban lyömistä en kuitenkaan ihan ilman lisäselvitystä käsitä. Käyttökokemusten perusteella ihan luotettavia ja bonuksena tuo ZF355 on ehkä kaunein televisio ikinä. Kyllähän maanantaikappaleita voi saada miltä tahansa merkiltä. Huollon toimivuudesta on sitten vaikea ilman omakohtaista kokemusta sanoa, koska netti on täynnä kauhukertomuksia merkistä riippumatta.

:D Itsellä on ZF355 ja sain todellakin maanantaikappaleen. Ei toiminut alunperinkään kunnolla ja 2 vkon jälkeen levisi täysin. Torstai illalla hajosi ja soitin huoltoon, pyysi soittamaan pe aamulla "toimisto aikana". Perjantaiaamulla uusi soitto ja huolto halusi ensin päivittää softaa -> ei onnistunut. Uusi TV oli kotona ennenkuin pääsin töistä kotiin. Eli huolto toimi kuin unelma sillä kertaa. (onneksi oli varastossa samanlainen)

Tuo ZF:n pieni kehys kyllä miellyttää itseä. 46" on lähes samankokoinen ulkomitoiltaan kuin 42" Z3030.
 
Ylös Bottom