Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi
Eikös muuten
Sony ja
Pioneer ole olleet testivoittajia lähiaikoina? Voi olla turha yleistää kaikkia malleja.
Jos valitaan
Sonyn ja
Sampan väliltä, kumman otat:
1000 - 1600,
37" - 42",
Full HD
Ennen ajattelin Samppaa, nyt Sonya. Mielipiteeni heilahtelevat lähinnä puheiden perusteella

Joten Samppa voi tulla taas ykköseksi, jos muutamakin sitä kehuu.
Ostan itse telkun sitten kesän lopussa.
Testivoittajia löytyy varmaan vähän joka merkiltä, eikä tiettyjen mallien testejä voi yleistää koko merkkiä koskeviksi. Testit pitäisi muutenkin päästä lukemaan itse, koska eri ihmiset arvostavat eri asioita. Etenkin tekniikkapuoleen keskittyneille arvostelijoille kuvanlaatu on joskus turhankin ylikorostunut. Yleinen käyttömukavuus ja television ulkonäkö ovat kuitenkin myös merkittäviä tekijöitä ja paljon hankalampia arvioitavia.
Tuohon hintahaarukkaasi osuu Sonylta oikeastaan vain tässäkin ketjussa mainittu D3500 ja nippanappa W3000, joka on tosin jo poistuva malli ja korvaava W4000 pitäisi kai olla kaupoissa jo kesän lopulla. Samsungilta puolestaan M-sarja ja ylärajalla F-sarja. Hyviä telkkareita ovat kaikki, mutta itse en ostaisi juuri nyt mitään näistä.
Mikäli plasma on pois laskuista, kannattaa LCD-puolella katsastaa Sonyn ja Samsungin lisäksi ainakin Toshiban mallisto, erityisesti ZF355-sarja, jos haluaa siron töllön. Mahdollisesti myös Sharp, jos merkki ei pelota. Sitten on tietysti Mirait ja Divisionit, jotka ovat ihan ok-merkkejä, etenkin hintaansa nähden. LG:t jättäisin itse pois laskuista ihan jo kurjan 24p-tuen ja muiden merkkien hintojen laskun takia.
Itselläkin on siis television osto ajankohtainen kesäkuussa, kun lomarahat tulevat tilille. Alussa tuntui siltä, että LCD on ehdoton, mutta tällä hetkellä vahvin ehdokas on Panasonicin uusimman plasmamalliston 42PZ85, joka on ainakin ensitestien perusteella aika ideaali omiin tarpeisiini (100 Hz tekniikka, hyvä 24p-toisto ja Viera link). Henkilökohtaisesti en ole tosin telkkaria vielä päässyt ihmettelemään, joten vielä voi mieli muuttua. Vararatkaisuna on Sonyn 32D3000, joka on kokoaan lukuunottamatta aika täydellinen telsu vaikka onkin 'vain' HD-Ready.
Kaiken kaikkiaan kovin tarkkoja suosituksia on mahdoton antaa ilman tarkempaa tietoa käytön painopisteestä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen että jonkinlaisia kompromisseja joutuu joka tapauksessa tekemään, jos budjetti on rajattu.
Pahoittelut, jos vain sekoitin sinua enemmän, mutta ei kannata tuijottaa liian sokeasti pelkästään telkkarin merkkiä.