Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

ookoo. tässä olisi nyt meikäläiselle hyvä aika ostaa uusi telkkari (menee kohta hermot tohon samsungin putkitelkkuun). vähän nettiä selailin ja löysin pari ihan jees hintaista ja ainakin mun silmiin näyttää ihan hyvältä. kliks

jotain pientä arviota jos joku pystyisi noista laittaa taikka jos joku jo jommankumman omistaa niin arviota peliin. kiithos..

Laitan sulle pari pointteria ja ovit sitte ite päätellä onko näistä hyötyä :)
1) Itse ottaisin noista vaihtoehdoista enhottomasi Sonyn. Tuo Sampan 4 sarja on vähä mitä on.
2) Ottaisin tuon V:n sijasta ennemmin Suomesta ja ihan gigantista tuon (jo hiukan mainostamisen puolelle lipsahtaa :D) Sonyn 40U4000 900:n hintaan joka on siis vastaava kuin 40V4000. Eroina ulkonäkö ja puuttuva digitaalilähtö äänelle tuossa U:ssa.
3) Menisinkotia kattomaan ja säätmään telsua ja testailisin ihan rauhassa sen 30 päivää. Jos pitäisin niin en palauttais. Muuten veisin teeveen takas ja ottaisin rahat :)
4) Tekisin niinku mä sanoin :D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Laitan sulle pari pointteria ja ovit sitte ite päätellä onko näistä hyötyä :)
1) Itse ottaisin noista vaihtoehdoista enhottomasi Sonyn. Tuo Sampan 4 sarja on vähä mitä on.
2) Ottaisin tuon V:n sijasta ennemmin Suomesta ja ihan gigantista tuon (jo hiukan mainostamisen puolelle lipsahtaa :D) Sonyn 40U4000 900:n hintaan joka on siis vastaava kuin 40V4000. Eroina ulkonäkö ja puuttuva digitaalilähtö äänelle tuossa U:ssa.
3) Menisinkotia kattomaan ja säätmään telsua ja testailisin ihan rauhassa sen 30 päivää. Jos pitäisin niin en palauttais. Muuten veisin teeveen takas ja ottaisin rahat :)
4) Tekisin niinku mä sanoin :D

ok, kuulostaa hyvältä toi sonyn u versio. mitä merkitystä on sillä että puuttuu digitaalilähtö äänelle?

laitoin tohon muuten nyt uuden samsungin tv:n linkin taakse. oli vahingossa lipsahtanut hd ready siihen vaikka yritin full hd töllöä siihen iskeä.

edit: mitäs helevettiä täällä tapahtuu... nyt linkin takana oleva sivu on ranskaksi?? voisin olla myös melko varma, että laitoin sen tölllönkin alunperin oikein, mutta ... ...

noiden kahden suurin ero mikä mulla osuu silmään on, että sonyn kontrasti on 33 000:1 kun taas samsungin on 50 000:1 . vaikuttaa näin jamppaperusjätkälle aika isolta erolta, mutta onko se sitä oikeasti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

ok, kuulostaa hyvältä toi sonyn u versio. mitä merkitystä on sillä että puuttuu digitaalilähtö äänelle?

Jos haluaa käyttää telkun omaa digiviritintä ulkoisen digiboksin sijaan ja jos vieläpä haluaa äänet vahvistimelle optisena niin silloin sillä on merkitystä.
Omissa kirjoissani en laske tuota tarpeelliseksi ominaisuudeksi.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

noiden kahden suurin ero mikä mulla osuu silmään on, että sonyn kontrasti on 33 000:1 kun taas samsungin on 50 000:1 . vaikuttaa näin jamppaperusjätkälle aika isolta erolta, mutta onko se sitä oikeasti?

Älä hyvänen aika luota noihin dynaaminen kontrasti -lukuihin. Samsung ja Sony ilmoittavat tuon vain eri tavalla - tosiasiassa kontrasti on täysin sama.

edit: Dynaaminen ja oikea kontrasti ovat siis eri asioita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Älä hyvänen aika luota noihin dynaaminen kontrasti -lukuihin. Samsung ja Sony ilmoittavat tuon vain eri tavalla - tosiasiassa kontrasti on täysin sama.

Paino nimenomaan sanalla "tosiasiassa". Kyllähän siellä eroa on mutta tuskin kukaan voi sitä suoralta kädeltä osoittaa, ellei saa laitteita vertailtavaksi vierekkäin samalla ohjelmalähteellä ja materiaalilla. Eikä sitä eroa välttämättä löydä etsimättä silloinkaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on tulossa Sonyn 40U4000 pleikan kaveriksi joten nähtäväksi jää onko siitä mihinkään.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Hain gigantista 42" kodinkoneita olkkariin. Eli Philipsin budjettimallin 5603:n. U4000 oli tarkoitus hakea mutta ei ollut. Tuota philipsiä oli kuitenki myyjä kaverille suositellut (kun itse omisti PS3:n ja sillä pelaili) ja kaverille sellainen tuleekin... Ööö... Huomenna.
No anyway, otin sitten ihan tarkoituksella itsellenikin tuon testiin. Kiikutan takas jos ei miellytä. Pistän toki jonkinlaisen raportin aiheesta tänne.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

huomenna tulee soni KDL-40W4000 ps3:n kaveriksi :D
kukkaro laihtui tuosta 1275 erkin verran :(
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pikaksen kommenttia tuosta kodinkonetelsusta. Siis Philipsin 42".
Omia kokemuksia ja jonkin veran subjektiivisia. Vknlopun jälkeen sen vasta tietää pidänkö tuon vai kiikutanko takas gigsuun. Anyway, asiaan:

+Ei input lagia. En ainakaan havaitse. COD4:ss liike alkaa heti ku tikkuun koskee ja loppuu kun päästää irti. Samoin Mercenarien kakkosessa ne ajoneuvojen valtausnaputteluminipelit menee kohdilleen vaikeampienkin vallattavien kanssa.
+Kuva näyttää hyvälle. Mitähän tuo tarkoittaa? No musta on mustaa ja katselukulma n. 90 astetta. Parista metristä kuva ookoo. Ei huippua, ei huono amutta hintaansa nähden HYVÄ.

-Ei inputtikohtaisia kuvasäätöjä! Itselläni kaikki laitteet on HDMI:llä kiinni (digipoksi, dvd, PS3) ja yksillä näyttää pärjäävän. Mutta entä jos joku tuleekin vaikkapa scartilla kiinni? Tuntuu antiikkiselta!
-Vaikka dynaaminen kontrasti on pois päältä niin silti tuntuu siltä, että joku säätää kontrastia välillä! Ilmeisesti bugi, joka tullaan korjaamaan.

Tähän mennessä positiivinen yllätys valmistajalta jonka tuotteet normaalisti pidetään siivouskaapissa tai kylppärin hyllyllä!

Väitän, että 5603 Philipsiltä ja V/U/L/S 4000-sarja Sonyltä ovat tällä hetkellä hintalaatusuhteeltaan parhaimistoa. Parin kuukauden kuluttua tilanne voi olla jo aivan toinen mutta siihen mennessä on pelitunteja kertyny meikälle jo iso liuta :)
Jos vielä mietit ja odotat niin kehotan rohkeasti suuntaamaan kauppaan jos tuollainen budjettiluokan töllö kelpaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

-Ei inputtikohtaisia kuvasäätöjä! Itselläni kaikki laitteet on HDMI:llä kiinni (digipoksi, dvd, PS3) ja yksillä näyttää pärjäävän. Mutta entä jos joku tuleekin vaikkapa scartilla kiinni? Tuntuu antiikkiselta!

Korjataas vähän. Ilmeisesti tosiaan inputtikohtaisia säätöjä ei ole mutta toisaalta mulla on valitty topparille Digiviritin ja pleikakrille Peli inputi tyypiksi niin näillä molemmilla on sitten omanlaisensa asetukset... Problem solved! :D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on ollut Panasonicin TH-42PX80 pari päivää testissä (ostettuna) ja olen erittäin tyytyväinen. Blu-ray-elokuvia en ole vielä ehtinyt testaamaan mutta laitan tänne heti lisää infoa kun olen testannut.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on ollut Panasonicin TH-42PX80 pari päivää testissä (ostettuna) ja olen erittäin tyytyväinen. Blu-ray-elokuvia en ole vielä ehtinyt testaamaan mutta laitan tänne heti lisää infoa kun olen testannut.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/
Löytyy vähän ohjenuoraa hyvien kuva-asetusten säätämiseen. Sisäänajovaiheessa olen pitänyt kontrastia ja kirkkautta vielä pienemmällä kuin linkissä neuvotaan. Power Savea pidän myös On asennossa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko joku päässyt vertailemaan pelikäytössä 50Hz- ja 100Hz-taulujen eroa? Sonyn 40W4500, 40W4000 tai joku 40U/J/SL/4XXX hankinnassa lähiaikoina ja kiinnostaisi kannattaako tuohon sataan hertsiin panostaa. Kukaan ei vain oikein tunnu tietävän...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko joku päässyt vertailemaan pelikäytössä 50Hz- ja 100Hz-taulujen eroa?
Omassa Toshibassani "100 hertsin" tila on kytkettävissä päälle tai pois. Tosin käytännössä se on koko ajan päällä, koska ei siitä pelikäytössäkään ainakaan harmia ole. Guitar Herossa, Singstarissa tai Rock Bandissakaan ei ole havaittavissa mitään lagia, jota täytyisi erikseen kalibroida pelin puolelta.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse en ainakaan pidä tuota 100Hz:ä mitenkään pakollisena ja ei se vaikuta mihinkään lagiin onko paneeli 100 vai 50Hz, kyse on kuitenki LCD tekniikasta missä hertseillä ei ole merkitystä tuon kanssa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko joku päässyt vertailemaan pelikäytössä 50Hz- ja 100Hz-taulujen eroa? Sonyn 40W4500, 40W4000 tai joku 40U/J/SL/4XXX hankinnassa lähiaikoina ja kiinnostaisi kannattaako tuohon sataan hertsiin panostaa. Kukaan ei vain oikein tunnu tietävän...

Ei ole kokemusta W4500:sta, mutta W4000:sta täytyy sanoa sen verran että olen nyt kuukauden päivät sillä pelannut (Maddenia, GT5:ttä, LittleBigPlanet Betaa, muutamia demoja jne.) ja kaikki on toiminut täysin lagittomasti ja erittäin sulavasti. En voisi juuri tyytyväisempi olla.

Mutta toki sen parannuksen huomaa vasta kun on kokeillut parempaa. ;)
 
Ylös Bottom