Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse en ainakaan pidä tuota 100Hz:ä mitenkään pakollisena ja ei se vaikuta mihinkään lagiin onko paneeli 100 vai 50Hz, kyse on kuitenki LCD tekniikasta missä hertseillä ei ole merkitystä tuon kanssa.

Väärin!

Näin itsekkin pähkäilin, että eihän sllä virkistystaajuudella ole väliä kun LCD:llä kuva piirretään näyttöön ja se näkyy kunnes seuraava piirretän. Putkitelsuilla tietysti tilanne on eri johtuen tekniikasta. Päätin kuitenki ottaa asiasta vähän selvää.

LCD:llä kyse on nimenomaan siitä, että keksitään kahden framen völiin yksi uusi kuva(kun esim peli tai tv kysymyksessä) tai kaksi kuvaa (kun 24p leffa). Kun tätä interpolointia tehdään niin automaattisesti tulee kuvaan input lagia (tai oikeammin output... Tai video latency). Tuollahan ei ole väliä jos ei pelaa tiukkoja kaahauspelejä, FPS , mätkintä tai ylipäätään tiukkaa ajoitusta vaativia pelejä.

Lisäksi esim. blu-rayltä 24p elokuvaa katsellessa ei 100Hz toista suositella(paitsi mainostaja). Tai no jos kuvasta tykkää. Esim. Samsung A656 tekee 100Hz moodissa elokuvista videomaisia. Cars esittelyvideolle tämä ehkä sopii(siksi sitä näytetäänkin liikkeissä sampalla) mutta ei "oikeisiin" elokuviin. Lisäksi pelatessa ei input lagin vuoksi sitä ei voi pelatessa käyttää niin jäljelle jää televisiokuva. Urheilua seuratessa tuosta varmasti on hyötyä ja uutisissa sivuttain vierivät otsikot ja pörssikurssit näkyvät pehmeämmin.

Eli kannattaako maksaa 100Hz toistosta 200? Mielestäni ei. Ja jos ei halua maksaa hd viríttimestä joka ei ehkä tule toimimaan niin säästyy taas 2-300. Siksi valittisisin U4000 tai V tai L tai S -sarjan Sonyn.
(Paitsi ettei tosiaan ollut gigsussa niin nyt mulla on 2" isompi hillipsi :D )

Uskon kuitenkin että nämä tekniikat tulevat kehittymään mutta vielä se ei ole IMHO hintansa väärtti.

Mutta toki sen parannuksen huomaa vasta kun on kokeillut parempaa. ;)

Aion suggeroida itseni tyytyväisyyteen ja lopetan vertailuiden tutkimiset, ainakin pariksi vuodeksi ja tuudittaudun tyytyväisyyteen :D
Tieto kun lisää tuskaa!

Kattavien testien jälkeen uskallan suositella 42" 5603D/12 n´mallin Philipsiä PS3 peli- ja leffakäyttöön kustannustehokkaana vaihtoehtona. Se ei ole huippu mutta se on hintaisekseen hemmetin hyvä!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nii ja kuinka hyvin kukin sitten tuon "lagin" huomaa, ainakaan ei ole valitusta ilmennyt niiltä ketkä omistavat vaikka 40U4000 mallin. Itselleni tulossa tuo kyseinen malli ja innolla odotan että pääsis testaamaan ja toteamaan taas kerran tuon hössötyksen lageista turhaksi vaikka kone onkin 50Hz.

Toki jos niin kurjasti kävisi että FPS pelaamine ei onnistukkaan niin kyllä siitä kuulette ja se on saletti :D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nii ja kuinka hyvin kukin sitten tuon "lagin" huomaa, ainakaan ei ole valitusta ilmennyt niiltä ketkä omistavat vaikka 40U4000 mallin. Itselleni tulossa tuo kyseinen malli ja innolla odotan että pääsis testaamaan ja toteamaan taas kerran tuon hössötyksen lageista turhaksi vaikka kone onkin 50Hz.

No jos olisit lukenut 3-4 viimeisintä sivua niin tietäisit ettei U mallia vaivaa lagi... ;)
V4000 kellotti lagiksi 0-10ms (samoin isoveli W4000). Ja V, L, S ja U ovat samoja koneita pienin eroin. Ja sen lagin kyllä huomaa vaikka yksilöllistä onkin.

En jaksa ruveta korjaamaan kaikkia asiavirheitä viestistäsi mutta yhtä kaikki, sulle on tulossa hyvä pelitelsu eikä tartte sun lagin teoriaa tunteakkaan! :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko kellään mitään ideaa tippuuko tuon w4500 mallin hinta joulun jälkeen? Parin kuukauden päähän tuo telkun osto joka tapauksessa menee, mutta jos hinta tippuisi edes hieman niin saatan jopa hankkia 46 tuumaisen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Varmasti se tippuu jossain vaiheessa. Tosin onhan inflaatiokin 4-5% luokkaa, että sikäli... :mad:
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko kellään mitään ideaa tippuuko tuon w4500 mallin hinta joulun jälkeen? Parin kuukauden päähän tuo telkun osto joka tapauksessa menee, mutta jos hinta tippuisi edes hieman niin saatan jopa hankkia 46 tuumaisen.

Kannattaa katsoa mistä ostaa, esim Sony Center myi 40W4500 1690, kun itse maksoin samasta laitteesta 1399 (Suomalainen liike) ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pystyiskö petekki testailemaan jotain pelejä kuten GTA4 Motion flow täysillä ja sitten normaalilla, että näkyykö eroja? :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kattavien testien jälkeen uskallan suositella 42" 5603D/12 n´mallin Philipsiä PS3 peli- ja leffakäyttöön kustannustehokkaana vaihtoehtona. Se ei ole huippu mutta se on hintaisekseen hemmetin hyvä!

Laitahan viesti sitten, kun laite menee ensimmäisen kerran huoltoon vikojen takia ;). No ei, toivottavasti piilipsikin on päässyt eroon laatuongelmistaan. Itse en vaan enää ikinä kyseistä merkkiä hanki, en edes partakonetta. Sen verran monta kertaa olen joutunut merkin vehkeisiin pettymään.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mitä muita eroja muuten on W4500 ja W4000,L,U jne mallien välillä muuta kun tuo 100hz ja hd virittimet ym? Ilmeisesti kontrastissa? Onko noissa vanhemmissa malleissa hyvä mustan taso?

Itse en tuota 100hz tarvitse, koska minulle on yhdentekevää kuinka huonoa tavallinen tv kuva on.
Rupesin vain miettimään, että kannattaako paremmasta kontrastista maksaa niin paljon enemmän. Mutta jos ero on selkeä niin sitten kyllä olen valmis vaikka menemään töihin:D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Laitahan viesti sitten, kun laite menee ensimmäisen kerran huoltoon vikojen takia ;). No ei, toivottavasti piilipsikin on päässyt eroon laatuongelmistaan. Itse en vaan enää ikinä kyseistä merkkiä hanki, en edes partakonetta. Sen verran monta kertaa olen joutunut merkin vehkeisiin pettymään.

No tämähän se näissä kodinkonemerkeissä epäilyttää...
Kaverilla, joka suhtautu positiivisesti telsuun, meni tämä homma puihin juurikin tuon merkin vuoksi.
Tämä on vähän hankala homma kun ei oikein kommentteja tuosta mallistakaan löydä kuin germaaniaksi ja alankomuaksi :D
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No tänään tuli tehtyä kunnon vertailua ja kyllä w4500 on täydellinen. Ei tarvitse enää onneksi miettiä. Eipä se w4000 hirveästi tuon rinnalla silti kalpene.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko w4500:n normaali tv-lähetys yhtä pahaa pikselimössöä kuin w4000? Vaikuttaako 100Hz normilähetyksiin yhtään? Olen nyt jo pari viikkoa pähkäillyt noiden W4000 ja W4500 välillä. Ja taitaa tuo W4500 tulla hankittua. Mutta onko niiden erot loppujen lopuksi 200-300:n väärtti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko w4500:n normaali tv-lähetys yhtä pahaa pikselimössöä kuin w4000? Vaikuttaako 100Hz normilähetyksiin yhtään? Olen nyt jo pari viikkoa pähkäillyt noiden W4000 ja W4500 välillä. Ja taitaa tuo W4500 tulla hankittua. Mutta onko niiden erot loppujen lopuksi 200-300:n väärtti?

Kaippa nuo samaa kaliiberia ovat suunnilleen. Omasta mielestäni kaikilla yli 40" telkuilla kuva on samaa p***aa. Tänään kun vertailin niin 100hz kyllä poisti nykimiset bluray elokuvasta hyvin. En myöskään huomannut sen aiheuttavan mitään negatiivista kuvan laatuun. Tavallisessa tv kuvassa ei näkynyt mitään eroa, mutta se johtui siitä, että katselin melkein paikallaan seisovia ihmisiä (uutisia). Varmasti urheilua katsellessa eron huomaa helposti. Mielestäni ihan ok lisä tuo 100hz.
Värit tuntuivat hivenen paremmilta w4500 mallissa verrattuna w4000:een.

Se on siinä ja siinä kannattaako laittaa pari sataa lisää tuohon 4500 malliin. Itse aion sen tehdä, mutta se johtuu osittain siitä, että ulkonäkö miellytti myös siinä hieman enemmän.
Sanoisin, että hinta/laatu suhteeltaan nuo ovat tasoissa. Joku voi tietysti olla eri mieltä.

Nyt kun vain osaisi päättää kumman koon ostaa, 40" vai 46". Tekisi mieli vaihtaa hieman isompaan, mutta hintaakin kyllä tuolle tulee lisää ikävästi.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Siis häh? Eikös w4000:ssa ja w4500:ssa pitäisi olla värit ja ulkonäkö aivan samat? Mallithan ovat muuten aivan identtiset paitsi hertsiluvuiltaan.

edit: toisin kuin esim v4000 vs. W4000/4500
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No huh. Kiitos vastauksista. Ostin 46w4500 ja pitäisi olla kotona perjantaihin mennessä. Nyt odottelemaan!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko w4500:n normaali tv-lähetys yhtä pahaa pikselimössöä kuin w4000? Vaikuttaako 100Hz normilähetyksiin yhtään? Olen nyt jo pari viikkoa pähkäillyt noiden W4000 ja W4500 välillä. Ja taitaa tuo W4500 tulla hankittua. Mutta onko niiden erot loppujen lopuksi 200-300:n väärtti?

Paljonko on W4000 hinta ja paljonko on W4500 hinta....tuuma koko??
E: Jaa näköjään tuuma koko oli 46" :D
 
Sony W4500

Kertokaas Sony W4500:n omistajat hieman kokemuksia pelikäytöstä. Onko laite sen 1400 euron arvoinen, minkä 40" joutuisi maksamaan?
 
Ylös Bottom