Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tuli nappastua Sonyn 40V5500 tilaukseen, kun töllöä olen kipeästi vailla. Kauppana ei-niin-suosikki Gigantti, mutta kun kohtuu halvalla sai ja ilmaisen Express kotiinkuljetuksen kaupan päälle, niin pakkohan se oli.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No nyt on aika oma vanha 22" putkitelkkari heittää roskiin..

Eli olisi uuden tv:n aika. Kiinnostaa lähinnä Plasma tai sit LCD. Koko vähintään 42". Merkillä ei ole mitään väliä, mutta pääasia, että toimii sekä telkkarin katselussa ja pelien pelaamisessa.

Laittaisin television seinälle, ja katselumatkaa olis about 4-5 metriä. Kertokaas mikäs olisi hyvä. Eniten tuo plasma kiinnostais.

Hintaa 600-900 about. Olisin erittäin kiitollinen, jos jaksaisitte vastailla :)

Kiitos jo etukäteen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No nyt on aika oma vanha 22" putkitelkkari heittää roskiin..

Eli olisi uuden tv:n aika. Kiinnostaa lähinnä Plasma tai sit LCD. Koko vähintään 42". Merkillä ei ole mitään väliä, mutta pääasia, että toimii sekä telkkarin katselussa ja pelien pelaamisessa.

...
Plasma on aina se huonompi vaihtoehto. Ne on halvempia ja esim. jonkun 50-tuumasen voi jo saada alle tonnillakin. Se kuvan palaminen on paha juttu, jos pääsee tapahtumaan. Eli jos telkkari on liian kauan päällä ilman että kuva liikkuu, niin ruutuun voi palaa kiinni se kuva.


...

Laittaisin television seinälle, ja katselumatkaa olis about 4-5 metriä. Kertokaas mikäs olisi hyvä. Eniten tuo plasma kiinnostais.

...

En nyt osaa tähän mitään suositella kun en telkkareista paljoa tiedä, mutta jos katselumatka on noin pitkä, niin suosittelen vähintään sitä 46" kokoa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Plasma on aina se huonompi vaihtoehto. Ne on halvempia ja esim. jonkun 50-tuumasen voi jo saada alle tonnillakin. Se kuvan palaminen on paha juttu, jos pääsee tapahtumaan. Eli jos telkkari on liian kauan päällä ilman että kuva liikkuu, niin ruutuun voi palaa kiinni se kuva.

No juuri tuossa, kiinnipalamisessa ja virrankulutuksessa plasma on huonompi vaihtoehto. Muutenhan pelikäytössä aivan loistava verratuna lcd-telkkareihin mm. ei input lagia, liiketoisto parempaa.. Tosiaan jos meinaa 4-5 metristä kattoo Full-HD kuvaa niin kyllä pitäis melkeinpä olla siinä 50" kokoluokassa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No juuri tuossa, kiinnipalamisessa ja virrankulutuksessa plasma on huonompi vaihtoehto. Muutenhan pelikäytössä aivan loistava verratuna lcd-telkkareihin mm. ei input lagia, liiketoisto parempaa.. Tosiaan jos meinaa 4-5 metristä kattoo Full-HD kuvaa niin kyllä pitäis melkeinpä olla siinä 50" kokoluokassa.

Kiitoksia vastauksista. Lisää kaivataan vielä mielipiteitä :) Koko ajan opin uutta.

Mutta eikö tuo kiinnipalaminen ole vähän vanhanaikaista? Itse en varmasti pidä telkkaria päällä kauaa ettei kuva nyt liikkuisi koko ajan. Esim, Gigantissa on paljon plasma telkkareita alle tonnilla. Onko niistä mihinkään?? Virrankulutus ei todellakaan ole ongelma kun sähkö kuuluu vuokraan :) Kaikissa lukee että "hd valmis" tai jotain vastaavaa. Eli onko ne Full HD vai mitä??

Pelikäyttöön todellakin tulee. Ja telkkarin katsomiseen. En kuitenkaan halua, että kuvani on pikselöitynyt, mutta ei sen maailman terävin täydykkään olla. Kaapeliverkon viritin olis hyvä olla, tai kyllä mulla tallentava digipoksi on, joten saako edes niitä enää ilman mitään sisäänrakennettua viritintä?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse ostin tuossa kesätyörahoilla 449e hintaan LG 32LH3010 Full-HD:n Playstation 3:ni seuraksi ja kolme blu-rayta...

TV on normi käytössä aivan mahtava hinta-laatu suhteeltaan kuten LG:t yleensäkin, mutta PS3:n ja teräväpiirron tasosta ei ole mitään sanottavaa, koska PS3:ni lukupää sanoi itsensä irti surkuhupaisasti ennen television toimitusta... Television tilasin Saksasta.

Laitan sitten mietteet tästä laitteesta, kunhan saan, jos saan, PS3:n takaisin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Plasma on aina se huonompi vaihtoehto.

No on taas varsinainen nero liikkellä...

Mutta eikö tuo kiinnipalaminen ole vähän vanhanaikaista?

Pelikäyttöön todellakin tulee. Ja telkkarin katsomiseen.

Kiinnipalaminen oli todellakin plasman alkuvaiheiden ongelmia. Plasma on uudempi teknologia ja kehitetty nimenomaan liikkuvaa kuvaa varten. Lcd on kehitetty staattiseen käyttöön, kuten esimerkiksi taskulaskimet.

PDP on hyvä valinta peli/elokuva/tv-käyttöä ajatellen. Kuva ei töki, eikä tähtäämisen eteen tule input lagia, kuva on värikylläinen ja kirkas. Uusissa malleissa on antentti/kaapelivirittimet. Ruutua suojaa lasipinnoite, jota lapsiperheet (ja riuskat siivoojat) arvostaa. Ruutu on vahvistettu ja kestää satunnaisen Wiimoten käsistä karkaamisen kesken kiihkeimmän keilaamisen. :D

Ihan 600 eurolla laatuplasmaa ei kyllä saa, mutta pari sataa enemmän satsaamalla on malliston edullisin pää ostettavissa. Uudet NeoPDP plasmat irtoaa sitten alkaen tonnilla, jolla saa kaikinpuolin pätevän Panasonicin 42" G10.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No on taas varsinainen nero liikkellä...



Kiinnipalaminen oli todellakin plasman alkuvaiheiden ongelmia. Plasma on uudempi teknologia ja kehitetty nimenomaan liikkuvaa kuvaa varten. Lcd on kehitetty staattiseen käyttöön, kuten esimerkiksi taskulaskimet.

PDP on hyvä valinta peli/elokuva/tv-käyttöä ajatellen. Kuva ei töki, eikä tähtäämisen eteen tule input lagia, kuva on värikylläinen ja kirkas. Uusissa malleissa on antentti/kaapelivirittimet. Ruutua suojaa lasipinnoite, jota lapsiperheet (ja riuskat siivoojat) arvostaa. Ruutu on vahvistettu ja kestää satunnaisen Wiimoten käsistä karkaamisen kesken kiihkeimmän keilaamisen. :D

Ihan 600 eurolla laatuplasmaa ei kyllä saa, mutta pari sataa enemmän satsaamalla on malliston edullisin pää ostettavissa. Uudet NeoPDP plasmat irtoaa sitten alkaen tonnilla, jolla saa kaikinpuolin pätevän Panasonicin 42" G10.

Kuullostat kyllä fiksulta kaverilta!

Mistä ton G10 saisi kaikista halvimmalla? Gigantti myy kyseistä laitetta 999 internet hintaan.

Millainen tuo 50" Y10 sitten olisi? Ja tuossa G10 on 600Hz ja monessa muussa on 100Hz. Mitä se meinaa?

Enkä halua linkkejä mihinkään toiseen foorumiin. Mähän kysyn täällä, enkä tuolla...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kuullostat kyllä fiksulta kaverilta!

Mistä ton G10 saisi kaikista halvimmalla? Gigantti myy kyseistä laitetta 999 internet hintaan.

Millainen tuo 50" Y10 sitten olisi? Ja tuossa G10 on 600Hz ja monessa muussa on 100Hz. Mitä se meinaa?

Enkä halua linkkejä mihinkään toiseen foorumiin. Mähän kysyn täällä, enkä tuolla...

Suosittelen kans tätä g10. Speksien perusteella se hakkaa kaikki vastustajat. Tosin nämä speksit ovat yleisen television myyntikulttuurin mukaisesti reilusti yliliioiteltuja. En ole tuosta 600Hz tilasta täysin varma, mutta ei kyse ole oikeasti 600Hz tilasta. Se on joku nopeasti liikkuvan kuvan ennakoiva moodi. Itse en moista käytä pelatessa.

Itse valitsin tämän g10:n eikä vastaavassa hintaluokassa ole tullut vastaan parempaa. Paras kaikista on tuo vasteaika (speksien mukaan tais olla joku 0.001ms). Muut vastaan tulleet tölsyt jäävät tuossa kuin tikku paskaan. Ei mitään motion blurria liikkuvassa kuvassa vaan 1080p joka tilanteessa. Muuten saat vastaavan 700€ hintaluokan lcd-näytöistä, joten mieti tarkkaan mistä ominaisuuksista haluat maksaa sen 300€ ylimääräistä ja mistä et. Itse myös pidin plasman väreistä ja sd-kuvasta enemmän. Tämä tosin saattaa olla enemmän mielipide kysymys. Ja kuten tuolta ketjun aiemmista viesteistä käy ilmi, kyseessä on Neopdp tölsy jonka solut tarvitsee puolet vähemmän virtaa toimiakseen kuin tavallisissa plasmoissa.

Ja kiinni palamisesta.... Huoh... ei ole ainakaan omassani palanut. Vissiin olisi jo pitänyt kun tuota mantraa niin toistellaan. Mutta kun ei.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Suosittelen kans tätä g10. Speksien perusteella se hakkaa kaikki vastustajat. Tosin nämä speksit ovat yleisen television myyntikulttuurin mukaisesti reilusti yliliioiteltuja. En ole tuosta 600Hz tilasta täysin varma, mutta ei kyse ole oikeasti 600Hz tilasta. Se on joku nopeasti liikkuvan kuvan ennakoiva moodi. Itse en moista käytä pelatessa.

Itse valitsin tämän g10:n eikä vastaavassa hintaluokassa ole tullut vastaan parempaa. Paras kaikista on tuo vasteaika (speksien mukaan tais olla joku 0.001ms). Muut vastaan tulleet tölsyt jäävät tuossa kuin tikku paskaan. Ei mitään motion blurria liikkuvassa kuvassa vaan 1080p joka tilanteessa. Muuten saat vastaavan 700€ hintaluokan lcd-näytöistä, joten mieti tarkkaan mistä ominaisuuksista haluat maksaa sen 300€ ylimääräistä ja mistä et. Itse myös pidin plasman väreistä ja sd-kuvasta enemmän. Tämä tosin saattaa olla enemmän mielipide kysymys. Ja kuten tuolta ketjun aiemmista viesteistä käy ilmi, kyseessä on Neopdp tölsy jonka solut tarvitsee puolet vähemmän virtaa toimiakseen kuin tavallisissa plasmoissa.

Ja kiinni palamisesta.... Huoh... ei ole ainakaan omassani palanut. Vissiin olisi jo pitänyt kun tuota mantraa niin toistellaan. Mutta kun ei.

Eilen kävin Veikon Koneessa vähän kyselemässä. Palvelua jouduin odottamaan about puoltuntia, mutta sitten tuli myyjä paikalle. Oli ERITTÄIN asiantunteva ihminen, sen verran nörtin näköinenkin :) Itsekkin olen asiakaspalvelutyössä, joten teidän jos myyjä on opetellut jonkun myyntipuheen vai tietääkö hän oikeasti asiasta.

Kysyin ihan suoraan, että Plasma vai LCD näyttö, sanoin myös, että tulee pelaamiseen ja ihan yleiseen tv:n katseluun. Hän sanoi suoraan, että Plasma. Suositteli ihan suoraan tuota G10. Hän perusteli myös todella asiantuntevasti. Hän sanoi, että Plasma vie noin. 15% enemmän energiaa kuin LCD. Mutta Plasmat on juuri tarkoitettu liikkuvaan kuvaan, niinkuin LCD kuulemma enemmänkin pysähtyneeseen, esim. laskin kuulemma.. 600Hz tarkoittaa kuulemma jotain liikkuvaan kuvaan, eli kuin siellä oli pyörimässä jalkapalloa, se 600Hz takaa sen, että pallo näyttää myös pyöreältä, eikä mene litteäksi niinkuin huomasin monessa 100HZ televisiossa. Televisiossa on kuulemma oma pelaamiseen tarkoitettu kontrasti, eli sen saa valita valikosta. Plasmassa on paljon pehmeämpi, terävämpi, syvempi yms kuva kuin LCD. Hän sanoi, ettei niitä edes voi verrata toisiinsa. Oli juuri myynyt Turun Messuilla 6 kpl 50" samaa G10.

Plasmassa tuo vasteaika ja kontrastisuhde on eli se 2 000 000:1 todellakin kuulemma myös pitää paikkansa, niinkuin LCD ei todellakaan pidä, ei niin missään LCD televioissa. Ne ovat kuulemma kaikissa suunnilleen samat ja todella paljon huonommat.

Sitten hintaan, hän lupasi television mulle 1100€. 46" hintaan 1400€. Kysyin häneltä, että Gigantin nettisivuilla myydään samaa 999€ hintaa. Hän oli hetken hiljaa ja sitten avautui: Gigantti tuo televisionsa ulkomailta,eli niitä ei ole edes tarkoitettu tänne pohjoismaihin. Niissä on väärät tuotenumerot, niistä puuttuu yksi kirjain lopusta, joka tarkoittaa sitä, ettei ole varmaa tietoa mitä komponentteja yms television sisältä löytyy. Jos veisin sen Panasonicin liikkeseen takuun, niin ne eivät ottaisi sitä, koska sellaista televiosta tuotenro/valmistnro perusteella ei edes ole. Sen takia Gigantilla on oma "tohtorinsa" joka hoitaa takuuasiat..

Hän lopuksi sanoi, että saat satasella sieltä halvemmalla, mutta et voi koskaan luottaa siihen mistä ne on tehty. Ja tuo takuu... Kysyin myös kiinnipalamisesta, hän meinasi nauraa. Kyseistä ongelmaa ei enää todellakaan ole plasma televioissa.. Paitsi silloin jos kuulemma pitää väh. 2vrk putkeen pysätynyttä kuvaa televiossa päällä niin voi huomata jotain pientä, joka kuitenkin lähtee vaikka kuin katsoo yhden leffan. Jos kyseistä kiinnipalamista tapahtuu, hän lupautui hakemaan televion ja viemään sen ihan itse takuuliikkeeseen..

Itse olen vakuuttunut televisiosta todellakin.. En ole löytänyt kyseistä mallia halvemmalla mistään, joten uskoisin, että haen television juuri tuolta Veikon Koneesta.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Sitten hintaan, hän lupasi television mulle 1100€. 46" hintaan 1400€. Kysyin häneltä, että Gigantin nettisivuilla myydään samaa 999€ hintaa. Hän oli hetken hiljaa ja sitten avautui: Gigantti tuo televisionsa ulkomailta,eli niitä ei ole edes tarkoitettu tänne pohjoismaihin. Niissä on väärät tuotenumerot, niistä puuttuu yksi kirjain lopusta, joka tarkoittaa sitä, ettei ole varmaa tietoa mitä komponentteja yms television sisältä löytyy. Jos veisin sen Panasonicin liikkeseen takuun, niin ne eivät ottaisi sitä, koska sellaista televiosta tuotenro/valmistnro perusteella ei edes ole. Sen takia Gigantilla on oma "tohtorinsa" joka hoitaa takuuasiat..

Itse olen vakuuttunut televisiosta todellakin.. En ole löytänyt kyseistä mallia halvemmalla mistään, joten uskoisin, että haen television juuri tuolta Veikon Koneesta.

Joopa joo, kyllä meni taas vähän överiksi kyseisellä myyjällä. Ennen asia on ollutkin näin, Gigantti toi itse jotakin Euroopan yleismalleja Suomeen ja takuut pelitti niin ja näin.

Tässä kyseinen töllö Gigantissa: Gigantti - Panasonic 42" Full HD Plasma TV - SST 200 EUR

Huomataan, että kyseistä TXP42G10E saa myös esim. Euronicsistä, Teknisiltä ja Verkkokauppa.com:sta. Jos tämän jälkeen menet vielä Veikon Koneeseen ja maksat satasen extraa, niin kyllä myyjä uskotteli sinut hyvin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Se on ihan omista silmistä kiinni tykkääkö plasmasta vai LCD:stä, mulle sopii LCD eikä se perustu mihinkään megapikapelikontrastisäätö500000000000lumenmegapixelHDUSB2.0superturbo markkinamiesten hömpötyksiin. Ilmoitetut kontrastit siinä TV:n kyljessä ovat yleensä täysin musta vs. täysin valkoinen, eikä tuolla tiedolla oo mitään tekemistä sen kuvan kanssa.

Testejä voi lukea esim HDTVtestistä, mutta aina ne omat silmät valitsemaan sitä telkkaria eikä sitä myyjää joka on justiin tätä supermallia myynyt jossain lappeenrannan silakkatorilla viime sunnuntaina 12 kappaletta.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Plasmassa tuo vasteaika ja kontrastisuhde on eli se 2 000 000:1 todellakin kuulemma myös pitää paikkansa, niinkuin LCD ei todellakaan pidä, ei niin missään LCD televioissa. Ne ovat kuulemma kaikissa suunnilleen samat ja todella paljon huonommat.

Panasonicin sivujen mukaan:
Kontrastisuhde jopa 40 000:1 (dynaaminen kontrasti yli 2 000 000:1)

Iät ja ajat telkkareita on markkinoitu dynaamisen kontrastin mukaan, siinä ei sinänsä ole mitään uutta.

Lisäksi Panasonicin kotisivut kertovat tarkaksi mallinimeksi (mallin etusivulla, tuumakoko ei olennainen):
Gigantin sivujen (Gigantti siksi, koska sitä arvosteltiin) mainitsee malliksi:

Panasonicin ilmoittama mallinimi tietenkin voi johtua siitä, että sivuja suomentaessa ei ole otettu huomioon Suomen omia malleja - mitä tosin epäilen.

Kaapelitelevisio.fi:n mukaan Gigantin myymä (ja kuten rookie mainitsi: myös Euronicsin, Teknisetin ja Verkkokauppa.comin) kampe on kuitenkin HD Cable Ready, eli siinä toimii suomalainen teräväpiirto-ohjelmisto.

Sitten hintaan, hän lupasi television mulle 1100€. 46" hintaan 1400€. Kysyin häneltä, että Gigantin nettisivuilla myydään samaa 999€ hintaa. Hän oli hetken hiljaa ja sitten avautui: Gigantti tuo televisionsa ulkomailta,eli niitä ei ole edes tarkoitettu tänne pohjoismaihin. Niissä on väärät tuotenumerot, niistä puuttuu yksi kirjain lopusta, joka tarkoittaa sitä, ettei ole varmaa tietoa mitä komponentteja yms television sisältä löytyy. Jos veisin sen Panasonicin liikkeseen takuun, niin ne eivät ottaisi sitä, koska sellaista televiosta tuotenro/valmistnro perusteella ei edes ole. Sen takia Gigantilla on oma "tohtorinsa" joka hoitaa takuuasiat..

Tätä kuulee lähes aina kun virallisen maahantuojan tuomia laitteita myyvä puhuu jostain ns. harmaatuodusta kamppeesta. Eli tavallisia myyntipuheita. Osittain myös väite, että Panasonicin liike ei ottaisi televisiota takuuseen, on kukkua. Lainaus kertoo oleellisen:

Kansainvälinen takuu

Valmistajan yhdessä EU-jäsenmaassa antaman takuun on oltava voimassa myös muissa EU-maissa. Kuluttajalla on oikeus saada tavara takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan antama takuu ja maahantuoja Suomessa.

Takuuta ei voida evätä sillä perusteella, että tavara on hankittu toisesta jäsenmaasta, ostettu verkkokaupasta tai tuotu Suomeen rinnakkaistuontina ohi virallisen maahantuojan.

Eli sinänsä ostaja on yhtä turvattu laitteen takuuseen (ja virhevastuuseen) ostipa sitten virallisen maahantuojan tai harmaatuodun koneen.

HD-televisioissa oikeastaan ainoa suurempi ero on laitteen sisäisen teräväpiirtovirittimen tuki eri pakkauksille. Ne vaihtelevat Euroopan ja Suomen välillä. On toki selvää, että mikäli ei halua selvittää telkkarista tarkkoja tietoja (eli vastaako Suomen mallia), on virallisen maahantuojan kautta tuotu laite varmempi valinta, tottakai. Tosin parhaimmassa tapauksessa voi säästää monta sataa euroa samasta laitteesta, käyttämällä sen vartin omaa aikaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Joopa joo, kyllä meni taas vähän överiksi kyseisellä myyjällä. Ennen asia on ollutkin näin, Gigantti toi itse jotakin Euroopan yleismalleja Suomeen ja takuut pelitti niin ja näin.

Tässä kyseinen töllö Gigantissa: Gigantti - Panasonic 42" Full HD Plasma TV - SST 200 EUR

Huomataan, että kyseistä TXP42G10E saa myös esim. Euronicsistä, Teknisiltä ja Verkkokauppa.com:sta. Jos tämän jälkeen menet vielä Veikon Koneeseen ja maksat satasen extraa, niin kyllä myyjä uskotteli sinut hyvin.

Eli tuon Gigantin TXP42G10E on varmsti ihan sama valinta kuin tuolta Veikon Koneesta, eli sen ihan uskaltaa ostaa ilman mitään takuupelkäämisiä yms..?

Tuohon tulee postikulujakin vain 15€ ja saisin vielä seinäkiinnityksenkin mukaan, ja hinnaksi jäisi vielä alle tuon 1100€.. Tuon Hama seinäkiinnitysteline on varmasti ihan hyvä kuin muillakin, hintaakin vain 49€, kuin Veikon Koneessa on 99 €.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eli tuon Gigantin TXP42G10E on varmsti ihan sama valinta kuin tuolta Veikon Koneesta, eli sen ihan uskaltaa ostaa ilman mitään takuupelkäämisiä yms..?

Ainakin Gigantin G10:ssa on eri ohjelmistoversio (1206) mikä on tuolla "hyväksyttyjen" listalla 0.579 kaapelitelevisio.fi:ssä eli, jos meinaat katsella maksullisia HD-kanavia niin ei välttämättä kortin paritus onnistu. Maksuttomat HD-kanavat näkyvät hyvin esim. Nelonen HD. Gigantissa on lisäksi 30 päivän palautusoikeus..
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ainakin Gigantin G10:ssa on eri ohjelmistoversio (1206) mikä on tuolla "hyväksyttyjen" listalla 0.579 kaapelitelevisio.fi:ssä eli, jos meinaat katsella maksullisia HD-kanavia niin ei välttämättä kortin paritus onnistu. Maksuttomat HD-kanavat näkyvät hyvin esim. Nelonen HD. Gigantissa on lisäksi 30 päivän palautusoikeus..

Asia selvä.. Kyllä sen nyt periaatteessa pitäisi onnistua, nimittäin silloin Gigantti olisi velvollinen ilmoittamaan siitä jos HD-kanavien katselu ei onnistuisi.. Lähtee telkkari heti 1.9. tilaukseen tuolta Gigantista. Toivottavasti on silloin tarjous vielä voimassa..
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

eikä tähtäämisen eteen tule input lagia

Kovasti sitä mainostetaan aina plasmaa ainoana oikeana vaihtoehtona, eikä silti olla perehdytty kunnolla. Esim. minun Pioneer KRP-500M:ssä, jota pidetään yleensä ottaen varsin menevänä telkkarina, on vähintään 1 framen input lagi (16ms?). Ei kaava ole niin itsestään selvä, että plasma ----> ei input lagia. Eihän tuollainen 1 framen input lagi haittaa ainakan mun tasoista pelaajaa missään, mutta joitain (esim. yhtä jo tällä töllöllä pelannutta tekkenistiä) tuollainenkin viive saattaa häiritä. Ja eikös se näin ole, että vasteaika =/= input lagi. Tässäkin telkkarissa vasteaika on se joku tyyliin 0.001ms, mutta input lagia on silti yli framen, mutta alle kahden framen verran.
Ja yksi häiritsevä tekijä monessa plasmatelkkarissa on kiiltävä kuva. Meinaan siis sitä, että ruutu on "lasinen", jolloin suoraan telkkarin takana olevaan ikkunaan on pakko laittaa pimennysverho. Esmes minulla ei riitä edes sälekaihdin, vaan sen on pakko olla ihan pimennysverho.

Kyllähän plasmat on hyviä, mutta niin on myös LCD:t. Ei plasmaa voi varsinkaan LED-töllöjen aikana mainostaa ainoana ja jokaiseen tilanteeseen parhaiten soveltuvana vaihtoehtona.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mistähän vois johtua sellanen seikka ku esim fifa10n demon käynnistäessä telkkari vaihtaa 1080p:stä 720p:en? XOlla toimii 1080p tilassa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mistähän vois johtua sellanen seikka ku esim fifa10n demon käynnistäessä telkkari vaihtaa 1080p:stä 720p:en? XOlla toimii 1080p tilassa.
X360-versio tekee skaalauksen itse, PS3-versiossa skaalausta ei ole. Sisäisesti kumpikin toimii silti 720p-tarkkuudella.
 
Ylös Bottom