Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

pelien saatavuusongelmat julkaisupäivinä syövät uskottavuutta. En ihmettelisi yhtään, jos esimerkiksi NHL10:n julkkarina GS:ssa myytäisiin jälleen "ei oota", mutta 200m päässä olisi Gigantin hyllyt täynnä. Hyvässä muistissa on vieläkin tapaukset GTA4, MGS4, Bad Company ja Skate 2.

Tarkemmin tietämättä tapauksia niin silti veikkaan että varmasti gamestop hankkii pelejä niin paljon kuin vain mahdollisesti saavat. Ei se varmasti liikkeestäkään ole mukavaa myydä "ei oota" mielummin varmasti myisi tuotteen ja saisi rahat siitä. Gigantti ja tuommoiset isot ketjut kun vievät osan tuotteista mitä Suomeen tuodaan. Tuota en laittaisi gamestopin viaksi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Ottaako turun gamestop vastaan tet-hakijoita?
Olis toi tet tosa syyskuun lopussa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

kannattaa soittaa/käydä ja kysyä.

Tai lukea ensimmäiseltä sivulta:

"TYÖHARJOITTELUUN GAMESTOPIIN?
GameStopin myymälät eivät toistaiseksi ota työharjoittelijoita lainkaan. Käytäntö tuli voimaan vuosien 08-09 taitteessa sattuneiden tapahtumien seurauksena, jonka myötä ylemmät tahot päättivät, ettei myymälöille oteta toistaiseksi työharjoittelijoita. Mikäli tilanne muuttuu, päivittyköön tämä tieto tähän aloitusviestiin ja samalla asiasta ilmoitetaan tarvittaessa myös tässä keskustelussa."
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Tarkemmin tietämättä tapauksia niin silti veikkaan että varmasti gamestop hankkii pelejä niin paljon kuin vain mahdollisesti saavat. Ei se varmasti liikkeestäkään ole mukavaa myydä "ei oota" mielummin varmasti myisi tuotteen ja saisi rahat siitä. Gigantti ja tuommoiset isot ketjut kun vievät osan tuotteista mitä Suomeen tuodaan. Tuota en laittaisi gamestopin viaksi.

Itse asiassa Gamestopin maailmanlaajuiseen käytäntöön kuuluu, että uutuuspelejä tilataan kuhunkin liikkeeseen melkolailla tasan se määrä mitä niitä on sieltä ennakkovarattu. Tämä kai siksi, että eivät halua riskeerata, että myymättömiä pelejä jäisi käsiin. Ja koska pelit varmaankin joudutaan tilaamaan reilusti ennen julkaisupäivää, niin ainakin jos jostain pelistä tulee juuri ennen julkaisupäivää vielä varausryntäys, niin monet voivat jäädä ilman.

Itse en kyllä ymmärrä miten tuon kokoinen ketju ei varaa, edes ennakkoon kovimmiksi ennakoituja uutuuksia, edes kohtuullista pinoa satunnaisille sisäänkävelijöille, joilla ei ole ennakkovarausta.

Tosin eipä tuolta ainakaan omalla kohdalla tulisi mitään ilman kamppiksia ostettua. Rahalla ostettuna sekä uutuudet, että uudehkot käytetyt ovat GS:llä aivan järjettömän hintaisia. Mistä tahansa fiksusta pelien erikoiskaupasta saa samat pelit vähintään 5-10 euroa kappale halvemmalla. :confused:

Tosin kaipa he sitten noilla hinnoilla rahoittavat nuo vaihtokampanjansa... :rolleyes:
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Tai lukea ensimmäiseltä sivulta:

"TYÖHARJOITTELUUN GAMESTOPIIN?
GameStopin myymälät eivät toistaiseksi ota työharjoittelijoita lainkaan. Käytäntö tuli voimaan vuosien 08-09 taitteessa sattuneiden tapahtumien seurauksena, jonka myötä ylemmät tahot päättivät, ettei myymälöille oteta toistaiseksi työharjoittelijoita. Mikäli tilanne muuttuu, päivittyköön tämä tieto tähän aloitusviestiin ja samalla asiasta ilmoitetaan tarvittaessa myös tässä keskustelussa."

Käyn silti kysymäs tai soitan. Kun työharjottelu ei kuitenkaan sama ku tet(työ elämään tutustuminen)
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Näin isojen ennakkovarauskampanjoiden kohdalla pieni myymäläkohtaisuus on ehdottomasti tarpeen käytännön syistä, mutta tietenkin useimmissa tapauksessa yhtenäisyys on kaikki kaikessa. Tässä haluankin korostaa kahta asiaa. Ensinnäkin sitä, että kannattaa aina tarkistaa tällaiset asiat vaikkapa puhelimitse omasta myymälästään ja toisekseen palautetta kannattaa antaa juuri tällä tavalla, jotta asiat voivat kehittyä. Samalla kannattaa pitää kuitenkin ymmärrys mukana moneen suuntaan, koska ihmisistä puhutaan sekä tiskin takana, edessä että täällä näppiksen takana. :)

-Aki / GameStop Asematunneli

Eihän siinä mitään jos se olisikin myymäläkohtaista. Mutta Jyväskylän liikkeessä asia tuntuu olevan myyjäkohtaista, jossa oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Hieman jännittää, kuinka joutuu vääntämään tänään kun kiikutan läski-pleikkarin vaihtoon ja otan uuden nuoremman ja timmimmän slim-pleikkarin kainaloon.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Eihän siinä mitään jos se olisikin myymäläkohtaista. Mutta Jyväskylän liikkeessä asia tuntuu olevan myyjäkohtaista, jossa oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Hieman jännittää, kuinka joutuu vääntämään tänään kun kiikutan läski-pleikkarin vaihtoon ja otan uuden nuoremman ja timmimmän slim-pleikkarin kainaloon.

Mä vein ko. liikkeeseen oman koneen perjantaina, eikä ollut myyjä varma saanko uuden tilalle tänään. Sanoi että tänäänkin tulee lisätoimitus koneita, eriasia miten kerkeävät perille. Toki mulle perjantaina kone luvattiin tiistaiksi. No, saavat hommata vaikka toisesta liikkestä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Liekkö oikea paikka tällaiselle palautteelle mutta tosiaan esim Jumbon Gamestopissa oli ihan myyjien ja eri päivien keskenkin eri mielipiteet siitä koska esim vanha pleikka pitää tuoda vaihtoon. Kun kävin ennakkovaraamasa Slim-vaihdon viime viikolla sanottiin että riittää kun tuot uuden pleikan tiistaina ja otat uuden matkaan. Onneksi soitin eilen vielä varmistaakseni tämän, jolloin olikin ehdottoman tärkeää että vien sen pleikan sinne jo eilen. Näin tein.

Myöskään mitään varmuutta ei ollut siitä saanko Slimin tänään vaikka ennakkovarausta tehdessä se oli ihan selvä. Soitellaan kuulemma sitten kun voi noutaa. Eli saako vaiko eikö saa, ei tiedä.

Vois olla ihan hyvä että tällasia erikoiskampanjoita varten olisi suht selkeet sävelet joka puolella, nyt porukka ollut vähän ullakolla että miten tässä pitäs toimia. Mutta muuten ihan hyvää toimintaa Gamestopissa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Näin isojen ennakkovarauskampanjoiden kohdalla pieni myymäläkohtaisuus on ehdottomasti tarpeen käytännön syistä, mutta tietenkin useimmissa tapauksessa yhtenäisyys on kaikki kaikessa.

Niin, en tiedä sitten mitkä käytännön syyt mahdollistavat noinkin isot eroavaisuudet esim. Kampin ja Asematunnelin toiminnoissa. Ihan tavallisena kuluttajana pitäisin ihan mieleisenä, että tämän kaltaisissa isoissa kampanjoissa olisi jokaisessa myymälässä (ja jokaisella myyjällä) sama ennakko-ohjeistus. Tämä siis vain omana mielipiteenäni.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Muutenkin asiakaspalvelu on ollut todella hanurista tän kampanjan aikana. Esimerkiksi sanotaan, etteivät ota enään konsolia vastaan, koska ovat "suunnitellun" erän myynnyt jo loppuun. Saa sitten jo uhata kuluttujasuojavalttuutetulla, ennen myyjän suostumista, tämän jälkeen suurinpiirtein heitetään rahat kouraan ja kävellään pois kun ollaan niin loukkaantuneita...
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Ihan mielenkiinnosta, onko jollekkin Stopista varanneelle soiteltu jo eilen/ tähän mennessä että voi tänään tulla omaa Slimmiään hakemaan? Vai ilmoitellaankohan niistä vasta tänään...
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Ihan mielenkiinnosta, onko jollekkin Stopista varanneelle soiteltu jo eilen/ tähän mennessä että voi tänään tulla omaa Slimmiään hakemaan? Vai ilmoitellaankohan niistä vasta tänään...

Eilen tuli puhelu, että tänään saa hakea. Vein tosin vanhan plegen jo yli viikko sitten sunnuntaina Gamestoppiin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Batmaniin sai Scarecrow-challenge roomin kun ennakovarausti, mutta niitä oli rajoitetusti kaiketi. Ite sen onnistuin saamaan tampereen koskarin gs:stä vaikka vasta perjantaina ehdin oman kopioni hakemassa

Kuinkahan paljon noita koodeja yleensä on? :confused:

Itse varasin vasta pari päivää ennen julkaisua ja en tietenkään saanut mitään koodia vaikka PS3 varauksia ei kai ollut kovin paljoa ( no pari A4 taisi ainakin olla ). Olin noutamassa peliä julkkariaamuna ja koodit ei kuulemma olleet tulleet vielä silloin ja lukumäärää ei tiennyt jne.

R&C:Crack in time varasin hyvissä ajoin eli siihen luulisi koodin / lisärin tulevan...
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Eihän siinä mitään jos se olisikin myymäläkohtaista. Mutta Jyväskylän liikkeessä asia tuntuu olevan myyjäkohtaista, jossa oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Hieman jännittää, kuinka joutuu vääntämään tänään kun kiikutan läski-pleikkarin vaihtoon ja otan uuden nuoremman ja timmimmän slim-pleikkarin kainaloon.

Epäluulostani huolimatta sain Slim-version kuten oli sovittu, vaikka vein tänään vasta läski-pleikkarini liikkeeseen. Töiden ja sählyn jälkeen sitten virittelemään uusi päivitetty kodin hermokeskus paikoilleen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Onko mahdollista ennakkotilata pelejä tuolla vaihtotarjouksella vaikka ne eivät olisikaan tuossa listassa?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Epäluulostani huolimatta sain Slim-version kuten oli sovittu, vaikka vein tänään vasta läski-pleikkarini liikkeeseen.
Joopa joo. Tarvitsiko edes kauheasti vakuutella, että näin oli aiemmin sovittu?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Kuinkahan paljon noita koodeja yleensä on? :confused:

Itse varasin vasta pari päivää ennen julkaisua ja en tietenkään saanut mitään koodia vaikka PS3 varauksia ei kai ollut kovin paljoa ( no pari A4 taisi ainakin olla ). Olin noutamassa peliä julkkariaamuna ja koodit ei kuulemma olleet tulleet vielä silloin ja lukumäärää ei tiennyt jne..

Itse varasin oman Bättikseni jo huhti/toukokuussa siinä "3 peliä -> uusi peli + 10 lahjakortti" -kampanjan yhteydessä. Ja en silti saanut mitään koodia. Tosin en sitä edes tohkeissani muistanut kyselläkään, kun oli kiire päästä pelaamaan... :D

Liekö sitten enää mitään hyötyä mennä kyselemään koodin perään?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Liekö sitten enää mitään hyötyä mennä kyselemään koodin perään?

Kannattaa toki vielä kysellä, koodeja on vielä jaossa. Koodilappusten löytyminen tietysti riippuu myymälästä ja ehkä hieman myyjästäkin.

Sopii muistaa myös, että mikäli Gamestopin lupaama ennakkotilaajan etu jääkin saamatta, olet ostanut 2 tuotetta joista Gamestop on toimittanut vain toisen. Toimituksen toisen puoliskon toimittamatta jääminen on niin olennainen virhe, että se on peruste kaupan purkamiselle jälkikäteen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuorein Newsletter sivulla 8!

Onko kellekään soitettu vielä Jyväskylän Gamestopista, että koneen saa tulla noutamaan?`Itse varasin koneen viime keskiviikkona ja eilen kun soitin liikkeeseen kysyäkseni lähinnä siitä, haluavatko koneen formatoituna, sanoivat että soittelevat aamusella niille, jotka voivat koneensa noutaa. Eipä ole vielä mitään kuulunut, joten ei kai sitten ole laiheliinia vielä minulle. :)

Onhan toki mahdollista, että ovat esimerkiksi numeron laittaneet väärin järjestelmään, mutta tuskin sentään näin on.
 
Ylös Bottom