Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Gamestopin tuntien, tuokin voi ihan hyvin riippua myyjästä tai siitä sattuuko kyseinen myyjä olemaan hyvällä vai huonolla päällä :rolleyes:
Jumbossa myyjät on ihan perseestä. Kun sinne joskus menee käymään, niin aina myyjät puhuu ihan paskaa. Kaksi kertaa olen koittanut viedä tohon kampanjaan pelejä, jotka eivät ole listalla, mutta molemmilla kerroilla ei ole jostain syystä käynyt. ''Pelillä ei ole enää arvoa, joten emme ota sitä vastaan.'' Pelit eivät kuitenkaan ole listalla ja PAL sekä PEGI -merkinnät löytyy ja levyt hyvässä kuosissa. Kamppiin ja Asematunneliin tosin nämä käyvät. Viime kerralla koitin myydä sinne paria peliä ja kassalla väitetään, etteivät voi antaa peleistä käteistä vaan lahjakortteja. Seuraavana päivänä Asematunnelissa maksetaan samasta pelistä käteistä sen verran, kun sieltä olisi saanut lahjakortilla. Asematunnelille ja Kampille : peukku :
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Jumbossa myyjät on ihan perseestä. Kun sinne joskus menee käymään, niin aina myyjät puhuu ihan paskaa. Kaksi kertaa olen koittanut viedä tohon kampanjaan pelejä, jotka eivät ole listalla, mutta molemmilla kerroilla ei ole jostain syystä käynyt. ''Pelillä ei ole enää arvoa, joten emme ota sitä vastaan.'' Pelit eivät kuitenkaan ole listalla ja PAL sekä PEGI -merkinnät löytyy ja levyt hyvässä kuosissa. Kamppiin ja Asematunneliin tosin nämä käyvät. Viime kerralla koitin myydä sinne paria peliä ja kassalla väitetään, etteivät voi antaa peleistä käteistä vaan lahjakortteja. Seuraavana päivänä Asematunnelissa maksetaan samasta pelistä käteistä sen verran, kun sieltä olisi saanut lahjakortilla. Asematunnelille ja Kampille : peukku :

Ei kannata välittää. Jumbossa erityisesti myyjinä tuntuu olevan lähinnä ala-arvoisia "asiakaspalvelijoita", harvoin kun tulee muissa myymälöissä käytyä niin ei se taso ole sen parempi (poikkeuksia kyllä saattaa löytyä). Homman nimi tuntuu olevan asiakkaan kyykytys, mutta tähän ei missään nimessä pidä alentua.

Jos pelit ovat kuten mainoksissa vaaditaan (PEGI, ei kieltolistalla) on myyjän se peli otettava vastaan, oli se sitten mitä kuonaa tahansa. Jos kieltäytyvät, nimi ylös ja yhteyttä kuluttajaneuvontaan, myös reklamoida voi jos olet sen takia joutunut siirtymään toiseen liikkeeseen tai käymään useammin. Toisekseen, mainostavat myös pelien ostoa ja Gamestopin sivut sanovat heidän maksavan silkkaa rahaa, tosin vähemmän kuin lahjakortille. Ei tämäkään ole mikään neuvottelutilanne jossa myyjä saa pärstäkertoimen perusteella päättää miten toimitaan.

Johtui tuo asiakkaan pompotus sitten täydellisesti asiantuntemattomuudesta (myyjillä ei yleensä minkäänlaista käsitystä esim kuluttajan oikeuksista) tai silkasta kusipäisyydestä, ei noihin missään tapauksessa pidä suostua. Laki on laki ja Suomessa on vahva kuluttajansuoja. Gamestopin mainoksista löytyvät ne ehdot joiden mukaan toimitaan, ei myyjän päästä. Koskee sekä pelivarauksia, ennakkomateriaaleja että luvattuja Limited versioita.

Ei kannata alistua.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Jos pelit ovat kuten mainoksissa vaaditaan (PEGI, ei kieltolistalla) on myyjän se peli otettava vastaan, oli se sitten mitä kuonaa tahansa. Jos kieltäytyvät, nimi ylös ja yhteyttä kuluttajaneuvontaan, myös reklamoida voi jos olet sen takia joutunut siirtymään toiseen liikkeeseen tai käymään useammin.

Jossain vaiheessa ainakin mainittiin, että ns arvottomat pelit (joiden vaihtoarvo on 0,5€) eivät käy noihin vaihtokamppiksiin. En muista mistä tuon luin, joko GS:n ehdoista tai sitten Akiman kirjoitteli siitä täällä. Jos tuo on mainittu myymälästä löytyvissä säännöissä/ehdoissa niin myyjät ovat toimineet oikein.

Ihmetyttää miten jengi jaksaa tapella GS:n kanssa kun pelit saa helpommin, halvemmalla ja hyvällä (tai ainakin paremmalla) palvelulla muualta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ihmetyttää miten jengi jaksaa tapella GS:n kanssa kun pelit saa helpommin, halvemmalla ja hyvällä (tai ainakin paremmalla) palvelulla muualta.

Niinpä ite olen jo kyllästynyt ja alkanu kaikki uudet pelit tilaan vpd:n ahvenanmaan myynnistä. Ei kuiteskaan 43€ ole kovin paljoa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Jossain vaiheessa ainakin mainittiin, että ns arvottomat pelit (joiden vaihtoarvo on 0,5€) eivät käy noihin vaihtokamppiksiin.

Olen aina ollut siinä uskossa että, exclucion list on juuri se lista, missä on ne arvottomat pelit. Voin toki olla väärässä.

Ja muuten, miten ihmeessä asiakas voi tietää etukäteen, mikä hänen pelinsä vaihtoarvo on?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Olen aina ollut siinä uskossa että, exclucion list on juuri se lista, missä on ne arvottomat pelit. Voin toki olla väärässä.

Ja muuten, miten ihmeessä asiakas voi tietää etukäteen, mikä hänen pelinsä vaihtoarvo on?

Ei vaan se oli juurikin niin, että exclu listan lisäksi voivat kieltäytyä kelpuuttamasta jotain pelejä tuolla verukkeella. En tosiaan muista mistä tämän luin, enkä todellakaan jaksa lukea tätä ketjua läpi etsiäkseni mahdollista viestiä aiheesta.

Eihän asiakas voi tietääkään sitä etukäteen, mutta asiointi GS:ssä on aina yhtä jännittävä tapahtuma: Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :D
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Huomenna olis ac:brotherhoodista codex-versio odottamassa gamestopissa. Kaipa tuo lisä sen 20€:n arvoinen on? Ottiko muut teistä kumpaa versiota?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Huomenna olis ac:brotherhoodista codex-versio odottamassa gamestopissa. Kaipa tuo lisä sen 20€:n arvoinen on? Ottiko muut teistä kumpaa versiota?

Ihan normiversio tulossa ja tuli myös tekstaria tänään että huomenna voi hakea.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ei vaan se oli juurikin niin, että exclu listan lisäksi voivat kieltäytyä kelpuuttamasta jotain pelejä tuolla verukkeella. En tosiaan muista mistä tämän luin, enkä todellakaan jaksa lukea tätä ketjua läpi etsiäkseni mahdollista viestiä aiheesta.

Eihän asiakas voi tietääkään sitä etukäteen, mutta asiointi GS:ssä on aina yhtä jännittävä tapahtuma: Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu :D
Ei vaan juurikin niin, että kaikki X,5€ arvoiset pelit ovat Exclusion Listilla ja kaikki Exclusion Listin pelit ovat X,5€ arvoisia. Tämä X,5€ juttu on lähinnä myyjiä itseään varten. Helpompaa tunnistaa kelvottomat pelit vaihtotapahtumassa, eikä tarvitse pläräillä mitään listoja läpi.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Eikö olisi helpompaa, tehdä samanlainen lista, mitä Tiltissä on, että listataan ne pelit, jotka käy, eikä niitä mitä ei käy ;)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Kiinnostais vinkkiä tulevista tarjouksista kanssa tietää? Akiman?
Kertoisin mielelläni, jos tietäisin yhtään enempää. En usko että varsinaisia "Q4-tarjouksia" enää tulee, kun ei uusia pelejäkään ole enää kovin montaa tulossa ennen vuodenvaihdetta. Eiköhän tässä parin viikon sisään saada kuitenkin tietoa alkuvuoden peleihin liittyvistä vaihdoista. :)

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

AC:n ennakkovaraajan etu puuttui taas kokonaan, ei kovin yllättävää. Pitää kuulema odotella että saavat ja sitten taas mennä myymälään noutamaan paperinpalasta, minun puolesta saavat pitää koodinsa jos eivät sitä vaivaudu tekstiviestillä laittamaan tai muulla tavoin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

AC:n ennakkovaraajan etu puuttui taas kokonaan, ei kovin yllättävää. Pitää kuulema odotella että saavat ja sitten taas mennä myymälään noutamaan paperinpalasta, minun puolesta saavat pitää koodinsa jos eivät sitä vaivaudu tekstiviestillä laittamaan tai muulla tavoin.
Täällä päin onnistuu ihan puhelimitset saamaan koodin.. :p
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

AC:n ennakkovaraajan etu puuttui taas kokonaan, ei kovin yllättävää. Pitää kuulema odotella että saavat ja sitten taas mennä myymälään noutamaan paperinpalasta, minun puolesta saavat pitää koodinsa jos eivät sitä vaivaudu tekstiviestillä laittamaan tai muulla tavoin.
Jos koodit ovat myöhässä tekijöiltä asti, emme voi sille mitään. Koodit saapuivat päämajalle vasta keskiviikkona, minkä seurauksena ne viivästyivät myös kaupoilta.

Tulevat kuitenkin pian ja ainakin meillä on varaajien puhelinnumerot ylhäällä. Ymmärtänet kuitenkin, että määrälle X noin 12 merkin koodin naputteleminen puhelinnumerojen kera on vähän muustakin kuin viitsimisestä kiinni. :)

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tulevat kuitenkin pian ja ainakin meillä on varaajien puhelinnumerot ylhäällä. Ymmärtänet kuitenkin, että määrälle X noin 12 merkin koodin naputteleminen puhelinnumerojen kera on vähän muustakin kuin viitsimisestä kiinni. :)

Itsekin asiakaspalvelutyössä työskentelevänä en voi kuin ihmetellä kyseistä asennetta. Jos asiakkaalle on luvattu, että auto huolletaan päivänä X kellonaikana T(tai tässä kohtaa ennakkovaraajan lisämateriaali) ja huollon ajaksi asiakkaalle on luvattu auto koeajettavaksi, niin ei sitä voi alkaa siinä tiskillä enää perumaan, vaan luvattu mikä luvattu ja asia on hoidettava. Toki tilanteessa on hyvä selittää, mistä asia kiikastaa, mutta vihoviimeinen temppu on alkaa juoksuttamaan maksavaa asiakasta useampaan kertaan sen takia, että ei itse ole voinut pitää antamaansa lupausta. Vähintä, mitä tuossa voi tehdä, on että koodit hoidetaan asiakkaille niin, ettei asiakkaan tarvitse enää kolmatta kertaa juosta saman pelin takia(nythän pitää juosta jo kaksi kertaa, ensin varmaamaan peli ja sitten noutamaankin vielä). Tuossa tilanteessa ei voi mennä minkään "en nyt viitsi, kun on niin iso urakka"-selitysten taakse piiloon. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos toisit autosi huoltoon ja sitä noutaessasi tiskillä sanottaisiin, että "oltaisiin me voitu vaihtaa nuo jarrupalat ja levyt, kuten luvattiin, mutta kun ne oli niin tiukasti ja ilkeästi kiinni, että irrottamisesta olisi ollut paljon vaivaa, niin ei sitten viitsitty...mutta jos tulet auton kanssa vielä ensi viikolla uudestaan, niin katsotaan sitten, jos viitsittäisiin vaihtaa ne"?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Itsekin asiakaspalvelutyössä työskentelevänä en voi kuin ihmetellä kyseistä asennetta. Jos asiakkaalle on luvattu, että auto huolletaan päivänä X kellonaikana T(tai tässä kohtaa ennakkovaraajan lisämateriaali) ja huollon ajaksi asiakkaalle on luvattu auto koeajettavaksi, niin ei sitä voi alkaa siinä tiskillä enää perumaan, vaan luvattu mikä luvattu ja asia on hoidettava. Toki tilanteessa on hyvä selittää, mistä asia kiikastaa, mutta vihoviimeinen temppu on alkaa juoksuttamaan maksavaa asiakasta useampaan kertaan sen takia, että ei itse ole voinut pitää antamaansa lupausta. Vähintä, mitä tuossa voi tehdä, on että koodit hoidetaan asiakkaille niin, ettei asiakkaan tarvitse enää kolmatta kertaa juosta saman pelin takia(nythän pitää juosta jo kaksi kertaa, ensin varmaamaan peli ja sitten noutamaankin vielä). Tuossa tilanteessa ei voi mennä minkään "en nyt viitsi, kun on niin iso urakka"-selitysten taakse piiloon. Vai miltä itsestäsi tuntuisi, jos toisit autosi huoltoon ja sitä noutaessasi tiskillä sanottaisiin, että "oltaisiin me voitu vaihtaa nuo jarrupalat ja levyt, kuten luvattiin, mutta kun ne oli niin tiukasti ja ilkeästi kiinni, että irrottamisesta olisi ollut paljon vaivaa, niin ei sitten viitsitty...mutta jos tulet auton kanssa vielä ensi viikolla uudestaan, niin katsotaan sitten, jos viitsittäisiin vaihtaa ne"?
Äh. En nyt tarkoittanut asiaa tällä tavalla lainkaan.

En voi puhua kuin itseni ja oman kauppani puolesta, mutta sanonpa silti, että ainakin minua harmittaa ihan asiakkaan tavoin, kun tällaisia asioita tapahtuu. Harmittaa jo siinä tapauksessa, kun kyse on omasta kaupasta riippumattomasta ja firman sisäisestä asiasta. Vielä enemmän, jos kyse on firman ulkopuolisesta ja meihin asti heijastuvasta jutusta. Kuten tällä kertaa. Itse olen töissä ennen kaikkea pelikaupassa, jonka nimi sattuu olemaan GameStop. Keskityn omaan liikkeeseeni ja teen sitä sydämellä, vaikka kaikki eivät sitä haluaisikaan ketjuliikkeen työntekijästä uskoa. Pyöritän omaa liikettäni, enkä ole vastuussa muista liikkeista tai voi niihin vaikuttaa.

Asiassa on tietenkin se puoli, että kun jotain ekstramateriaalia on luvattu, on se myös annettava. En ole sitä vastaan sanonut mitään. Asiassa on kuitenkin enemmän kuin kaksi puolta, jotka ovat monesti näissä yhteyksissä "kusetetut poloiset asiakkaat" vastaan "GameStop korporaation pahuutta tavoittelevat kusettajat" (Kärjistän tahallani)

Ajatellaanpa nyt vaikka tätä tilannetta, jossa pelin X koodit ovat jääneet saapumatta ilman kaupan tai edes firman syytä. Kun koodit saapuvat, on periaatteessa pari vaihtoehtoa. Ilmoittaa asiakkaille yhteisviestillä tai soittelemalla, että koodit ovat saapuneet ja toivoa että he tulevat ne hakemaan. Tai sitten soitellaan tai viestitellään koodit asiakkaille. Jos valitaan vaihtoehto yksi, ei työajasta (ja samalla muiden asiakaspalvelemiseen käytettävästä ajasta) kulu liikaa korjatessa ongelmaa, joka ei johtunut liikkeestä itsestään. Jos taas valitaan vaihtoehto kaksi, päästään leikkimään numeroilla. Kuvitellaan että varanneita oli vaikkapa 200. Jos aletaan tekstiviestittelemään asiasta, on kirjoitettava vähintään 200 x 10 merkkiä (Puh.Nro.) + 200 x 12 merkkiä (Koodi) + Liirumlaarumit, että tässä on koodisi. Siinä on jo vähintään 4400 merkkiä kirjoiteltavana. Tai jos lähdetään soittamaan puheluita. 200 varaajaa, soitellaan kaikille, osa kaivelee kyniä ja papereita, osaa ei tavoiteta, osa ei ymmärrä heti mistä soitetaan jne. Ajatellaan että joka puheluun menee vaikkapa minuutti. Se on jo 200 minuuttia, eli 3,5 tuntia pois. Se mikä tässä tapauksessa on asiakaspalvelua ennakkovaranneille koodinsaajille, on taas puolestaan pois kaikilta niiltä asiakkailta, jotka eivät saa palvelua tämän toimenpiteen aikana. En todellakaan sano, että ihmisiä pitäisi juoksuttaa turhaan, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa vahinkoa kokevat ihan yhtälailla sekä liikkeet että asiakaskunta.

Kirjoitin tämän litanian ihan vain sen takia, että vaikkapa sitten yllä minua lainannut asiakaskuntaan kuulunut/kuuluva ymmärtäisi, etteivät nämä asiat ole ainakaan minulle tasoa "ihan sama", enkä usko niiden olevan monille muillekaan työntekijöillemme. Se mikä on menetys asiakkaalle, on myös ikävä ongelma meille. Kun itsestämme riippumattoman ongelman tulisi heijastua vähintään kokonaisen päivän ohjelmaan kaupalla, jonka pyörittämisessä on paljon eri puolia. Tämä vaatii kaikkea toimintaa rasittavia säätöjä jo meidän pikkuputiikillamme. En osaa edes kuvitella, millaisia sitten isommalla liikkeellä. Joskus asiat eivät vain mene ihan niin, kuin niiden haluttaisiin mennä. Minun ei tarvitse puhua muiden tai koko GameStopin puolesta, joista jälkimmäisen suhteen en varsinkaan lähde puhumaan virheettömästä toiminnasta. Olen tietoinen ongelmista ja pyrin niihin parhaani mukaan vaikuttamaan. Samalla kun suljen ainakin omasta puolestani pois "ihan sama"-asenteen, toivon myös että muuallakin ymmärretään väistellä "välinpitämättömiä kusettajia"-asennetta.

Aki / GameStop Asematunneli

PS. Mitä tulee esimerkiksi tekstiviestien lähettelemiseen, ei meillä ole liikkeillä esimerkiksi kännyköitä, joilla niitä lähettää. Itse olen laittanut aina kaikki ennakkovaraustekstiviestit ja kaikki muut tiedotteet puhtaasti omaan laskuuni.

PPS. Toivottavasti ei tullut mitään älyttömiä ajatusmokia tai puutteita tähän. 10h työpäivä ja väsymys voi vähän verottaa ajatusvirrankulkua. :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tässähän tämä on esillä mistä piti tulla kysymään muilta AC:B:n ennakkovaraajilta. Luvatut ekstrat olivat hävöksissä, enkä asiaa ajatellut sen ihmeemmin koska moninpelin aika tulee sitten yksinpelin jälkeen. Oli tuo harlekiiniasu kuitenkin luvattua joten kai tästä täytyy ensi keskiviikkona soitella että gimme my shit.

Eihän näille asioille myyjät mitään mahda, mutta olisi sitä voinut edes jotenkin sanoa kun pelin haki.

Asiakaspalvelua Tampere, kiitos.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Kyselen vaan paljon näistä peleistä voisi saada yhteensä:
NHL 08 FI
NHL 09 FI
NHL 10 FI
BOLT
FIFA 08 FI
FIFA 09
NFS PROSTREE FI
SHAUN WHITE SNOWBOARDING PS
 
Ylös Bottom