Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GGX2 Gathering +muita 2d-mättöjä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mezatte
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Sehän on hienoa, minunko luonani vai Mijon? Ensi viikolle minulla kuitenkin menee, ja todellakin omalta osaltani aikaisintaan 17.00.

- Manji

No sinun luoksesi ainakin löydän....
 
Olen suunnitellut että perjantaina paikalle voisi saapua jo 12 aikoihin, itselläni kun ei ole mitään menoa tuolloin.
Ruotsalaisetkin, jos saapuvat aamun laivalla, ovat täällä noin 12-13 välillä (riippuen Mijosta tietenkin, hänenhän kyydillä he tulevat).

Suurin osa osallistujista näyttäisi kuitenkin saapuvan 16-20 aikavälillä.

Sunnuntaista uskallan sanoa että 21:een voi paikalla olla, sen jälkeen rupean siirtelemään tavaroita.
Epäilen kyllä (aikaisempien Gatheringien valossa) että murto-osa häippäsee jo 15-18 aikaan pois, mutta kyllä aivan varmasti henkilöitä jää pelailemaan pidempäänkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Et muuten mezatte ole ajatellut lähteä absolutioniin #Reloadia hakkaamaan?

Onhan tuo ajatus juolahtanut mieleen, kuten Gamecombosissa mainitsinkin... mutta rahatilanne näyttää vähän heikolta, lisäksi 300 puntaa ei tunnu oikein vaivan arvoiselta (juu, tähtään korkealle :P) ja kaiken lisäksi pitäisi vielä ruotsissakin lähteä käymään jossain vaiheessa.
Tietenkin jos enemmän tunnettuja Japanilaisia pelaajia sinne ilmaantuu, niin yritän ilman muuta päästä osallistumaan. Tällä hetkellä kuitenkin vain seurailen tilannetta ja harkitsen tarkkaan osallistumistani.
Jokatapauksessa tuohon on kuitenkin vielä pitkä aika.
 
Manji, West:
Torstait kuulostavat kyllä hyvältä, mutta minullakin on tämän viikon torstai jo varattu. Ensi viikolla ja siitä eteenpäin kyllä sopii oikein hyvin, joten kysymys on vain siitä, että kenen luona tapaamme?

Sovitaan vaikka ensi viikolla tarkemmin, mutta torstaina klo. 17 jälkeen siis jossakin.
 
Ei jeesus, nyt pitäsi kyllä päästä reenaamaan. Kun gate alkaa lähestyä (enää tasan 2vk), eikä viitsisi tulla sinne ihan out of practice...

Nyt kun olisi viimeinkin ollut aikaa niin on 39 kuumetta. Matikanluennot ovat erittäin mielenkiintoisa kun luulee että ufot hyökkäävät kimppuun (nostan kädet pystyyn ja huudan AAA! Onneksi kaiken voi pistää alkoholin piikkiin, vaikkei juovuksissa olisikaan)
Taidanpa lähteä kotiin. Tuntuu vähän siltä. Ennenkuin joku oikeasti tajuaa että kuuluisin rakennuskompleksiin Nokian lähellä.

Koitan Mez viikolla tulla, viimeistään sitten lauantaina 7.2.
 
Mijo,Manji

Miten on nyt tänään, ollaanko pelaamassa GGXX:ää? On ollut niin hiljaista...
 
Nyt kun on enään viikko gatheringiin, päätin päivittää ja selventää asioita.

Paikkana on Tampere, Hervanta tarkemmin sanottuna. Kokoontumistiloina toimii kerrostaloasuntoni kerhohuone, jossa on hyvät tilat (mukavanoloiset ja lämpimät). Kerhohuoneella on mikro ja jääkaappi, sohva ja nojatuoleja.
Nukkuminen on järjestetty paikanpäällä, suosittelen ottamaan makuupussin mukaan.
Peleinä paikalla tulee olemaan GGXX, VF4Evo, SC2 (jos joku sen tuo), sekä DC-pelejä jos saadaan Dreamcast paikalle.
Autolla tulevat voivat parkkeerata autonsa vähän matkan päässä oleville parkkipaikoille (Mijo ainakin taitaa muistaa paikan?).
Kerrostalon lähellä on kauppa ja noin 100-200 metrin päässä on sitten isompia liikkeitä.
Paikalle voi tosiaan saapua perjantaina jo kello 12, sunnuntaina lopetamme kello 21 viimeistään.

Pistän privaa vielä osallistujille, kännykän numeroni ja tarkempia ohjeita.

Manji, se ruotsalainen joka halusi tietää sinusta, oli tuo LANman joka ei nyt sitten tulekaan.
Joten oletko vielä tulossa, ja olisiko se sitten lauantaina?
Muuten, se ongelma siinä DC:ssä kuulostaa DC:n yleisongelmalta, eli siellä on pölyä/likaa sisällä... itselläni oli joskus sama ongelma (kuten myös eräällä tutullani), korjaantui sillä että avasin laitteen ja puhdistin sen kunnolla. Esimerkiksi vasemmalla etuosassa olevat "ritilät" ovat hyvin usein pölyssä ja likaisia, joten ne kannattaa puhdistaa huolella.

Entäpä West, oletko kiinnostunut osallistumaan? Jos olet, niin olisitko tulossa Manjin kyydillä, Mijon kyydillä, yksin vai miten?

Veib? Jos olet osallistumassa, niin millä olisit tulossa... Junalla?

Osallistujalista on sama, paitsi että LANman jää pois... elikä kolme ruotsalaista tulossa.
 
Minulla ei teoreettisesti olisi taaskaan aikaa, mutta koska Tampere on sen verran lähellä, luulen että käväisen yhden vuorokauden visiitillä.Olen ehkä yhden yön niin ei tarvitse lähteä myöhään autoa ajamaan. Onko muita jotka eivät ole ajatelleet olevansa koko aikaa? Varmaan perjantai-ilta -> lauantai-ilta.

Voin suunnitella lainaavani DC:täni sinulle "toistaiseksi" koska en sillä itse kuitenkaan pelaa kotona.

- Manji

Toivottavasti tästä tulee jotain (puhun omistani järjestelyistäni)

EDIT: Ja mitä tulee DC:hen, kuten sanoin sammy centerissä, avasin sen ja siellä EI ollut pölyä sisällä. Siis ongelmat eivät johtuneet siitä. Minusta tuntuu että levynpyörityssysteemi on menossa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pitää harkita viellä. Halua on kyllä, mutta ruumis on heikko :)
Se pe-la olisi periaatteessa sopiva minullekin jos pääsen kyytiin. Pitää tässä viellä katsoa miten työt kasaantuvat viikolla.
 
Hienoahan tuo olisi... ellei se olisi juuri sen pakollisen penkkarit/humalainen räyhääminen/abiristeily -kuvion päällä. Harmi sinänsä, mutta ehkä ensi kerralla...
 
Ellei tässä nyt jotain fataalia tapahdu, niin minä olen tulossa. Junalla tosiaankin tulisin, ja tarvitsisin sitten kyydin asemalta & sinne takaisin (ikinä kun en ole Tampereella käynyt niin en yhtään osaa siellä liikkua). Mahdolliset junat perjantaina olisivat siellä 20.52 ja 23.52, ja tuohon ensimmäiseen en edes ehdi ellen saa järkättyä kyytiä, jälkimmäinen puolestaan on vähän myöhäinen... Lauantaina olisi juna perillä 11.57. Minä kyselen kavereilta pystyvätkö heittämään minut asemalle niin setvitään tätä.
 
Mezatte ehdotti että kannattaisi olla paikalla ennemmin lauantaina kuin perjantaina, ehkä voisin siirtää tuloani lauantaiaamu->sunnuntaiaamu. Siten että voisi olla lauantain käytännössä kokonaan ja erityisesti lauantai-illan jolloin varmasti kaikki skabat järkätään. Miltä tuo tuntuu, West?

"Ruumis on heikko" .. kuin omia sanojani. :)

Jos joku muu kuin minä on tuomassa evoa niin onko muitakin evo-pelaajia kuin minä ja west? Voin kernaasti pelata "kumitea" kaikkia halukkaita vastaan..

- Manji
 
kyllä se la-su sopii mulle.... pitäisi reenatakkin,mutta ennen viikonloppua pitäisi viellä koodata pari asiaa, ja viellä kolmella kielellä: java,C ja C++. Joten aikaa on aika rajoitetusti.
 
Nyt pojat sitten huomenna vaan Helsinki-miittiä, niin pääsee kovaan pelivireeseen ja saa treeniä Gatheringia varten. :P

Lauantaina tosiaan aikeissa järjestää turnaus, johon kaikki Gatheringissä olleet pääsisivät osallistumaan (osa kun on tulossa lauantaina ja kaikki perjantaina saapuvat ovat näillä näkymin koko viikonlopun).
Jos tarkkoja ollaan, niin tässä on/ollaan mietitty pariakin turnausta lauantaille (enemmänkin, miten nyt väkeä kiinnostaa). Yksi olisi tosiaan double elimination (ihan true double elimination tällä kertaa... eli finaaleissa häviäjien bracketin champpi joutuu voittamaan kaksi settiä) turnaus X2:ssa ja/tai Reloadissa, kaksi matsivoittoa ja kaksi erävoittoa, finaalit kolme matsivoittoa. Häviäjä saa vaihtaa hahmoa, voittaja jatkaa.
Toinen olisi Japani-HC tyylinen single elimination turnaus, jossa ei ole free charactereja (ei hahmonvaihtoja, ensiksi ilmoitetaan kenellä pelataan ja tällä samalla hahmolla pelataan koko turnauksen ajan) ja ensimmäinen häviö tiputtaa kokonaan pois. Tämäkin X2:ssa ja/tai Reloadissa.
Gold/shadow/EX/roboky/kliff/justice bannattu kummassakin.
Pari henkilöä on myös kysynyt että voisiko järjestää EX-turnauksen, jos kiinnostuneita olisi (turnaus jossa sallitaan EX-hahmot myös, muita bannattuja ei sallita edelleenkään). Eli sellainenkin voi olla mahdollisuutena tapahtua jos kiinnostusta löytyy... itse en välttämättä ole osallistumassa tuohon, mutta sen näkee sitten.

Mietin myös vielä, kannattaisiko tuossa single elimination turneessa pitää myös "kaksi matsivoittoa, finaalissa kolme"-sääntöä vai olisiko se ihan yhdestä häviöstä poikki. Tuota täytyy tarkemmin katsoa sitten Gatheringissä, mutta mitä mieltä täällä ollaan...? Kumpi olisi parempi?

Osallistujalistasta on tippunut yksi henkilö pois, Piiliä emme Gatheringissä näe.

Manjille hyviä uutisia, parikin osallistuvaa henkilöä olisivat ilmeisesti kiinnostuneita VF4Evosta... eli heidän kanssaan pääsee pelaamaan, vaikka mitä luultavammin aika nyyppiä ovatkin.
Mainitsen nyt myös edelleen siitä että laitteet on varattu pääasiallisesti X2:lle, mutta siellä tulee varmasti paljon tilanteita jolloin pääsette VF4Evoa hakkaamaan.

Eipä tässä oikein muuta, olen laittanut jo ajo-ohjeetkin kaikille, sekä kännykän numeroni.

EDIT: Ajallisestihan noissa turnauksissa ei tule ongelmaa, jos sitä pelkää. Single eliminationit ovat kuitenkin todella nopeasti ohi... sellainen turnaus ei järin kauan tule kestämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Turnauksista. En vieläkään ole hahmottanut kuinka kauan yleensä kestää yksi X2-matsi, mutta sanoisin että joko tuplaeliminaatio yhdellä matsivoitolla tai single-eliminaatio kahdella matsivoitolla olisi hyvä. Tämähän riippuu mielestäni paljon siitä että
- turnaus olisi sopivan pituinen (jos vähemmän pelaajia niin enemmän pelaamista tai että turnaus ei veny liikaa jos on enemmän pelaajia. Kultainen keskitie. Viihdetapahtumasta kun on kyse :)
- jokainen saisi pelata edes vähän. Meitä Nyyppejä ajatellen kaksi (hävittyä) matsia voisi olla okei.

Hmmm.. Tarkoittaako tuo true 2-elimination ja kolme matsivoittoa että losers bracketin voittaja joutuu voittamaan 6 matsia? Neljä riittää niin ei mene maku.

Olisi kiva joskus olla mukana tuollaisessa ei vapaita hahmoja-turnauksessa. GGXX:ssä se sitäpaitsi sopii hyvin minulle kun en kuitenkaan osaa kuin yhtä hahmoa.

Mikäli pelaajia on paikalla vähintään 9, tiimiturnaus myös ehdottomasti!

Jos pelaajia on paljon ja pelipisteitä vähemmän niin pelaajat voisivat myös muodostaa tiimejä ja pelata tiimityyliin jo kasuaalipeleissä! Tämä tuo mielenkiintoista lisäjännitettä pelaamiseen kun joutuu luovuttamaan paikkansa sen sijasta että häviää 39 kertaa putkeen niinkuin "vapaassa" metodissa. Lisäksi tämä lisää sitä että kukin tulisi pelanneeksi mahdollisimman montaa eri pelaajaa vastaan, mikä on miitin ja oppimisen kannalta hyvä asia. Olen tympiintynyt lukemaan miittiraporteista "Tapasin sinut mutta emme sitten tulleet pelanneeksi vastakkain jne."

Samantyyppinen ehdotukseni juontuu onnistuneesta kokeilusta vf-miiteissä kun oli 4-5 pelaajaa ja vain yksi pleikka. Päätin että kukin pelaaja luovuttaa vuoronsa muulle kun on kerännyt kolme kumulatiivista matsihäviötä (Eli jos häviät ekalle vastustajalle kerran niin seuraavaa vastaan tiput jo kahdesta häviöstä jne). Siihen asti saa haastaa uudelleen. Tämä osoittautui sen verran mielenkiintoiseksi että pelaajat myöhemmin halusivat pelata tällä metodilla vaikka pelipisteitä olisikin ollut useampia. Sitäpaitsi tällä tavoin selviää hyvin illan mittaan "paremmuusjärjestys" koska pisimpään pleikan ääressä selviävät ovat kovimpia jätkiä.

En halua EX-turnausta.

- Manji
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Hmmm.. Tarkoittaako tuo true 2-elimination ja kolme matsivoittoa että losers bracketin voittaja joutuu voittamaan 6 matsia? Neljä riittää niin ei mene maku.

Mikäli pelaajia on paikalla vähintään 9, tiimiturnaus myös ehdottomasti!

En halua EX-turnausta.

No, finaalimatsit ovat muutenkin niin jännittäviä,
(paitsi jos pääsen taas Mezattea vastaan, aivoni tyhjenevät ja maailmat räjähtävät, ja peli menee pelkkään varmisteluun, onneksi muilla ei ole samanlaista ongelmaa, ja muiden matsit ovat varmasti paljon hauskempaa katsottavaa)
että kyllä niitä sen kuusi jaksaa.

Matsien kestot ovat hyvin erilaisia hahmoista riippuen. Oikeastaan hahmojen kestostakin. Potemkinia vastaan matsi saattaa kestää viisikin minuuttia kun Chippiä vastaan se voi olla ohi parissa (kaksi erää siis). Keskiarvo taitaa laskeutua johonkin 3,5-4 minuuttiin.

Viimeksi gatheringissa pelattiin alussa yhdestä otteluvoitosta, "välierät" pelattiin kahdesta ja finaali neljästä, kerrasta poikki systeemillä. Jos nyt oikein muistan.
Joka vaikutti aika hyvältä.

Itse olen kyllä sen kannalla että finaalissa losersien voittajan tarvisi voittaa vain yksi setti, mutta Mezatte sen loppujen lopuksi päättää. Ja onhan se kaksi settiä oikeudenmukaisempi.

Kai me sitten lauantaina järjestetään Suomi - Ruotsi - maaottelu?
Pelailtaisiin aluksi ja katsottaisiin sitten parhaassa terässä olevat suomalaiset. Varsinkin kun Veibistä ei tiedä mitään, niin voi vaikka tulla mielenkiintoisia yllätyksiä.

Ja en minäkään mielelläni ex-turnausta halua.
Nyt pitäsi tulla tarpeeksi väkeä, jotta joutuu jo tinkimään taaskin normaalistakin peliajasta (kun JOKU olisi halunnut pelata viime gatheringissä enemmänkin mutta kun JOKU MUU kasvatti virtuaalipenistään...)
Ja kumminkin haluan nähdä uusia pelaajia ja oppia uusia jutsuja.(eikä mitään shadow-runkkausta, vertauskuva)

Vähän muuten kädet syyhyää matsaamaan!
Tänään en voi silti tulla, joten reenaaminen jää todella vähiin. On taas innebandyy classicin kans, ei oikein viitsi jättää kaverita yksin sinne. Ja pientä muutakin projektia pukkaa taas...

Tiimiturnaus: Minä, Huppumies, Mezatte... :D
No eipä sitä ikinä tiedä vaikka meitä koulutettaisiinkin. Ainakin jos minä olen mukana. Ruotsalaisista kun ei paljoakaan tiedä etukäteen, paitsi että en del av dom har varit i Frankrike, så de borde kunna spela ganska bra...

Tai sitten voitaisiin järkätä tiimiturnaus paikkakunnittain.
Hehe... turkulaiset (ja kaikki tietävät mikä on TRE-Turku - suhde).
  • Tampere:Grandpa Cthulhu, Huppumies, Kalevispetke, Mezatte,Muazen,Tsiisus, Tebu
  • Turku: Dieb, Stromiina, Sulq, Tbl
  • Ruotsi: Pizzamaker, Scooby, Wizn
  • Lahti: Chaos, Warrior
  • Helsinki: ManjiMaru, Mijo, west
  • Imatra: Veib
  • Jämsä:Lari

Ja noista sitten voisi järkätä jotain...
 
Kuten Tsiisus sanoi, matsin kesto saattaa riippua paljon hahmoista ja vaihtelee merkittävästi välillä.
Sanoisin silti että keskiverto matsin pituus on useimmiten sellaiset 2.30-3.30min.

Yleensä matsit eivät pitkään kestä, sen takia ajattelin tuota kahta matsivoittoa ja finaaleissa kolmea. Lukuunottamatta tuota finaalia, tuo antaisi aika paljon peliaikaa kokemattomille (ja kaikille muillekin) pelaajille. Vähimmiltään ainakin neljä matsia.

No free characters olisi omastanikin mielestäni mukava... siinä täytyisi sitten ottaa se oma paras hahmo ja yrittää kaikkensa. Sanoisin että melko varmasti tällainen "Japani-style" turnaus järjestetään.

Tiimiturnauksia ajattelin itsekin, mutta mietin että miten saisi reiluuden nimissä nuo järjestettyä ja olisiko se sitten 2vs2 vai mikä? Kerroppas Manji vähän lisää mitä sinulla on mielessä tuosta...
Sen voin ainakin sanoa että FIN vs SWE 3on3 otetaan parikin kertaa, mutta luultavasti minä, Tsiisus ja Huppumies edustetaan sitä tiimiä sitten.

Katsotaan noita kaikkia tarkemmin Gatheringissä sitten, siinä ehtii lauantaina päivällä kaavailla kaikkea, jos saavutte jo esimerkiksi 12:sta aikaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
No, finaalimatsit ovat muutenkin niin jännittäviä,
(paitsi jos pääsen taas Mezattea vastaan, aivoni tyhjenevät ja maailmat räjähtävät, ja peli menee pelkkään varmisteluun, onneksi muilla ei ole samanlaista ongelmaa, ja muiden matsit ovat varmasti paljon hauskempaa katsottavaa)
että kyllä niitä sen kuusi jaksaa.

Jaksaahan noita, mutta sehän on edelleen kiinni siitä häviäjän bracketin pelaajasta, voittaako vaiko häviääkö.
Ja kyllä minua ainakin kiinnostaa katsella jos losersien voittaja alkaa nousemaan finaaleissa winnersien voittajaa vastaan... thus making the finals very exciting. :)

Totuus kuitenkin on, turnauspeli on melkeinpä aina varmistelua ja, riippuen hahmosta, pakoilua... etenkin finaaleissa.
Pieninkin virhe voi aiheuttaa kuitenkin sen häviön.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Viimeksi gatheringissa pelattiin alussa yhdestä otteluvoitosta, "välierät" pelattiin kahdesta ja finaali neljästä, kerrasta poikki systeemillä. Jos nyt oikein muistan.
Joka vaikutti aika hyvältä.

Täytyy katsoa paljonko osallistujia on, tuo neljä finaalissa on omasta mielestäni todella paljon. Se toimii jos ei ole true double elimination, mutta sen kanssa kestää sitten pirun kauan (minimimäärä voittoon = 4 matsia, maksimimäärä = 11 matsia).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Ja en minäkään mielelläni ex-turnausta halua.
Nyt pitäsi tulla tarpeeksi väkeä, jotta joutuu jo tinkimään taaskin normaalistakin peliajasta (kun JOKU olisi halunnut pelata viime gatheringissä enemmänkin mutta kun JOKU MUU kasvatti virtuaalipenistään...)
Ja kumminkin haluan nähdä uusia pelaajia ja oppia uusia jutsuja.(eikä mitään shadow-runkkausta, vertauskuva)

En itsekään halua ex-turnausta, ainakaan osallistua siihen... sitä täytyy katsoa tarkemmin sitten.
Viime Gatheringissä suurin ongelma oli se, että vaikka pelaajia ei ollut, monikaan ei uskaltanut/halunnut matsata, jolloin henkilö/t jotka oisivat halunneet pelata, joutuivat harjoittelemaan/pelailemaan yksin.
Osaltaan sitten aikaa myös vei kun jotkut pelailivat itseään huomattavasti heikompia pelaajia vastaan, muttei parempien kanssa sitten ollenkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Vähän muuten kädet syyhyää matsaamaan!
Tänään en voi silti tulla, joten reenaaminen jää todella vähiin. On taas innebandyy classicin kans, ei oikein viitsi jättää kaverita yksin sinne. Ja pientä muutakin projektia pukkaa taas...

Huomenna sitten, eikä tarvitse sinne treeneihin mennä... :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
No eipä sitä ikinä tiedä vaikka meitä koulutettaisiinkin. Ainakin jos minä olen mukana. Ruotsalaisista kun ei paljoakaan tiedä etukäteen, paitsi että en del av dom har varit i Frankrike, så de borde kunna spela ganska bra...

Vannomatta paras. Ja tuohon olisi voinut tietenkin lisätä että Ranskassa on todennäköisesti parhaimmat pelaajat tällä hetkellä Euroopassa (siis X2:ssa), jotta kaikki tietäisivät mitä väliä tuolla on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Ja noista sitten voisi järkätä jotain...

Niin, mietin vain tuota tiimi-turnausta sun muuta... että miten niihin saisi "reiluuden" nimissä jonkinlaista tasapainoa... vai tarvitseeko edes?
 
Tiimissä pitää mielestäni olla 3 pelaajaa, kahdessa ei oikein ole mieltä.

Pistetään hattuun paperilappuja siten että
osanottajamäärä/3 (pyöristys ylös) numeroituja lappuja (1-n)
ja loput tyhjiä.

Kaikki nostavat yhden lapun. Numeroitujen lappujen nostajista tulee kapteeneita jotka pickaavat pelaajia yksi kerrallaan niiden joukosta, jotka nostivat tyhjän lapun. Pickaus suoritetaan lappujen numerojärjestyksessä. Ykköslapun nostaja pickaa Mezatten ja niin edelleen. :) (Paitsi jos Mezistä tuli kapu, ja silloinkin syntyy "liian hyvä tiimi" vain jos Mez sattui vielä nostamaan ykköslapun)

Jos osanottajamäärä ei ole kolmella jaollinen, vajaa tiimi voi määritellä ylimääräisiä "elämiä" jäsenelleen. (Max yksi vajaa tiimi, joko yksi tai kaksi henkilöä)

Eikö kuulostakin mielenkiintoiselta?

Tietysti tiimit voi muodostaa myös normaalipolitiikalla mutta se ei välttämättä ole niin hauskaa.

EDIT: Alkuilta onkin sitten scouttausta..

- Manji
 
Tuo kuulostaa ihan hyvältä. Siispä niin varmaankin tehdään... keskustellaan tuosta sitten paremmin lauantaina, tuossa on kuitenkin kaikki kutakuinkin jo katettu niin ei tarvitse kuluttaa aikaa ainakaan suunnittelemiseen silloin (paperilappujen tekeminen ja jakaminen nyt on hetkessä ohi).
Menisikö tuo turnaus sitten bracket/taulukkoperiaatteella... eli laittaisimme ihan turnaustaulukot? Vai olisiko kyseessä sitten round robin, eli kaikki ottavat kaikkia vastaan ja eniten pisteitä kerännyt tiimi "voittaa"?
Round robinia itse karsastan, varsinkin jos on paljon porukkaa... siinä kun joutuu toiset odottelemaan hyvin kauan ellei niitä hirveiden mutkien kautta järjestele niin, ettei monellekaan tule liian pitkää taukoa. Kestokin on mitä on.
Tietenkin, 3on3-tiimipohjaisena, tiimejä on varmaankin melko vähän, niin ei siinäkään luultavasti tulisi mitään ongelmaa.

Tiimipohjaisessa turnauksessa/robinissa ei varmaankaan ole mitään järkeä pistää kahta matsivoittoa voittoon/etenemiseen?
(Round robinissahan nyt voisi tietenkin tehdä kaksi kierrosta, ensimmäisellä kaikki kaikkia vastaan kerran ja yhdestä tiimin eliminoimisesta poikki. Sama sitten toisella kierroksella ja overall score ratkaisee "voittaja"tiimin.)
 
Tiimiturnaus pelataan yhtä tiimiä vastaan mielestäni ihan vain kerrasta poikki periaatteella. Sitäpaitsi monet yliarvioivat tiimiturnaukseen kuluvan ajan kun oikeastaan siihen kuluu vähemmän aikaa kuin singles-turnaukseen. (kaikki kun eivät välttämättä pelaa kaikkia vastaan) Round robinkin mielestäni kävisi.

Sanoin tuossa aikaisemmin väärin, tuossa tiiminmuodostussysteemissä tulee vajaissa tapauksissa joko yksi tai kaksi tiimiä josta puuttuu yksi pelaaja. Tämähän käy vielä paremmin.

- Manji

ps. En ymmärrä ajoitusta hyökkäyksissä Johnnyn 6S, lvl2 Finer RC jälkeen. 6H:n pitäisi ilmeisesti refloatata mutta tuleeko sen osua vastustajan ollessa ylhäällä, alhaalla vai siinä välissä? (jatko 6H:hon kait jump, K, S, ensenga tms.?)

pps. West, Mijo, miltä näyttää lähdön kannalta? Ajattelin että lauantaina pääsisi lähtemään siinä yhdeksän-kymmenen välillä, matkaan ne kaksi tuntia. Mijo menetkö erikseen kun takaisin lähtisin sunnuntaiaamuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
ps. En ymmärrä ajoitusta hyökkäyksissä Johnnyn 6S, lvl2 Finer RC jälkeen. 6H:n pitäisi ilmeisesti refloatata mutta tuleeko sen osua vastustajan ollessa ylhäällä, alhaalla vai siinä välissä? (jatko 6H:hon kait jump, K, S, ensenga tms.?)

6S = 6HS?
Isku täytyy ajoittaa tiettyyn kohtaan (tai tähdätä), periaatteessa sillä ei ole mitään väliä missä vaiheessa sen tekee, kunhan vain isku osuu.
Tai no, on sillä sen verran väliä että mitä korkeammalla tekee (+lähemmällä), sen mahdollisempia ovat ilmacombojatkot.

6HS reliftaa kauempana suht matalalla/korkeammalla -> JC j.S JC j.S, Ensenga.
6HS reliftaa läheltä suht matalalla/korkeammalla -> JC j.K, j.S JC j.S, j.D, Ensenga.
6HS reliftaa läheltä suht matalalta/korkeammalta, kevyempään hahmoon (Baiken, Bridget, Dizzy etc) -> JC (j.K) j.S JC j.S, j.HS, j.D, Ensenga.

Jne.

EDIT: Ah niin, nykyään kun pelaan, teen periaatteessa melkein aina 6HS reliftin jälkeen maa-Ensengan... enemmän damageahan tuolla ilmacombolla tulee, mutta nurkassa maa-Ensenga ja sen jälkeen RC-air dash-combo tekee aika ikävää jälkeä.
Kauempaa jos joutuu reliftaan, on järkevintä tosiaan tehdä JC maa-Ensenga combo... koska useimmiten ei normaalilla ilmacombolla osu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Mijo menetkö erikseen kun takaisin lähtisin sunnuntaiaamuna.

Mijo taitaa olla kohta jo tänne lähdössä, eli hän antaa kyydin ruotsalaisille.

Ette tainneet päästä treenaamaan/pitämään "Helsinki"-miittiä eilen? :)
 
Ylös Bottom