Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GGX2 Gathering +muita 2d-mättöjä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mezatte
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen käsi. Minulla on joka tapauksessa vaikeuksia osua ilmassa 6HS:n jälkeen, sillä tuntuu että jump cancel toimii vain suoraan ylöspäin eli että Johnny ei osaa hypätä vastustajaa kohti sillä tavoin viistosti. Nurkassa olen onnistunut pari kertaa.. Mutta kai tuo ilmacombojatko toimii ilman nurkkaa? (Siirrytään pian GGXX-threadiin..)

Taisin tarkoittaa S, lvl2 finer RC. 6HS, finerin jälkeen ollaan vielä kauempana..

Tunnen itseni petturiksi kun en ole puheistani huolimatta ole ollut mahdollisuuksia treffata torstaisin. ensi viikon torstai todennäköisesti on myös kiinni mutta jos sen jälkeen.. Sorry...

- Manji
 
Tämän viestin jälkeen en luultavasti ehdi mitään kirjoittelemaan, nytkin tulin hetkeksi odottelemaan kun pari osallistujista tulee oman kämppäni kautta.

Mitä voisi sanoa, tunnelma on hieno, vaikkakaan vielä ei ole hirveästi porukkaa ehtinyt ilmaantumaan... eli illan myötä paranee vielä enemmän.
En ole vielä ehtinyt kokeilla reloadia, mutta tässä on aikeissa pian sitäkin vähän räplätä.
Huomenna meininkiä vielä enemmän, kun ilmaantuu kaikki loputkin paikalle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Minä olen käsi. Minulla on joka tapauksessa vaikeuksia osua ilmassa 6HS:n jälkeen, sillä tuntuu että jump cancel toimii vain suoraan ylöspäin eli että Johnny ei osaa hypätä vastustajaa kohti sillä tavoin viistosti. Nurkassa olen onnistunut pari kertaa.. Mutta kai tuo ilmacombojatko toimii ilman nurkkaa? (Siirrytään pian GGXX-threadiin..)

Toimii out-of-corner myös... osittain nurkassa helpompaa sen takia, ettei ole pushbackia aikasemmissa iskuissa niin paljoa, eikä vastustaja lennä taaksepäin. En tiedä mikä sinulla menee pieleen, mutta luulen että epäonnistut vain yläviistoon hypyn... vaikka hyvin vaikeahan tuo on epäonnistua jos suunnan painaa oikein, vielä stickillä kaikenlisäksi. Pushbackinkaan ei pitäisi kolmella iskulla olla niin vahva, että "työntää" hahmon normaaliimpaan hyppyyn.

Voisin myös epäillä (asiantuntevat väittävät että asia ei niin ole, mutta olen pistänyt silti merkille vähän sellaista) ajoituksen reliftiin 6HS:llä olevan eri läheltä kuin vähän kauempaa... voi myös olla että ajoitan sen läheltä jotenkin huonosti, jolloin missaan/OTG:aan 6HS:llä.

Vielä sellaista kysymisluonteista asiaa, eli voisiko joku tuoda PS2sen normaalin ohjaimen mukanaan myös... olemme yhtä vajaa tällä hetkellä (vaikka Dual Shock 1:siä löytyy... mutta monetkaan eivät halua niitä käyttää).
 
Näin gatheringin alettua: Mezatte dominoi edelleen. Ehkä se 76 voittoputki minua vastaan joskus aikoinaan ei olekaan tuuria! :D
Nyt voidaan sanoa että Mez on the European Champion, vaikkei kutsuttukaan kun ruotsalaiset kylään. (vrt. gcc, ranska-sveitsi-jokumuumaa):D
Muilla taas tasaista vääntöä. :D
Sääli vain Mezin puolesta. No kyllä hymy irtoaa jos järkätään porkkana-turnaus.

Väännetään atm #reloadia, yosh!

Hauskaa on, ja tunnelma on hyvä. Jopa ruotsalaisetkin rupesivat "hymyilemään" kun vääntelen naamaani niinkuin tungettaisiin rautakankea sanonko minne...
 
Ilmoittelen tässä että Minä ja West ollaan 100% varmana tulossa.
E.T.A siinä kahdentoista kieppeillä. Pyrin tulemaan suoraan paikan päälle autolla, ja löysin netistä jopa karttoja Tampereen sivuilta aina ilmakuvia myöten.

Kettumaista kun minä en voi dominoida omissa vf-miiteissäni. Höh.

- Manji

Keep up the good fight!
 
Suuri Kiitos Mezattelle ja kaikille muille järjestäjille. Miitti oli vaikuttava.

Tsiisus(Riski) järjesti jännitysnäytelmän turnauksesta joskin finaali oli hieeeeman antikliimaktinen. :D Mikä on muuten arvionne ruotsalaisista noin yleensä? Itse en osaa arvioida niin tarkasti GGXX-pelaajien peliä.

Erityisesti kiitän Veibiä jonka havainto-esitys Johnnyn lvl 2 mist finer RC comboista inspiroi ja auttoi suuresti. Nyt harjoittelemaan. Onnistuin 6HS-combossa jo pari kertaa ja peruscombo lvl2 finer ilman RC:tä 6K:n kera tuntuu jo siltä että se on jo melkein rutiinia(sehän on helppo!). Tarvitsin vain vähän lepoa miitin jälkeen niin jo alkaa sujua.

- Manji
 
Olipa vain erittäin mukava miitti, varmaankin mukavin niistä joissa olen tähän asti ollut. Oli tosin ongelmiakin, mutta urhoollisesti Mezatte hoiti kaiken, eikä suurempaa vahinkoa sattunut. Propsit Mezattelle!

Taso oli todella hyvä kaikinpuolin, osittain jopa yllättävän hyvä. En tosin ole itsekään expertti, mutta sanoisin että näin oli. Veib yllätti todella minut, sillä hänen Venominsa oli ainakin pallosetuppien osalta parempi kuin minun, ja hänen Johnnynsa on pelottavan potentiaalinen... Ja kombot sujuivat uskomattoman hyvin. Kaiken kaikkiaan hyvää peliä.

Ruotsalaiset olivat myös, mielestäni, todella hyviä, mutta he kaipaavat hieman lisää kokemusta. Intoa ainakin riitti, ja kyselivät paljon. Ja jotenkin tälleen jokseenkin paljon (?) pelanneelle on aina hienoa päästä auttamaan muita (ja pätemään tiedoillaan ;D).

Toivottavasti Tebu saa videot ylös, jotta pääsee vähän tarkemmin analysoimaan muiden ja varsinkin omaa peliäni.

Kiitos vielä kaikille osallistujille, oli todella hieno viikonloppu!

Ps. Manjimaru: <|RnF|LANman> tell ManjiMaru LANman and all the other Swedish VF-players said hi ja <|RnF|LANman> tell him to install IRC! :)

That is all, peace be with you.
 
Tässä nyt kesti vähän kun ei eilen millään jaksanut alkaa kirjoittamaan mitään tänne.

Kiitoksia erittäin paljon kaikille osallistujille, itselläni oli ainakin erittäin mukavaa ja toivon että kaikilla muilla paikallaolijoilla myös.
Ongelmana voisin mainita tuosta televisioiden/pleikkareiden puutteesta, varsinkin kun vähän enemmän porukkaa ilmaantui, niin suuri osa joutui odottamaan vuoroansa hyvin pitkään.
Sohvalla istuvat henkilöt (jotain 5-6) vaihtelivat peliohjainta kuitenkin keskenään melko paljon ja usein, joten heillä ei erityisemmin ongelmia tullut.
Toisena ongelmana voisin pitää tuota tilaa... kyllähän sinne kaikki mahtuivat, mutta hieman ahtaaksi pelatessa ja katsellessa tuo kävi. Jos nojatuolit olisi poistanut, olisi tilanmäärä kasvanut kylläkin... se täytyy pitää mielessä ensi kerralla sitten.

Perjantaina oli myös pientä hässäkkää kun talonmies/kerhohuoneen vastaava, jolta olin varannut tilat perjantai-aamu kymmenestä sunnuntai-ilta kymmeneen, tuli päissään sekoilemaan ja hätistelemään sinne. Sain asian kuitenkin järjestettyä niin että olimme ylhäällä kämpässäni pelaamassa sen yön, nukkumaan sai jäädä/mennä alas. Seuraavana aamuna asia hoidettiin kuntoon (koska hän nimenomaan oli varannut sen minulle) ja ei miestä sen jälkeen enään näkynytkään, joten saimme olla lauantain ja yön rauhassa siellä.
Mietin Tsiisuksen kanssa että miten nuo kaikista kännisimmät/idioottimaisimmat henkilöt otetaan näihin "vastuutehtäviin"...
Puhui myös että yöllä ei saa syödä koska siitä kuuluu liikaa ääntä... ja paljon muuta... :rolleyes:

#Reload oli mukava, nyt kun itsellänikin se on, niin pääsee sitäkin harjoittelemaan.

Ruotsalaiset olivat mukavia ja rentoja heppuja, lupailimme jo osaksi että menemme käymään vuorostamme siellä kesällä (todennäköisesti minä, Tsiisus ja Huppumies). Pelaajina ruotsalaiset olivat hieman kokemattomia, mutta potentiaalia ja kiinnostusta löytyy todella paljon. Erittäin hieno asia oli se, että he kyselivät paljon taktiikoista ja strategioista, kuten myös opettelivat ja "kopioivat" taktiikoitamme. Kaikenkaikkiaan, kaikki osallistujat pelasivat hyvin, vaikka häviösaldoni olikin vain 3 häviötä (voittoja en jaksa laskea, niitä oli vähän liikaa). :)

Pistän osoitetta matseihin kunhan tebu saa ne uploadittua, videoiden laatu (peli- ja kuvamielessä) ei päätä huimaa, mutta kyllä ne aikalailla katseltavia ovat.

Kiitän edelleen kaikkia osallistujia erittäin syvästi, tämä oli reilusti isoin Gathering mitä aikasemmin on järjestetty. Toivottavasti tulevaisuudessa saadaan järjestettyä lisää.
Olisi myös mukava kuulla mitä mieltä West ja Veib olivat Gatheringistä.

Toivon että tämä innoitti muitakin harjoittelemaan ja pelailemaan X2:sta, ainakin minua se innoitti.
Yritänkin järjestää sellaisia pienempikokoisia miittejä täällä joinain viikonloppuina, johon voisi lähistöllä olevat osallistua (ehkä Mijoa ja Laria myös)...
Harjoittelua kun kaipaamme todella paljon ennen ruotsiin lähtöä, varsinkin Reloadissa.
 
Mitä tässä nyt sanoisi? :D

Miitti oli kaikin puolin mukava. Kuljetus sinne/takaisin kävi ihanteelisesti, siitä (iso) kiitos Manjille joka tuli melkein ovelle asti autolla hakemaan.

Vastus oli minulle odotetusti aika kovaa, lähinnä Mijoa ja Manjia osasin jotenkin omistaa ( taisi olla melkein 20 voittoa putkeen ), muita vastaan sai jo vääntää. Veib, Tsiisus ja se joka lähti siinä lauantaina ( en tunne nimeltä ) olivat kovimmat vastukset. Meziä vastaan en pelannut olenkaan!!?
Ruotsalaiset olivat kaikki todella mukavia, vaikka heillä vei tovin ennen kuin tajusivat että puhuin heille ruotsia :) Olivat viellä hyviäkin pelaaman.

Puitteet olivat varsin kelvolliset, lisäpisteet läheisestä kaupasta ja mezin sohvasta, vaikka joku toinenkin sitten sinne änki aamuyöstä.

Pikaisesti vain uuttta miittiä ( helsingin seudulla tietty :) ) niin tulen varmasti.
 
Joo. Eilen en jaksanut mitään kirjoitella kun nukutti niin perhanasti. Mutta mitäpä siitä nyt osaisi sanoa kuin että olihan se helkkarin hienoa. Kiitos paljon järjestämisestä. Ja kuten hyvät ystävämme Teletapit asian ilmaisisivat : "Uudestaan!"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Huppumies
Ja kombot sujuivat uskomattoman hyvin.

No kiitos. Mutta niitähän minä lähinnä harjoittelenkin kun tekoäly on aikalailla pelkkä liikkuva maali. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Yritänkin järjestää sellaisia pienempikokoisia miittejä täällä joinain viikonloppuina, johon voisi lähistöllä olevat osallistua (ehkä Mijoa ja Laria myös)...

Järjestä ihmeessä, minulla on vielä 29 ilmaismatkaa jäljellä.

Muuten, minusta on kyllä edelleenkin huvittavaa, että kolme laiskaa pitkätukkasivaria urhoollisesti jaksoivat odottaa hissiä sillä aikaa kun muut kävelivät portaita pitkin (ja kaiken lisäksi ehtivät ylös ennen meitä). :D

Niin ja vielä, tahtoo #Reloadin! Pitänee alkaa harkita koneen modaamista (linkkejä, hintatietoja yms, anyone?)...
 
Tuosta unohdinkin mainita, että vaikka kuinka yritti miettiä ja järjestellä noita turnauksia jotta melkein kaikki pääsisivät pelaamaan toisiaan vastaan, ei se oikein onnistunut.
Tällä kertaa en päässyt ollenkaan pelaamaan Manjia, Westiä, Mijoa, Grandpa_Ctä, enkä turkulaisia vastaan... valitettavasti. Veibiäkin vastaan vain pari matsia (single elimination turnauksessa ja lauantaina jonkinverran Reloadia), Laria vastaan en myöskään ehtinyt montaa matsia pelata kun hänellä oli muuta vastusta melkein kokoajan. :(

Perjantaina suurin osa ajasta meni ruotsalaisia vastaan pelatessa, sitten lauantaina taas kaikessa järjestelyssä ja yhdessä (!!!) turnauksessa. Enemmän kuitenkin pelamaattomuuteen vaikutti se että pelipisteitä ei ollut niin paljoa.
Ajan"puutteen" vuoksi emme onnistuneet enempää turnauksia järjestämään, hyvä että 3on3t edes ehdittiin.

Erityisesti kiitän vielä Mijoa joka urhoollisesti suostui kyyditsemään ruotsalaiset edestakaisin, eli kiitos Mijo. :)
Tosiaan, yritän joinain viikonloppuina jossain vaiheessa järjestellä jälleen jonkinmoisia pienempikokoisia miittejä, mutta en usko että ihan hetipian kovinkaan moni haluaa/jaksaa osallistua... :)

West: Lari oli se kyseinen henkilö joka lähti lauantaina, aloittanut ilmeisesti pelaamaan Ky:llä enemmän, kun aikasemmin päähahmona käytti Testamentia.
Onneksi ainakin tiesit varautua siellä sohvalla, kun varoitin siitä... se olisi voinut olla pahempikin shokki jos ei olisi mitään tietoa ollut että joku voi tunkea sinne. :D

Veib: www.hevnet.com, tekevät ainakin modauksia, mutta hirveän halpaa puuhaa tuolla se ei taida olla... muista paikoista en tiedä, ruotsalaiset kun modasivat omani. :)
Tsiisus sanoi että yleisin hinta olisi 120e (modaus+chip), mutta itse en osaa sanoa mitään.
Reloadin sai vielä jokinaikaa sitten lik-sangista ilmaisella shippingillä (täältä).
Korea-versio löytyy play-asiasta ainakin, mutta shipping ei ole ilmainen ja hintakin vähän korkeampi.
Itse "ostin" itselleni tuon #Reloadin ruotsalaisilta ja ajattelin että voisin jossain vaiheessa tilata tuon Korea-version (joskus paljon myöhemmin kuitenkin).
 
Kieltämättä oli kyllä ihan mukava häppeninki viikonloppuna. Väkeä oli kyl mukavasti ja meininki oli kaikinpuolin rento .. eikä kukaan vetänyt hernemaissipaprikoita nenään missään vaiheessa :D

Nyt on mahdollista saada materiaalia gatheringist .. täältä
:)

Kiitokset Miizoulle videon nauhotuksista ja oli myös jees että ruotsalaiset nappailivat kuvia vaikka he eivät tätä luekkaan :)

Eikä tietenkää saa unohtaa Tsiisuksen naama videoita :D
 
blaargh

Oikein hauska miitti kertakaikkiaan, kaikki olivat erittäin rentoja tyyppejä ja pelattuakin tuli :)

Pienenä turnoffina MIE EN OSAA ENÄÄ PELATA! :(
 
Peukalo huutaa vieläkin apua; siitä saadaan varmaankin kiittää monia matseja sekä casual playta Mezin kanssa maanantaina.

Gatheringissä oli erittäin hauskaa. Pelattua tuli todella paljon, pääasiassa ruotsalaisia vastaan kun nyt tänne asti tulivat; halusin heidän saavan vastinetta.

Taso oli mielestäni ihan hyvä. Double eliminationissa olin "PARI" kertaa tippua itsekkin, varsinkin huppumiestä vastaan losersin finaalissa hän epäonnistui morbidin joka olisi tappanut minut. Toisaalta hetkeä ennen kusin 236+S x 2 RC-kombon.

Kaikkein yllättävintä oli kannaltani se että onnistuin viemään Meziltä sen yhden matsin winnerssissä. Kannustushuutojen ja muidenkin "wow"-ilmiöiden tullessa takaata innostuin tuulettamaan kunnolla. :rolleyes:
Sitten kahdessa seuraavassa tuli kylmää kyytiä.
On kiva olla ikuinen kakkonen.

Mutta ilmapiiri oli hyvä, ja mikä parasta, sain taas huomattavasti lisää intoa pelata (ja ehkä jopa kehittyä).

Koomisinta oli se kun ruotsalaiset kehuivat Chippiäni ja blokkaustaitojani...
Siis nyt tais mennä kumpikin hieman metsään!:D

Pitää katsoa jossain vaiheessa seuraavia pikkumiittejä tjsp.

Vielä kerran kiitokset erityisesti Mijolle minunkin puolestani, käpätyistä matseista ja kyyditsemisestä.

Täytyy todellakin koittaa vähentää tuota face twisting jutsua, nyt kun näen sen itse ensimmäistä kertaa, vaikutti aika... pahalta.
No ainakin se on hauskaa, muiden mielestä. Pitää vain varoa ettei mene leuka sijoiltaan tai jotain. :D
Jos vaikka pyytäis kaverin hakkaan koneelle jolta "infoa" pyöritetään, voisi pistää sen sinne. Eikä olisi ensimmäinen kerta kun minusta olisi jotain pyörimässä koulun infossa! :D

No kesällä (tai jossain vaiheessa) mennään ruotsiin, ja taas päästään pelaileen kunnolla. Kun hyvälllä tuurilla siellä voi olla kauemminkin kuin sen kolme päivää. Toivottavasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mijo, Veib, Tsiisus... Miten olisi ensi viikonloppuna (27.-29.) pieni miitti...? Huppumies kun tulee Tampereelle, niin voisi tuolloin miettiä jotain. Laria voisin kysäistä myös, kunhan hänet saan kiinni.

Paikka sama (tällä kertaa ei kerhohuone, vaan tämä mun kämppä), ainakin yksi ps2... toinen televisio kyllä on, eli jos joku (Mijo? Modattu kun tuo PS2 on) toisi toisen pleikkarin niin pääsisivät kaikki ainakin pelaamaan.
Majoitus on täällä.
Pääasiassa ajattelin lauantaita, jolloin kaikki luultavasti olisivat paikalla... mutta koko viikonlopun voi täällä viettää, olenhan kotona.

Kertokaa miltä tuo teistä kuulostaa.
 
Minulle käy oikein hyvin.
Yhtään en tosin ehdi tällä viikolla harjoitella kun kävin eilen ostamassa Final Fantasy X-2:n ja se on yhdeksän tunnin pelisession perusteella aivan helvetin hyvä.
 
Ai, täällä onkin jo uusia juttuja suunnitteilla. Pitäisi kai käydä täällä hieman useammin :D

Mutta joo, ainakin alustavasti vaikuttaa mielenkiintoiselta. Täytyy vielä kysellä, jos pääsisin tulemaan itsekin. (Ts. pitä kinuta autoa lainaksi.)
Kyllä se PS2:kin mukana kulkee, jos vain saan aikaa järjestymään reissuun muuten. Tosin sitä ei ole modattu "kunnolla", vaan kyseessä ovat pelkät boottilevyt. Mutta ei sinänsä, kyllä se #Reload ainakin viime Gatheringissä toimi :)

(PS. Veib, sanohan äkkiä ihan off-topicina, että millainen PAL-käännös tuossa FFX-2:ssa on? Onko PAL-palkkeja, kuten FFX:n PAL-versiossa?)

Niin, Mezatte, otan yhteyttä siis vielä, kun tiedän paremmin.
 
Mulle pitäisi ainakin käydä, ei ole edes salibandypelejä la/su, perjantaina on ne tyypilliset reenit.
Mulla on vaan taas hieno arpi peukalossa viimeisimmän biljardipeluun jäljiltä (taas), kunhan se vähän paranee niin voi pelata ihan helposti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mijo
(PS. Veib, sanohan äkkiä ihan off-topicina, että millainen PAL-käännös tuossa FFX-2:ssa on? Onko PAL-palkkeja, kuten FFX:n PAL-versiossa?)

Se on ihan samanlainen kuin X. Kamalat palkit, ei 60 hz-moodia ja lipsync tietysti päin helvettiä (+aivan kauheasti suomennettu manuaali). Jotain 15 tuntia olen nyt pelannut, ja se on edelleen aivan helvetin hyvä.

Ja jos sitä toista Pleikkaria ei mistään muualta saa, niin voin minä omani varmaan tuoda (modaamaton PAL-kone).
 
Ja nyt on syvä arpi vasemmassakin peukalossa by astianpesukone. Mihinkään ei voi luottaa enää. No jokatapauksessa saavun paikalle, katsoo pystyykö pelaamaan.

Ei voi sanoa kuin voi jeesuksen iso *****...
 
Ylös Bottom