Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Tsushima

Mistä olet noita löytänyt? Olen yrittänyt Shogun Assassiniä etsiä pitkään, mutta ei löydy mistään järkihintaan.

Jyväskylän Videodivarissa oli ihan uusina nuo Lady Snowbloodit sekä Samurai Assassin, takakannet Suomen kielellä ja tietysti myös Suomi teksitykset niisstä. Hinta oli jotain vajaa 15euroa muistaakseni.

Noi muut tuossa mainitut sitten Filmihullu Leffakaupasta.
 

Liitetiedostot

  • 20200616_102129.jpg
    20200616_102129.jpg
    5,5 MB · Lukukerrat: 19
Hetkinen miten ihmeessä mä olen jotenkin ohittanut tämän pelin ihan erilaisena tekeleenä, nyt vasta katsoin ajatuksella jotain videota ja huomasin että juuri Zeldasta ja muualta on haukattu vaikutteita niin maan hemmetisti. Tai siis kun Zeldat, Shadow of the Colossus ja ensimmäiset Assasin's Creedit ovat lähellä sydäntä ja miksei samurai-teemakin, niin tämä meni "seurataan"-listalle ihan heittämällä, kunhan erottuu riittävästi edukseen. BotW tappoi melkein kaikki open worldit itselle sillä aivan käsittämättömällä "mene ihan minne vain"-toteutuksella, minkä jälkeen muu tuntuu helposti kompromissilta.
Taistelupätkät eivät herättäneet isompaa innostusta vielä.
 
Se on valmis hyvät naiset ja herrat, nyt vaan odotetaan pelin saapumista. Omissa kirjoissa tämä menee onnistuessaan heittämällä vuoden peliksi, se on paljon se jos ottaa huomioon miten kova pelivuosi 2020 on ollut.



Samoin täällä, tämä on se peli johon satsataan. Odotukset ovat kovat, jotain sieltä Soulsbornen suunnalta.
 
Hyvä, että peli on nyt valmis. Ei taida mennä kauaa enää, että review-kopiot lähetetään arvostelijoille. Yleensähän Sonyn isomman luokan peleissä on vähintään se 2 viikkoa aikaa pelailla peli läpi ja kirjoittaa arvostelu.
 
Itse taas toivon ettei olisi Soulsbornen tapainen. Ainakaan liikaa. Joitakin hyviä juttuja voi toki ottaa mukaan. Sillä on tullut lievä väsymys siihen genreen.
Esittelyn perusteella ei ollut näitä souls tyylisiä (joista en todellakaan välitä) mutta en tiedä halusivatko vaan antaa kuvan vai oliko todella ns. tavallisempaa seikkailua ja taistelua (joka taas käsisi itselleni paremmin)
 
Tästä on aikaisemmin jo puhuttu että jos tällää souls tyylillä tarkoitetaan vaikeustasoa se on jokaisen itse päätettävissä, siitä voi tehdä helpomman tai vaikeamman jos näin halua.


Jos souls tyylillä tarkoitatte jotain muuta niin pelillisesti se muistutti enemmän jotain assassins creediä kuin souls peliä.
 
Tästä on aikaisemmin jo puhuttu että jos tällää souls tyylillä tarkoitetaan vaikeustasoa se on jokaisen itse päätettävissä, siitä voi tehdä helpomman tai vaikeamman jos näin halua.


Jos souls tyylillä tarkoitatte jotain muuta niin pelillisesti se muistutti enemmän jotain assassins creediä kuin souls peliä.
Joo, en minäkään nähdyistä trailereista Souls fiiliksiä ole saanut. Nimenomaan pikemminkin Assassins Creediä Samurai teemalla. Hemmetin hyvä että on vaikeustasot.

Tästä kuukauden takaisesta gameplay pätkästä tulee hyvin vahvasti mieleen Assassins Creed ja ratsastelusta jopa vähän RDR2. Taistelu useampaa vihollista vastaan näyttää hyvin samanlaiselta kuin Creedeissä, jossa pidetään blokki päällä ja vihollisten hyökkäyksiin sitten vastataan. Standoffit toki erikseen. Hiippailu ja katoilla kiipeilykin muistuttaa paljon Assassins Creediä. Hienoltahan tuo näyttää.
 
Meinasin Souls tyylillä lähinnä sitä että kuollessa menetetään XP:t ja viholliset syntyy uudelleen tai juoni on yhtä mystinen ja vaikeasti luettavissa. En vaikeusasteeseen ole kyllästynyt, sitä toki saa olla ja hyvä vaan että sen saa itse päättää. Esim Tlou 2 systeemi toimii erinomaisesti.

En viitti katsella tästä paljoa videoita, mutta sen mitä olen katsonut niin hyvin AC pelien kaltaisella vaikuttaa. Toki sen kaltaiset pelit puuduttavat myös, mutta tässä on jotenkin aihepiiri on tosi kiinnostava. Saa nähdä mitä tulee.
 
Ennenkuin peli on julkaistukaan on jo tiedossa ensimmäisen patchni sisältö: bugikorjauksia. Kokoa tällä day-1 patchillä on tiettävästi 7.7GB.
 
Joko muuten asennuskoko on selvillä? Tuleeko yhdellä vai kahdella levyllä?

Kyllä täälläkin jo aika innokkaasti odotellaan. Sucker Punch on kuitenkin tuottanut niin hyviä pelejä tässä PS3-PS4-sukupolvien aikana, että luotto on sitä kautta kova. Siihen vielä tuo japani- ja samuraiteema, niin kiinnostaa todella.
 
Itse veikkaan, että yhtäläisyydet Soulsborne-peleihin, erityisesti Sekiroon, jäävät siihen kuinka peli vaatii samankaltaista vastustajien iskujen lukemista ja niihin nopeaa reagointia niin kuin Sekirossa. Myös se, että pelintekijät painottavat päähahmon kuolevan yhtä nopeasti kuin vastustajansa on myös hyvin sekiromaista.

Tuossa blogissa vilahti myös uutta pelipätkää gifin muodossa ja hienoltahan tuo näyttää kaikin puolin.

 
Itse veikkaan, että yhtäläisyydet Soulsborne-peleihin, erityisesti Sekiroon, jäävät siihen kuinka peli vaatii samankaltaista vastustajien iskujen lukemista ja niihin nopeaa reagointia niin kuin Sekirossa. Myös se, että pelintekijät painottavat päähahmon kuolevan yhtä nopeasti kuin vastustajansa on myös hyvin sekiromaista.

Juuri tätä luvattua armottomuutta olin hakemassa. Parista osumasta henki pois. Pakottaa keskittymään ja todella lukemaan peliä pelkän hack`n`slashin sijaan.

Pelikuva näyttää erittäin hyvältä.

 
Viimeksi muokattu:
Joko muuten asennuskoko on selvillä? Tuleeko yhdellä vai kahdella levyllä?

Kyllä täälläkin jo aika innokkaasti odotellaan. Sucker Punch on kuitenkin tuottanut niin hyviä pelejä tässä PS3-PS4-sukupolvien aikana, että luotto on sitä kautta kova. Siihen vielä tuo japani- ja samuraiteema, niin kiinnostaa todella.

Joko multa on mennyt ohi mutta, mitä sucker punch on PS4.lle Infamous second sun ja first lightin lisäks tehnyt?

Peli kyl muuten näyttää mielenkiintoiselta, kyl vanha tenchu fani tykkää, vaikka tuskin siinä muuta yhteistä on kun japani. Mut täytyy nyt kattoo onko ihan julkkari kamaa, vaikka peli kaunis onkin niin ei se vielä ole mitenkään kauheesti vakuuttanut, mutta en kyllä ole paljoa pelistä mitään vielä nähnytkään. Hevosel jolkottelu näyttää jotenki kankeelta ja kököltä, ei mitää RDR tasoa, taistelusta viel vaikee sanoo mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom