Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Yōtei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Toki noi voi jättää väliin mutta silloin tietoisesti vaikeuttaa peliä itselleen vähällä helalla yms. Eikö noi ole silloin kohtuu oleellisia kerättäviä?

Kuten sanoin, Tsushima on läpäistävissä helpoimmalla vaikeustasolla, vaikka jättäisi kaikki kerättävät rauhaan. Peli ei siis todellakaan ole mitään "jatkuvasti kettujen perässä juoksemista", jos ei niin halua.

Mä siis oikeesti ymmärtäisin kritiikin, jos siellä pelissä olisi joku lukko tai portti, joka estäisi etenemisen, ennen kuin tietty määrä kerättäviä kerätty, mutta kun näin ole.

Enempää en tästä asiasta väännä. Muutenkin ollaan off-topicissa.

Kuten sanoin, Tsushima on läpäistävissä helpoimmalla vaikeustasolla, vaikka jättäisi kaikki kerättävät rauhaan. Peli ei siis todellakaan ole mitään "jatkuvasti kettujen perässä juoksemista", jos ei niin halua.

Mä siis oikeesti ymmärtäisin kritiikin, jos siellä pelissä olisi joku lukko tai portti, joka estäisi etenemisen, ennen kuin tietty määrä kerättäviä kerätty, mutta kun näin ole.

Hämmentävä väite tämä aina, että lisätehtävien laatu ja monipuolisuus ei voi vaikuttaa fiilikseen pelistä negatiivisesti, kun se ei ole ”pakollista”. Paska suunnittelu on minusta paskaa suunnittelua oli se sitte sivutehtävä tai päätehtävä.

Pelasitko itse pelkän tarinan pelistä helpoimmalla?

Minäpä väännän koska ollaan keskustelufoorumilla ja vieläpä miltein oikean pelin ketjussa. Kai nyt itsekin tajuat miten helvetin typerä ajatus laittaa peli helpoimmalle jotta voi kiertää ihan rehellisesti paskan pelisuunnittelun :D

Ei siitä pääse yli eikä ympäri, Tsushimassa oli typerästi laitettu hahmonkehitykseen liittyvät mekaniikat typerien copy/paste keräilyjen taakse. Voit peittää silmät ja korvat asiaan liittyen mutta ei se muuta mitään.

Hyvä jos tähän jatko-osaan ovat ottaneet opiksi.

Minulla on huonoja uutisia: hahmonkehitys on edelleen sidoksissa lisätekemisiin. Tosin, ovat ne ainakin minulle olleet mielekkäämpiä, kuin tsushimassa. Eikä niitä ole niin tiheää.

Ainakaan ensimmäien 20h aikana ne eivät ole.puuduttanut.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että hamonkehityksen pitääkin olla sidottu myös lisätekemisiin ja jonkinlaiseen valittavissa olevaan vaivannäköön. Ehkä myös jonkinlaiseen lisähaasteeseen. Tuollaiset elementit tuovat palkitsevuutta pelaamiseen. Sitä pidän toki tärkeänä, että peli on sinänsä läpäistävissä ilmankin kaiken tuollaisen hahmonkehitykseen liittyvän lisäsälän tekemistä.

Voi olla toki niin sitten pelin läpäiseminen vaikeampaa, joka antaa sitten ehkä ainakin joillekin motivaatiota tehdä sitä lisäsälääkin enemmän. Minua ei sellaisen tekeminen ole koskaan haitannut, jos sillä saa vaikutusta hahmoonsa tai pelissä etenemiseen. Merkityksetön lisäsälä sitä vastoin ärsyttää minua suuresti, enkä sellaisia siksi koskaan teekään.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että hamonkehityksen pitääkin olla sidottu myös lisätekemisiin ja jonkinlaiseen valittavissa olevaan vaivannäköön. Ehkä myös jonkinlaiseen lisähaasteeseen. Tuollaiset elementit tuovat palkitsevuutta pelaamiseen. Sitä pidän toki tärkeänä, että peli on sinänsä läpäistävissä ilmankin kaiken tuollaisen hahmonkehitykseen liittyvän lisäsälän tekemistä.

Voi olla toki niin sitten pelin läpäiseminen vaikeampaa, joka antaa sitten ehkä ainakin joillekin motivaatiota tehdä sitä lisäsälääkin enemmän. Minua ei sellaisen tekeminen ole koskaan haitannut, jos sillä saa vaikutusta hahmoonsa tai pelissä etenemiseen. Merkityksetön lisäsälä sitä vastoin ärsyttää minua suuresti, enkä sellaisia siksi koskaan teekään.
Ottaisin puhtaan kokemuspisteisiin tai leveleihin perustuvan hahmonkehityksen aina mieluummin kuin Tsushiman yhdentekevän tyylin esim max healthin kehittämiseen. Se kun on pelkästään sitä että etit niitä kuumia lähteitä ja kastat ratsastuksesta rohtuneet hikiset pakarasi lammikkoon ja ei muuta kuin kohti seuraavaa.

Minulla on huonoja uutisia: hahmonkehitys on edelleen sidoksissa lisätekemisiin. Tosin, ovat ne ainakin minulle olleet mielekkäämpiä, kuin tsushimassa. Eikä niitä ole niin tiheää.

Ainakaan ensimmäien 20h aikana ne eivät ole.puuduttanut.

Juu mutta ne on tehty paljon paremmin että ei oo semmosta, "huoh taas yksi kettu no lähetää sitten juoksee ja tiedetään kyllä määränpää". Tässä on se mappi muutenkin "piilotettu" ja pitää ostaa niitä lisäkarttoja ja se löytäminen on vaan hauskempaa ja paremmin tehty, niin että mulla ei ainakaa 100h aikana tullut sitä ähkyä ja jaksoi pelata iloisin mielin pelin kaikkinee lisätehtävineen platinaan asti ilman että "joko tää loppuu" kuten tshushiman kohalla kävi.

Toki se perinteinen ähky tulee missä tahansa pelissä kun tunteja alkaa olemaan takana päälle 100, mutta ei semmosta älytöntä väsymystä. Täs oli myös kivasti kaikkia puzzleja ym, siis oli vaan mun mielestä valtava harppaus ykköseen nähden, ite vedin ennen tätä spiderman kakkosta joka oli myös jatko osa ja siihen näheen se spiderman oli sitä samaa muutamilla uudistuksilla, tämä tuntui enemmän kunnon jatko osalta kun sitä samaa pienillä muutoksilla.

En tiie, voi olla et eri ihmiset suhtautuu tähän sit eri tavalla, itelleni tämä kyllä iski ja kovaa ja iloisin mielin jaksoi tehää kaikki myös ne kaikki "kettujen perässä juoksemiset" jotka ol tehty vaan hemmetin paljon paremmin.

Ottaisin puhtaan kokemuspisteisiin tai leveleihin perustuvan hahmonkehityksen aina mieluummin kuin Tsushiman yhdentekevän tyylin esim max healthin kehittämiseen. Se kun on pelkästään sitä että etit niitä kuumia lähteitä ja kastat ratsastuksesta rohtuneet hikiset pakarasi lammikkoon ja ei muuta kuin kohti seuraavaa.
Toki se tekemisen laatu saa mielellään olla mahdollisimman mielenkiintoista. Saman toisto alkaa tottakai tuntua aika tylsältä. Itselleni tuo meni kohtuullisen hyvin kuitenkin niin, etten noita mitenkään systemaattisesti metsästänyt, vaan sitten saatoin tehdä, jos eteen tulivat. Silloin niitä ei mitenkään kovin toisteisesti tullut samoja juttuja tehtyä. Jotenkin siis menettelivät noin, mutta kieltämättä aika tylsiä nuo ketutkin olivat muutaman kerran jälkeen. Samoin myös ne bambujen katkomispisteet. Se oli silti mielestäni positiivista, että sillä pienellä vaivannäöllä sai jotain pelissä merkityksellistä pientä hyötyä.

Viimeksi muokattu:
Puolensa ja puolensa. Kyllä perinteinen XP'-systeemikin on hyvä, ja tämä lisätekemisiin sidottu hahmonkehitys on myös hyvä. Kunhan molemmissa tapauksissa se sivutekeminen on laadukasta. Ninkuin se tähän asti on ollut tässä pelissä.

-- mutta kieltämättä aika tylsiä nuo ketutkin olivat muutaman kerran jälkeen. Samoin myös ne bambujen katkomispisteet.
Muistelen että itse taas olisin pitänyt bambujen katkomisista, sillä eikös ne olleet kuitenkin haasteita sen sijaan että istuttaa vain persiinsä altaaseen tai muuta turhaa "paina X että palkki nousee"-hommaa?

Haikuista monet ilmeisesti myös tykkäsivät mutta itse kyllästyin aika äkkiä niihin kun oli oikeastaan ihan sama mitä sinne valitsi ja vaihtoehdoista mikä vain kävi eli ei siinä ollut mitään haastetta tai tekemistä sinänsä.

Itse tykkään että sivutouhuissa(kin) olisi joko haastetta tai jos se on vain keräilyä, niin siitä saisi jotain järkevää vastineeksi. Lore-hommat ja tarinat tekemiseen liitettynä myös muuttaa perushommat heti paljon mielenkiintoisemmiksi.

Assassin's Creed Valhallassa esim. nousee karisma vanhojen Monkey Island -pelien tapaisten haukkumiskeskusteluiden kautta, joissa pitää rimmailla vastustaja ns. suohon. Ne on olleet tosi hauskoja vaikka sitä karismaa hyvin vähän pelissä on edes tarvinnut. Niitä "flyttingejä" vain on jo muutenkin niin hauska tehdä ja nähdä millainen vastus on edessä ja mitä se rimmailee.

Tasot taas nousee perinteisesti keräämällä kokemuspisteitä ja laittamalla sitä vaikka elämäpalkkiin sen sijaan että menisi kuumaan lähteeseen hillumaan hetkeksi.

Itse tykkään että se pelin tekeminen on tekemistä ja siinä saa olla haastettakin mukana. Ja jos sitä ei ole, niin sitten joku muu motivaattori, kuten lore, tarina tai vaikka noiden riimittelyjen kohdalla se kun odottaa että millaista settiä uusi vastustaja vetää.

Jännä että juuri Valhalla tekee paljon oikein noissa kun Ubin pelit on usein juuri syyllistyneet siihen että keräillään vain keräilyn vuoksi.

Ylös Bottom