Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Hyvin alkoi pelin testaus. Ampumaradalle astuin ja heti jäätyi :D
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Ei ole ollut ongelmia täällä.. vielä.

Todella mukavalta vaikuttaa näin ensimmäisten pelisessioiden jälkeen! En tosin kyllä oikeen tiennyt mitä odottaa, enkä oikeastaan odottanutkaan mitään. Ehkä se peli mitä Socom 4:n olisi pitänyt olla :p Ja ei nuo ohjauskontrollit niin oudot ole jos tämmöinen yli 30v bättlefiöld "veteraani" oppii niistä tykkäämään. Kyllä tämä varmaan pakko-ostos listalle menee.. sopivan taktista menoa minun makuuni. Noh, Panssarijääkärihän on tunnetusti nurmipora.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Ghost Recon sieltä pinnan alta löytyy. Sitä se on, vara-Socom joskus ja nyt ottaa itse päämiehen paikan kolmannen persoonan räiskinnöissä. Vielä näin ohkaisella kokemuksella turha mainita mitään sen syvällisempää. Potenttiaalia on. Paljon on nyt kiinni siitä miten teknisesti onnistuneen paketin onnistuvat myyntiversioon tuomaan. Siinä pitää squadit pysyä koossa, voice chatin toimia ongelmitta ja pelit tilttailematta. Nyt mennään vielä beta-versiossa ja synnit annetaan anteeksi, toisin on laita tämän jälkeen.

Pelikokemuksessa uusi tekniikka käy, mikäli aina löytyy vastalääke ilmassa pörräävään miehittämättömään lautaseen tai maassa telineillään jököttävään kameraan. Ensimmäinen GRAW oli miellyttävä kokemus yksinpelin puolelta ja siinä pääsi nauttimaan täysin rinnoin ryhmänjohtajana osana huippumodernia sotakoneistoa. Tämä ensimmäinen uuden sukupolven Ghost Recon toimi jopa uskottavasti ilman turhan scifin leimaa. Tässä vuoden 2012 painoksessa aletaan olemaan jo siinä rajoilla.

Tänään parasta oli maisemat läheltä meitä, tiivis tiimityöskentely ja hahmoluokkien tukitehtävät. Vaikka itse ei osannut muuta kuin sensoria heittää.

Video ensimmäisestä beta-illasta, sen kolmannesta matsista ja ensimmäistä kertaa myllyn maisemissa:

[MEDIA]3813[/MEDIA]
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Kerrassaan mainio video!

Oma tyylini oli hyvin pitkälle vain tutustua mappeihin ja rynniä pitkin poikin, mutta tuollainen maltillinen tyyli tuottaa paljon paremmin tulosta. Ja nuo sensorikranaatithan ovat aivan loistavia, vihollinen paljastui monta kertaa. Kaiken lisäksi niitä saa mukaan 2kpl, kun kovia vain yhden. Vaan olipas siinä vihollisella hieno tähtäin, kun ampui snipulla suunnilleen 15 minuutin jälkeen muutaman nopean laukauksen. Tuollaista skobea olen yrittänyt innolla avata, rautatähtäimestä kun ei näe kovinkaan hyvin.

Ja tällainen peli on kyllä ehdottomasti omaan makuun, etenkin jos ajoneuvoja ei ole. Korkeintaan jokin mountattu kookoo saa olla ja kenties jotain kerran käytettävää ilmapommitusta esim. siltojen tuhoamiseen. Mies miestä vastaan meininkiä ja sisseinä juostaan joko kaupungissa tai maastossa, siinä on sitä jotain.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Pystyykö tolta sensorilta suojautumaan jotenkin? Ihan uskomatonta paskaa tuollainen. Muuten vaikuttaa ihan lupaavalta peliltä :)
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Pystyykö tolta sensorilta suojautumaan jotenkin? Ihan uskomatonta paskaa tuollainen. Muuten vaikuttaa ihan lupaavalta peliltä :)

Itse ajattelin samoin aluksi, pilaavat helposti pelinautintoa. Vaan kun ajattelee tarkemmin - sensorikranaatin räjähdyskohta ei ole kovin suuri, arviolta n. 5x5 metriä ja paljastunut sotilas saa "detected" -tekstin näytölleen, niin se helpottaa jo hieman. Ehdottomana plussapuolena pidän kämppimisen vähentymistä tuon myötä, sillä voi pakottaa vastustajat liikkeelle. Se täytyy kyllä todeta, että Nisulla on aika hyvä vainu vihollisten tulosuunnista, sen verran hyvin osuu pari kertaa kohdalleen.

Sensorikranaateilta suojaavista varusteista ei ole tietoa, sen verran vähän tullut pelattua. Paras suoja näitä vastaan voisi kuvitella olevan hyvä tiimipeli, eli 1-2 sotilasta tiedustelee etulinjassa ja kyseisen kranaatin osuessa kohdalle voi huikata takarivin porukalle paljastumisesta ja sitten vain sniput laulamaan, suojatulta etulinjalle. Kovien kranaattien vaara on tosin melkoinen, niitä näkee heitettävän joka kerta, kun punaisia ääriviivoja ilmestyy kartalle. Onneksi kovia kranuja ei sentään saa sensorikranujen kanssa mukaan, se olisi jo aika epäreilua.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Kieltämättä täälläkin aiheuttaa hieman muutosvastarintaa nuo detection kilkkeet ja sitä myötä se "wall hack" mutta en nyt suoraan lähde tyrmään niitä ennen kuin ymmärrän mitä ne on, miten ne toimii, ja miten niitä vastaan pelataan. Ainakin EMP naatilla ne saa kai disabloitua. Ja jos nyt ajatellaan että niitä ei olisi: Olisiko se sitten pelkkää positiivista, voisi surutta kykkyä muurin takana tai puskassa maailman tappiin ja syödä pullaa samalla kun ampuskelee vihuja? Saattaa olla että tuo onkin loppupelesitä vain positiivinen juttu ja tuo peliin kaivattua vipinää. Videopelin tarkoitus on kuitenkin olla viihdyttävä ja kämppimistä ylenpalttisesti edesauttava pelimekaniikka harvemmin on hauskaa.

Beta vähän teknisesti yskii varsinkin matchmaking osalta (yllätys) mutta eiköhän nuot lastentaudit kuntoon saada Ubin toimesta julkaisuksi tai heti julkkarin jälkeen. Eniten tykkään tiimipohjaisuudesta ja että aina on joku tehtävä (muu kuin konkka) joka pitää porukalla sumplia. Tapoilla ei ole juurikaan haileen vertaa merkitystä paitsi sillon kuin se mahdollistaa tehtävän tekemisen loppuun. Joskus jopa "tahallaan" kuoleminen pläntin lähistöllä sillä aikaa kun toinen plänttää on järkevää. Jos pystyt antaan muutaman sekunnin kaverille lisäaikaa pläntätä niin taisteluun kannattaa vihu sitoa huonommastakin lähtökohdasta. Jos siinä sitten kunniakkaasti kaatuu niin so not! 8-)

Tietenkin sitä Siege pelimuotoa kamalasti odotetaan myös jossa ei saa kuolla ja onkin ihan eri peliä. Se(kin) on aivan varmasti siistiä. Mutta saas nähdä tuleeko siitä sellaista "ainoa oikea" tyyppistä pelimuotoa kuitenkaan mikä se oli silloin alunperin? Mukava nähä että myös respoilla on kiva jauhaa ja ne palkitsee tiimipelaamisesta. Ihan sama efekti oli Socominkin kanssa, yllätyin kuinka hyvin respapelimuoto (pommimies) pelimuoto toimikin siinä vaikka vähän pelkäsin respoja etukäteen. Mutta joo toivottavasti kuitenkin yhtäläisyydet Socom 4 ja tämän pelin kanssa loppuukin sitten tuohon seikkaan heh.

Kaikki näyttää olevan itse pelaamisen osalta teknisesti suht ok kunnossa. (pientä viilaustarvetta näkyy Betassa siellätäällä) Kyllähän tämä ilman muuta ostoon menee, tai siis on ollut koko ajan ostossa mutta ei tarvi vaivautua perumaan. Pitkästä aikaa sotapeli joka henk. koht. erityisesti saattaisi napostella ihan kunnolla. Omasta mielestä se nyt vaan on niin että less is more, jotenkin tykkään näistä pienemmän mittakaavan rymistelyistä jossa painetaan muutaman kaverin kanssa ja jokaiselle riittää tekemistä. Ja ajoneuvoja ei kai lainkaan ole näköpiirissä ja hyvä niin!

Alempana hieman gameplaytä, ihan hieno mappi tuo Mill. Ei se Betan toinenkaan mappi pöllömpi ole.

[video=youtube;tJc8N55fbfM]http://www.youtube.com/watch?v=tJc8N55fbfM[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Mistäköhän ovat keksineet laittaa tähän suomalaisen M05-camon. :B Aseisiin saa ainakin kyseisen värityksen ja oishan se muikeeta jos hepeneetkin sais kyseisellä kuosilla.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Olisiko tänään halukkaita pistämään partyn pystyyn klo 21.00? Olisi kiva nähdä miten nuo mikit toimii ja miten peli "muuttuu" Suomalaisten kanssa pelatessa. Kyseessä on siis PS3 versio. Lisätkää psn: Viinapiru, jos kiinnostuitte

Over and out
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Muutaman rundin tätä jakso vääntää hyvällä mielellä, mutta nyt joka rundilla 80% ajasta ruudulla lukee detected. Ei ole mitään niin raivostuttavaa kuin toi tun wallhack. Suojan takana kyykitään suurin osa ajasta ja siihen vielä toi wh, niin koko peli on hyvin äkkiä pelkkää munien hautomista ja sensoripalluran heittelyä. Taitaa jäädä ostamatta koko paska ihan vaan ton takia.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Muutaman rundin tätä jakso vääntää hyvällä mielellä, mutta nyt joka rundilla 80% ajasta ruudulla lukee detected. Ei ole mitään niin raivostuttavaa kuin toi tun wallhack. Suojan takana kyykitään suurin osa ajasta ja siihen vielä toi wh, niin koko peli on hyvin äkkiä pelkkää munien hautomista ja sensoripalluran heittelyä. Taitaa jäädä ostamatta koko paska ihan vaan ton takia.

Sama homma, alussa vaikutti ihan lupaavalle, mutta kun porukka on oppinut "helpot" tavat, aika tylsäksi kävi samoin tein. Joo taktisempi peli, mutta ei se istuskelun seuraaminen siitä jännittävää ja taktista saa ei sitten millään,. Mutta beta tosiaan, beta on siitä hyvä että pelaajat etsivät aina kaikki cheapeimmätkin jutut, ja kun niitä kaikki käyttää niin hyvä nerffaa.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Level 28 aukeaa inssille Jammeri ja sen jälkeen ei lue sen haltijalla, eikä lähellä olevilla pelaajilla koskaan detected. Eli kun aikaa kuluu niin aika normaalia varmaankin että osalla vihuista on aina tuo käytössä -> detection laitteisiin ei voi enää luottaa kuin kallioon. Niiden käyttö varmaankin myös vähenee. Inssin valtti on sensorit mutta jos niihin ei voi kunnolla luottaa niin ei välttis ole enää ihan ylenpalttisen suosittu luokka. Taistelumielessä kuitenkin kovin heikko hahmo ja ottaa Riflemanilta silti usein lättyyn vaikka toinen tietäisikin vähän aikasemmin missä oli. Nimimerkillä kokemusta löytyy! Varsinkin Millissä on ihan turha lähtee haastaan pikkurynkyillä soldieria ellei toisessa päässä olla ihan sysipaskoja ampuun heh. Pipeline mapin pienemmillä kujilla on aika tehokasta taistella inssillä jos ottaa haulikon ja pyrkii vain iholle ja välttää medium ja pitkän matkan taistelua järjestelmällisesti.

Itselle ei ole kyllä mikään ongelma vieläkään nuo sensorit ja tosiaan kun kaikki tavarat ei ole vielä auki niin aika paha se on edes sanoa tässä vaiheessa millaiseksi se peli lopulta muotoutuu. Sen kuitenkin tietää jo nyt että olisi paljon heikompi tilanne jos istuskeluun ei olisi tuotakaan vähää pelotetta. Sensorit ja muut kilkkeet tuo mukavasti liikettä peliin ja mahdollistaa aivojen käytön taistelussa. Pitää vaan handlata ne tilanteet jotenkin, ei ole vaikeeta. Sensoreita on vain 2/inssi ja ei ne kauaa kestä. Kamerat saa helposti ampuskeltua jne.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Vieläkös tämän pystyy lataamaan ps3, jos on plus-jäsen ?
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Pari sanaa lisää fiiliksiä Betan pohjalta tähän kohtaan. Olen ihan koukussa ja luultavati myös pysyn koukussa todella pitkään. Hieman vaivaa Beetaa bugipaholaiset mutta ei kuitenkaan mitään Bäfä 3 Betan kaltaista settiä että jossain maan alla taistellaan jne. Mutta sellasta semipahaa sekoilua varsinkin matchmaking liittyen. Beta on ihan pelattavassa kunnossa kunhan on kärsivällisyyttä vähän mukana. Säännöllisin väliajoin peli saa ihan hirveen lägikohtauksen ja oma teoria on että peli lähettää Ubille traceadataa ja muuta analyysiä end pointin toiminnasta. Harmi vaan että se prosessi ottaa vallan ilmeisesti koko kaistasta ja prosessi kestää 5-10 sekuntia. Peli tökkii sen ajan hulluna ja on turha yrittää pelata siinä kohtaa. Aika rasittavaa ja jos osuu huonoon saumaan niin pilaa juttuja, hyvän asian puolesta kuitenkin tuo bugaus joten ei paniikkia ja todellakin tuo on sitten kauppaversiosta pois.

Voicet toimii yleensä kahdestaan täydellisesti ja tuurilla jopa koko tiimi voi jutella keskenään. On kriittistä saada voicet kuntoon kokoversiossa koska koko pelaaminen ja varsinkin matsien voittaminen perustuu jatkuvaan tiiminä työskelntelyyn ja asioiden tekemiseen samaan aikaan. Varsinkin tuossa conflict pelimuodossa on hyvä vähintään yhden tiimikaverin suojata kun toinen plänää. Tosin siihen pitäisi pyrkiä että kaikki sektorit on omilla mutta se onkin osassa paikkoja helpommin sanottu kuin tehty. Varsinkin Millin sillan alla plänttipaikka ihan helvettiä käydä ottamssa ellei omia kavereita ole mukavasti hoodeilla talkoissa puhaltamassa samaan hiileen.

Mutta tällanen oli lyhyt versio, ihan huippupeli omaan makuun ja asesäätäminen on mukava mauste. Samasta aseesta kamoja vaihtelemalla tuleekin ihan eri tuntuinen työkalu kun tuunailee juttuja. Jokaiselle varmasti löytyy siis mieleinen kättäpidempi ja tilanteen mukaan voi sitten romuja vaihdella omalle pelityylille ja mappiin sopivaksi. Uusi hyvä idea tuokin että ampumaradalla voi käydä testaamassa kaikkia osia ennen ”ostopäätöstä”

Mitään alkuperäisen Ghost Reconin kaltaista tästä on turha juuri odottaa. Jotain sellasta GR fiilinkiä siellä on joukossa mutta kyllä tässä nyt ihan eri linjoilla kuitenkin mennään. Okei, Siege muotokin ilman respoja on siellä mukana mutta saa nähdä sitten kuinka suosittu siitä tulee ja onko siinä näillä mapeilla ja suojakämpillä ihan hirveesti pointtia? Ja onko hauskaa? Mielenkiinnolla sitäkin pelimuotoa kuitenkin odotellaan. Huomenna aukeaa Sabotage pelimuoto Betaan joka sekin on ilmeisesti respat päällä olevaa peliä. Keskelle kenttää tulee pommi joka pitää käydä plänttäämässä naapurin tontille.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Mulla on yks kysymys. Miten tässä kierrähdetään, kun olen makuulla?
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Mulla on yks kysymys. Miten tässä kierrähdetään, kun olen makuulla?

Mulla se kierähti vaan vasemmasta analogitatista, kun vasemmalle/oikealle käänsin. Tosin onnistu vaan kerran, mut enpä oo edes varmaan liikkunut sivuttain muullon. Vai oonko... En kyllä muista, en oo pannu merkille. Ehkä sitä vasenta analogitattia pitää jotenkin nopeasti "flickata" joko vasemmalle tai oikealle, jotta tyyppi kierähtää?
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Voisko joku betaa pelaava laittaa vaikka jotain plussia ja miinuksia. Olen ajatellut tämän ostaa kun julkaistaa, että saisi jotain muutakin pelattavaa kuin bäfä:cool:
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Laitetaan nuot plussat ja miinukset hautumaan ja postaan ainakin varmastikin mokomaa listaa kunhan Beta on ensin taputeltu loppuun. Sitten on paremmin aikaa kirjoitellakin kun ei tarvi enää pelata heh. Tässä on nimittäin nyt tällä hetkellä harvinaisen koukussa peliin :o

Kamalan lupaavalta vaikuttaa Ubin toiminta Betan suhteen. Palautetta kerätään, pureskellaan ja muutoksia toteutetaan nopealla aikataululla.


Multiplayer Beta – April 27th Update

As part of our dedication to showing you that your feedback is directly helping the development teams, we will release today at 2pm EST a new update for the Xbox 360* version of the Beta:

Riflemen are over-powered:

· Increased minimum recoil for the ACR and AK200 to align them more closely with the other assault rifles.
· Reduced maximum assault rifle damage range, making the sniper rifle more valuable.
· Increased minimum damage of SMGS, making them more effective against all classes at further ranges.
· Dramatically reduced the radius of the heartbeat sensor.



Additional Weapon changes:

· Reduced the dispersion to make handguns generally more effective, especially for the bomb carrier.
· Adjusted shotgun effectiveness.



XP adjustments:

· Adjusted XP values for Confidence & Hack Objective.



Additional Equipment changes:

· Adjusted Flash Bang Duration.
· Adjusted Flash Bulb reload time.
· Adjusted EMP air burst radius for EMPs launched by a underbarrel or standalone grenade launcher.
· Adjusted the amount of UAV’s in match.
· Increased the duration of the Sensor to make them more susceptible to countering.



(*) When will those changes apply to the PS3 version of the Beta?

We will deploy those changes as soon as possible.

For known-issues please see the GRFS Beta Known Issues thread on our forums.

Don’t forget to keep submitting your feedback and continuing to help us improve the game.

We love hearing from you!

Note: Some of you may have noticed the periodical server reboot announcements; these reboots are a part of the Beta optimization process. We apologize for any inconvenience caused and are doing everything possible to minimize impact on your play time.

Ghost Recon Future Soldier - Official Website - Ubisoft - England - News
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Se pyörähtää makuulla kun vedät tattia nopeesti kaks kertaa vasemmalle tai oikeelle.Onko täs joku melee nappula, vai tekeeks se sen tapon takaa päin automaattisesti?Ärsyttävää vaan ettei tossa hirveesti hyviä aseita unlockattavana tolle soldierille. Se ase joka ampuu yhen kudin kerralla saattaa olla ihan ok, mutta muuten ne ekat rynnäkkökiväärit taitaa olla parhaita. Hauska kyllä että noissa aseissa on niin paljon muokattavaa.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360 Hype]

Eilen pääsin testaamaan betaa, ja pidin kyllä paljon. Liikkuminen oli vain vähän hankalaa ku on bäfään tottunut, mutta en tarkoita tällä, että liikkuminen olisi toteutettu huonosti, vaatii vaan totuttelua, suojasysteemi myös. Ja siitä pidin erityisesti, että tässä pärjää ramboilemalla vielä huonommin kuin bäfässä. Ei tarvi paljoa lähteä porukan matkasta niin kuolo korjaa varmasti.

ps. http://www.bellmont.eu/ghostrecon/ tuolta sain helposti beta koodin jos jotakuta kiinostaa (kiitos nimimerkille LumiSokeaX), ja voin suositella kyllä kaikille taktisen tiimipelin ystäville.
 
Ylös Bottom